Elikkäs oon 18 ja päättäny muuttaa pysyvästi pois Suomesta viimeistään opiskelujen jälkeen. Haluisin Amerikkaan mut en tiedä et miten sinne pääsee pysyvästi eikä vaan viisumil, kauanko tarvii asua et saa vaihtaa Usan kansalaisuuden? En jaksa enää tätä Suomea voiko joku auttaa?:) Mietin myös lähimaita kuten Brittejä tai Ruotsia ihan vain vaihtelun vuoksi, sillä en missään Suomessa koko elämääni halua kykkiä xD
Miten pystyn muuttamaan Amerikkaan pysyvästi?
6
173
Vastaukset
- voipyhäsylvi
Ilmainen opiskelu kyllä kelpaa!
- Vaihteluakaipaan
Vain tyhmälle ei kelpaisi ja sitäpaitsi eihän se täälläkkään ilmaista ole, kato jostain ne kirjatki tarvii hommaa ;)
- NickNailer
Jaa, se on helppoa. Senkun sijoitat USA:han muutaman miljoonan ja työllistät useamman amerikkalaisen, mieluiten slummialueeella TAI sitten keksit sellaisen start upin, joka ei vaadi paljon pääomaa, mutta jota virkamiehet pitävät niin hyvänä ideana, että myöntävät E-2 viisumin.
Toinen tie on olla maailman huippua tieteessä tai taiteessa.
Jos et kuulu joukkoon, ei USA:han kannata mennä. Sinun on pystyttävä hankkimaan vuodessa noin 200.000 dollaria, sillä köyhän elämä on USA:ssa kurjempaa kuin Suomessa. Suomessa taas on kurjaa olla varakas.
Amerikkalaiset ovat päällisin puolin mukavia hössöttäjiä. Yleiseen sähellykseen kuuluu, että vapaa-aikaa ei ole muulloin kuin korkeintaan viikonloppusin. Aina on kiire. Ainakin minulla meni elämä hukkaan ruuhkissa. 2 tunnin työmatka yhteen suuntaan ei ole harvinaisuus. Jotkut tykkää, minä en niinkään. - siis_niinq_daa
Jenkkeihin ei voi muuttaa tosta vaan, tarvitset Green Cardin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Green_Card- NickNailer
Sen jo kerroin: "Toinen tie on olla maailman huippua tieteessä tai taiteessa."
18 vuotias ei kuulu joukkoon.
- Vaihteluakaipaan
Mikä se on? Asunnon vuokrasopimus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409