Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia

AkkuAmmattina

Toyotan hybridien akkujen toimintaa valvotaan tehokkaasti hienolla elektroniikalla, jonka tarkoitus on nimenomaan pitää akut kunnossa mahdollisimman pitkään.

Aiemman Priuksen akusto on NiMH-tyyppinen. Sen jännite on 273 volttia ja kapasiteetti 6,5 Ah. Akusto painaa 53 kg. Amerikkalainen Consumer Reports testasi helmikuussa 2011 vuoden 2002-mallista, yli 200 000 mailia (320 000 km) ajettua Priusta ja vertasi sen kulutusta kymmenen vuotta aiemmin tekemäänsä Prius-testiin. Kymmenen vuotta sitten Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. Lehti päätteli tästä, että akuston toimintakyky oli säilynyt käytännössä samana.

Amerikkalaistietojen mukaan akuston uusiminen merkkihuollossa maksaa jotakin tällä hetkellä 800 -1000 dollarin välillä, puretuista autoista akustoja saa jenkeissä jopa 300 dollarilla. Suomessa ei taida purkuun menneitä Priuksia monta löytyä. Akustoja voidaan myös korjata asentamalla vanhoista akustoista purettuja toimivia kennoja vaurioituneiden tilalle. Tämä on kuitenkin vain ehdottomasti osaavien ammattilaisten työtä.

65

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aihe_on_hankala

      keskusteltavaksi kun 10-vuotiaaseen Toyota-hybridiini ei ole vielä tarvinnut ajoakuille tehdä mitään. Myös se toinen pieni, systeemiä ruokkiva akku on alkuperäinen.

    • Kehujan.mielipide

      Kyllä ne akut joka tapauksessa simahtaa jossain vaiheessa. Starttiakkukaan ei kestä kymmentä vuotta, kuinka sitten ajoakut.

      • Ei_siinä_mitään

        starttiakkua edes ole kun Prius starttaa ajoakuilla joissa tehoa riittää. Pienellä akulla ohjataan auton älyä ja käytetään aputoimintoja kuten valoja ja muita vastaavia juttuja. Täällä ei tunnuta ymmärtävän edes perusasioita hybrideistä joten kannattaako silloin edes kirjoitella mitään.


      • tyhmiä.kirjoittelijoita
        Ei_siinä_mitään kirjoitti:

        starttiakkua edes ole kun Prius starttaa ajoakuilla joissa tehoa riittää. Pienellä akulla ohjataan auton älyä ja käytetään aputoimintoja kuten valoja ja muita vastaavia juttuja. Täällä ei tunnuta ymmärtävän edes perusasioita hybrideistä joten kannattaako silloin edes kirjoitella mitään.

        En tarkoittanutkaan että Priuksessa olisi starttiakkua vaan kirjoitin yleisesti minkä tahansa auton akusta. Kannattaisi ajatella hiukan ennenkuin alkaa meuhkaamaan.


      • Tässä_ketjussa
        tyhmiä.kirjoittelijoita kirjoitti:

        En tarkoittanutkaan että Priuksessa olisi starttiakkua vaan kirjoitin yleisesti minkä tahansa auton akusta. Kannattaisi ajatella hiukan ennenkuin alkaa meuhkaamaan.

        keskustellaan Toyota-hybridien akuista. Mikset sinäkin keskustelisi niistä. Siinä on kaksi eri asiaa. Vai eikö kompetenssi riitä?


      • o.l.e.t._t.y.h.m.ä
        Tässä_ketjussa kirjoitti:

        keskustellaan Toyota-hybridien akuista. Mikset sinäkin keskustelisi niistä. Siinä on kaksi eri asiaa. Vai eikö kompetenssi riitä?

        Aha. Tämmönen tyyli. Luepa oikein h-i-t-a-a-s-t-i aiemmat kirjoitukset ja mene sitten sängyn alle häpeämään.


    • 3.5.digits

      Milloin tasajännitteen mittauksesta on tullut hienoa tekniikkaa?

    • kerro.miten.kävi

      Menepä merkkikorjaamolle netistä ostamiesi vanhojen kennojen kanssa ja pyydä korjaamaan :D

      • Kaikki_meistä

        eivät ole yhtä kädettömiä akkujenkaan kanssa kuin sinä, Toyota-palstan oma trollipoju.


