Olisiko kellään kokemusperäistä mielipidettä tähän? Harkinnassa on peräankkurin liinan (25 mm levyistä) uusiminen ja ainakin ennen Teollisuus-Etola myi tuollaista eri väreissä. Mietin, että olisiko joku keltainen tai oranssi paremmin erottuva kuin valkoinen. Ehkä UV-kestävyyskin olisi erilainen? Mitenkähän nuo ei-valkoiset värit erottuvat hämärässä/pimeässä?
Ankkuriliinan väri?
10
416
Vastaukset
- lfkjthkudjrhhe
Köysinen mieluimmin.
- whdjfheOÖ
Miksi ihmeessä ?
- Köydellä
Helpompi käsitellä ja mukavampi vetää ankkuria ylös. Liinan ainoa hyvä puoli on varastointi.
- Petroska
Taitaa olla mielipidekysymys, ja tietystikin minkäkokoisesta veneestä ja ankkurista on kyse.
- Köydellä
Petroska kirjoitti:
Taitaa olla mielipidekysymys, ja tietystikin minkäkokoisesta veneestä ja ankkurista on kyse.
Kyllä se liina ikävältä tuntuu käsisä ja siitä ei kunnon otetta saa ja tämä kokemus ihan vain 5 kg brucella jossa 4-5 metriä kettinkiä (5,8 metrin Yamarin). Omassa (paino 5 tonnia) veneessä on 15 kg bruce jossa 6 metriä kettinkiä ja noin 16-18 mm pyöreä köysi. Arvaa kumpaa vedän pohjasta mielummin?
Ja alkuperäiselle kysyjälle. Kysy Etran myyjältä missä liinassa on para UV kesto ja varmista myös että ajattelemasi liina on vetolujuudeltaan riittävän kestävä. Köydellä kirjoitti:
Kyllä se liina ikävältä tuntuu käsisä ja siitä ei kunnon otetta saa ja tämä kokemus ihan vain 5 kg brucella jossa 4-5 metriä kettinkiä (5,8 metrin Yamarin). Omassa (paino 5 tonnia) veneessä on 15 kg bruce jossa 6 metriä kettinkiä ja noin 16-18 mm pyöreä köysi. Arvaa kumpaa vedän pohjasta mielummin?
Ja alkuperäiselle kysyjälle. Kysy Etran myyjältä missä liinassa on para UV kesto ja varmista myös että ajattelemasi liina on vetolujuudeltaan riittävän kestävä.En epäile tai ole eri mieltä tuosta käsittelymukavuudesta. Mutta kyseessä on peräankkuri (5 kg Bruce 3-4 m kettinkiä), jota ei kovin usein käytetä, joten se säilytyskätevyys nousee tärkeimmäksi valintaperusteeksi liinan ja köyden välillä. Keula-ankkurissa minullakin on köysi.
- BavaMiesSavosta
Kannattaa hankkia tai laittaa vaimo ompelemaan kankainen suojus liinakelan päälle. Suojaa UV:ltä ja lialta. Erityisesti jos liina on harvoin käytössä niin suojasta ei ole haittaakaan.
- Petroskan
Köydellä kirjoitti:
Kyllä se liina ikävältä tuntuu käsisä ja siitä ei kunnon otetta saa ja tämä kokemus ihan vain 5 kg brucella jossa 4-5 metriä kettinkiä (5,8 metrin Yamarin). Omassa (paino 5 tonnia) veneessä on 15 kg bruce jossa 6 metriä kettinkiä ja noin 16-18 mm pyöreä köysi. Arvaa kumpaa vedän pohjasta mielummin?
Ja alkuperäiselle kysyjälle. Kysy Etran myyjältä missä liinassa on para UV kesto ja varmista myös että ajattelemasi liina on vetolujuudeltaan riittävän kestävä.6,5 tonnin flaikkari, ankkuriliinavinssi peräässä 15 kg;n Deltalle ja keulassa ketjuvissi 15 kg;n Brucelle.
- kkkkkkkkfhdg
Köysinen mieluimmin ,ei väpätä tuulessa, kokemusta on.
Väpätysongelma esiintyy nähdäkseni vain, jos sitä liinaa käyttää poijukiinnityksessä. Minä käytän poijussa köyttä mutta peräankkurissa liinaa enkä ole havainnut sen väpättävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291310
- 1181147
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap98960- 113857
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa279850Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi19731- 48725
- 52709
- 28657
- 49619