Olen vaihtamassa alaa ja odottelen hakutuloksia. Tässä samalla mietin, että miten haen tuota opintovapaata. Koulutus kestä n. 1,5 vuotta. Alkaa siis syksyllä. Kesällä 2018 on opiskelusta taukoa. Haenko siis nyt opintovapaan koko ajaksi, siis sen maksimi 15 kuukautta? Kesällä ei tietysti mitään opintorahaa saa, mutta sitten tarvitsee keksiä siihen jotain muuta. Olen ajatellut, että irtisanoudun työstäni sitten, kun tuo opintovapaa on käytetty. Eli pistänkö hakemukseen opintovapaan ajaksi tuon 15 kuukautta vai jotain muuta?
Vastaukset 5
- Oo2017
En osaa juuri tuohon kysymykseen vastata, mutta itse hain koko opiskeluajalle sen vapaan. Oletko oikeutettu aikuiskoulutustukeen?
- näinjuuri
Haet vapaata koko ajaksi. Voit tehdä töitä toisessa työpaikassa lomakuukausina, et omassa työpaikassa. Jos haluat tehdä työtä koulun loma-aikoina omassa työpaikassa, laitat hakemukseen nämä opintovapaapätkät. Muista irtisanomisaika kun koulusi on loppusuoralla.
- koulunpenkille
"Muista irtisanomisaika kun koulusi on loppusuoralla" ?!?!? Ei kaikilla varmaan ole ekana ajatuksena heti irtisanoutua jos lähtee opiskelemaan ja valmistuu. En ymmärrä tätä neuvoa!!! Toki monella voi olla ettei palaa enää kyseiseen työhönsä, mutta kyl mun mielestä sinne kannattaa palata. Voi olla ettei heti saa töitä muualta.
- Parempi.näin
koulunpenkille kirjoitti:
"Muista irtisanomisaika kun koulusi on loppusuoralla" ?!?!? Ei kaikilla varmaan ole ekana ajatuksena heti irtisanoutua jos lähtee opiskelemaan ja valmistuu. En ymmärrä tätä neuvoa!!! Toki monella voi olla ettei palaa enää kyseiseen työhönsä, mutta kyl mun mielestä sinne kannattaa palata. Voi olla ettei heti saa töitä muualta.
Kannattaa ehdottomasti säilyttää paluumahdollisuus työhön, josta on opintovapaalla! Irtisanoutuminen tulee kyseeseen sitten, kun on uusi ja varma työpaikka saatu.
Itse ottaisin opintovapaan pätkissä, jolloin säilyy paremmin kosketus työpaikalle ja jatkomahdollisuus siellä, jos toista työtä ei valmistumisen jälkeen heti löydykään. Ja onhan se taloudellinenkin etu.
- mieise
Mitä tukea saat opintojen ajan, oletko hakenut aikuiskoulutustukea? Jos kyllä, sinun pitää pitää työsopimus voimassa. Itse otin vapaata syys-huhti, palasin töihin 4kk kesäkaudeksi ja taas syy-joulu opintovapaalla. Opintovapaakuukausia ei kannata haaskata toisessa työssä oloon vaan maksimoi tuetun opiskeluajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa401046Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83877- 162862
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105814Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29765Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192680Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40643- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118553Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12515On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6500- 39485
- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 73461
- 55457