Hidas, mutta epämukava. Ikä alkaa painaa korimallia. Moninkertainen faceliftaus alkaa olla tiensä päässä. Täysin uutta odotellen. Kulutus ei ole sen kummempi luokassansa kuin kilpailijoilla. Atkinssonista huolimatta.
http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/swift/99516/suzuki-swift-vs-toyota-yaris-vs-skoda-fabia
Uusi Yaris hienosti kolmanneksi!
46
1123
Vastaukset
- salaliittoa
Ja halpis Skoda vei voiton. Varmasti TM:n toimittajat käyneet viemässä VW:n antamaa voitelurahaa, vai mitä Terot?
- Corolla_Kuski
Tuossa vertailussa ei oteta huomioon sitä tärkeintä ominaisuutta. Siis kestävyyttä, jossa Toyota on ylivertainen. Myöskään viattomuus ei tuossa tule selville. Skodat on tunnetusti vikapesiä, kun Toyotat on viattomuudesta kuuluisia.
- Voikauhiaa
Kyllä,kaikkein kauheinta että Skoda voitti Tojon. Kyllä nyt menee monen viikon yöt Skodapalstalla itäautojuttuja kertoillen.
- poneja.lauma
Toyotan 109 hv häviää suorituskyvyssä Skodan 89 hv:lle
- VainTojOsaa
Tohinalla on joku oma patentti tähän. Hybrideissä on paljon laskennallista tehoa mutta erittäin vaatimaton kiihtyvyys, ja myös pikkuturbossa mennään toisellekymmenelle? Miten ne sen oikein tekee? Kulutus on kuitenkin isomman auton kulutus :)
- sldlöwedflp3e
Jotain ihmeellistä siinä on, kun viime vuoden mallissa on 74 hv/111 Nm bensamoottori ja 60 hv/169 Nm sähkömoottori ja yhteisteho on vain 101 hv/169 Nm. ilmoitettu kiihtyvyys 11.8 sek sataseen. Ihmettelen miksi hybridistä ei voisi hyödyntää kaikkea tehoa silloin kun kuljettaja sitä pyytää ja säästöliekillä muulloin.134 hevosvoimalla ja 280 Nm väännöllä hybridi-yariksella olisi mahdollisuus ohittaa 90 km/h körryyttelijä satasen rajoitusalueella.
- Irvokasnäytelmä
sldlöwedflp3e kirjoitti:
Jotain ihmeellistä siinä on, kun viime vuoden mallissa on 74 hv/111 Nm bensamoottori ja 60 hv/169 Nm sähkömoottori ja yhteisteho on vain 101 hv/169 Nm. ilmoitettu kiihtyvyys 11.8 sek sataseen. Ihmettelen miksi hybridistä ei voisi hyödyntää kaikkea tehoa silloin kun kuljettaja sitä pyytää ja säästöliekillä muulloin.134 hevosvoimalla ja 280 Nm väännöllä hybridi-yariksella olisi mahdollisuus ohittaa 90 km/h körryyttelijä satasen rajoitusalueella.
Nyt se 90:iä köröttäjä on todennäköisesti Toyota. Ja sillä on kaasu pohjassa ja hampaat irvessä jos yrität ohi.
- Kohti_Hybridiä
sldlöwedflp3e kirjoitti:
Jotain ihmeellistä siinä on, kun viime vuoden mallissa on 74 hv/111 Nm bensamoottori ja 60 hv/169 Nm sähkömoottori ja yhteisteho on vain 101 hv/169 Nm. ilmoitettu kiihtyvyys 11.8 sek sataseen. Ihmettelen miksi hybridistä ei voisi hyödyntää kaikkea tehoa silloin kun kuljettaja sitä pyytää ja säästöliekillä muulloin.134 hevosvoimalla ja 280 Nm väännöllä hybridi-yariksella olisi mahdollisuus ohittaa 90 km/h körryyttelijä satasen rajoitusalueella.
No CVT-vaihteisto tappaa kiihdytykset tehokkaasti ja sähkö ei tule avuksi 90kmh vauhdissa. En tiedä kuinka nuo tehot lasketaan, joku keskiarvo kenties? Paikalta nämä lähtee ihan mukavasti tuonne 40kmh asti...
- Suzuki.hahahaaa
Eihän kolmas sija ole mitenkään huono, etenkin noin kovassa seurassa.
- Toyotan_limbo
Yariksen moottori on Toyotan viimeisintä huutoa, silti käsittämättömän huono saavutus vanhan polven TSI:tä vastaan. Fabia oli käytännössä kaikessa parempi, jopa jäännösarvoltaan 3v ja 36000 mailia ajettuna, vaikka on uutena selvästi halvempi.
