Toyotan hybridien akkujen toimintaa valvotaan tehokkaasti hienolla elektroniikalla, jonka tarkoitus on nimenomaan pitää akut kunnossa mahdollisimman pitkään.
Aiemman Priuksen akusto on NiMH-tyyppinen. Sen jännite on 273 volttia ja kapasiteetti 6,5 Ah. Akusto painaa 53 kg. Amerikkalainen Consumer Reports testasi helmikuussa 2011 vuoden 2002-mallista, yli 200 000 mailia (320 000 km) ajettua Priusta ja vertasi sen kulutusta kymmenen vuotta aiemmin tekemäänsä Prius-testiin. Kymmenen vuotta sitten Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. Lehti päätteli tästä, että akuston toimintakyky oli säilynyt käytännössä samana.
Amerikkalaistietojen mukaan akuston uusiminen merkkihuollossa maksaa jotakin tällä hetkellä 800 -1000 dollarin välillä, puretuista autoista akustoja saa jenkeissä jopa 300 dollarilla. Suomessa ei taida purkuun menneitä Priuksia monta löytyä. Akustoja voidaan myös korjata asentamalla vanhoista akustoista purettuja toimivia kennoja vaurioituneiden tilalle. Tämä on kuitenkin vain ehdottomasti osaavien ammattilaisten työtä.
Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia
65
481
Vastaukset
- Aihe_on_hankala
keskusteltavaksi kun 10-vuotiaaseen Toyota-hybridiini ei ole vielä tarvinnut ajoakuille tehdä mitään. Myös se toinen pieni, systeemiä ruokkiva akku on alkuperäinen.
- Kehujan.mielipide
Kyllä ne akut joka tapauksessa simahtaa jossain vaiheessa. Starttiakkukaan ei kestä kymmentä vuotta, kuinka sitten ajoakut.
- Ei_siinä_mitään
starttiakkua edes ole kun Prius starttaa ajoakuilla joissa tehoa riittää. Pienellä akulla ohjataan auton älyä ja käytetään aputoimintoja kuten valoja ja muita vastaavia juttuja. Täällä ei tunnuta ymmärtävän edes perusasioita hybrideistä joten kannattaako silloin edes kirjoitella mitään.
- tyhmiä.kirjoittelijoita
Ei_siinä_mitään kirjoitti:
starttiakkua edes ole kun Prius starttaa ajoakuilla joissa tehoa riittää. Pienellä akulla ohjataan auton älyä ja käytetään aputoimintoja kuten valoja ja muita vastaavia juttuja. Täällä ei tunnuta ymmärtävän edes perusasioita hybrideistä joten kannattaako silloin edes kirjoitella mitään.
En tarkoittanutkaan että Priuksessa olisi starttiakkua vaan kirjoitin yleisesti minkä tahansa auton akusta. Kannattaisi ajatella hiukan ennenkuin alkaa meuhkaamaan.
- Tässä_ketjussa
tyhmiä.kirjoittelijoita kirjoitti:
En tarkoittanutkaan että Priuksessa olisi starttiakkua vaan kirjoitin yleisesti minkä tahansa auton akusta. Kannattaisi ajatella hiukan ennenkuin alkaa meuhkaamaan.
keskustellaan Toyota-hybridien akuista. Mikset sinäkin keskustelisi niistä. Siinä on kaksi eri asiaa. Vai eikö kompetenssi riitä?
- o.l.e.t._t.y.h.m.ä
Tässä_ketjussa kirjoitti:
keskustellaan Toyota-hybridien akuista. Mikset sinäkin keskustelisi niistä. Siinä on kaksi eri asiaa. Vai eikö kompetenssi riitä?
Aha. Tämmönen tyyli. Luepa oikein h-i-t-a-a-s-t-i aiemmat kirjoitukset ja mene sitten sängyn alle häpeämään.
- 3.5.digits
Milloin tasajännitteen mittauksesta on tullut hienoa tekniikkaa?
- kerro.miten.kävi
Menepä merkkikorjaamolle netistä ostamiesi vanhojen kennojen kanssa ja pyydä korjaamaan :D
- Kaikki_meistä
eivät ole yhtä kädettömiä akkujenkaan kanssa kuin sinä, Toyota-palstan oma trollipoju.
