flamingonkukka

kukkaas

tietääkö joku mikä mun flamingonkukkaa vaivaa? siitä kellastuu kaikki pikkulehdet mitkä se kasvattaa.. eikä kuki..en pidä sitä vetoisessa paikassa,kastelen hyvin ja olen lannoitellutkin hieman..multaa siihen en ole yrittänyt vaihtaa.. otanko riskin ja vaihtaisin mullan jo nyt? onko kokemuksia?

4

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martina

Moi!
      Mulla on kanssa flaminco ja luulisin että keltaiset lehdet johtuu liikaa kastelusta. Flamincon multa pidetään tasaisen kosteana, mutta ainakin omallani olen todennut että on hyvä antaa välillä vähän kuivahtaa, ainakin mullan pintaa.
      Flaminco tykkää summuttelusta, eli ei kun suihkepullo ahkerasti käyttöön!
      Flaminco on omalla tavallaan orkideatyyppinen kasvi. Mulla on ollut tämä kasvi parin vuoden verran ja se on kukkinut melkein koko sen ajan. Talvella mulla on lisävalo kasveille kun kasvatan orkideoita niin samalla saa flaminco lisää valoa. Voisiko kasvillasi olla vaikka valon puute? Eikä kannata kastella kuin kerran viikossa nyt talviaikaan. Sitä enemmän voit summuttaa lehtiä.
      Mullat voit hyvinkin vaihtaa jo nyt, jos kasvilla on suhteellisen valoisa paikka niin ei se siihen kuole. Voi olla että mullassa on jotain itiköitä niin samalla voit tarkistaa senkin.
      Itse pidän Flamincoa helppona kasvina ja luulisin että onnistut sen vielä pelastamaan!!!
      Onnea yritykseen!

• hapanta

Flamingonkukka viihtyy hieman happamassa turvemullassa.

• naaraskettu1
        hapanta kirjoitti:

luki että tulisi kastella kalkittomalla vedellä.Ja flamingonkukan kukintoa ei saa sumuttaa.Itselläni oli sellainen ja epäonnistuin kyllä sen hoidossa....

• Orkideamulta
        hapanta kirjoitti:

Ostin flamingonkukan itselleni noin kuukausi sitten ja nyt vaihdoin siihen uuden mullan. Myyjän suosituksesta ostin orkideamultaa ja hoito on kuulemma aivan sama flamingonkukalle kuin orkideoille. Hyvin on kasvini viihtynyt. Toivotaan, että mullanvaihto ei sitä häirinnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13