- HienoaTojo
Sieltä.se jumbosijat taas löytyi 👍
- Fabiaonkiva
Tuo Fabia on tosiaan näppärä. Omalle riskilleni en Tsi-konetta uskaltaisi ostaa sen paremmin kuin Tojoakaan, mutta fabukalla on kiva ajella ja se on pirteä peli.
- Mitäpä_se_pirteys_auttaa
jos liikenteessä saa hävetä silmät päästään. Ladakin oli senverran kulttipeli aikoinaan että sille hymyiltiin osaaottavasti mutta pikku skeidalle syljeskellään ja koiraa käydään kusettamassa skeidan vanteille.
- tosi.noloa
Kyllä enemmän hävettäisi ajella C-HR:llä, joka häviää jokaiselle pikkuautollekin.
- thgyryhttryhtrhgy
Opettele poika ajamaan ensin.. näitä voittajia ja häviäjiä näkee ihan tarpeeksi liikenteessä, välillä tekisi mieli käydä sanomassa pari sanaa lapsukaisille.
- KaikkiMallit
Tuntuu olevan yhteinen piirre tojoille: viimeinen sija.
- Kohti_Hybridiä
Kyllä Yaris ok on kaupungissa mutta maantiellä vähän levoton. Juuri ajoin Hki-Jkl välin ja testien kommentit paikkaansa pitäviä. Sivutuuli ottaa ikävästi, ohjaus liian herkkä moottoriteille ja kaasu kovin tunnoton. Kulutus oli 0,3l /100km enemmän kuin 3.0 tdi koneella.
- Ainavaanjumbo
No vielähän ei ole ihan 100varmaa että ottaako Toyota tutun jumbosijan myös wrc:ssä...mutta rallimalli onkin kokonaan Eurooppalaisin voimin tehty.
Mutta kyllä toi jumbosijat on enemmän sääntö kuin poikkeus.- Toyota-palstan
trollipoju kommentoi tapojensa mukaisesti aamuyön tunteina. On se jännä miten skitsofrenia sotkee potilaan sisäisen kellonkin totaalisesti. Edellisenä yönä trollipoju keskusteli itsensä kanssa klo 3-4 välisen ajan. Ei riitä 18 h/vrk trollausta ja solvausta enää sairauden tässä vaiheessa.
- Tarkennavähän
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipoju kommentoi tapojensa mukaisesti aamuyön tunteina. On se jännä miten skitsofrenia sotkee potilaan sisäisen kellonkin totaalisesti. Edellisenä yönä trollipoju keskusteli itsensä kanssa klo 3-4 välisen ajan. Ei riitä 18 h/vrk trollausta ja solvausta enää sairauden tässä vaiheessa.
Mikä tässä postissa viittaa mielenterveyden ongelmiin? Yaris on tosiaan jäänyt tämän testin viimeiseksi ja WRC ei tosiaankaan ole tehtaan omaa tekoa, kun vaiķapa Ford ja PSA isoina valmistajia lähtivät itse tekemään. Hynystä en ole varma.
Miten oma mielenterveytesinjakselee?
- yh6457jh6756656565
Parhaimman näköinen noista kaikissa on yaris, aika out sekin.
Skoda näyttää 20 vuotta vanhalta mallilta, ei paljoa houkuttele.
Suzuki yrittää muotoilussa jotain mikä on kyllä epäonnistunut.
Sekä ainoa noista mihin saa kunnon automaatin on yaris.
Automaatti vasta tekee autosta auton, dsg on sitten mitä on, toimiiko pehmeästi
vai onko karu iskevä vasara..
Liikenteessä kun olen seurannut niin pidän fiestaa parhaimpana, erityisesti st mallin fiestaa.
Todella hyvin onnistunut.
Toisena tulisi pösön 208 joka on tosi hyvä mutta pienillä muutoksilla takapäähän siitä olisi
saanut jopa parhaimman.
Ford on pitänyt hyvin tyyliä yllä, ei ole lähdetty kikkailee näihin järkyttvään näköisiin teini tuuninkeihin tai muuten täysin päin persettä muotoiluihin kuten mersun uudet mallit.
A mersukin joka perus mallina tosi onneton mutta amg paketilla sekin alkaa näyttää hyvältä mutta ei kuulune tähän aiheeseen kun auton lähtöhinta on yli 10 000 enemmän automaatti amg jne niin ollaan hinnoissa jolla saa kaksi yarista melkein.