- en.kiistä
Kaikki_meistä kirjoitti:
eivät ole yhtä kädettömiä akkujenkaan kanssa kuin sinä, Toyota-palstan oma trollipoju.
Yli 200 Vdc antama potku voisi tehdä sinulle pelkästään hyvää.
- ToyotaEiOppinut
Ei tietenkään tarvitse uusia! Kukapa sitä olisi edes puhelimeen koskaan joutunut vaihtamaan huippumodernia NiMh akkua! Jännä että puhelimissa kuitenkin käytetään nykyisin Litium akkuja. En muista miksi siellä luovuttiin halvoista NiMh akuista. Oliko keston kanssa ongelmia? Oliko niin että 2v kesti hyvin ja sitten alkoi hyytyä?
- ei.ota.ei.anna
Uusimmassa TM:ssä ilmoitettuja ja mitattuja kulutuksia
Toyota Prius 3,3 / 4,7
Kia Niro 4,5 / 4,8
Kia Optima PHEV 5,3 / 5,2- Maketsuikkeli
Eli Toyota kulutti vähiten
- Lehmätkinlentää
Nyt markkinointiosasto puhuu....Tojon akut ei kulu eikä moottorit hajoa eikä varmaan koritkaan ruostu.
- Tiedä_markkinoinnista
mutta sinä ainakin tunnut kirjoittelevan pelkkää paskaa minuuttitahtiin, Toyota-palstan oma trollipoju.
- Meinasi.unohtua
Nyt olen keksinyt että voin ilmoittaa asiattomaksi kaikki viestit jotka on koottu solvauksistani. Ovathan ne tehokkaampia koottuina oksennuksina koska antavat paremman kuvan todellisesta noloudestani, lapsellisuudestani ja olemattomasta moraalistani nykyisten räkänokkien ja vinkujien tapaan. Asiahan on niin että minä saan ja voin kirjoittaa palstoille mitä tahansa valheita ja paskaa mutta minua ei saa arvostella tai kerron ylläpidolle ja yh-äipälleni. Trollaukseni maksajakin on yrittänyt vähän minua hillitä mutta trollaan ja solvaan silti mielelläni normaalin 18 h/vrk. Eikä meidän peräkammarissa tunneta pyhäpäiviä lomista puhumattakaan. Minä vapisen ja raivoan itseni kanssa erimielisten edessä mutten anna periksi sillä olen haavoittumaton omassa skitsofrenian kuplassani.
- Siitävaan
Ilmoita ihmeessä kaikki viestisi asiattomaksi. Sitä ne on.
- kohta.pamahtaa
Parasta terapiaa avohoitopotilaalle, kun lääkitys ei tehoa. Vimma on Hönöllä kohonnut kevään mittaan.
- poksahti.jo
Taaas yksi hermonsa menettäneen hönön kommentti poistettu.
- AS2
Onhan tää hienoa viihdettä seurata kuinka ihmisillä menee autoista keskustelu niin pahasti tunteisiin kuin tällä palstalla :D
- Solarpower
Vai on akuston kapasiteetti 6,3Ah? Ja painaa yli 50kg? Harvinaisen huonot akut laitettu hybridiautoon vaikka alkaahan tuo sukkula olla jo aika vanha. Silti luulisin että tuohonkin aikaan oli huomattavasti parempia kg/Ah suhteen omaavia akkuja tarjolla. Toyotalla on tosin aina ollut tapana käyttää 20 vuotta vanhaa tekniikkaa "uusissa"autoisaan.
- Jos_haluaa
akuston joka on varman päälle, se on Ni-Mh. akusto. Sellainen taitaa löytyä vain Toyotasta kun niillä on ollut aikaa tutkia asioita ja valita kokonaisuudessaan paras paketti hybridiään toteuttaessaan. Litium-Ioniakut pyrkivät räjähtelemään ja palamaan omia aikojaan joten kiitos ei niille. Lentokoneitakin on tippunut litiumakkujen takia. Viime viikolla viimeksi oli mielenkiintoinen Lentoturmatutkinta-ohjelma joka käsitteli Rahti-Jumbon maahansyöksyä.
