Olen menossa kesätöihin vammaisten hoitokotiin, jossa monilla on ilmeisesti epilepsia. Tiedän, että saan perehdytyksen paikassa, mutta olen pohtinut näin etukäteen joitakin asioita... Sattuuko täällä olemaan vammaistenhoitajia paikalla?
Onko niin, että potilaat siirretään pyörätuolista sänkyyn, jos kohtaus tulee? Mikä ylipäänsä on paras paikka olla jos on kohtaus ja onko liikuttaminen mahdollista? En ole koskaan nähnyt kohtausta, joten siksi vähän jännittää miten tilanteessa pitää tai kannattaa toimia.
Jos vaikka ei-vammainenkin saa kohtauksen istuessaan tuolilla, niin tippuuko maahan? Miten usein menee vaikka luita poikki tai vastaavaa? Anteeksi jos kyselen tyhmiä...
Vaikeasti vammaisen epilepsiakohtaus.
Hannamaija1
2
168
Vastaukset
- Teuvoharakka
Turha täältä on kysellä
- vainpoissaolo
Jokainen vammainen ja jokainen epilepsiaa sairastava on erilainen. Saat vakituiselta henkilökunnalta ohjeet. Usein on vain paras seurata vieressä, ettei kohtaus kestä liian kauan. Tietysti aina on varmistettava, ettei kohtauksen saanut satuta itseään.
Luota siihen, että sinut opastetaan työhösi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663302Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell201829Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.241499- 811334
- 1371038
- 81984
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.61799Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86746Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61677Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗50626