      • en.kiistä
        Kaikki_meistä kirjoitti:

        eivät ole yhtä kädettömiä akkujenkaan kanssa kuin sinä, Toyota-palstan oma trollipoju.

        Yli 200 Vdc antama potku voisi tehdä sinulle pelkästään hyvää.


    • ToyotaEiOppinut

      Ei tietenkään tarvitse uusia! Kukapa sitä olisi edes puhelimeen koskaan joutunut vaihtamaan huippumodernia NiMh akkua! Jännä että puhelimissa kuitenkin käytetään nykyisin Litium akkuja. En muista miksi siellä luovuttiin halvoista NiMh akuista. Oliko keston kanssa ongelmia? Oliko niin että 2v kesti hyvin ja sitten alkoi hyytyä?

    • ei.ota.ei.anna

      Uusimmassa TM:ssä ilmoitettuja ja mitattuja kulutuksia
      Toyota Prius 3,3 / 4,7
      Kia Niro 4,5 / 4,8
      Kia Optima PHEV 5,3 / 5,2

      • Maketsuikkeli

        Eli Toyota kulutti vähiten


    • Lehmätkinlentää

      Nyt markkinointiosasto puhuu....Tojon akut ei kulu eikä moottorit hajoa eikä varmaan koritkaan ruostu.

      • Tiedä_markkinoinnista

        mutta sinä ainakin tunnut kirjoittelevan pelkkää paskaa minuuttitahtiin, Toyota-palstan oma trollipoju.


    • Meinasi.unohtua

      Nyt olen keksinyt että voin ilmoittaa asiattomaksi kaikki viestit jotka on koottu solvauksistani. Ovathan ne tehokkaampia koottuina oksennuksina koska antavat paremman kuvan todellisesta noloudestani, lapsellisuudestani ja olemattomasta moraalistani nykyisten räkänokkien ja vinkujien tapaan. Asiahan on niin että minä saan ja voin kirjoittaa palstoille mitä tahansa valheita ja paskaa mutta minua ei saa arvostella tai kerron ylläpidolle ja yh-äipälleni. Trollaukseni maksajakin on yrittänyt vähän minua hillitä mutta trollaan ja solvaan silti mielelläni normaalin 18 h/vrk. Eikä meidän peräkammarissa tunneta pyhäpäiviä lomista puhumattakaan. Minä vapisen ja raivoan itseni kanssa erimielisten edessä mutten anna periksi sillä olen haavoittumaton omassa skitsofrenian kuplassani.

    • Siitävaan

      Ilmoita ihmeessä kaikki viestisi asiattomaksi. Sitä ne on.

      • kohta.pamahtaa

        Parasta terapiaa avohoitopotilaalle, kun lääkitys ei tehoa. Vimma on Hönöllä kohonnut kevään mittaan.


      • poksahti.jo

        Taaas yksi hermonsa menettäneen hönön kommentti poistettu.


    • AS2

      Onhan tää hienoa viihdettä seurata kuinka ihmisillä menee autoista keskustelu niin pahasti tunteisiin kuin tällä palstalla :D

    • Solarpower

      Vai on akuston kapasiteetti 6,3Ah? Ja painaa yli 50kg? Harvinaisen huonot akut laitettu hybridiautoon vaikka alkaahan tuo sukkula olla jo aika vanha. Silti luulisin että tuohonkin aikaan oli huomattavasti parempia kg/Ah suhteen omaavia akkuja tarjolla. Toyotalla on tosin aina ollut tapana käyttää 20 vuotta vanhaa tekniikkaa "uusissa"autoisaan.

      • Jos_haluaa

        akuston joka on varman päälle, se on Ni-Mh. akusto. Sellainen taitaa löytyä vain Toyotasta kun niillä on ollut aikaa tutkia asioita ja valita kokonaisuudessaan paras paketti hybridiään toteuttaessaan. Litium-Ioniakut pyrkivät räjähtelemään ja palamaan omia aikojaan joten kiitos ei niille. Lentokoneitakin on tippunut litiumakkujen takia. Viime viikolla viimeksi oli mielenkiintoinen Lentoturmatutkinta-ohjelma joka käsitteli Rahti-Jumbon maahansyöksyä.