- eituletännenimh
Niin että auto jossa on litium-ioni akku saattaa tipahtaa taivaalta ihan milloin vaan? Entäs kännykkä? Niissähän ei muuta ole enää käytetty pitkään aikaan kun Litium akkuja. Litiumin etu NiMh akkuun nähden on se, että siinä ei ole muisti-ominaisuutta, joka lopulta saa aikaan sen, että akku ei ota enää virtaa vastaan. Toyota on varautunut tähän sillä, että jos akku ottaa vielä 40% varauksen vastaan, niin se on Toyotan mielestä kunnossa. Jos minun kännykkäni akku ottaa vastaan 40%, niin se lähtee ser-laatikkoon välittömästi!
Eiköhän tässä taas ole perinteiseen tapaan takana kustannusten säästäminen sellaisessa osassa, josta normaali kuluttaja ei ymmärrä kysyä, eli sudenkuoppa. - Eikivaa
eituletännenimh kirjoitti:
Niin että auto jossa on litium-ioni akku saattaa tipahtaa taivaalta ihan milloin vaan? Entäs kännykkä? Niissähän ei muuta ole enää käytetty pitkään aikaan kun Litium akkuja. Litiumin etu NiMh akkuun nähden on se, että siinä ei ole muisti-ominaisuutta, joka lopulta saa aikaan sen, että akku ei ota enää virtaa vastaan. Toyota on varautunut tähän sillä, että jos akku ottaa vielä 40% varauksen vastaan, niin se on Toyotan mielestä kunnossa. Jos minun kännykkäni akku ottaa vastaan 40%, niin se lähtee ser-laatikkoon välittömästi!
Eiköhän tässä taas ole perinteiseen tapaan takana kustannusten säästäminen sellaisessa osassa, josta normaali kuluttaja ei ymmärrä kysyä, eli sudenkuoppa.Melko usein noita kännykän akkujakin saa uusia. Parin, kolmen vuoden välein. Auton tapauksessa se on parin tonnin pirtu ja taas yksi pajalla käynti.
- tero.vaan.ajelee
Eikivaa kirjoitti:
Melko usein noita kännykän akkujakin saa uusia. Parin, kolmen vuoden välein. Auton tapauksessa se on parin tonnin pirtu ja taas yksi pajalla käynti.
On tietysti Toyotan omistajalle masentavaa jos kerran kymmenessä vuodessa joutuisi korjaamolla autoaan käyttämään. Yleensä kaikki huollot hoituvat pikahuollossa eivätkä paljoa maksa.
- Hybridguru
Kannattaa pitää mielessä mitä varten tavallisessa Priuksessa ne akut on:
Koska kyseessä ei ole plug-in malli on akkujen ainoa tarkoituksena toimia bensamoottorin hyötysuhteen nostajana (energian välivarastona). Siis tilanteissa joissa syntyisi muuten hukkaenergiaa ottaa se talteen ja syöttää takaisin heti tarpeen tullen.
Akkujen tekniikalla tai niiden kapasiteetilla ei ole tuon taivaallista merkitystä, kunhan ne vain toimii tuossa käytössä.
Autojournalistit pahoittavat säännöllisesti mielensä että kun "tavallisella Priuksella ei pääse kuin 2km ajamaan sähköllä". Vastaus tähän on että miksi ihmeessä sillä pitäisi ajaa edes 2km sähköllä, koska kaikki energia tulee kuitenkin siitä bensanpoltosta ja jos ajoakun tyhjentää Priuksen järjestelmä pakko generoi sinne energiaa polttomoottorilla ja huonolla hyösuhteella. Yksinkertaisempikin kaveri ymmärtää ettei tuo ole energiataloudellisesti kovin järkevää.
Summmasummarum: Vaika Priuksen akkukapasiteetista katoaisin 50%, osaa järjestelmä ottaa tämän huomioon eikä se vaikuta juurikaan hyötysuhteeseen. Vuoristoteillä alas lasketellessa akut ovat täynne 1km ajon jälkeen se että sinne vahalla Priuksella 50% kapasiteelilla saa mahtumaan vain 500m, ei haittaa ketään, eikä se merkitse mitään. - Tero.guru
Hybridguru kirjoitti:
Kannattaa pitää mielessä mitä varten tavallisessa Priuksessa ne akut on:
Koska kyseessä ei ole plug-in malli on akkujen ainoa tarkoituksena toimia bensamoottorin hyötysuhteen nostajana (energian välivarastona). Siis tilanteissa joissa syntyisi muuten hukkaenergiaa ottaa se talteen ja syöttää takaisin heti tarpeen tullen.
