Ystäväni kertoi totuuden Golf GTE:n kulutuksesta

Lapsuuden_kaveri

Eilen tapasin vanhan lapsuudenkaverini joka on ajanut Golf GTE-hybridillä vuoden verran. Pahaksi onneksi työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta ja koska auto on työsuhdeauto, ei hän viitsi akkuja kotonakaan omalla kustannuksella latailla. Kertoi että auton kulutus on hänen ajossaan noin 7 l/100km. Se siitä Golf-hybridin taloudellisuudesta.

89

32655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siskon.veli

      Hyvä trolliyritys. Kukahan idiootti hankkisi kalliin työsuhde-GTE:n, jos ei aio latailla sen akkuja? Parempaa satua ensi kerralla, jookos?

      • ihana.passat.vw

        samat idiootit niitä ostaa kuin muitakin volkkareita, mainosten uhrit ry.


    • VW.jyrää

      Golf GTE on yli 220hv auto. Ei sellainen pelkällä pyhällä hengellä kulje jos vähän polkaisee.
      Lataushybridien keskikulutus riippuu täysin siitä paljon ajaa pelkällä sähköllä.

      • Vw.sössii.kaiken

        Nyt on käynyt niin ettei Vw saa lataushybrideitään täyttämään WLTP-päästöarvoja jolloin niitä ei voi luokittaa enää E-autoiksi. Oma veikkaus on että tässä oli Vw-hybridien loppu.


      • VW.Pellet.varsinki.GT

        Olen kuullut sisäpiiritietoa, että VW aikoo lopettaa täysin polttomoottorien kehityksen ja aloittavansa TDI ja TSI moottoreita puhtaamman, kivihiilellä toimivien höyrykoneiden aikakauden.


    • vili.vihreä

      Aika lähellä totuutta aloittajan kertomus on. Naapurilla on töpseli-Passat ja kertoili, ettei seitsemän litran ylitys ole mitenkään epätavallista jos joutuu kaupunkiliikenteessä polttomoottorin varaan. Ja käytännössä 30 km toimintamatkalla joutuukin.
      Silti monet yhtiöt pakottavat työsuhdeautoiksi ladattavat tai hybridit jo pelkästään viherimagosyistä

      • Kroisos.Pennanen

        Tuskin tuo kulutus vie naapuriasi henkilökohtaiseen konkurssiin. Rahalla saa ostettua vielä lisää bensaa.


      • Tojohsd.tero
        Kroisos.Pennanen kirjoitti:

        Tuskin tuo kulutus vie naapuriasi henkilökohtaiseen konkurssiin. Rahalla saa ostettua vielä lisää bensaa.

        Konkurssi alkaa kehittyä kalliista virheinvestoinnista, jonka jälleenmyyntiarvo puolittuu parissa vuodessa kun havaitaan epäkelvoksi säästöpossuksi.
        Toyotalla ajelisi ilman töpselipaikan etsimistä vuosikymmenen 40 prosenttia pienemmillä polttoainekuluilla.


      • ymmärrys.hukassa
        Tojohsd.tero kirjoitti:

        Konkurssi alkaa kehittyä kalliista virheinvestoinnista, jonka jälleenmyyntiarvo puolittuu parissa vuodessa kun havaitaan epäkelvoksi säästöpossuksi.
        Toyotalla ajelisi ilman töpselipaikan etsimistä vuosikymmenen 40 prosenttia pienemmillä polttoainekuluilla.

        Sulla ei ole mitään ymmärrystä siitä millainen ihminen ostaa reilun 40.000 euron ja 7,6 sek 0-100kmh lataushybridin.
        Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkeeb että kyse on eri segmentistä kuin C-HR:n tai Yariksen tyyppisistä 13 sek. lyllertäjistä.

        Lisäksi, jos käyttää hyväkseen GTEn latausmahdollisuutta niin GTE menee selkeästi vähemmällä bensalla, mutta on sata kertaa hauskempi auto ajaa.


      • Lutherus
        ymmärrys.hukassa kirjoitti:

        Sulla ei ole mitään ymmärrystä siitä millainen ihminen ostaa reilun 40.000 euron ja 7,6 sek 0-100kmh lataushybridin.
        Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkeeb että kyse on eri segmentistä kuin C-HR:n tai Yariksen tyyppisistä 13 sek. lyllertäjistä.

        Lisäksi, jos käyttää hyväkseen GTEn latausmahdollisuutta niin GTE menee selkeästi vähemmällä bensalla, mutta on sata kertaa hauskempi auto ajaa.

        Hauskuus loppuu siihen kun ajaa 30 km päähän töpselistä ja raahaa edelleen 300 kg akkua turhan panttina, mutta luterilainen kärsimystyyli antaa toivoa tuonpuoleisessa!


      • kyllä.lähtee
        Lutherus kirjoitti:

        Hauskuus loppuu siihen kun ajaa 30 km päähän töpselistä ja raahaa edelleen 300 kg akkua turhan panttina, mutta luterilainen kärsimystyyli antaa toivoa tuonpuoleisessa!

        Ei muuten lopu. GTE on 30km:n jälkeenkin edelleen suorituskykyinen, tilava ja loistava ajaa.
        Ei lataushybridin tarvitse välttämättä olla tylsä, ufonnäköinen, meluisa ja hidas kottero.


      • Matka-ajossa
        Lutherus kirjoitti:

        Hauskuus loppuu siihen kun ajaa 30 km päähän töpselistä ja raahaa edelleen 300 kg akkua turhan panttina, mutta luterilainen kärsimystyyli antaa toivoa tuonpuoleisessa!

        Golf/Passat lataushybridin kulutus vie viimeisenkin säästön. Jos tyytyy ajamaan kaupungissa hissutellen lyhyttä pätkää ja lataamaan joka välissä, saattaa päästä lähelle Toyotan hybridien kulutuslukemia. Tekniikan kestävyys tai Vw:n tapauksessa kestämättömyys onkin sitten oma lukunsa joka pilaa loputkin Vw GTE:n hankinnan järkevyydestä.