      • eituletännenimh

        Niin että auto jossa on litium-ioni akku saattaa tipahtaa taivaalta ihan milloin vaan? Entäs kännykkä? Niissähän ei muuta ole enää käytetty pitkään aikaan kun Litium akkuja. Litiumin etu NiMh akkuun nähden on se, että siinä ei ole muisti-ominaisuutta, joka lopulta saa aikaan sen, että akku ei ota enää virtaa vastaan. Toyota on varautunut tähän sillä, että jos akku ottaa vielä 40% varauksen vastaan, niin se on Toyotan mielestä kunnossa. Jos minun kännykkäni akku ottaa vastaan 40%, niin se lähtee ser-laatikkoon välittömästi!
        Eiköhän tässä taas ole perinteiseen tapaan takana kustannusten säästäminen sellaisessa osassa, josta normaali kuluttaja ei ymmärrä kysyä, eli sudenkuoppa.


      • Eikivaa
        eituletännenimh kirjoitti:

        Niin että auto jossa on litium-ioni akku saattaa tipahtaa taivaalta ihan milloin vaan? Entäs kännykkä? Niissähän ei muuta ole enää käytetty pitkään aikaan kun Litium akkuja. Litiumin etu NiMh akkuun nähden on se, että siinä ei ole muisti-ominaisuutta, joka lopulta saa aikaan sen, että akku ei ota enää virtaa vastaan. Toyota on varautunut tähän sillä, että jos akku ottaa vielä 40% varauksen vastaan, niin se on Toyotan mielestä kunnossa. Jos minun kännykkäni akku ottaa vastaan 40%, niin se lähtee ser-laatikkoon välittömästi!
        Eiköhän tässä taas ole perinteiseen tapaan takana kustannusten säästäminen sellaisessa osassa, josta normaali kuluttaja ei ymmärrä kysyä, eli sudenkuoppa.

        Melko usein noita kännykän akkujakin saa uusia. Parin, kolmen vuoden välein. Auton tapauksessa se on parin tonnin pirtu ja taas yksi pajalla käynti.


      • tero.vaan.ajelee
        Eikivaa kirjoitti:

        Melko usein noita kännykän akkujakin saa uusia. Parin, kolmen vuoden välein. Auton tapauksessa se on parin tonnin pirtu ja taas yksi pajalla käynti.

        On tietysti Toyotan omistajalle masentavaa jos kerran kymmenessä vuodessa joutuisi korjaamolla autoaan käyttämään. Yleensä kaikki huollot hoituvat pikahuollossa eivätkä paljoa maksa.


      • Hybridguru

        Kannattaa pitää mielessä mitä varten tavallisessa Priuksessa ne akut on:

        Koska kyseessä ei ole plug-in malli on akkujen ainoa tarkoituksena toimia bensamoottorin hyötysuhteen nostajana (energian välivarastona). Siis tilanteissa joissa syntyisi muuten hukkaenergiaa ottaa se talteen ja syöttää takaisin heti tarpeen tullen.

        Akkujen tekniikalla tai niiden kapasiteetilla ei ole tuon taivaallista merkitystä, kunhan ne vain toimii tuossa käytössä.

        Autojournalistit pahoittavat säännöllisesti mielensä että kun "tavallisella Priuksella ei pääse kuin 2km ajamaan sähköllä". Vastaus tähän on että miksi ihmeessä sillä pitäisi ajaa edes 2km sähköllä, koska kaikki energia tulee kuitenkin siitä bensanpoltosta ja jos ajoakun tyhjentää Priuksen järjestelmä pakko generoi sinne energiaa polttomoottorilla ja huonolla hyösuhteella. Yksinkertaisempikin kaveri ymmärtää ettei tuo ole energiataloudellisesti kovin järkevää.

        Summmasummarum: Vaika Priuksen akkukapasiteetista katoaisin 50%, osaa järjestelmä ottaa tämän huomioon eikä se vaikuta juurikaan hyötysuhteeseen. Vuoristoteillä alas lasketellessa akut ovat täynne 1km ajon jälkeen se että sinne vahalla Priuksella 50% kapasiteelilla saa mahtumaan vain 500m, ei haittaa ketään, eikä se merkitse mitään.


      • Tero.guru
        Hybridguru kirjoitti:

        Kannattaa pitää mielessä mitä varten tavallisessa Priuksessa ne akut on:

        Koska kyseessä ei ole plug-in malli on akkujen ainoa tarkoituksena toimia bensamoottorin hyötysuhteen nostajana (energian välivarastona). Siis tilanteissa joissa syntyisi muuten hukkaenergiaa ottaa se talteen ja syöttää takaisin heti tarpeen tullen.