Akkujen tekniikalla tai niiden kapasiteetilla ei ole tuon taivaallista merkitystä, kunhan ne vain toimii tuossa käytössä.
Autojournalistit pahoittavat säännöllisesti mielensä että kun "tavallisella Priuksella ei pääse kuin 2km ajamaan sähköllä". Vastaus tähän on että miksi ihmeessä sillä pitäisi ajaa edes 2km sähköllä, koska kaikki energia tulee kuitenkin siitä bensanpoltosta ja jos ajoakun tyhjentää Priuksen järjestelmä pakko generoi sinne energiaa polttomoottorilla ja huonolla hyösuhteella. Yksinkertaisempikin kaveri ymmärtää ettei tuo ole energiataloudellisesti kovin järkevää.
Summmasummarum: Vaika Priuksen akkukapasiteetista katoaisin 50%, osaa järjestelmä ottaa tämän huomioon eikä se vaikuta juurikaan hyötysuhteeseen. Vuoristoteillä alas lasketellessa akut ovat täynne 1km ajon jälkeen se että sinne vahalla Priuksella 50% kapasiteelilla saa mahtumaan vain 500m, ei haittaa ketään, eikä se merkitse mitään.Mutta jostakin syystä Toyotan hybridi-autoilla palaa polttoainetta paljon vähemmän kuin muilla samankokoisilla autoilla. Eli jarrutusenergian talteenotto toimii ja jopa yli 30% kaupunkiliikenteen syklissä menee sähköllä. Myöskään jarrut eivät kulu niin paljoa ja haitallisia partikkeleita pääsee ilmaan vähemmän.
- Hybridguru
Tero.guru kirjoitti:
Mutta jostakin syystä Toyotan hybridi-autoilla palaa polttoainetta paljon vähemmän kuin muilla samankokoisilla autoilla. Eli jarrutusenergian talteenotto toimii ja jopa yli 30% kaupunkiliikenteen syklissä menee sähköllä. Myöskään jarrut eivät kulu niin paljoa ja haitallisia partikkeleita pääsee ilmaan vähemmän.
Nyt missasit pointin. En sanonut Priuksen järjestelmän olevan millään muotoa huono. Vaan yritin kritisoida ihmisten stressia ko. auton ajoakun kapasiteetin suhteen tai sitä millä kemialla akut toimivat.
Priuksen bensiinimoottori on syötysuhteeltaan sarjavalmisteisten ottomoottorin parhaimmistoa ja tähän kun lisätään vielä mahdollisuus välivarastoida akkuun liikeenergiaa on yhtälö ihan hyvä ja kaupunkiliikenteessä jopa kiitettävä.
- yleensäKehitysKehittyy
Eikö Toyota ole pystynyt kehittämään parempaa systeemiä 2002-2011 välisenä aikana jos kulutus ei ole juurikaan muuttunut tuossa välissä? Ei tuosta voi akkujen kuntoa päätellä mitenkään, sitä varten on kyllä mittaustekniikoita, mutta toimittajalla on tainnut olla Toyoita lippis ja ruskea kuori takataskussa?
- höpöhöpöä
No eihän niitä kiinnosta oikeasti se, että onko se systeemi edes hyvä. Nyt on vaan keksitty tällainen myyntikikka, että autoon tungetaan akku ja sähkömoottori, ja myydään se ekologisena. Itseasiassa saastetta tulee enemmän kuin perinteisestä autosta, kun se puretaan ja pistetään kierrätykseen.
Sitä ennen voi polttaa bensaa, että saa sähköä akkuun, että voi ajaa "ekologisesti". Hetkellisesti ei kulu ollenkaan bensaa! Ei sillä ole mitään merkitystä, että se bensa vaan poltettiin aiemmin, tämä on nyt sitä ekologiaa! Siis Toyotan markkinamiesten mielestä. Silmänlumetta sanon minä! Markkinointihumpuukia! - MinunLexukseni
höpöhöpöä kirjoitti:
No eihän niitä kiinnosta oikeasti se, että onko se systeemi edes hyvä. Nyt on vaan keksitty tällainen myyntikikka, että autoon tungetaan akku ja sähkömoottori, ja myydään se ekologisena. Itseasiassa saastetta tulee enemmän kuin perinteisestä autosta, kun se puretaan ja pistetään kierrätykseen.
