Kyselisin hieman apuja jos löytyy vaikka lähes tulkoon kaikkea kokeillut.
Eli 4 vuotias tyttäreni tulee joka yö viereen ja tottakai siihen herään. Siis ei sinänsä haittaa minua mutta nukkuu todella levottomasti mikä häiritsee sitten taas minun yöuniani, nukun itse 4-5 tuntiin yöllä mikä ei todellakaan riitä varsinkin kun teen 2 vuorotyötä. Olen vienyt tyttöä takaisin sänkyyn, ottanut viereen. Nyt perheneuvolasta ehdotettiin kuukausi sitten että laittaisin pedin lattialle meidän huoneeseen. Alkuun menikin hyvin että meni siihen suoraan mutta nyt aloittanut taas että tulee viereeni nukkumaan.
Aika paljon muutoksia on lapsilla ollut vuoden aikana, isän kanssa tuli ero, muutto toiseen asuntoon. Ja vielä tähän päälle että isän ongelmien takia eivät tapaamiset ole sujuneet (huumeet). Keinot vain alkavat loppumaan pikku hiljaa ja itse alan olemaan aika väsynyt. Äitini on kuvioissa mukana kyllä mutta ei ota kovinkaan usein lapsia, Siis en vaadi että pitäisi ottaa usein mutta edes kerran kuussa helpottaisi jos ottaisi vkonloppuisin. Jotta saisin hieman levättyä (koska työni takia teen tosiaan vkonloppuja) sekä miesystävän kanssa kahden keskistä aikaa. Muuta tukiverkostoa ei pahemmin ole oikein.
4 vuotiaan nukkuminen
12
396
Vastaukset
- etsiapua
Otan osaa, sinun tarvitsisi todella saada nukkua.
Tyttäresi vaistoaa että kaikki ei ole nyt ok ja siksi hakee turvaa.
Käy juttelemassa kunnan sosiaalihoitajan tai terveyssisaren tai jonkun muun kanssa ja kerro tilanteesi.
Varmasti löytyy apua ja ratkaisu tilanteeseen.
Kyllä minun mielestä äitisi pitäisi voida ottaa edes kerran kuukaudessa! Mikä kumman ämmä (sorry) oikein on. Juttele ja kerro että jos ei mummo voi hoitaa yhtä kertaa kuukaudessa, niin antaa olla sitten.
Entä lastenhoitaja? Joku opiskelija joka voisi olla apuna?
Jos on valittavana OMA LAPSI tai miesystävä, niin VALITSE oma lapsi!
Voit myöhemmin harrastaa seksiä rauhassa, lapsesi on nyt tärkein tällä hetkellä!- Katier
Ei ole nyt seksin harrastamisesta kyse todellakaan!!!!! Vaikka miesystävää ei olisi niin kyllä tarvitsisin hieman omaa aikaa joka tapauksessa. Kun tosiaan teen 2 vuorotyötä.
En sano ettenkö haluaisi lasten olla mutta jaksaisin paljon paremmin jos saisin sillon tällöin edes kerran kuussa hengähdys tauon.
Lääkkeitä en haluaisi todellakaan käyttämään.
Äidilläni syy on se että eivät näe miesystävänsä kanssa kuin viikonloppuisin niin tämän takia ei voi ottaa vkonloppuisin..... ymmärrän tietysti ja vuoden aikana on ollut muuten iso apu kyllä....
Olen harkinnut kyllä lastenhoitajaa mll;n kautta esim mutta rahallinen tilanne ei mikään huippu :(.
- äiti43
Sinnikkäästi joka kerta laittaa omalle pedille nukkumaan, on sitten peti lattialla/sänky vieressä.
Kun alkaa pysymään silloin siirto pikkuhiljaa omaan huoneeseen. Yöllä omaan huoneeseen/sänkyyn kantaminen voi olla rankkaa joten lähempänä oleva peti säästää sinua. Lapset nukkuvat sikeästi ja jos yövieras tuttu eivät välitä. Oma poika 4v kommentoi unissaan että mitä täällä möykätään kun ei saa nukkua ja jatkoi uniaan. Kunhan pitää volyymit matalina eivät herää ja peitto lähettyvillä jos tarpeen. On sekstailtu peiton alla, lapsi leikkiny vieressä ja ei ole traumoja tullut. - apuasaanut
Unituoksu viereen. Itselläni Adhd lapsi ja tuttu tuoksu auttaa nukkumisessa. Tuoksu aina mukana esim. matkoilla niin helpottaa ja tuo turvaa. Young Living peace and calming on auttanut meillä. Merkillä ei väliä kunhan on myrkytöntä koska lapsen vieressä. En myy itse tuotteita mutta on auttanut meillä nukkumista ja nukkumaan rauhoittumista.
- MaailmaMallillaan
Yksi vaihtoehto olisi, että miesystäväsi nukkuisi lattialla ja lapsi parisängyssä vieressäsi, silloin kun lapsi yöllä tulee viereesi. Silloin teillä molemmilla olisi tilaa nukkua, vaikka lapsi nukkuisikin levottomasti. Kerroit että olet lähes kaikki kokeillut, mutta onko tämä vaihtoehto vielä testattu. Eikö miesystävääsi lapsen levoton nukkuminen häiritse?