Jos ja kun olen ostamassa uutta autoa niin autossa pitää olla sitä jotakin.
En mä tartte uutta autoa vain että pääsee paikasta a paikkaan b, siihen riittää 2000 euron autokin.
Uutta jos lähtee ostamaan niin on todellakin merkitystä miltä se näyttää, toiseksi mitä on auton laatu. Vw polo tai golf kiinnostaisi mutta maine on niin totaalisen menny että ei voi kuin ihmetellä
miten on voitu mokata niin paljon. Varmaan kate kestää sen että tehtäisiin kunnon auto eikä säästetä väärässä paikassa, lopputulos on se että ainakin laatutietoisen valinta ei ole volkkari, paska mikä paska.- ahdinmääräätahdin
Fiestoissa ja fordeissa mittaristot ja kojelaudat olivat teinikikkailua ja mallia ala kaukoitä. Nyt uudessa Fiestassa, jota muuten myydään jo kaikissa naapurimaissa, on palattu normi mittaristoon. Pitää käydä tsekkaamassa jos uusi Fiesta joskus tulee myyntiin Suomestoliitossa.
- yh6457jh6756656565
Jäi mainitsematta uusi clio, saattaisi olla parhaimman näköinen pikkuauto tällä hetkellä.
Fiesta, clio, yaris, pösö, micra putoo listalta myös kun ei ole automaattia saatu siihen. - Entinen_hämmentäjä
>Sekä ainoa noista mihin saa kunnon automaatin on yaris.
>Automaatti vasta tekee autosta auton, dsg on sitten mitä on,
>toimiiko pehmeästi vai onko karu iskevä vasara..
Pidätkö variaattoria à la Multidrive kunnon automaattina? Minulle sellaista ei onnistuta myymään, mutta eipä myöskään manuaalia. Minun automaattivaihteistossani on oltava momentinmuunnin.
- apinaaKoijataanHuolella
Toyota on malliesimerkki faceliftaus kuplasta. Auto ei parane vuosien saatossa juurikaan, vaikka liftauksia tulee muutaman vuoden välein useita. Tarkoituksena on ainoastaan ettei piraattiosien valmistaja pysy perässä ja väsyvät jatkuviin pikkumuutoksiin.
- Mitta-Risto
Samaa mieltä. Itse pidän muotoilullisesti parhaana kakkakopan Yarista. 2006-. On yhtenäinen tyyli. Nykyisessä kopassa C-pilari on ruma kun siitä on säästetty pois se akkuna. Ei silä että akunaa mihinkään tarvitsisi, mutta muotoilullisesti C-pilari on ruma.
Monet joilla ei ole keskimittari-yarista kammoksuvat keskimittaria. Käytössä havaitusti mittaristo ei häiritse. Kakkakopan Yariksesta on todella hyvät näkymät (extreme skenet) ulospäin, kun ei ole mittaristoa edessä kaventamassa näkökenttää.
- Jnejnenene
Ei aikuiset miehet aja millää jaris luokan autoilla vaan ne on naisten ja lapsien autoja 18v.
- Rumaseon
Vaikka Yaris olisi testivoittaja niin minusta se on ruma. Outo kökkänä, rujo ristihuuli. Onneksi se on testijumbo eikä edes erityisen edullinen niin että jääköön kauppaan.
- Kohti_Hybridiä
En minäkään tuosta ulkonäöstä hirveesti pidä, mutta ostin auton tarpeen mukaan. Pieni kaupunkiauto navilla ym. edullisesti.
- Iljettävännäköinen
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
En minäkään tuosta ulkonäöstä hirveesti pidä, mutta ostin auton tarpeen mukaan. Pieni kaupunkiauto navilla ym. edullisesti.
No olis niitä muitakin kaupunkiautoja ollut, navilla ja ilman. Tietty jos vanhaa tojoa on vaihtamassa uuteen niin iso vaihtohyvitys saattaa houkuttaa? Kannattaa kuitenkin käydä koeajamassa ne muut ensin.
- Kohti_Hybridiä
Iljettävännäköinen kirjoitti:
No olis niitä muitakin kaupunkiautoja ollut, navilla ja ilman. Tietty jos vanhaa tojoa on vaihtamassa uuteen niin iso vaihtohyvitys saattaa houkuttaa? Kannattaa kuitenkin käydä koeajamassa ne muut ensin.
Ei ollut hybridiä muilla tarjolla, ajan 90% ajosta kaupungissa. Eikä nuo muut merkit navilla ja automaatilla paljon hybridiä halvempia ollut. Tällä mennään 4v ja sitten vaihto seuraavaan.