        Akkujen tekniikalla tai niiden kapasiteetilla ei ole tuon taivaallista merkitystä, kunhan ne vain toimii tuossa käytössä.

        Autojournalistit pahoittavat säännöllisesti mielensä että kun "tavallisella Priuksella ei pääse kuin 2km ajamaan sähköllä". Vastaus tähän on että miksi ihmeessä sillä pitäisi ajaa edes 2km sähköllä, koska kaikki energia tulee kuitenkin siitä bensanpoltosta ja jos ajoakun tyhjentää Priuksen järjestelmä pakko generoi sinne energiaa polttomoottorilla ja huonolla hyösuhteella. Yksinkertaisempikin kaveri ymmärtää ettei tuo ole energiataloudellisesti kovin järkevää.

        Summmasummarum: Vaika Priuksen akkukapasiteetista katoaisin 50%, osaa järjestelmä ottaa tämän huomioon eikä se vaikuta juurikaan hyötysuhteeseen. Vuoristoteillä alas lasketellessa akut ovat täynne 1km ajon jälkeen se että sinne vahalla Priuksella 50% kapasiteelilla saa mahtumaan vain 500m, ei haittaa ketään, eikä se merkitse mitään.

        Mutta jostakin syystä Toyotan hybridi-autoilla palaa polttoainetta paljon vähemmän kuin muilla samankokoisilla autoilla. Eli jarrutusenergian talteenotto toimii ja jopa yli 30% kaupunkiliikenteen syklissä menee sähköllä. Myöskään jarrut eivät kulu niin paljoa ja haitallisia partikkeleita pääsee ilmaan vähemmän.


      • Hybridguru
        Tero.guru kirjoitti:

        Mutta jostakin syystä Toyotan hybridi-autoilla palaa polttoainetta paljon vähemmän kuin muilla samankokoisilla autoilla. Eli jarrutusenergian talteenotto toimii ja jopa yli 30% kaupunkiliikenteen syklissä menee sähköllä. Myöskään jarrut eivät kulu niin paljoa ja haitallisia partikkeleita pääsee ilmaan vähemmän.

        Nyt missasit pointin. En sanonut Priuksen järjestelmän olevan millään muotoa huono. Vaan yritin kritisoida ihmisten stressia ko. auton ajoakun kapasiteetin suhteen tai sitä millä kemialla akut toimivat.

        Priuksen bensiinimoottori on syötysuhteeltaan sarjavalmisteisten ottomoottorin parhaimmistoa ja tähän kun lisätään vielä mahdollisuus välivarastoida akkuun liikeenergiaa on yhtälö ihan hyvä ja kaupunkiliikenteessä jopa kiitettävä.


    • yleensäKehitysKehittyy

      Eikö Toyota ole pystynyt kehittämään parempaa systeemiä 2002-2011 välisenä aikana jos kulutus ei ole juurikaan muuttunut tuossa välissä? Ei tuosta voi akkujen kuntoa päätellä mitenkään, sitä varten on kyllä mittaustekniikoita, mutta toimittajalla on tainnut olla Toyoita lippis ja ruskea kuori takataskussa?

      • höpöhöpöä

        No eihän niitä kiinnosta oikeasti se, että onko se systeemi edes hyvä. Nyt on vaan keksitty tällainen myyntikikka, että autoon tungetaan akku ja sähkömoottori, ja myydään se ekologisena. Itseasiassa saastetta tulee enemmän kuin perinteisestä autosta, kun se puretaan ja pistetään kierrätykseen.
        Sitä ennen voi polttaa bensaa, että saa sähköä akkuun, että voi ajaa "ekologisesti". Hetkellisesti ei kulu ollenkaan bensaa! Ei sillä ole mitään merkitystä, että se bensa vaan poltettiin aiemmin, tämä on nyt sitä ekologiaa! Siis Toyotan markkinamiesten mielestä. Silmänlumetta sanon minä! Markkinointihumpuukia!


      • MinunLexukseni
        höpöhöpöä kirjoitti:

        No eihän niitä kiinnosta oikeasti se, että onko se systeemi edes hyvä. Nyt on vaan keksitty tällainen myyntikikka, että autoon tungetaan akku ja sähkömoottori, ja myydään se ekologisena. Itseasiassa saastetta tulee enemmän kuin perinteisestä autosta, kun se puretaan ja pistetään kierrätykseen.
        Sitä ennen voi polttaa bensaa, että saa sähköä akkuun, että voi ajaa "ekologisesti". Hetkellisesti ei kulu ollenkaan bensaa! Ei sillä ole mitään merkitystä, että se bensa vaan poltettiin aiemmin, tämä on nyt sitä ekologiaa! Siis Toyotan markkinamiesten mielestä. Silmänlumetta sanon minä! Markkinointihumpuukia!

        säästää pyöreästi 5 l/100km verrattuna muihin samantehoisiin ja suorituskykyisiin bensa-autoihin. Diesel ja luxusmalli eivät kuulu yhteen. Ei se kulutusero 5l/100km ole pelkkää silmänlumetta tai markkinointihumpuukia vaan ihan selvää säästöä. Tiedän kyllä että sinun pitää kaikin keinoin yrittää dissata Toyotaa ja Lexusta koska Vw-konsernilla palkkasi maksajana ei ole kilpailukykyistä autoa tarjota kumpaakaan vastaan, vain pelkkiä ei vakavastiotettavia Tsi/Dsg-hybridiharjoitelmia joissa ongelmat on jo tehtaalla valmiiksi ohjelmoitu.


      • lähdekritiikki
        MinunLexukseni kirjoitti:

        säästää pyöreästi 5 l/100km verrattuna muihin samantehoisiin ja suorituskykyisiin bensa-autoihin. Diesel ja luxusmalli eivät kuulu yhteen. Ei se kulutusero 5l/100km ole pelkkää silmänlumetta tai markkinointihumpuukia vaan ihan selvää säästöä. Tiedän kyllä että sinun pitää kaikin keinoin yrittää dissata Toyotaa ja Lexusta koska Vw-konsernilla palkkasi maksajana ei ole kilpailukykyistä autoa tarjota kumpaakaan vastaan, vain pelkkiä ei vakavastiotettavia Tsi/Dsg-hybridiharjoitelmia joissa ongelmat on jo tehtaalla valmiiksi ohjelmoitu.

        Näytäppä sellainen Toyota, joka kuluttaa 0.5L bensaa sataselle ympäri vuoden. Aivan, ei ole koskaan tapahtunut. Jos taas viittaat että normaali perheauto vie 12L satkulle, ja tojota säästää siitä 5L, niin sekin on epätosi, koska ei minkään valmistajan normaali auto kuluta 12L sataselle.
        Markkinamiesten puheita! Pelkkää satuilua on tämä tojotan hybridi. Olet ihan markkinakoneiston vietävissä. Sinulle voi luvata vaikka ilmaisen planeetan autokaupan päälle, ja sinä uskot.


    • aasialainenKusetus

      Vasta lataushybidissä pystyy toteamaan akkujen kunnon ajossa jos akut ladataan aina täyteen.

    • HarmaaCorollaEi

      Suurin itsepetokseen syyllistyvä ihmisryhmä löytyy Toyotainisteista. Aivan sama jos auto hajoaa tai ei vastaa suorituskyvyltä muita saman hintaisia autoja - kohtalotoverit auttavat, eikä kukaan morkkaa valintaa. Juttuja kun lukee saa sellaisen käsityksen, että maailmalla ei ole juuri muita autoja kuin Toyota ja sama juttu Suomessa vain Toyota. Polttoainetta ei kulu lainkaan ja joskus jopa tankki täyttyy kun ajelee rauhallisesti. Hybridit ovat oma lukunsa - akun eivät kulu ja ajamisen jälkeen ylimääräisen sähkön voi syöttää valtakunnanverkkoon. Jos Toyota ruostuu, se johtuu muista autoista pudonneesta ruosteesta.
      Varaosia ei myydä - ne vain tuodaan maan ja laitetaan hyllyyn kun muuten olisi niin orvon oloista huollon pojilla.

      Näin meillä maalla.

    • Karhuvero

      Nelinkertaiset käyttömaksut tulee päälle jos se on edullista verojen korotus TOYOON

      • Skitsofreenikon

        ajatuksista on vaikea saada selvää. Mitähän tälläkin oksennuksella Toyota-palstan oma trollipoju oikein halusi sanoa.


    • ddfsdafsdfad

      Akkuja ei tarvitse uusia koskaan. Ne kestävät auton iän.