Jos lapsen isä on huumeveikko, niin on onni, ettei lapsella ole muita ongelmia, kuin että tulee viereesi yöllä. Kannattaa olla kiitollinen. Missään nimessä en nyt tyrkkäisi lasta mummolaan, vaan laita lapsi edelle ja jos uusi miesystäväsi ei tätä ymmärrä, niin sitten ei. - Katier
Miesystävääni ei häiritse se että tulee meidän sänkyyn koska lapsi tulee aina melkein minun puolelle, itse olen aina kyllä muutenkin ollut todella herkkä uninen paitsi sitten oikein väsyneenä. Ja hän on sen verran sikeä unisempi.
Ja laitan ilman muuta lapset etusijalle mutta sanotaan näin että ilman miesystävääni en voisi tehdä lainkaan vkonloppuja, iltavuoroja mitä ei välttämättä työnantaja ymmärrä ja ls sitä mieltä että niin paljon muutoksia tullut että mihinkään vuorohoitopaikkaan en älä laittamaan. Ei kuka tahansa suostuisi näin usein olla lasten kanssa mitä hän joutuu enkä ole velvoittanut vaan hän on itse alunperin ehdottanut että hän voi olla lasten kanssa ilman muuta koska isänsä ei tällä hetkellä kykeneväinen ottamaan. Lapset tykkäävät todella paljon miesystävästäni ja tulee toimeen mainiosti niinkuin myös miesystäväni heidän kanssaan. Eivät ole arkailleet laisinkaan häntä ensimmäisestä päivästä kun ovat hänet tavanneet.
Mutta yritän vain sinnikkäästi, Ei siinä muukaan auta :).- MaailmaMallillaan
No jos miesystäväsi tykkää lapsestasi, niin varmaan hän mielellään siirtyy lattialle, kun tyttö tulee viereesi. Jos tyttö tulee "sinun puolellesi" sinuun aivan liki, niin siirry siinä vaiheessa toiselle puolelle parisänkyä, kun lapsen levoton nukkuminen alkaa.
Kyllä sinä nyt ihan varmasti olet sen verran luova, että jonkinlaisen ratkaisun keksit. Olen itsekin herkkäuninen, mutta olen kyllä pystynyt nukkumaan parisängyssä, mieheni ja kahdenkin lapsen kanssa. :D
- äiti43
Itsekin olen ja olin herkkäuninen ja tarvitsen kunnon yöunen. Kun poika tuli viereen (parisänky ja mies yötöissä) varmasti änkesi kylkeen kiinni, ja liikkui vähän väliä, vaikka laitoin toiselle reunalle ja tilaa olisi ollut. Sitten kun aina siirsin vieressä olevaan omaan sänkyyn niin parin viikon aikana loppui liikkuminen. Ilmeisesti jotenkin meni alitajuntaan että aina siirrettiin omaan sänkyyn. Tuo unituoksu voisi myös auttaa.
- Ovelatvanhemmat
Me teimme mieheni kanssa niin, että emme tahallaan tehneet liikaa tilaa lapsille, kun he tulivat viereen. Pian he huomasivat, kuinka tukalaa, kuumaa ja ahdasta on, kun kaikki nukkuu liian liki. Tällä tyylillä he tiesivät, että aina pääsee viereen kun pelottaa, mutta omassa sangyssä on kivempi nukkua, kun on tilaa kääntyillä ja on raikasta ja sopivan vilpoisaa. Eli he ihan itseksensä kipittivät takaisin omaan sänkyyn. :D
- voimaeläin
Olisiko jotain, millä lapsen oman huoneen/sängyn saisi tuntumaan turvallisemmalta paikalta nukkua? Iso pehmolelu? "Verhot" sängyn suojana? Suojelusenkeli -taulu? Yövalo? Entä voisiko jostain löytyä teiltä "varamummo" tai jotain muuta apua vapaaehtoistyön kautta? Sellainenkin on olemassa, kuin Nappi Naapuri -sovellus. Sellainen seikka vielä, että muista ajatella ja puhua siitä, mitä haluat/miten haluat asioiden olevan - älä toistele sellaista, mitä et halua elämääsi :-) Voimia ja jaksamista!
- Vaihda.vuodetta
Laita lapsellesi niin iso sänky, että mahdut siihen itse. Oman huonosti nukkuvan lapseni kanssa toimin juuri niin, että kun lapsi oli syvässä unessa vieressäni, peittelin hänet lämpimästi ja siirryin itse hänen sänkyynsä.
- tyynyväliin
Laita tyyny siihen väliin kun nukahtaa, yksinkertaista.
Niin teen kun lapsenlapsi tulee kylään. Pyörii ja potkii, mutta kun on tyyny välissä, niin saan itsekin nukuttua. Voit laittaa myös tuoleja ja niitten päälle pehmusteita, jotta ei putoa sängystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384