- Seose
Kummasti vaan luokkansa kärjessä myyntitilastoissa. Ei suomalaiset tyhmiä ole.
Esim. Ford Fiesta ei ole yhtään sen kummempi kinneri, kun sattuu olemaan uusi semmonen myös taloudessa. Rengasmelu suorastaan korviahuumaavaa ja kolmepyttynen vie bensaa yhtä paljon kun Yaris.- swerthg5r44444
Pitäisi varmaan liimata joku 2cm kerros bitumi mattoa pyöräkoteloihin heh..
- historianlehdille
Fiasko on kyllä ihan eri planeetalta kuin Yaris. Molempia ajaneena en hetkeäkään miettisi: Tojosta on aika jättänyt.
- Hurjaatouhua
Yaris on testijumbo kuten uusi CHR tm testissä myös jumbo. Toyota kerää jumbosijoja nykyään kovasti.
- Tojus
Mikähän se jumbo lienee? Jos piste tai 0,1 pistettä jollekkin merkkaa auton valinnassa, niin aika heikoissa on hapet.
Toyotan suosio nousee koko ajan, arvo on autokaupan huipulla, vanhat viedään käsistä kiljuen.
677,000km ajettu vm. -95 Corolla vietiin käsistä, koska opiskelijat halusivat ostaa nimenomaan Toyotan. Ajavat sillä vielä pari, kolme vuotta ja sitten purkavat nähdäkseen minkälaisista aineista tehdään niin kestäviä ajoneuvoja. Sen ymmärtää jos Mersu kestää moiset määrät ajoa, vaan kun ei sekään enää nykyään. Neljäsosan Mersusta maksanut Corolla ajaa ohi luotettavuudessa. Siihen on niksmannilla pitkä taival.- Peräkylän_Arska
Juuri näin on asiat. Joku marginaalinen höpöhöpö-vertailu ei merkitse yhtään mitään, varsinkin kun tiedetään, että antipatia Toyotaa kohtaan on kova Euroopassa ja eurooppalaisten autotoimittajien keskuudessa.
Yaris on malliesimerkki autosta, jossa ei oikeasti ole heikkoja ominaisuuksia, mutta yksi ominaisuus on ylitse muiden ja se on käsittämätön kestävyys ja luotettavuus. Tämä on tietysti kaikkien Toyotien ominaisuus ja sen tietävät sadattuhannet tyytyväiset omistajat. Siksi moni ostaa Suomessa nimenomaan Yariksen, koska hyvä maine kiirii kauas. Ja on selvä, että uusi 1.5-litrainen Yaris täyttää toiveet vieläkin paremmin antaen tehoa, vääntöä ja taloudellisuutta ilman turbojen ongelmia. - taas.höpötyttää
Laitetaas vähän faktaa peliin kun näillä seniili-sediltä lähtee taas täysin lapasesta.
Suomalaiset luotettavat katsastustilastot kertovat että vain noin yksi kolmesta Toytoasta kestää 200.000km Suomen maanteillä. Kaksi kolmesta poistetaan liikenteestä kokonaan ennen sitä. Keskimääräinen kestoikä siis reilusti alle 200.000km.
Kaikkien muiden autojen keskimääräinen vastaava arvo on suurempi. Toyota on keskimääräistä huonompi kaikissa kilometriryhmissä.
Seniili-sedät höpöttää kovasti, mutta jutut on juttuja, tilastot ovat faktoja.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml - Kohti_Hybridiä
taas.höpötyttää kirjoitti:
Laitetaas vähän faktaa peliin kun näillä seniili-sediltä lähtee taas täysin lapasesta.
Suomalaiset luotettavat katsastustilastot kertovat että vain noin yksi kolmesta Toytoasta kestää 200.000km Suomen maanteillä. Kaksi kolmesta poistetaan liikenteestä kokonaan ennen sitä. Keskimääräinen kestoikä siis reilusti alle 200.000km.
Kaikkien muiden autojen keskimääräinen vastaava arvo on suurempi. Toyota on keskimääräistä huonompi kaikissa kilometriryhmissä.
Seniili-sedät höpöttää kovasti, mutta jutut on juttuja, tilastot ovat faktoja.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtmlKiitos tilastosta. Tuolla on paljon 200000tkm ajettuja tunnettuja merkkejä, joissa alle 38,8%. Ihan normisettiä sanoisin.