    • dfdfdsfdfad

      Toyotan akkuja ei tarvitse uusia.

      • TotuusToinen

        Kyllä 400 tkm ajettuihin Priuksiin on uusittu sekä akkuja että peltejä.


      • Anonyymi

        Olen ajanut kaksikymmentä vuottä Toyotan hybrideillä, joista ensimmäinen oli aika uusi ja sen jälkeen noin kuusi vuotta vanhoja autoja eikä akuissa ilmennyt pienintäkään vikaa tai väsymystä. Kyllä ne kestää.


      • Anonyymi
        TotuusToinen kirjoitti:

        Kyllä 400 tkm ajettuihin Priuksiin on uusittu sekä akkuja että peltejä.

        Suomessa ei ole uusittu ainoatakaan akkua ja tää on faktaa. Suomen viileässä ilmastossa Toyotan akut kestää vähintäin noin 37 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole uusittu ainoatakaan akkua ja tää on faktaa. Suomen viileässä ilmastossa Toyotan akut kestää vähintäin noin 37 vuotta.

        Hehee, juupa juu ja valheet lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut kaksikymmentä vuottä Toyotan hybrideillä, joista ensimmäinen oli aika uusi ja sen jälkeen noin kuusi vuotta vanhoja autoja eikä akuissa ilmennyt pienintäkään vikaa tai väsymystä. Kyllä ne kestää.

        Keksi uskottavampia juttuja höpöpoika.


    • Anonyymi

      Olin vuoden Toyota-huollossa töissä. Kertaakaan en kohdannut tilannetta, että hybridin ajoakussa olisi ollut ongelmaa.

      • Anonyymi

        Entäs siellä korjaamon puolella?


      • Anonyymi

        Joo, ei niitä vikoja ohjata öljynvaihtajille. Tarvitaan näet erikoisosaamista ja luvat.


    • Anonyymi

      Akkuvalehtelemiseen oikaisuna aloituksessa oleva teksti.

    • Anonyymi

      Toyotan akut ovat kuin viinit, paranevat vanhetessaan.

    • Anonyymi

      Konsernitrollipelle harrastaa jatkuvaa valehtelua kun ei ole enää mitään aseita käytössä.

      • Anonyymi

        Tähän mennessä Suomessa rekisteröityihin 25 000 Toyota-hybridiin on vaihdettu vasta yksi akku ja sekin takuun puitteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän mennessä Suomessa rekisteröityihin 25 000 Toyota-hybridiin on vaihdettu vasta yksi akku ja sekin takuun puitteissa.

        Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
        Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
        Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.

        Siis alle 45% jäljellä ja vasta sitten takuu tulee kysymykseen ja miten sen toteat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
        Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.

        Miksi valehtelet. Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis alle 45% jäljellä ja vasta sitten takuu tulee kysymykseen ja miten sen toteat?

        Ei tule vaan heti kun akku todetaan jotenkin normaalia huonommaksi. Katso aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
        Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
        Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.

        Löysin tuon ylle kirjoitetun asian googlettamalla.

        https://www.toyota.fi/hybrid/hybriditietoa/hybridiakku.json


    • Anonyymi

      Kyllä nuo konsernipellet keksii vaikka minkälaisia tarinoita. tämän akkuasiankin totuus onkin sitten tällainen. Akku kestää sen minkä autokin.

    • Anonyymi

      Konsernitrollipellelle tämä hybridien akkuasiakin on ollut vuosia sellainen valehtelun paikka.

    • Anonyymi

      Hybridien akut ovat nyt niin halpoja ettei haittaa vaikka akut joutuisi kokonaan vaintamaan 15 vuoden jälkeen.

      • Anonyymi

        Mitättömäm pieni akku takapenkin alla ei pqaljon maksa. Sitä ei kuitankaan tarvitse uusia.


      • Anonyymi

        Moniko vaihtaa 15 vuotiaaseen autoon uuden 2000 euron akun töineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko vaihtaa 15 vuotiaaseen autoon uuden 2000 euron akun töineen.

        Vain viallinen moduuli vaihtetaan. Ei koko akustoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain viallinen moduuli vaihtetaan. Ei koko akustoa.

        Eikä korjata nippusiteellä kuten muut!


    • Anonyymi

      Toyota osaa hybridit !

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27820
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17747
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9290
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4163
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1817
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1225
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1164
    Aihe