Miksi joissain uusissakin autoissa on jonkunlainen huopamainen suoja pohjassa ulkopuolella ilmeisesti ääntä eristämässä? Eikö huopamainen suoja kostu ja näin edistä ruostumista? Estyisikö ruostuminen, jos huopamainen suoja olisi jotenkin käsitelty tai kyllästetty esim. öljymäisellä aineella?
Ruosteen suojaus
7
363
Vastaukset
- hyvinPelittää
Ei siinä mitkään öljyt auta, mutta ei noista "matoista" mitään haittaakaan ole. Ihan turhia pelkoja, paitsi jos kyseessä on Toyota jossa ei ole minkäänlaista ruosteenestokäsittelyä.
- khbkjh
Kyllä se kastuu, imee suolaa ja hauduttaa peltejä pehmeiksi, mutta väliäkös hällä kun auto alkaa lähestyä odotettavissa olevalta käyttöiältään ja käyttöliittymältään pesukonetta, eli pari vuotta kun kestää niin hyvä.
- mazda16edition
Syksyllä jälleen uusi mazda6 huopaset pois ja lokarit tilalle 165€ asennettuna(samalla lisaturva suojaus pohja kotelot)
- 346347375
Itsekin poistatin -03 mazda 6 huopaiset sisälokarit takaa ja asennutin muoviset tilalle. 190e töineen kun ruiskuttelivat jotain ruosteenestoainetta vielä lokarien sisäpuolelle ennen muovisten asennusta. Ei ainakaan rengasäänissä huomaa mitään eroa joten suosittelen kyllä poistamaan ne huopaiset ja asennuttamaan muoviset jos vain mahdollista. Huopa kerää kosteutta ja ovat vielä viikon kuivan jakson jälkeen hieman kosteita, ei ihme jos ruostuttaa lokarit sisäpuolelta. Suolat ja muut liat imeytyvät tehokkaasti sihen huopaan eikä ilma pääse tuulettamaan peltejä.
- kökkötraktorix
Tämä huovasta tehty sisälokasuoja on autonvalmistajien keino saada auto nopeasti pois liikenteestä ja purkaamoon paalattavaksi. Ainakin Focus, Stilo ja monet muut automerkit
harrastavat autokannan vaihtuvuuden lisäämistä. Jos intoa riittää, voi huovan irrottaa ja kyllästää se öljyllä. Auton korin voi suojata paksulla alustasuojalla, tiikerimassalla niiltä osin kun huopa ottaa kontaktia koriin. Pirun paskainen homma, mutta jos ei likaantumista pelkää niin tuumasta toimeen. Focukseen saa ostaa aitoja lokareita, mutta Stiloon ei.- tehthetheh
Muutamana talvena sitten keliä jolloin keräsi loskaa lokareihin ja pullautti sitten huovat paikaltaan ja piikkien kanssa kiskoa takaisin.
- ruostepeikko
Huovan tarkoitus on hidastaa sinkkikerroksen kulumista. Niin kauan kun sinkkiä riittää ei pelti ruostu.
Sinkkikerros kuluu ajan myötä pois. Sähkösinkityksen kerros on niin ohut, ettei se kestä niin kauan kuin kuumagalvanoidut (esim. peräkärryt).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848