Leikitellänpä ajatuksella, että Viro kuuluisi vieläkin Neuvostoliittoon ja EU sekä Suomi olisi nykytilassaan. Olisiko Suomenlahdella samalla tavalla siirtolaisia länteen ylibuukatuilla koinsyömillä veneillä, kuten Välimerelläkin? Olisiko Viro samanlainen kuin Pohjois-Korea omine suljettuine internetverkkoineen?
Viro olisi Suomesta katsottuna luultavasti vain valkoinen läiskä kartalla, aivan kuten se oli kylmänsodankin aikana. Todennäköisesti virolaiset tekisivät jossain vaiheessa "itä-saksat", eli kansa vyöryisi väkisin massoittain länteen, koska nykyaikana tiedonkulkua ei voi aukottomasti estää ja virolaiset ymmärtäisivät lännen vapauden juuri niinkuin 1980-luvulla he näkivät vilaukselta Suomen notkuvat lihatiskit ja hyvinvoinnin.
1980-luku oli Suomen parasta aikaa. Toivoisin että se aika palaisi jossain määrin vielä takaisin. Silloin kaikki oli kaikin puolin hyvin ja oli rauha maassa. Poissa silmistä, poissa mielestä antaa rauhan monessa tapauksessa. Kyllähän maailma tuli silloinkin "kotiin" television kautta esimerkiksi Irakin-Iranin välisen sodan näkyessä uutisissa, samoin itä-Euroopan kuohunta. Se oli kuitenkin turvallisesti ruudun takana ja se ei estänyt mukavaa elämää popcorneista ja coca-colasta nauttien, kunnes siihen kyllästyi, television sulki ja lähti harrastuksiin ulos...
Kommunistinen Viro ja sen suhde nyky-Suomeen
pasanenp
1
195
Vastaukset
- Alandlikkusonvoorus
Me olime juba soomlased armukaded ja oleksime eelistanud olla nende alamad. Me ei vääri saama sõltumatuks saamiseks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898176
- 896268
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556188Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344771- 423256
- 503245
- 442799
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462740- 482712
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572672