      • Anonyymi

        Sitä akkua ei kannata ajaa tyhjäksi jos tietää olevan pidempi matka..


    • GTE

      220hv ja Passatin kokoinen auto vie helposti sen seitsemän litraa. Ei noi GTEt ole tehty Priusin kilpailijoiksi puunhalaajille. Enempi automihielle tehty nautiskeluun.

      • Anonyymi

        Seksikin on nautinnollista lisääntymistä varten, kuten myös autokin paikasta a paikkaan b liikkumista varten pääsääntöisesti.


    • Toisinajelija

      Tuollainen kulutuslukema on ihan kiitettävä niinkin suorituskykyiselle autolle. Vaikea kuvitella, että pelkällä polttomoottorilla kulkeva yhtä tehokas peli yltäisi samaan. Kun vielä on tietoisuus siitä, että sähköä latailemalla voisi kustannuksia merkittävästi alentaakin, ei mielestäni ole aihetta tyytymättömyyteen.

      Itse ajelen C-sarjan automaattivaihteisella bensa-farkku-Mersulla, moottoriteho 115 kW eli 156 hv. Ympärivuotinen kulutus (jossa on paljon kaupunkiajoa kylmällä moottorilla) on 8–8,1 litraa / 100 km. Asun pk-seudulla Kehä I:n ja Kehä III:n välimailla. Pitkät kesäiset taipaleet ajaa helposti 6,5 litran lukemilla. Olen kulutuksen vähäisyyteen hyvinkin tyytyväinen, vaikka edellinen autoni VW Golf Variant vm. 2008 (118 kW / 160 hv, DSG7) kulki pari desiä vähemmälläkin.

      • Toisinajelija

        >Pitkät kesäiset taipaleet ajaa helposti 6,5 litran lukemilla.

        Ajoin eilen Imatran takaa Helsinkiin Kouvolan kautta kuutostietä Koskenkylään saakka muun liikenteen tahtiin. Kulutusmittari näytti tässä vaiheessa 6,2 litraa. Loppumatkalla ajoin vaihtelun vuoksi pitkästä aikaa motarin asemesta Porvoon läpi leppoisasti vanhaa, hidasta Koskenkylä-Porvoo-Helsinki-tietä (170). Kotona lukema oli 5,9 l / 100 km. Kelpaa minulle keskikokoisen, 1500 kg painavan, automaattivaihteisen bensa-farkunrohjakkeen kulutukseksi. Alempia lukemia tavoitelkoon muut.


      • Vwautomaatti

        Hieno satu. Automaativaihteisella bensakoneella isossa farmarikorissa ei pääse 8l/100km kulutuksiin jos ajosi on oikeasti paljon kaupunkiajoa sisältävää pätkäajoa.
        Kyllä niitä matkoja maaseudulle on kiva mitata, ilman ilmastointia ja alinopeutta ajamalla pääset kuuden litran tuntumaan. Tuota tarinaa on sitten kiva kertoa esson baarissa.
        Oikeassa elämässä kaupunkipainotteisessa ajossa nuo vie sen 10l/100km, kokemusta löytyy neljästä eri autosta, kaikkien kulutus lähes sama.


    • hiphipheijaaaa

      Toi on volsulle hyvä lukema. Meinaan vaan sitä, että ei mainosmiesten puheista ja lupauksista heitä kuin joitain kymmeniä prosentteja. Että melko rehellinen arvo porukalta, joka on erikoistunut valehtelemiseen ja kusettamiseen ynnä kaikenlaiseen petkutukseen. Et vissiin edes odottanutkaan totuuden mukaista arviota?
      Mulla kohta kolme vuotta takana ilman volsua, ja armoton vitutus on vähentynyt murto-osaan. Lääkkeitä en oo tarvinnut enää vuoteen!

      • Fratello

        Jos ei lataile töpselistä vain pakkosyötöllä niin kulutus äkkiä 10ltr. Mulla ekat 5000 kilsaa pikkusen vajaa kuusi litraa. Hauska auto kun tehoa tarvittaessa riittävästi.


      • Anonyymi

        Niin, esim. tollolootan latauskelvottomat hypetykset ovat taannoin ylittäneet luvat kulutukset ainoastaan 40-50 %.


    • Aloittaja_tässä

      Epäilyistä huolimatta aloitus on täyttä totta. Ystäväni tilasi Golf GTE:n työsuhdeautoksi siinä toivossa että auton olisi voinut ladata työpäivän aikana firmassa. Se ei onnistunut ja hän kertoikin että tankkaa sen sijaan bensat firman piikkiin. Kukapa viitsisi kotona latailla jos bensa kuuluu työsuhde-etuihin.

      • uusi_poloilija

        "Kertoi että auton kulutus on hänen ajossaan noin 7 l/100km. Se siitä Golf-hybridin taloudellisuudesta."

        Niin siis mitä siitä Golf GTE:n taloudellisuudesta? Se on suorituskykyynsä nähden taloudellinen, jos sitä latausmahdollisuutta käytetään. Siksihän se ostetaan, että osa ajosta kuljetaan sähköllä, eikä siksi, että halutaan ottaa bensakone mahdollisimman painavaan autoon. GTE:n omamassa on 1.615 kg ja bensa-GTI:n 1.386 kg.

        Jos ei käytä latausmahdollisuutta, on järkevämpää hankkia jopa Golf GTI 2,0 TSI 169 kW, jonka yhdistetty EU-kulutus on 6,4 l/100 km ja hinta 38.404,27 euroa. Siis GTE:hen verrattuna yli kolme tonnia halvempi, 59 kW tehokkaampi, 100 Nm vääntävämpi ja 229 kg kevyempi. Ja hyvin todennäköisesti taloudellisempikin, jos se GTE todellakin rahtaisi vain akkujen painoa turhan päiten mukana.

