Olen menossa kesätöihin vammaisten hoitokotiin, jossa monilla on ilmeisesti epilepsia. Tiedän, että saan perehdytyksen paikassa, mutta olen pohtinut näin etukäteen joitakin asioita... Sattuuko täällä olemaan vammaistenhoitajia paikalla?
Onko niin, että potilaat siirretään pyörätuolista sänkyyn, jos kohtaus tulee? Mikä ylipäänsä on paras paikka olla jos on kohtaus ja onko liikuttaminen mahdollista? En ole koskaan nähnyt kohtausta, joten siksi vähän jännittää miten tilanteessa pitää tai kannattaa toimia.
Jos vaikka ei-vammainenkin saa kohtauksen istuessaan tuolilla, niin tippuuko maahan? Miten usein menee vaikka luita poikki tai vastaavaa? Anteeksi jos kyselen tyhmiä...
Vaikeasti vammaisen epilepsiakohtaus.
Hannamaija1
2
177
Vastaukset 2
- Teuvoharakka
Turha täältä on kysellä
- vainpoissaolo
Jokainen vammainen ja jokainen epilepsiaa sairastava on erilainen. Saat vakituiselta henkilökunnalta ohjeet. Usein on vain paras seurata vieressä, ettei kohtaus kestä liian kauan. Tietysti aina on varmistettava, ettei kohtauksen saanut satuta itseään.
Luota siihen, että sinut opastetaan työhösi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53897
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64647- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43572Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik31542En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32518Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5503- 75457
- 37436
- 33435