Olen vaihtamassa alaa ja odottelen hakutuloksia. Tässä samalla mietin, että miten haen tuota opintovapaata. Koulutus kestä n. 1,5 vuotta. Alkaa siis syksyllä. Kesällä 2018 on opiskelusta taukoa. Haenko siis nyt opintovapaan koko ajaksi, siis sen maksimi 15 kuukautta? Kesällä ei tietysti mitään opintorahaa saa, mutta sitten tarvitsee keksiä siihen jotain muuta. Olen ajatellut, että irtisanoudun työstäni sitten, kun tuo opintovapaa on käytetty. Eli pistänkö hakemukseen opintovapaan ajaksi tuon 15 kuukautta vai jotain muuta?
Opintovapaasta
5
270
Vastaukset
- Oo2017
En osaa juuri tuohon kysymykseen vastata, mutta itse hain koko opiskeluajalle sen vapaan. Oletko oikeutettu aikuiskoulutustukeen?
- näinjuuri
Haet vapaata koko ajaksi. Voit tehdä töitä toisessa työpaikassa lomakuukausina, et omassa työpaikassa. Jos haluat tehdä työtä koulun loma-aikoina omassa työpaikassa, laitat hakemukseen nämä opintovapaapätkät. Muista irtisanomisaika kun koulusi on loppusuoralla.
- koulunpenkille
"Muista irtisanomisaika kun koulusi on loppusuoralla" ?!?!? Ei kaikilla varmaan ole ekana ajatuksena heti irtisanoutua jos lähtee opiskelemaan ja valmistuu. En ymmärrä tätä neuvoa!!! Toki monella voi olla ettei palaa enää kyseiseen työhönsä, mutta kyl mun mielestä sinne kannattaa palata. Voi olla ettei heti saa töitä muualta.
- Parempi.näin
koulunpenkille kirjoitti:
"Muista irtisanomisaika kun koulusi on loppusuoralla" ?!?!? Ei kaikilla varmaan ole ekana ajatuksena heti irtisanoutua jos lähtee opiskelemaan ja valmistuu. En ymmärrä tätä neuvoa!!! Toki monella voi olla ettei palaa enää kyseiseen työhönsä, mutta kyl mun mielestä sinne kannattaa palata. Voi olla ettei heti saa töitä muualta.
Kannattaa ehdottomasti säilyttää paluumahdollisuus työhön, josta on opintovapaalla! Irtisanoutuminen tulee kyseeseen sitten, kun on uusi ja varma työpaikka saatu.
Itse ottaisin opintovapaan pätkissä, jolloin säilyy paremmin kosketus työpaikalle ja jatkomahdollisuus siellä, jos toista työtä ei valmistumisen jälkeen heti löydykään. Ja onhan se taloudellinenkin etu.
- mieise
Mitä tukea saat opintojen ajan, oletko hakenut aikuiskoulutustukea? Jos kyllä, sinun pitää pitää työsopimus voimassa. Itse otin vapaata syys-huhti, palasin töihin 4kk kesäkaudeksi ja taas syy-joulu opintovapaalla. Opintovapaakuukausia ei kannata haaskata toisessa työssä oloon vaan maksimoi tuetun opiskeluajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2654650Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232230Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761781Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591400
- 951272
- 471159