        Mutta jos GTE:n akkuja käytetään, se melkein pärjää hetkellisessä suorituskyvyssä, eikä EU-yhdistetty ole kuin 1,6 l/100 km. Vain siinä tapauksessa siinä on jotain järkeä.


      • Lataakovaiei
        uusi_poloilija kirjoitti:

        "Kertoi että auton kulutus on hänen ajossaan noin 7 l/100km. Se siitä Golf-hybridin taloudellisuudesta."

        Niin siis mitä siitä Golf GTE:n taloudellisuudesta? Se on suorituskykyynsä nähden taloudellinen, jos sitä latausmahdollisuutta käytetään. Siksihän se ostetaan, että osa ajosta kuljetaan sähköllä, eikä siksi, että halutaan ottaa bensakone mahdollisimman painavaan autoon. GTE:n omamassa on 1.615 kg ja bensa-GTI:n 1.386 kg.

        Jos ei käytä latausmahdollisuutta, on järkevämpää hankkia jopa Golf GTI 2,0 TSI 169 kW, jonka yhdistetty EU-kulutus on 6,4 l/100 km ja hinta 38.404,27 euroa. Siis GTE:hen verrattuna yli kolme tonnia halvempi, 59 kW tehokkaampi, 100 Nm vääntävämpi ja 229 kg kevyempi. Ja hyvin todennäköisesti taloudellisempikin, jos se GTE todellakin rahtaisi vain akkujen painoa turhan päiten mukana.

        Mutta jos GTE:n akkuja käytetään, se melkein pärjää hetkellisessä suorituskyvyssä, eikä EU-yhdistetty ole kuin 1,6 l/100 km. Vain siinä tapauksessa siinä on jotain järkeä.

        Mietippä sitä
        "Saksassa ladattavien plug-in-hybridiautojen omistajista vain viisi prosenttia käyttää piuhaa eli siis todella ajaa sähköllä. Loput ottavat osto- ja veroedut ja jatkavat ajamista bensiinimoottorilla kuten ennenkin."
        aamulehti.fi/kotimaa/st1n-mika-anttonen-sano-digi-aly-robotti-tai-sahko-ja-jengi-on-sulaa-vahaa-24245502/


      • Se.hauskempi

        Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää että GTE on täysin eri segmentissä kuin tojon hybridietanat. Ei GTEtä kukaan säästöpossuautoa haluava osta. Kulkeva ja hauska peli ajaa. Jos lataa auton päivittäin niin Tojon mukahybridit eivät pääse lähellekään samoja kulutuslukemia. Tojoja kun ei voi ladata vaikka haluaisi.

        GTE - Voittava konsepti.


      • uusi_poloilija
        Lataakovaiei kirjoitti:

        Mietippä sitä
        "Saksassa ladattavien plug-in-hybridiautojen omistajista vain viisi prosenttia käyttää piuhaa eli siis todella ajaa sähköllä. Loput ottavat osto- ja veroedut ja jatkavat ajamista bensiinimoottorilla kuten ennenkin."
        aamulehti.fi/kotimaa/st1n-mika-anttonen-sano-digi-aly-robotti-tai-sahko-ja-jengi-on-sulaa-vahaa-24245502/

        Mietinpä mitä?
        Yritä vähän parantaa kommenttejasi, ettei muiden tarvitse arvailla, mitä tarkoitat. Kun harjoittelet ilmaisemaan itseäsi, ei tarvitse nojata pelkkään toisten tekstien lainailuun.


      • ViherpesuOy
        uusi_poloilija kirjoitti:

        Mietinpä mitä?
        Yritä vähän parantaa kommenttejasi, ettei muiden tarvitse arvailla, mitä tarkoitat. Kun harjoittelet ilmaisemaan itseäsi, ei tarvitse nojata pelkkään toisten tekstien lainailuun.

        Että lataako ostajat sitä vai eivät.


      • Hulahola

        Kuvitteliko ystäväsi että tuo gte golf on joku pienikulutuksinen prius? Jos kuvitteli, niin outoa että tuolla älykkydellä on päässyt työpaikkaan jossa on autoetu mahdolisuus.
        Golf on varmasti toimiva konsepti jos päivittäiset ajomatkat ovat lyhyitä, pitkän matkan taloudelisuuskilpailuihin tuota ei ole tehty.


      • uusi_poloilija
        ViherpesuOy kirjoitti:

        Että lataako ostajat sitä vai eivät.

        Suomessa tietenkin lataavat. Toisin kuin Saksassa, erilaisten GT-mallien huippunopeuksista ei täällä ole juuri lainkaan iloa, kun kortin menetys on uhkana.

        Golf GTE tarjoaa pienen kulutuksen lisäksi sähkömoottorin täyden väännön heti lähdössä, jolloin sillä 1,4 litran bensakoneella (110 kW) voidaan jättää valoista kiihdytettäessä 2-litraiset bensa-GTI (169 kW) ja diesel-GTD (135 kW) taakse. Tämä näkyy suoritusarvoista volkswagen.fi-sivuilla:
        Kiihtyvyys, s, 0-80/0-100 km/h (6-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto):
        "- GTE 4,9 s / 7,6 s
        - GTI 5,0 s / 6,4 s
        - GTD 5,6 s / 7,4 s"

        Eli GTI ottaa 80 km/h:n tienoilla GTE:n kiinni, ja GTD vasta vähän ennen satasta. Sen jälkeen isommat polttomoottorit sitten menevät menojaan, mutta taajamassa ne eivät pärjää. GTI:stä täytyy valita tehokkaampi 180 kW:n Performance-versio, jotta saisi GTE:n kiinni ennen 80:tä (4,8 s / 6,2 s).
        Golf R on sitten omaa luokkaansa, mutta se onkin noin 12.000 euroa GTE:tä kalliimpi. GT-mallit ovat muutaman tonnin hintaerolla toistensa kilpailijoita GTD:n 36.192,24 eurosta GTE:n 41.761,12 euroon.


      • TotuusNro1

        Hienoa, että täällä kirjoittelee ne ne eivät ole janeet ko. autoa saati omista sitä! Mulla ollut 3 vuotta Golf GTE ja tankilla olen käynyt 3-4000km välein. Ajan työmatkaa yht. 60km/pv ja molemmissa päissä lautaus.


      • Anonyymi

        On sulla fiksu kaveri, kun toivoi voivansa ladata työpaikalla ( ilmaiseksi ?) Ja toivon perusteella valitsi auton. Kun työsuhdeauton polttoaineet kuuluu firman kuluihin, niin mitä merkitystä kulutuksella on ?


      • Anonyymi
        uusi_poloilija kirjoitti:

        "Kertoi että auton kulutus on hänen ajossaan noin 7 l/100km. Se siitä Golf-hybridin taloudellisuudesta."

        Niin siis mitä siitä Golf GTE:n taloudellisuudesta? Se on suorituskykyynsä nähden taloudellinen, jos sitä latausmahdollisuutta käytetään. Siksihän se ostetaan, että osa ajosta kuljetaan sähköllä, eikä siksi, että halutaan ottaa bensakone mahdollisimman painavaan autoon. GTE:n omamassa on 1.615 kg ja bensa-GTI:n 1.386 kg.

        Jos ei käytä latausmahdollisuutta, on järkevämpää hankkia jopa Golf GTI 2,0 TSI 169 kW, jonka yhdistetty EU-kulutus on 6,4 l/100 km ja hinta 38.404,27 euroa. Siis GTE:hen verrattuna yli kolme tonnia halvempi, 59 kW tehokkaampi, 100 Nm vääntävämpi ja 229 kg kevyempi. Ja hyvin todennäköisesti taloudellisempikin, jos se GTE todellakin rahtaisi vain akkujen painoa turhan päiten mukana.

        Mutta jos GTE:n akkuja käytetään, se melkein pärjää hetkellisessä suorituskyvyssä, eikä EU-yhdistetty ole kuin 1,6 l/100 km. Vain siinä tapauksessa siinä on jotain järkeä.

        Nyt 155 tkm ajettu gte Passat 2017 vm täyttää akkua 47km matkan. Onko se normaali nyt talvi aikana ?


    • ininääTakanurkasta

      Köyhät ne mittailee kulutuksia ja ajavat tuhnuilla kikottimilla.

    • MikeTyson

      Passat GTE. Ensimmäisellä tankkauksella ajettu nyt 3110km. keskikulutus sähkö 14,6kWh/100km ja bensa 0,7l/100km. Tankki edelleen reilusti yli puolillaan - 7000km menee tankillisella tätä tahtia :) Työmatka 21km, joten päivittäisessä ajossa selviää pelkällä sähköllä. Pidemmilläkin matkoilla keskikulutus jää reilusti alle viiden litran. Ohitukset sujuvat 'kerssin' avulla vaivatta ja alle 60km/h pelkästään sähköllä välitön vääntö antaa suupieliä ylöspäin vääntävän fiiliksen. Edellisellä 190hp/400Nm dieselillä olisi saanut painaa putket savuten rinnalla pysyäkseen. Paluuta perinteiseen dieseliin/bensaan ei yksinkertaisesti enää ole.

      • Mihin_sinä

        hybridiä edes tarvitset kun bensaa ei pala yhtään. Sähköauto olisi ollut paljon parempi valinta sinunlaisellesi säätäjälle.


      • MikeTyson
        Mihin_sinä kirjoitti:

        hybridiä edes tarvitset kun bensaa ei pala yhtään. Sähköauto olisi ollut paljon parempi valinta sinunlaisellesi säätäjälle.

        Odotan seuraavan sukupolven akkutekniikkaa. Siihen asti sää(s)telen ja päästelen hybridillä :)


    • Plugarikuski

      Vaihdoin 2012 Prius hybridin 2016 Golf GTE hybridiin ja olen tehnyt seuraavat havainnot:

      - Prius kulutti taajama/kaupunkiajossa kesällä 4,4 ja talvella 5,7
      - Golf kuluttaa taajama/kaupunkiajossa kesällä 0 ja nyt talvella 0,
      kun lataan auton kotona ja töissä. Työmatka on 29 km per sivu.
      - Prius kulutti 130 - 140 km/h moottoritienopeudessa 6,4
      - Golf kuluttaa 130 - 140 km/h moottoritienopeudessa 6,1. Mitattu edestakaisin Tampereelle
      ajettaessa niin että Golfin akku on täynnä lähdettäessä ja ilman välilatausta. Ilmeisesti pidemmällä matkalla ilman välilatauksia Prius kuluttaisi Golfia vähemmän. Tätä en koskaan mitannut, koska lensin aina Lappiin suksimaan ja ajoin ko. autoilla Helsingistä vain Turku-Tampere-Jyväskylä välejä.

      • no justiinsa joo. vw:ssa akuilla ei ajeta edes 29km matkaa vaan 24km ihanteellisissa olosuhteissa kesällä, toyotan plug-in hybridillä pääsee 46km matkan pelkillä akuilla. koko teksti on jälleen hatusta tempaistu.


      • Idrott

        Toyotan töpselihybrideihin en osaa ottaa kantaa kun en ole kokeillut, meillä kuitenkin Passat GTE menee kaupungissa 40km pelkällä sähköllä ennen kuin akku on tyhjä. Tämän tiedän varmaksi siitä, että työmatka on melkein prikulleen 20km ja pääsen sen sähköllä juuri ja juuri edestakaisin vaikka en lataisi autoa töissä.

        En tiedä mikä tarve näillä merkki-ihmisillä on mollata internetin keskustelupalstoilla muita merkkejä. Jos sanot Toyotan pääsevän 46km pelkillä akuilla, uskon sinua. Huomioithan kuitenkin, etteivät mutuilusi VW:n akuista ainakaan minun kohdallani ole pitäneet millään tasolla paikkaansa.


