Räikänmäki vanha akka

Naapuristapäivää

Sinä, juuri sinä mustat lyhyet hiukset omaava nainen joka huusit tänään pihalla lastensa kanssa olevalle äidille... Mene itseesi ja mieti millaisella asenteella toit asenteesi esille.

Hanki itsellesi hoitoa jos koet huutamisen ja lasu-uhkailut ainoaksi oikeaksi toimintatavaksi ja hanki itsellesi kuulolaite.

Keskustelitko tuon äidin kanssa, ei et. Suvaitsitko käydä hänen luonaan katsomassa sinne vaunuihin pitääkö paikkansa, että vaunuihin pyrkii muurahaisia komppania? Ei et. Sinä tiuskit, huusit ja räyhäsit niin, että koko katu kuuli. Tuliko hyvä mieli?

Minä kävin katsomassa ja totta tosiaankin, useampi muurahainen siellä oli ja niitä äiti sadatteli siinä kun häiritsivät sen suloisen prinsessan unia ja tekivät tyhjäksi mahdollisuuden keskittyä hetkeksi leikkimään isoveljen kanssa.

Häpeä ja mieti vähän, että olisitko tuon hyökkäyksesi sijaan voinut tarjota tuolle äidille hetkeksi itse auttavan käden jotta saa muurahaiset poistettua ja etsittyä niiden pesän päästäkseen niistä eroon?
Minä kävin tuon äidin kanssa juttelemassa ja nostan hänelle kuvitteellista hattuani arkensa pyörittämisestä kolmen pienen kanssa keskellä tätä kyttäyskulttuuria.

Toivottavasti sinussa on edes puoletkaan naista siitä mitä tuossa äidissä on ja teet ilmoituksen nimelläsi!

5

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopeakäsittelyaika

      ja sinun nimesi on...???

    • Naapuristapäivää

      Miten minun nimeni tähän kuuluu? Kuulutan järjen perään tuon polkupyörällä liikenteessä olevan naisen osalta. Minne on kadonnut yhteisöllisyys? Keskustelutaidot?

      Itse ne omaan vielä ja pystyn kommunikoimaan jopa vieraiden kanssa oikein hyvin jos näen tai kuulen jotain joka saa itselleni ajatuksen onko kaikki ok.
      Sitä ei ole huutaminen ja uhkailu.

      • Nopeakäsittelyaika

        Liittyy ihan siten että vaadit toisia julkaisemaan nimensä ja itse huutelet nimimerkin takaa houreisia ajatuksiasi!


    • Oi.ihanat.naapurit

      Juu hattua sitä pitääkin nostaa äidille, joka sadattelee muurahaisille. Eikö nykyään ole kaikenlaiset suojaverkot ja huput vaunujen päälle? Oisko ne kusiaiset ollu siellä vaunuissa ennen prinsessaa?
      Ja ihana naapuri kiiruhti oikein juttelemaan, oisit samalla jutellut sille ohiajavalle öykkärille! Keskustelutaidot oli vissiin just sillon hukassa?

      Kaikki ei tainnut olla ihan ok?

    • Mikäköhänontotuus

      Oiskohan aloittaja kumminkin tuo "vääryyttä" kärsinyt äiti? Tuskin räikänmäessä niin sosiaalisia naapureita on, että toisiaan täällä puolustavat.

      Minuakin kyllä hiukan ihmetyttää muurahais-armeija lastenvaunuissa :o/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe