Kuinka kela pilasi elämäni.
Olen opiskelija. En asu opiskelupaikkakunnallani vielä, minulla ei ole ollu varaa muuttaa. Minulla on ulosottovelkaa joka koostuu Kelan opintolainasta. Joudun tekemään töitä elääkseni ja samalla maksaakseni velkaani takaisin Kelalle. Olen pienituloinen ja asun kalliisti pääkaupunkiseudulla. Asunnon vaihtaminen ja saaminen on vaikeaa. Tietenkin on omaa syytäni että en aikaisemmin pitänyt parempaa huolta raha-asioistani. Taustalla on elämän pituinen pitkä kamppailu masennuksen kanssa. Olin monta vuotta työssäkäyvä luotettava työntekijä. Väsyin työhöni, sain pahoja terveysongelmia. Olen valittanut masennusta lääkärissä mutta oman kokemukseni perusteella voin sanoa että oikeaa kunnon apua saa vasta kun on koittanut tappaa itsensä. Suomalaisen "terveydenhuollon" perusteella tarvitsen vain pillereitä ja voin käydä juttelemassa sairaanhoitajalle ahdistuksestani. Jos osaisin olla niin vakuuttava että saisin asianmukaista hoitoa, se tarkottaisi sitä että olisin niin vakuuttava että pystyisin myös johonkin työhön. Olin ennen normaali jaksava ihminen, nyt olen vain prosentti itsestäni. Kenties edessäni odottaa pitkä-aikaistyöttömyys. Ilmeisesti yhteiskunta odottaa minulta, että jos epäonnistun, minun pitää vaan antaa täysin periksi?
Kuinka Kela pilasi elämäni
4
201
Vastaukset
- Kelalle_kiitos
Kuinka siellä jaksellaan?
Täällä ollaan vastaavassa tilanteessa opintolainojen ulosoton ja Kelan kanssa, ja jälkimmäisen usean virheen takia aika vaikea jo päästä enää elävien kirjoihin. Psykiatrikin ehdotti jo koiran lopettamista, kun se vie rahaa niin paljon. Eli viimeinen ystävä piikille ja Kelan ja ulosoton virheiden takia toimeentuloa viety kahden kuukauden vuokran verran. Näin vaikka valitin, ja jo monta vuotta kituuttanut perustoimeentulotuella, täydentävää kun ei suomalainen hädässä oleva taida saada, ja Kelahan ei laskelmissaan virheitä tee. Kyllä meillä Suomessa asiat ovat hyvin, kun Kela hoitaa. Toivottavasti kumpikaan meistä ei kuitenkaan ajaudu itsemurhaan, täällä ollaan jo lähellä. - sissoon
Ensin ihmiset sössivat asiansa ja sitten oma tilanne on Kelan syytä.
Aloittaja kirjoittaa, että hän joutuu tekemään töitä elääkseen. Entä sitten? Niinhän ihmiset yleensä joutuvat tekemään töitä elääkseen. Minäkin joudun tekemään töitä opintojen ohessa. - Luksa
Ja Kelako ei virheitä tee? Minäkin olen pitkäaikaisella sairauslomalla/kuntoutuksessa fyysisen vamman takia, ja tämän vuoden alussa, kun eläkkeiden nimikkeet muuttuivat,Kela ei osannut hoitaa mitään aikataulussa,vaan kaikki rahat olivat kuukausia myöhässä,vaikka hakemukset tein kuukausia etuajassa. Ymmärrän itse,että rahapula syö mieltä. Ja töissä käyvä olen itsekin,kunhan vain kuntoudun.
- Anonyymi
Kela ensisijainen tavoite on raha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1945741Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971- 931969
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291345- 751289
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää111247Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165