    • minävoitin.ähäs

      mun ooppeli kuluttaa kaupunkiajossa reippaat 10 litraa satasella, siinä jää tuhnu volkkarit kauas tehoja kun piisaa.

    • Ketjun_aloittaja

      Ystäväni vaihtoi Golfinsa Lexus IS300H-malliin kun sai siihen mahdollisuuden. Työnantaja huomasi polttoainekulujen nousevan suuriksi koska oli kieltänyt Golfin lataamisen työpäivän aikana ja ystäväni tankkasi firman laskuun. Ei autokaan ollut virheittä toiminut, kolme kertaa oli pitänyt käyttää vuoden aikana ylimääräisessä huollossa. Pääsin kokeilemaan Lexusta ja se on meikäläisen kokoiselle (190/95) vähän pienikokoinen mutta muuten tosi miellyttävä. Pikkuisen tulee moottorin ääni läpi kovassa kiihdytyksessä mutta taitaa kuulua CVT-laatikon ominaisuuksiin. Tasaisessa maantieajossa todella eleetön auto. Kysyin kulutuksista ja ystäväni kertoi että polttoaineenkulutus putosi Golfin pitkänajan 7.5 litrasta Lexuksen 5,2 litraan hänen ajotyylillään.

    • AudiA8-4.2tdi

      Itse ajan erinomaisen tyytyväisenä jo neljättä vuotta vm. '08 Audi A8 4.2tdi:llä. Matka-ajossa 6 L dieseliä, mutta se kyyti on mainiota. Ihan sama missä kelissä, neliveto on oiva. Hyvin maltillisella ohjelmistopäivityksellä 375 hp / 750 Nm liikuttavat nätisti (5,9 s vakiona, tuolla nyt hieman ripeämmin). Ja Suomen oloissa runko ja kori alumiinia, ei ruoste raiskaa. Ilmajousitus omaa luokkaansa. Kilsoja karvan yli 200tkm mutta tuolla koneella vasta sisäänajettu tunnollisesti huollettuna. Ja pääomaa kiinni 20 keur. Hankala mun on ollut parempaa yhtälöä keksiä. Vaikka jo nuorempana päätin etten rautaan rakastu (enkä rakastukaan, en edes alumiiniin), niin mitä hiivattia sitä keksisi seuraavaksi sitten kun autokuume yllättää?

      • A8-kokeiltu_on

        Jossakin vaiheessa sinä tulet maksamaan itsesi kipeäksi. Siihen ei Audi A8 kohdalla isoa vikaa tarvita kun muutama tonni lompakosta katoaa. Niitä vikoja muuten tulee ja jo pelkät kulutusosat ovat omassa sarjassaan.


      • omakokemus
        A8-kokeiltu_on kirjoitti:

        Jossakin vaiheessa sinä tulet maksamaan itsesi kipeäksi. Siihen ei Audi A8 kohdalla isoa vikaa tarvita kun muutama tonni lompakosta katoaa. Niitä vikoja muuten tulee ja jo pelkät kulutusosat ovat omassa sarjassaan.

        No ei vlättämättä ole kallis pitää yllä, jos itsellä kestää jakari käsissä. Jos ei kestä, niin sitten on parempi olla paksu lompakko, koska marmoritiskillä kyllä kuluttaja pers raiskataan joka kerta. Oma kokemus on fordilta, koiranluun vaihto maksaa 160€ tai sitten 20€, ihan itse saa valita kustannuksen.


    • kiitos.ja.kumarrus

      meinasin ostaa volkkarin, melkein oli jo nimet sopparissa, sitten vaisto varoitti ja kehotti tarkistamaan netistä faktaa. faktat luettuani tulin siihen tulokseen, että vaikka volkswagen olisi ainoa vaihtoehto en silti ostaisi, jumalauta miten kalliin virheen olin tehdä. kiitos kaikille kirjoittajille, teette arvokasta työtä.

    • ei.ole.paha

      Yaris Hybrid vie 5-5,5, joten VW GTE:n 7 on ihan hyvä saavutus.

    • Abid

      Hassua kyllä, mutta bensiinin kulutus on minun autolussani jokseenkin yhdentekevä. VW Passat GTE kulkee arkipäivisin 100 % sähköllä. Kesämökkimatkasta pääsen 50 % sähköllä ja loput bensalla.

      On minulla myös vanha FSI Passat. Pidän sitä työjuhtana ja peräkärryn vetoonhan se hyvin sopii.

      Minun kokemukseni mukaan GTE on merkittävästi mukavampi ajettava kuin FSI. GTE:n etuna on se, että bensa-asemat voi kiertää kaukaa.

    • kannattaaAjatella

      Nuo autothan onkin tehty vain kiertämään päästöistä johtuvia veroja ja näin saadaan edullisia ja hienoja autoja työsuhdeautoiksi ja silloinhan ei ole väliä kuinka paljon auto kuluttaa kun työnantaja maksaa bensat. Toyotaa ei osteta työsuhdeautoksi, koska siinä ei ole mitään hyvää ominaisuutta ja kulutuksella ei ole merkitystä kuin käyttöedulla ajaville, mutta kurjat ominaisuudet tappaa ajatuksen äkkiä. Ei kukaan joka ajaa yli 10tkm vuodessa halua ajaa Toyotalla kuin pakosta tai tyhmyyttään.

    • Kaitseniieioo

      Kerro oma totuus! Vaan eihän sitä ole kun ei riitä alykkyys eikä varallisuus :)

    • hoijakkaa

      Jos ei ole tarkoituksena koskaan halvalla sähköllä akkuja ladata, niin mikä v*tun järki on yleensä ostaa hybridi? Jos kuluttaja on tyhmä, niin voiko siitä syyttää autoa? Olisi aika opetella käyttämään sitä autoa, eiks jeh?

      • käytetään.oikein

        Samaa mietin itsekin. Mitä järkeä ostaa ladattava hybridi jos sitä ei lataa? Täysin absurdi ajatus.
        Hesarissa oli juttu jossa taviksille annettiin erilaisia ladattavia autoja koekäyttöön. Siinä testaaja ajeli GTE:llä viikon polttamatta tippaakaan bensaa. Ei paha.


