Vanhuksesta puhutaan ja melkein uudesta keulasta. Pelkkä facelift 6 vuotta vanhassa kolmoskopassa. Uudistukset vain kosmeettisia ja uusi atkinsson-otto syklejä vaihteleva moottori ei tuo mitään uutta. Kulutus entisen tasolla. Luvattu keskikulutus 4,6 koeajossa bensaa paloi 6,3.
"Kraftlösheten i kombination med en svampig och svårdoserad koppling gör ingen glad."
http://teknikensvarld.se/provkorning-av-toyota-yaris-15-dual-vvt-ie-479899/
Yaris 1.5 lattea arvostelu naapurista
30
818
Vastaukset
- näillä.mennään
Ajo-ominaisuudet, kulutus ja suorituskyky eivät merkitse Tojon ostajalle mitään. Hän katsoo vain 13 vuotta vanhojen autojen katsastustilastoja. Jos kuluttaa liikaa, niin ajetaan vähän hiljempaa.
- Näin-mennään
Suomessa tullaan kehumaan verille. Suomi on niin pieni maa, että moottoritoimittajilla ei ole vaihtoehtoja. Ainoat kaksi autoa joita voi kritisoida ovat Dacian koko mallisto ja Toyota Aygo. Muita on kehuttava, jos haluaa jatkaa työtehtävässään. Diplomaattinen suomalainen koeajoraportti kertoo myyntiesitteen kaikki tiedot, lisäämättä mitään toimittajan omakohtaisia kokemuksia.
- seitsemättälitraasadalla
kovin vaikea on kotimaistenkaan lehtien kehua autovanhusta. Edes ulkonäöstä ei pysty ylistämään.
- AikaKertooSudenSyntyneen
Ensitestissä autoja poikkeuksetta kehutaan, mutta kun ne osallistuvat vertailuihin kilpailijoiden kanssa, niin silloin toimittajien on kerrottava erot ja mittaustulokset, vaikka ne on sitten todella karuja Toyotan kannalta.
- Näin-mennään
Ulkomaisista autolehtien koeajoista saa paljon enemmän irti jos kieli taipuu. Yariksen ensituntumat oli surkuhupaista luettavaa. Oli jossain Ampsterdamissa asti käyty hakemassa tuntumaa ja koeajossa kerrattiin vain sama mitä myyntiesitteessä lukee. Eipä ihme että työt ovat hakusessa.
http://teknavi.fi/autot/ensituntumat-suomen-suosituimmasta-pikkuautosta-toyota-yarisin-suomen-aikataulut-ja-hinnat-julki
- Hämmästyttäväsaavutus
Miten noin pieni ja ahdas auto voi kuluttaa niin paljon ja olla silti vertailutestien hitain?
Luulis ettei tuollainen vie päälle kuutta litraa vaikka ajais koko testin ykkösellä.- miksiAInaNäin
Vanhaa tekniikkaa ja säästöä joka paikassa, se on se Toyotan tyyli.
- Atkinsonni
Mikä osia tuossa Atkinsonissa oikein on? Se ei näytä vähentävän kulutusta eikä se myöskään paranna vääntöä...olisko se vaan halvempi tehdä ja kuulostaa hienommalle?
- Kohti_Hybridiä
Atkinsonmoottori on James Atkinsonin keksimä polttomoottori, jossa puristustilavuus on pienempi kuin paisuntatilavuus. Ottomoottorissa ja dieselmoottorissa puristus- ja työtahdit ovat yhtä pitkät, joten vastaavat tilavuudet ovat niissä yhtä suuret. Atkinson oivalsi, että kun työtahdista tehdään pitempi kuin puristustahdista, polttoaineen palamisen energia saadaan paremmin hyödynnettyä ja moottorin hyötysuhde siten suuremmaksi. Atkinsonmoottorissa suuri osa puristustilavuudesta jätetään tahallaan hyödyntämättä, ja tästä syystä atkinsonmoottorin teho/paino-suhde on matalampi kuin muilta osin vastaavan ottomoottorin tai dieselmoottorin. Nykyaikaisissa atkinsonmoottorin sovelluksissa ei hyödynnetä James Atkinsonin patenttien mukaisia mutkikkaita mäntien varsien vipumekanismeja vaan imuventtiilien myöhäisellä sulkeutumisella lyhennetään puristustahtia. Tästä syystä näennäinen puristussuhde voi olla hyvinkin korkea, ellei imuventtiilien ajoitusta huomioida. Hybridiautoissa polttomoottorin mitoitus ei vastaa ajoittaista ajoneuvon maksimitehon tarvetta vaan arvioitua keskitehoa. Tästä syystä atkinsonmoottoria hyödynnetäänkin hybridiautoissa. -Wikipedia
Nuo NEDC-syklin testit eivät vastaa koskaan normaalia tilannetta, ne tehdään ihanteellisissa olosuhteissa KAIKKI sähkölaitteen sammutettuna. Ajoin itse juuri 250km Hki-Jkl etapin Yaris Hybridillä, jossa tuo vanha 1.5 moottori, nopeus 90-125kmh, auto lastattu täyteen (3 henk. tavaraa), keskikulutus 5,5l/100km. Ei ole otollista maastoa moottoritiet hybridille. - kustusta_tämäkin
Ei tollolootan moottori ole Atkinson moottori, vaan halpa wannabe viritelmä!
