Ankkuriliinan väri?

10-14

Olisiko kellään kokemusperäistä mielipidettä tähän? Harkinnassa on peräankkurin liinan (25 mm levyistä) uusiminen ja ainakin ennen Teollisuus-Etola myi tuollaista eri väreissä. Mietin, että olisiko joku keltainen tai oranssi paremmin erottuva kuin valkoinen. Ehkä UV-kestävyyskin olisi erilainen? Mitenkähän nuo ei-valkoiset värit erottuvat hämärässä/pimeässä?

10

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lfkjthkudjrhhe

      Köysinen mieluimmin.

      • whdjfheOÖ

        Miksi ihmeessä ?


    • Köydellä

      Helpompi käsitellä ja mukavampi vetää ankkuria ylös. Liinan ainoa hyvä puoli on varastointi.

      • Petroska

        Taitaa olla mielipidekysymys, ja tietystikin minkäkokoisesta veneestä ja ankkurista on kyse.


      • Köydellä
        Petroska kirjoitti:

        Taitaa olla mielipidekysymys, ja tietystikin minkäkokoisesta veneestä ja ankkurista on kyse.

        Kyllä se liina ikävältä tuntuu käsisä ja siitä ei kunnon otetta saa ja tämä kokemus ihan vain 5 kg brucella jossa 4-5 metriä kettinkiä (5,8 metrin Yamarin). Omassa (paino 5 tonnia) veneessä on 15 kg bruce jossa 6 metriä kettinkiä ja noin 16-18 mm pyöreä köysi. Arvaa kumpaa vedän pohjasta mielummin?

        Ja alkuperäiselle kysyjälle. Kysy Etran myyjältä missä liinassa on para UV kesto ja varmista myös että ajattelemasi liina on vetolujuudeltaan riittävän kestävä.


      • Köydellä kirjoitti:

        Kyllä se liina ikävältä tuntuu käsisä ja siitä ei kunnon otetta saa ja tämä kokemus ihan vain 5 kg brucella jossa 4-5 metriä kettinkiä (5,8 metrin Yamarin). Omassa (paino 5 tonnia) veneessä on 15 kg bruce jossa 6 metriä kettinkiä ja noin 16-18 mm pyöreä köysi. Arvaa kumpaa vedän pohjasta mielummin?

        Ja alkuperäiselle kysyjälle. Kysy Etran myyjältä missä liinassa on para UV kesto ja varmista myös että ajattelemasi liina on vetolujuudeltaan riittävän kestävä.

        En epäile tai ole eri mieltä tuosta käsittelymukavuudesta. Mutta kyseessä on peräankkuri (5 kg Bruce 3-4 m kettinkiä), jota ei kovin usein käytetä, joten se säilytyskätevyys nousee tärkeimmäksi valintaperusteeksi liinan ja köyden välillä. Keula-ankkurissa minullakin on köysi.


      • BavaMiesSavosta

        Kannattaa hankkia tai laittaa vaimo ompelemaan kankainen suojus liinakelan päälle. Suojaa UV:ltä ja lialta. Erityisesti jos liina on harvoin käytössä niin suojasta ei ole haittaakaan.


      • Petroskan
        Köydellä kirjoitti:

        Kyllä se liina ikävältä tuntuu käsisä ja siitä ei kunnon otetta saa ja tämä kokemus ihan vain 5 kg brucella jossa 4-5 metriä kettinkiä (5,8 metrin Yamarin). Omassa (paino 5 tonnia) veneessä on 15 kg bruce jossa 6 metriä kettinkiä ja noin 16-18 mm pyöreä köysi. Arvaa kumpaa vedän pohjasta mielummin?

        Ja alkuperäiselle kysyjälle. Kysy Etran myyjältä missä liinassa on para UV kesto ja varmista myös että ajattelemasi liina on vetolujuudeltaan riittävän kestävä.

        6,5 tonnin flaikkari, ankkuriliinavinssi peräässä 15 kg;n Deltalle ja keulassa ketjuvissi 15 kg;n Brucelle.


    • kkkkkkkkfhdg

      Köysinen mieluimmin ,ei väpätä tuulessa, kokemusta on.

      • Väpätysongelma esiintyy nähdäkseni vain, jos sitä liinaa käyttää poijukiinnityksessä. Minä käytän poijussa köyttä mutta peräankkurissa liinaa enkä ole havainnut sen väpättävän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1088
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      778
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      687
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      44
      629
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      26
      584
    Aihe