      • Ei.järkeä
        käytetään.oikein kirjoitti:

        Samaa mietin itsekin. Mitä järkeä ostaa ladattava hybridi jos sitä ei lataa? Täysin absurdi ajatus.
        Hesarissa oli juttu jossa taviksille annettiin erilaisia ladattavia autoja koekäyttöön. Siinä testaaja ajeli GTE:llä viikon polttamatta tippaakaan bensaa. Ei paha.

        Itse en pystyisi edes ajamaan pelkällä sähköllä tuollaisella päivää, ei vaan akut riitä alkuunsakkaan.


      • SyySeuraus

        Monessa firmassa alkaa CO2 raja työsuhdeautoissa painamaan... otetaan hybridi ja ajetaan pelkällä bensalla firman piikkiin ja maailma pelastuu.
        Hybridi ei tuo enää paljoa lisähintaa autolle (pieni autovero) ja sitä kautta autoedun verotusarvoon, hyvä jälleenmyyntiarvo taas pitää leasingvuokran alhaisena, joten sekään ei ahdista firman autoetuehdoissa.


    • Muovipussiin

      Öljy varantoja pitää kuluttaa, niin loppuu sodat maailmasta!

      • Rougis

        Silloinhan sodat vasta alkaa:


    • Harris

      Meidän kolme vuotta vanhan GTE Passatin keskikulutus on noin 2,5 litraa. Työmatkat ja muut kaupunkiajot menee pitkälti sähköllä. Pitemmillä matkoilla normaali bensamoottorin kulutus. Parasta kuitenkin on sähköllä ajo kaupungissa, hiljaista ja vääntää heti. Sähkökapasiteettia saisi tietysti olla enemmän. Minun käyttöön on kuitenkin ollut hyvä peli.

    • Epätietoa

      Ne joilla on Passat GTE, mitä vikoja on tullut vastaan? Kuinka usein pitää käydä korjaamolla? Itse harkitsen -16 GTE:tä, mutta arveluttaa luotettavuus. Muutoin kuulostaa juuri sopivalta autolta omaan ajoon.

      • valtava.huoli

        Vai että arveluttaa kolme vuotta vanhan auton luotettavuus. Miten uskallat kävellä kadun yli suojatietä pitkin? Meteoriitti saattaa kajahtaa kaaliin ja elämä loppuu siihen.


      • Epätietoa
        valtava.huoli kirjoitti:

        Vai että arveluttaa kolme vuotta vanhan auton luotettavuus. Miten uskallat kävellä kadun yli suojatietä pitkin? Meteoriitti saattaa kajahtaa kaaliin ja elämä loppuu siihen.

        Kiitos, auttoi paljon, tosi hyödyllinen kommentti.


      • Vwpettääaina
        valtava.huoli kirjoitti:

        Vai että arveluttaa kolme vuotta vanhan auton luotettavuus. Miten uskallat kävellä kadun yli suojatietä pitkin? Meteoriitti saattaa kajahtaa kaaliin ja elämä loppuu siihen.

        En ihmettele että aloittajaa arveluttaa Vw:n luotettavuus. Tsi Dsg Vw-hybridiharjoitelma= katastrofi alle 100tkm ajettuna. Olen varoittanut täällä moneen kertaan että kuinka sellainen voimalinja voisi kestää kasassa jonka yksittäiset osatkin ovat tunnettuja epäluotettavuudestaan.


      • TotuusSattuuQC
        Vwpettääaina kirjoitti:

        En ihmettele että aloittajaa arveluttaa Vw:n luotettavuus. Tsi Dsg Vw-hybridiharjoitelma= katastrofi alle 100tkm ajettuna. Olen varoittanut täällä moneen kertaan että kuinka sellainen voimalinja voisi kestää kasassa jonka yksittäiset osatkin ovat tunnettuja epäluotettavuudestaan.

        Harrastuksensa kullakin mutta ihmetyttää että sinun harrastuksesi on kulkea varoittelemasta autosta jota et ole itse koskaan omistanut ja josta tietosi perustuvat muiden nettikirjoitteluun.


      • OnkoElämäsiTaakka
        Vwpettääaina kirjoitti:

        En ihmettele että aloittajaa arveluttaa Vw:n luotettavuus. Tsi Dsg Vw-hybridiharjoitelma= katastrofi alle 100tkm ajettuna. Olen varoittanut täällä moneen kertaan että kuinka sellainen voimalinja voisi kestää kasassa jonka yksittäiset osatkin ovat tunnettuja epäluotettavuudestaan.

        OsssssPenttoHolisti, ei aloituksessa puhuta noista asioista lainkaan
        Taitaa sinulla olla vain niin kova vimma provoilla ettet ehdi keskittyä ja lukea edes näitä keskusteluja.
        No ymmärtäähän tuon, kun et ymmärrä edes lehdistä lukemassa, vaan nekin tulkitsee poikkeuksetta väärin ja aina tietyllä tapaa.


    • Toyota_Hybrid1

      vw nyt lupailee ihan mitä sattuu kulutuslukemia, sehän on vain mainosta kun ilmoitetaan mahdollisimman pieni kulutus, onhan passat gte mallille mitattu yli 8 l/100km kulutuslukema maantieajossa. onhan esim TM todennut että vw:n ilmoitukset kulutuksista ovat 60% liian pienet todellisuuteen nähden, eräänlainen huijaus siinäkin vw:lta.

      • NäinMeilläKävi

        Nykyisin kulutukset ilmoitetaan uuden WLTP-syklin mukaan ja ne ovat paljon lähempänä todellisuutta. Esim. omalle Gofille ilmoittetu moottoritienopeuden WLTP-kulutus on 5.8l. Ajoin juuri eilen moottoritiepätkän (kesärajoituksella) kolmen hengen kuormalla ja nastarenkailla (jotka lisäävat aika paljon vierintävastusta) ja kulutus oli 6.3l/100 km. Ylitys oli siis 8% joka ei ole paljon huomioiden että ei ajettu minikuormalla tai mahdollisimman rullaavilla renkailla.