- vaarien.höpinölitä
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Kiitos tilastosta. Tuolla on paljon 200000tkm ajettuja tunnettuja merkkejä, joissa alle 38,8%. Ihan normisettiä sanoisin.
Normisettiä nimenomaan. Erot eri merkkien välillä ovat pieniä, jopa mitättömiä. Ja 200.000km raja jää saavuttamatta reilusti alle puolella kaikista autoista.
Juuri tämän vuoksi on pakko panna näille huru-ukoille jäitä hattuun. Puolen miljoonan km:n tojot (ja kaikki muunkinmerkkiset) ovat tilastoharvinaisuuksia joista puhuminen on yhtä tyhjän kanssa.
Kiikkustuolissa näitä juttuja voi vaarien välillä heitellä, miten kova Carina E oli eikä vienyt bensaakaan ollenkaan. Jutut on kuitenkin juttuja ja tällaisilla väritetyillä tarinoilla on ainoastaan privaattia viihdearvoa. - typonkorjaus
vaarien.höpinölitä kirjoitti:
Normisettiä nimenomaan. Erot eri merkkien välillä ovat pieniä, jopa mitättömiä. Ja 200.000km raja jää saavuttamatta reilusti alle puolella kaikista autoista.
Juuri tämän vuoksi on pakko panna näille huru-ukoille jäitä hattuun. Puolen miljoonan km:n tojot (ja kaikki muunkinmerkkiset) ovat tilastoharvinaisuuksia joista puhuminen on yhtä tyhjän kanssa.
Kiikkustuolissa näitä juttuja voi vaarien välillä heitellä, miten kova Carina E oli eikä vienyt bensaakaan ollenkaan. Jutut on kuitenkin juttuja ja tällaisilla väritetyillä tarinoilla on ainoastaan privaattia viihdearvoa.Ja 200.000km raja jää saavuttamatta reilusti yli puolella kaikista autoista.
- Menköötvaikkamihinä
Aivan sama meneekö ne Afrikkaanvai pohjois-Karjalaan vai autojen h:ttiin kuoltuaan, mutta kyllä ne poistetaan renkaista jokseenkin samoilla kilometrillä kuin fiiatit ja Citroen it ja muut saman hintaluokan autot. Ja takuulla se on näistä kurkun ajettava.
- surkea.trolli
Toyota aiheuttaa trollissa pahoinvointia ja hampaiden kirisistystä. Kaikenlaista typerää selittelyä tulee tuutin täydeltä. Ei päätä eikä häntää. Sairas. mikä sairas! Juurikaan kukaan ei vainaudu vastaamaan sen typeriin oksennuksiin. Hyvä niin. Vastatkoon vaan itselleen.
- Tilastohuomioita
Olkoon vain hienosti kolmas tuossa vertailussa, mutta alkuvuonna 2017 ei Yaris ole mahtunut enää maailman 30 myydyimmän automallin joukkoon. Ikä painaa kaikista kasvojenkohotuksista huolimatta.
B-segmentin (kokoluokan) henkilöautoista tuolle listalle ovat päässeet VW Polo (14. sija), Suzuki Swift (19.), Ford Fiesta (23.) ja Honda Jazz (26.).
Toyota on saanut tuolle Top 30 -listalle 3 mallia, muista kiinnostavista kärkipelureista VW 6, Honda 5 ja Ford 4. Hyundailla ja Nissanilla on 2 mallia kummallakin.
Suomalaisittain saattaa tuntua erikoiselta, että listalle mahtuu peräti 3 lavapakua, joista Fordin F-sarja on jopa koko listan selvä ykkönen. SUV- ja crossover-mallit ovat myös hyvin edustettuina.
Toyotan lohtuna Corolla on kunniakkaalla kakkossijalla, mutta esim. amerikkalaisten ikisuosikki Camry on valahtanut sijaluvulle 17.
Suomalaisten suursuosikeista VW Golfin sijoitus on 4., Nissan Qashqain 24. ja Škoda Octavian 29.
https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/nämä-ovat-alkuvuoden-myydyimmät-automerkit/ss-BBBD6dN#image=1- Tilastohuomioita
Eipä tullut linkistä klikattavaa! Tämä saattaisi toimia:
https://tinyurl.com/ycqmn4mz
- EiEväitäVoittoon
Kyllä nyt taitaa olla TM:n lahjonta levinnyt ihan englantiin asti! VW:n syytä oli taas että Toyota ei pärjännyt. Jos Tojota pitää saada voittamaan, niin silloin ei voi olla mukana kun tojotia, joista niistäkin tosin kaikki muut paitsi 1 häviävät...tämähän ei ole vierasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882