Oikeassa Atkinsonmoottorissa on hyvin monimutkainen kampikoneisto, jonka ansiosta iskunpituus vaihtelee - puristustahti on lyhyempi kuin työtahti. Oikea atkinson on kallis valmistaa, joten sellaista ei halpis-itäautoon saa.
Tollolootan muka-atkinson on ihan tavallinen polttomoottori, jossa vaan pidetään imuventtiili auki vielä puristustahdin alkuvaiheessa. Tällöin jo kertaalleen sylinteriin imettyä seosta painetaan takaisin imusarjaan. Tehollinen puristustahti alkaa vasta imuventtiilin sulkeutuessa. - Kohti_Hybridiä
kustusta_tämäkin kirjoitti:
Ei tollolootan moottori ole Atkinson moottori, vaan halpa wannabe viritelmä!
Oikeassa Atkinsonmoottorissa on hyvin monimutkainen kampikoneisto, jonka ansiosta iskunpituus vaihtelee - puristustahti on lyhyempi kuin työtahti. Oikea atkinson on kallis valmistaa, joten sellaista ei halpis-itäautoon saa.
Tollolootan muka-atkinson on ihan tavallinen polttomoottori, jossa vaan pidetään imuventtiili auki vielä puristustahdin alkuvaiheessa. Tällöin jo kertaalleen sylinteriin imettyä seosta painetaan takaisin imusarjaan. Tehollinen puristustahti alkaa vasta imuventtiilin sulkeutuessa.Mulla on käsitys, että hybridissä oleva kone olisi aito Atkinsson, siinä ei muutella otto/Atkinsson työtahdin välillä kuten uudessa 1.5 koneessa.
- Eriasia
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Mulla on käsitys, että hybridissä oleva kone olisi aito Atkinsson, siinä ei muutella otto/Atkinsson työtahdin välillä kuten uudessa 1.5 koneessa.
E ei ole Atkinson jos venttiien ajoitusta pystyy muuttamaan
- ei.mitään.aitoa
Eriasia kirjoitti:
E ei ole Atkinson jos venttiien ajoitusta pystyy muuttamaan
Mikään Toytotan koneista ei ole aito Atkinson. Toyota vaan yrittää simuloida Atkinsonin periaatteita venttiilikikkailuilla.
- Kohti_Hybridiä
Eriasia kirjoitti:
E ei ole Atkinson jos venttiien ajoitusta pystyy muuttamaan
Joo joo, mutta HYBRIDISSÄ olevan 1.5 koneen venttiilien ajoituksia EI muutella, ne on mitä on. Älä sekoita tuota 1.5 konetta tähän uuteen moottoriin, jossa tuota venttiilikikkailua tehdään.
- Janoariittää
Eikös Atkinson olen se mikä on hybrideissä? En tiedä Atkinsonista, mutta kyllähän tuo kuulostaa janoiselta. Täytyy tunnustaa että itselleni tuo erikoinen ulkiöonäkö voisi muodostua esteeksi osaamiselle. Se on väärällä tavalla erikoinen. Toivotaan että rallimenestystä tulee, niin sittenhän tuo käy kaupaksi.
- janoinenkomuka
6.3 litraa koeajossa. teknikens världin autotestaaja selkeästi on aika iloisesti painanut kaasupoljinta. Mahdollisimman taloudellista ajoa hän ei ole varmasti edes yrittänytkään kun noin paljon bensaa saanut palamaan.
- Janoonkova
joo, väärin toimitettu, väärät tulokset.
tojo on janoinen.
- taitojasenpuute
Kyllä on sitkeä tuo japanin mossen valmistaja. Ei uskalla ottaa turboja käyttöön ei! Ei riitä taito moottorin tekemiseen! Ostakaa nyt vaikka rellulta moottorit, niin saatte laatua noitten onnettomien ja hengettömien nelipyttyvaparien tilalle! Turha sitä kuollutta hevosta enää on piiskata.
- Tojopoliisi
Johan nyt! Ai että Rellun turbot...siis yhdessä Volkkarin kanssa ne huonoimmat moottorit mitä 2000-luvulla on tehty. Jakoketju poikki, turbovikoja älyttömästi ja on/off-tyyppinen tehonannostelu. Lisäksi todellista kulutusetua ei ole.
Näitä ei tosiaan tarvita laatumerkkiin eli Toyotaan, Toyota hallitsee vaparit ja turbot jäävät pian muutenkin marginaaliin. Ne on hetken huumaa, saastuttavatkin vapareita enemmän. - omaa.kokemusta
Tojopoliisi kirjoitti:
Johan nyt! Ai että Rellun turbot...siis yhdessä Volkkarin kanssa ne huonoimmat moottorit mitä 2000-luvulla on tehty. Jakoketju poikki, turbovikoja älyttömästi ja on/off-tyyppinen tehonannostelu. Lisäksi todellista kulutusetua ei ole.
Näitä ei tosiaan tarvita laatumerkkiin eli Toyotaan, Toyota hallitsee vaparit ja turbot jäävät pian muutenkin marginaaliin. Ne on hetken huumaa, saastuttavatkin vapareita enemmän.Tässäpä taas tuubaa tuutin täydeltä. Ekan vaparikoneen ostin vuonna -86, joten vaparikoneista on kokemusta vähintään riittävästi. TSI-maailmaan astuin vuonna 2007 kun ostin aidon alkuperäisen kaksoisahdetun 170 hv GT Golfin. Penkissä noista mitattiin vakiona 190hv ja vääntöä löytyi jo tyhjäkäynniltä alkaen. Ja silti kulutus oli selkeästi vastaavantehoisia vapareita pienempi.
20 vuotta vapareilla, 10 vuotta turboilla. Turbot ovat parempia joka osa-alueella. - Kokemusta_minullakin
omaa.kokemusta kirjoitti:
Tässäpä taas tuubaa tuutin täydeltä. Ekan vaparikoneen ostin vuonna -86, joten vaparikoneista on kokemusta vähintään riittävästi. TSI-maailmaan astuin vuonna 2007 kun ostin aidon alkuperäisen kaksoisahdetun 170 hv GT Golfin. Penkissä noista mitattiin vakiona 190hv ja vääntöä löytyi jo tyhjäkäynniltä alkaen. Ja silti kulutus oli selkeästi vastaavantehoisia vapareita pienempi.
20 vuotta vapareilla, 10 vuotta turboilla. Turbot ovat parempia joka osa-alueella.Minunkaan autokatospilttuuseeni ei vaparia enää tule. Ajoin tupla-ahdetulla 1,4-litraisella VW Golf Variantilla (vm. 2008) miellyttävät yli 100 tkm. Meno ja meininki oli aivan erilaista kuin siihenastisilla 2-litraisilla vapareillani.
Nyt olen ajellut lähes 2 vuotta himpun verran painavammalla takavetofarkulla, jonka 1,6-litrainen bensaturbo tarjoaa 115 kW ja 250 Nm @ 1200–4000 rpm. Suorituskyky käytännössä samoissa kuin tuossa edeltäjässä, riittää kiireisiini oikein hyvin.
Ajoin maanantaina noin 300-kilometrisen maantietaipaleen pihistelemättä, muun liikenteen tahtiin. Ohittelin enemmän kuin tulin ohitetuksi. Ajotietokone ilmoitti auton kuluttaneen tuolla pätkällä 5,9 l / 100 km. Alimmillaan lukema käväisi desin verran alempanakin.
Kummatkin em. autot automaattivaihteisia. Manuaaliin paluuta en haikaile yhtään enempää. - Eituuhakvss
Laittoivat ne itse asiassa 1.2l moottoriin pikkuturbon. Eikös uusi CRHoo testattu talvi testissä sillä.koneella.
Tulokset oli ällistyttäviä. Vain Toyota osaa yhdistää kovan kulutuksen heikkoon kiihtyvyyteen. Toista kymmentä sekuntia sen kestää. Ñ - Pikkupoikien_juttuja
omaa.kokemusta kirjoitti:
Tässäpä taas tuubaa tuutin täydeltä. Ekan vaparikoneen ostin vuonna -86, joten vaparikoneista on kokemusta vähintään riittävästi. TSI-maailmaan astuin vuonna 2007 kun ostin aidon alkuperäisen kaksoisahdetun 170 hv GT Golfin. Penkissä noista mitattiin vakiona 190hv ja vääntöä löytyi jo tyhjäkäynniltä alkaen. Ja silti kulutus oli selkeästi vastaavantehoisia vapareita pienempi.
20 vuotta vapareilla, 10 vuotta turboilla. Turbot ovat parempia joka osa-alueella.Auto on turpo, kuski on Urbo. Toyota-palstan oma trollipoju ei näytä itse lainkaan tajuavan nolouttaan ja lapsellisuuttaan jotka ilmenevät näiden typerien oksennusten lisäksi itselleen epämieluisten ja kiusallisten viestien poistattamispyrkimyksenä allaolevaan tapaan.
Nyt olen keksinyt että voin ilmoittaa asiattomaksi kaikki viestit jotka on koottu solvauksistani. Ovathan ne tehokkaampia koottuina oksennuksina koska antavat paremman kuvan todellisesta noloudestani, lapsellisuudestani ja olemattomasta moraalistani nykyisten räkänokkien ja vinkujien tapaan. Asiahan on niin että minä saan ja voin kirjoittaa palstoille mitä tahansa valheita ja paskaa mutta minua ei saa arvostella tai kerron ylläpidolle ja yh-äipälleni. Trollaukseni maksajakin on yrittänyt vähän minua hillitä mutta trollaan ja solvaan silti mielelläni normaalin 18 h/vrk. Eikä meidän peräkammarissa tunneta pyhäpäiviä lomista puhumattakaan. Minä vapisen ja raivoan itseni kanssa erimielisten edessä mutten anna periksi sillä olen haavoittumaton omassa skitsofrenian kuplassani. - Bensaapalaa
Eituuhakvss kirjoitti:
Laittoivat ne itse asiassa 1.2l moottoriin pikkuturbon. Eikös uusi CRHoo testattu talvi testissä sillä.koneella.
Tulokset oli ällistyttäviä. Vain Toyota osaa yhdistää kovan kulutuksen heikkoon kiihtyvyyteen. Toista kymmentä sekuntia sen kestää. ÑVAikuttaa tosiaan siltä että otti tuon Cr-H.n sitten pikkuturbolla tai hybridillä niin kiihtyvyys nollasta sataan on kunnianhimottomasti toisella kympillä ja kulutus on silti puolet isompi kuin eurooppalaisella pikkuturbolla. Yarppa on vähän kevyempi mutta senkin moottorivaihtoehdoissa yhdistyy ponnettomuus ja hidas reagointi kokoluokassaan huomattavan suureen polttoaineenkulutukseen.
- Bensalenkkarijoo
Bensaapalaa kirjoitti:
VAikuttaa tosiaan siltä että otti tuon Cr-H.n sitten pikkuturbolla tai hybridillä niin kiihtyvyys nollasta sataan on kunnianhimottomasti toisella kympillä ja kulutus on silti puolet isompi kuin eurooppalaisella pikkuturbolla. Yarppa on vähän kevyempi mutta senkin moottorivaihtoehdoissa yhdistyy ponnettomuus ja hidas reagointi kokoluokassaan huomattavan suureen polttoaineenkulutukseen.
Totuushan on että Toyotan 1.6 Valvematic 1ZR-FAE vapaasti hengittävä moottori on taloudellisempi/vähemmän bensaa kuluttava kuin tuo pikkuturbo 1.2l 8NR-FTS.
- EiOleHelppoa
Ruotsalaiseen tapaan tuo arvostelu oli vielä yltiöpositiivinen. Oli ihan yritetty löytää edes jotain hyvää, onnistumatta.
- toytaasiantuntia
kylllä yuris on hyvä auto fakelivti on parnanatanut ulko näköä miksi tehdä muuta muuutoskia autoon joka on mutenkin hyvä ajo ominasuudet on koko luokkassaan hyvät samon muut ominasuudet mutkaan auton valmistajajat ei vät kulutus pidä ilmotetutetu paikansa veratttuna todelisen todelisudesssa yuris on kokonasuus humioioiden talodelinen kun otetan mukan mys muuut kulut huolot ja arvon alenus toytalla hyvä jälllen myyti arvo
- Jerva
Omassa koko luokassa Yaris on ihan paras auto. Muut on sellaisia kikottimia että aina joku osa alue on luokattoman huono mutta Yaris on kaikissa hyvä ellei erin omainen.
- kuudeskolmesta
Jerva kirjoitti:
Omassa koko luokassa Yaris on ihan paras auto. Muut on sellaisia kikottimia että aina joku osa alue on luokattoman huono mutta Yaris on kaikissa hyvä ellei erin omainen.
Uskothan kuitenkin itse tuohon? Se on kaikista tärkeintä että vaikka tulee kolmen auton vertailussa kuudenneksi, niin aina jotain positiivista löytyy.
- Zeisto
Mitä vertailuista. Tärkeintä on turbottomuus ja se tieto että taatusti kestää paremmin kuin muut.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793