      • KeksiUuttaVälillä

        Eihän uusissa autoissa valmistaja mitään lupailee, vaan ne testataan tutkimuslaitoksissa, dorka osssss.


      • Isijainsinööri

        Jep, telkusta tuli juttu Rovaniemen kaupunginjohtajasta aiheena "hybridillä pärjää".
        Hiukan hymyilytti, kun Passat plug-in keskikulutus näkyi mittarissa olevan 7,5 l/100km - aika suuri ero luvattuun 1,7 litran lukemaan!
        Tietty näin, kun pohjoisessa kuluu bensaa auton lämmittämiseen.


      • NoloaJopaSultaOsssssss

        Kuskilla on merkittävä osuus kulutukseen, etkö sen vertaa tiedä auton tekniikasta ja toiminnasta??


      • Anonyymi
        Isijainsinööri kirjoitti:

        Jep, telkusta tuli juttu Rovaniemen kaupunginjohtajasta aiheena "hybridillä pärjää".
        Hiukan hymyilytti, kun Passat plug-in keskikulutus näkyi mittarissa olevan 7,5 l/100km - aika suuri ero luvattuun 1,7 litran lukemaan!
        Tietty näin, kun pohjoisessa kuluu bensaa auton lämmittämiseen.

        Plugarin todellinen kulutus riippu siitä, tuleeko sitä latausmahdollisuutta käytettyä.

        Nämä alle 2 l lukemat perustuvat siihen oletukseen, että autoa ladataan ja ajomatkat valtaosin niin lyhyitä, että ajot valtaosin sähköllä.

        Kaikissa koeajoraporteissa on häiriötekijänä sekin, että näitä paremmin kulkevia vehkeitä pitää kanssa testata, että miten hyvin kulkee.... Mikä sitten nostaa kulutusta litratolkulla. Tojon, Kian yms laitteista taas tiedetään, että turha yrittääkään eli hissuttelumoodi koko ajan päällä.

        Näissä nihkeissä hybrideissähän sähkömoottori on kovin pienitehoinen ja bensakone vapari, mitä pitää ulisuttaa kovilla kierroksilla, jos siitä tehoa halutaan. Kulku on kovin nihkeää ja tätä vielä korostaa se, että autosta on tarkoituksella tehty laiskasti kaasunpainallukseen reagoiva. Jos laittaa lapun lattiaan, auto joutuu ottamaan bensakoneen avuksi -> sitten kuunnellaan koneen kiekumista eikä kulku siltikään kovin rakettimaista ole. Joten aina ovat koeajoraportit päättyneet siihen, että kerrotaan näillä ajotyylin muuttuvan sellaiseksi, että tietoisesti pitää hissutella ja varoa, ettei tule poljettua polttomoottoria käyntiin (=ulisemaan).

        Ja aina ne jutut alkaa kehumisella, miten on ajo vaivatonta ,kun on sähkö apuna ja kiihtyvyyskin paperilla kohtuullinen....

        Autolehtien (etenkin tuulilasin) koeajoraportit ovat aikaansaaneet lähinnä syvän masennuksen. Kalliita nuhapumppuja. Em. Golf on ainoa, mitä näistä voi harkita - siinä ei ole ajettavuutta uhrattu viimeisen desin säästölle.

        Vrt voihan sitä perinteisen mallin autonkin ostaa jollain 75 hv vaparikoneella, kun oikein haluaa säästellä. Säästyy siltäkin vaivalta, ettei tarvi rekkoja ohitella...


    • skädäm_

      gte passat kuluttaa yli 8 litraa sataselle, on nimittäin kokemusta ja pettymys oli todella paha kun kulutti kuin joku vanha jenkkiauto!

      • TotuusSattuuQC

        Et sitten viitsinyt ottaa etukäteen selvää, millaisessa ajossa ja käytössä tuosta järjestelmästä saa kulutushyötyä?


      • Trottineten_kantama
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Et sitten viitsinyt ottaa etukäteen selvää, millaisessa ajossa ja käytössä tuosta järjestelmästä saa kulutushyötyä?

        Vw hybridistä saa kulutushyötyä mikäli ei lähde täydellä akullakaan liikkeelle kuin korkeintaan 15 km päähän. Silloin saattaa hyvällä tuurilla päästä vielä takaisinkin pienellä kulutuksella.


      • Anonyymi

        Karvan vajaa 2000km itekki moisella ajoin, ei latausmahdolluutta kotona ni keskikulutus 9,6L 😂 Onneks ei menny mun pussista polttoaineet.


    • normikulutus

      8 litraa on ihan normikulutus tuollaiselle sokeripalan malliselle autolle, jos ei lataa akkua.

      • Anonyymi

        Suurin osa kirjoittajista EI omista eikä omaa kokemusta Golf GTE:stä !!!


    • Anonyymi

      Täällähän oli jopa muutama asiallinenkin kommennti seassa :)

      Itse ajelen Yaris Hybridillä ja tuo GTE Golf voisi olla hyvä vaihtoehto seuraavaksi autoksi. Ongelmaksi vain muodostuu latausmahdollisuuden puuttuminen kotoa, joten pitää vielä sinnitellä Yariksella.
      (Yariksen kulutus kaupungissa kesällä 4,2, maantiellä menee 4.5. Talvella litran enemmän, lämmittämällä säästää huomattavasti.)

      Tuo työsuhde autojen ilmainen bensa/ maksullinen sähkö- tilanne on kyllä uskomaton! Työnantajalle napsahtaa iso lasku turhasta, ihme jos tähän ei pian herätä.
      Meillä on Volvo buumi menossa työpaikalla. XC60 plugin hybridi on nyt halutuin lelu, mutta kulutus ilman latausta 15l/100km tienoilla! Se siitä ekologisuudesta, kun autossa on yli 400 hv ja 2000 kg...