Sitä ennen voi polttaa bensaa, että saa sähköä akkuun, että voi ajaa "ekologisesti". Hetkellisesti ei kulu ollenkaan bensaa! Ei sillä ole mitään merkitystä, että se bensa vaan poltettiin aiemmin, tämä on nyt sitä ekologiaa! Siis Toyotan markkinamiesten mielestä. Silmänlumetta sanon minä! Markkinointihumpuukia!säästää pyöreästi 5 l/100km verrattuna muihin samantehoisiin ja suorituskykyisiin bensa-autoihin. Diesel ja luxusmalli eivät kuulu yhteen. Ei se kulutusero 5l/100km ole pelkkää silmänlumetta tai markkinointihumpuukia vaan ihan selvää säästöä. Tiedän kyllä että sinun pitää kaikin keinoin yrittää dissata Toyotaa ja Lexusta koska Vw-konsernilla palkkasi maksajana ei ole kilpailukykyistä autoa tarjota kumpaakaan vastaan, vain pelkkiä ei vakavastiotettavia Tsi/Dsg-hybridiharjoitelmia joissa ongelmat on jo tehtaalla valmiiksi ohjelmoitu.
- lähdekritiikki
MinunLexukseni kirjoitti:
säästää pyöreästi 5 l/100km verrattuna muihin samantehoisiin ja suorituskykyisiin bensa-autoihin. Diesel ja luxusmalli eivät kuulu yhteen. Ei se kulutusero 5l/100km ole pelkkää silmänlumetta tai markkinointihumpuukia vaan ihan selvää säästöä. Tiedän kyllä että sinun pitää kaikin keinoin yrittää dissata Toyotaa ja Lexusta koska Vw-konsernilla palkkasi maksajana ei ole kilpailukykyistä autoa tarjota kumpaakaan vastaan, vain pelkkiä ei vakavastiotettavia Tsi/Dsg-hybridiharjoitelmia joissa ongelmat on jo tehtaalla valmiiksi ohjelmoitu.
Näytäppä sellainen Toyota, joka kuluttaa 0.5L bensaa sataselle ympäri vuoden. Aivan, ei ole koskaan tapahtunut. Jos taas viittaat että normaali perheauto vie 12L satkulle, ja tojota säästää siitä 5L, niin sekin on epätosi, koska ei minkään valmistajan normaali auto kuluta 12L sataselle.
Markkinamiesten puheita! Pelkkää satuilua on tämä tojotan hybridi. Olet ihan markkinakoneiston vietävissä. Sinulle voi luvata vaikka ilmaisen planeetan autokaupan päälle, ja sinä uskot.
- aasialainenKusetus
Vasta lataushybidissä pystyy toteamaan akkujen kunnon ajossa jos akut ladataan aina täyteen.
- HarmaaCorollaEi
Suurin itsepetokseen syyllistyvä ihmisryhmä löytyy Toyotainisteista. Aivan sama jos auto hajoaa tai ei vastaa suorituskyvyltä muita saman hintaisia autoja - kohtalotoverit auttavat, eikä kukaan morkkaa valintaa. Juttuja kun lukee saa sellaisen käsityksen, että maailmalla ei ole juuri muita autoja kuin Toyota ja sama juttu Suomessa vain Toyota. Polttoainetta ei kulu lainkaan ja joskus jopa tankki täyttyy kun ajelee rauhallisesti. Hybridit ovat oma lukunsa - akun eivät kulu ja ajamisen jälkeen ylimääräisen sähkön voi syöttää valtakunnanverkkoon. Jos Toyota ruostuu, se johtuu muista autoista pudonneesta ruosteesta.
Varaosia ei myydä - ne vain tuodaan maan ja laitetaan hyllyyn kun muuten olisi niin orvon oloista huollon pojilla.
Näin meillä maalla. - Karhuvero
Nelinkertaiset käyttömaksut tulee päälle jos se on edullista verojen korotus TOYOON
- Skitsofreenikon
ajatuksista on vaikea saada selvää. Mitähän tälläkin oksennuksella Toyota-palstan oma trollipoju oikein halusi sanoa.
- ddfsdafsdfad
Akkuja ei tarvitse uusia koskaan. Ne kestävät auton iän.
- dfdfdsfdfad
Toyotan akkuja ei tarvitse uusia.
- TotuusToinen
Kyllä 400 tkm ajettuihin Priuksiin on uusittu sekä akkuja että peltejä.
- Anonyymi
Olen ajanut kaksikymmentä vuottä Toyotan hybrideillä, joista ensimmäinen oli aika uusi ja sen jälkeen noin kuusi vuotta vanhoja autoja eikä akuissa ilmennyt pienintäkään vikaa tai väsymystä. Kyllä ne kestää.
- Anonyymi
TotuusToinen kirjoitti:
Kyllä 400 tkm ajettuihin Priuksiin on uusittu sekä akkuja että peltejä.
Suomessa ei ole uusittu ainoatakaan akkua ja tää on faktaa. Suomen viileässä ilmastossa Toyotan akut kestää vähintäin noin 37 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole uusittu ainoatakaan akkua ja tää on faktaa. Suomen viileässä ilmastossa Toyotan akut kestää vähintäin noin 37 vuotta.
Hehee, juupa juu ja valheet lentää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut kaksikymmentä vuottä Toyotan hybrideillä, joista ensimmäinen oli aika uusi ja sen jälkeen noin kuusi vuotta vanhoja autoja eikä akuissa ilmennyt pienintäkään vikaa tai väsymystä. Kyllä ne kestää.
Keksi uskottavampia juttuja höpöpoika.
- Anonyymi
Olin vuoden Toyota-huollossa töissä. Kertaakaan en kohdannut tilannetta, että hybridin ajoakussa olisi ollut ongelmaa.
- Anonyymi
Entäs siellä korjaamon puolella?
- Anonyymi
Joo, ei niitä vikoja ohjata öljynvaihtajille. Tarvitaan näet erikoisosaamista ja luvat.
- Anonyymi
Akkuvalehtelemiseen oikaisuna aloituksessa oleva teksti.
- Anonyymi
Toyotan akut ovat kuin viinit, paranevat vanhetessaan.
- Anonyymi
Konsernitrollipelle harrastaa jatkuvaa valehtelua kun ei ole enää mitään aseita käytössä.
- Anonyymi
Tähän mennessä Suomessa rekisteröityihin 25 000 Toyota-hybridiin on vaihdettu vasta yksi akku ja sekin takuun puitteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän mennessä Suomessa rekisteröityihin 25 000 Toyota-hybridiin on vaihdettu vasta yksi akku ja sekin takuun puitteissa.
Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.Siis alle 45% jäljellä ja vasta sitten takuu tulee kysymykseen ja miten sen toteat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.Miksi valehtelet. Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis alle 45% jäljellä ja vasta sitten takuu tulee kysymykseen ja miten sen toteat?
Ei tule vaan heti kun akku todetaan jotenkin normaalia huonommaksi. Katso aloitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on varmaankin linkittää faktaa asiasta.
Toyotan akkutakuun mukaan akku on huono jos kapasiteetistä on jäljellä yli 45%, eli melko paskassa kunnossa pitää olla että saa takuuseen uuden akun.Löysin tuon ylle kirjoitetun asian googlettamalla.
https://www.toyota.fi/hybrid/hybriditietoa/hybridiakku.json
- Anonyymi
Kyllä nuo konsernipellet keksii vaikka minkälaisia tarinoita. tämän akkuasiankin totuus onkin sitten tällainen. Akku kestää sen minkä autokin.
- Anonyymi
Konsernitrollipellelle tämä hybridien akkuasiakin on ollut vuosia sellainen valehtelun paikka.
- Anonyymi
Hybridien akut ovat nyt niin halpoja ettei haittaa vaikka akut joutuisi kokonaan vaintamaan 15 vuoden jälkeen.
- Anonyymi
Mitättömäm pieni akku takapenkin alla ei pqaljon maksa. Sitä ei kuitankaan tarvitse uusia.
- Anonyymi
Moniko vaihtaa 15 vuotiaaseen autoon uuden 2000 euron akun töineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko vaihtaa 15 vuotiaaseen autoon uuden 2000 euron akun töineen.
Vain viallinen moduuli vaihtetaan. Ei koko akustoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain viallinen moduuli vaihtetaan. Ei koko akustoa.
Eikä korjata nippusiteellä kuten muut!
- Anonyymi
Toyota osaa hybridit !
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238509Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066722Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783850- 883753
- 1703097
- 503029
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432999Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412959Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222536Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962094