    • Anonyymi

      Toyota lupaa Rav4 Hybridille 5.7L/100km keskikulutuksen. Moottorilehti testasi/koeajoi viime keväänä kyseisen auton ja he eivät päässeet alle 8L/100km missään oloissa ja kaupungissa kulutti yli 10L/100km koko ajan. Aivaan tuubaa nuo lupaukset hybrideille

      • Anonyymi

        Tämä väittämä on tuubaa. Ai mistä tiedän? Koska ajan tällaisella.


    • Anonyymi

      Itsellä ollut passat gte kesästä asti, keskikulutus ennen pakkasia 2,8l, pakkasella n. 4l. Työmatka 25km suunta, kotona sekä työpaikalla lataus. Joka viikko vähintään kerran 100km matka Turkuun. Nyt käytiin Levillä, autossa kaksi aikuista ja kolme lasta, takakontti aivan täynnä matkatavaraa, suksiboksi katolla, mikä myös aivan täynnä. Keskikulutus tällä matkalla 5,5l, ei latauksia, kesällä sama reissu 4,5l. Autovero vuodessa n. 100e.

    • Anonyymi

      Itsellä nyt puoli vuotta kokemusta vuoen 2018 GTE farkusta. Keskikulutus ollut noin 2 litraa satasella. Maantieajosa iso suksiboksi katolla meni 4,7 kitraa satasella, kun akku oli matkaan lähtiessä ladattu täyteen. Paluumatkalla kulutus oli 5,7 litraa satasella, kun lähdin liikkeelle tyhjällä akulla. Matkaa oli noin 350 km per suunta. Talvella pelkällä sähköllä pääsi noin 20 km, kun pakkasta oli -10 astetta. 0 asteessa pääsee noin 30 km ja kesäkelissä 40 km. Eli tuon verran käytännössä sähkölämmitys lyhentää rangea. Noin -12...-15 keleissä ei voi ajaa enää pelkällä sähköllä, vaan bensamoottori lähtee itsestään päälle, varsinkin jos lähtöaikaa ei ole ajastettu ja siten akkuja esilämmitetty. Puolessa vuodessa olen tankannut auton nyt kolme kertaa. ja kilometrejä tullut 5000

      • Anonyymi

        Itsellä passat gte vakavasti harkinnassa. Lähinnä olisi kaupunkiajoa ja lataus aina kotona. Osaatko arvioida paljonko on sähkölaskut nousseet? Voitko suositella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä passat gte vakavasti harkinnassa. Lähinnä olisi kaupunkiajoa ja lataus aina kotona. Osaatko arvioida paljonko on sähkölaskut nousseet? Voitko suositella?

        Tuo on helppo laskea itsekin. Passatin akku on 13 kWh. Arvioi kuinka monena päivänä tyhjennät sen kuussa ja lasket omalla sähkönhinnallasi paljon sen täyttäminen maksaa.


    • Anonyymi

      Golf GTE 400km hybrid päällä kokoajan.
      Keskinopeus 78km/h ja keskikulutus 5.2l

      Pikatie/moottoritie, pari pysähdystä ja monta ohitusta.

      2015 / ja mittarissa 115tkm

      Paremmin pääsee nipistää keskikulutus kun opettelee pitkällä matkalla käyttämään sähköasetusta kaupungeissa yms. Niin 300km matka keskinopeus 67km/h ja keskikulutus 3.2l

      Työmatkat menee ilman kulutusta....15km suunta.
      2500km ja 100€ bensalasku(2,45-2,58 litra hinnoilla)

    • Anonyymi

      Vanhaan ketjuun pakko tulla keuliin mutta tuo oma gte golf vetelee perus ajossa tollasta 4,5l sadalla, työmatkaa itsellä 70km päivässä ja siitä kaikki alta 80km vautia sähköllä ni pitkäaikainen kulutus nyt 2500km ajalta näyttäis olevan 2.2l per 100km.

      • Anonyymi

        Mun citymaasturi on mennyt n. 1.6l/100km. Kovin iso on Golfin kulutus pikkukinneriksi.


    • Anonyymi

      Puppua tojohönö. Passat GTE tyhjällä akustolla vie 5-6 litraa reippaassa motariajossa, taajamissa menee 5:lla. Lataillen keskikulutus 1,5 satkulle.

    • Anonyymi

      Auto Motor und Sportin testissä uusi Golf eHybrid Style kulutti ekolenkillä 5,4 litraa ja työmatkalenkillä 6,9 litraa. Käsittääkseni ladatusta tilasta lähdettiin. Vertailuksi 'latauskelvoton' Civic hybrid kulutti 4,4 ja 5,7 l samassa AMuS:n testissä. Ei noita ladattavia ehkä kannata harkita?

      • Anonyymi

        Riippuu miten asiaa ajattelee ja millaisia päivittäiset ajot pääsääntöisesti on. Voipi olla, että suurin osa menee pelkällä sähköllä ja sehän on hyvä asia. Kun oikein vääntää, niin kaikesta löytää huonoa jos luonne on sen kaltainen, vai mitä Tero?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu miten asiaa ajattelee ja millaisia päivittäiset ajot pääsääntöisesti on. Voipi olla, että suurin osa menee pelkällä sähköllä ja sehän on hyvä asia. Kun oikein vääntää, niin kaikesta löytää huonoa jos luonne on sen kaltainen, vai mitä Tero?

        Joo, niin se varmaan on. Jos pääsee päivän ajot sähköllä, tilanne on toinen. En ole perehtynyt, millaisia nuo AMuS:n testilenkit ovat. Mutta tosiaan, tuossa tapauksessa on rahaa palanut bensana enemmän ja sitten se sähkökin on vissiin vielä pitänyt ostaa.


    • Anonyymi

      Kelpaisi minulla kun minulla menee tässä pätkä työmatka ajossa 12 litraa satasella.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe