Ajo-olut ?

Kuinka moni korkkaa oluen tai vastaavan juoman, heti ensitöikseen, kun veneelle pääsee? Itse otan yhden juoman jo kun tavaroita laittelen paikoilleen ja köysiä irroittelen. Seuraavan tölkin avaankin jo heti kun vene liikkuu : )
Ilmianna
Jaa

60 Vastausta


Moni korkkaa, minä muiden mukana.
Ilmianna
Jaa
Minä en korkkaa tai sihauta, ehkä perillä, ehkä en silloinkaan, mutta suon sen muille.
Ilmianna
Jaa
Sihautan ykkösoluen tai joskus jopa alkoholittoman. Alkoholittomien osalta maku jää usein vähän pliisuksi kun tarjonta on aika heikkoa. Ykkösoluen osalta tarjontaa on enempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
lidlin alkoholiton on mmielestäni paras.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
pidän minimissään sen 1,5 promille koko ajan kun olen ruorin takana, useimmiten siirrän eukon siihen ja pyrin > 2 promillleen jo satama-altaassa
Ilmianna
Jaa
Itsekin otan bissen heti kun veneen köydet irtoaa! Montako olutta olette uskaltaneet juoda ajon aikana, että ei tarvitse pelätä promillen rikkoutumista ?? Itse hörpin helsposti 3-4 pientä tölkkiä, jos ajomatka vähänkään pidempään kestää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ekaks imen muutaman bissen nopeesti jotta saan promillet sine 1,5:een, sit voikin ylläpitää sitä suunnilleen kalja per tunti. Perillä on jo sit sopivasti kekkulissa! Hyvä varsinkin jos pääsee lähtee myöhemmin, muutenhan kaverit grillillä olisi saanut pahasti etumatkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lonkero on ihan sopiva siihen ajelun ajaksi ja toka aukee vasta kun ollaan perillä.
Ilmianna
Jaa
Kyllähän sitä tulee avattua, nykyään tiukemman lain aikana Drägerin puhalluskone vieressä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olet varmaan huomannut, että aika paljon saa keski olutta lipittää päivän aikana, että promille täyttyy?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En korkkaa ennen kun vasta perillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
En minäkään, mutta tölkkejä avaan jo matkalla :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Veneilyreissuilla jos oikein villliinnyn, voi päivän aikana mennä jopa kolme keskaria; eka ankkuroiduttua, toinen ruoan kanssa ja kolmas saunan jälkeen. Oikein hyvän päivän jälkeen vielä snapsi auringonlaskua katsoessa. Ei ole tarvetta olla humalassa meikäläisellä, nääs.
Ilmianna
Jaa
Tämän ketjun "huumori" ei tunnu oikein fiksulta varsinkaan, kun niitä pässejä on, jotka haluaisivat aiheettomasti alentaa promillerajaa.

Uskallan väittää, että tuollainen "korkki auki heti veneelle päästyä" on erittäin harvinainen ilmiö ainakin merellä. Useimmat meistä varmaan saattavat oluen tai pari tai viinilasillisen nauttia, jos legi kestää tunteja. Mutta ainakin minun tuttavapiirissäni enempi juominen jää kyllä kiinnittymisen jälkeiseen aikaan.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Itse purjehtiessa ei juodakaan, mutta alkoholipoliittisten keinojen aiheuttamana mukana veneessä joudutaan kuljettamaan ylisuurta alkoholilastia, koska syrjäseutujen ruokakaupat eivät sitä tässä maassa saa myydä. Olemme alkoholinkuljettajia.
Helsingin ja Tallinnan välinen laivaliikennekin kuljettaa alkoholipoliittisten keinojen aiheuttamana Suomessa valmistetut alkoholit Baltiaan jotta ne voidaan käydä ostamasssa siellä ja kuljettaa takaisin Suomeen niillä samoilla laivoilla, ja veroja me alkoholinkuljettajakansa maksamme tästä Baltiaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Viinaahan me kuljetellaan tutkitaan rajoitetaan viedään tuodaan hamstrataan. Vain alkoholiprosentit kymmenyksineen on asia. Lausuntoja ja aina vaan lausuntoja tilastoja desimaaleja. Kaik tämä perversio vain humalasta. Kuitenkin kulutusmäärät tavallista eurooppalaista tasoa kuten maissa joissa ei edes ole alkoholipolitiikkaa eikä valtiollista humalaholhousta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Uskallan väittää, että tuollainen "korkki auki heti veneelle päästyä" on erittäin harvinainen ilmiö ainakin merellä" Ilmeisesti kuulut johonkin raittiusseuraan tai sitten veneilet silmät kiinni !!
Oikeasti lähes kaikki veneilijät tissuttelevat ajon aikana, kuka vähemmän, kuka ememmän. Se nyt vaan kuuluu harrastuksen luonteeseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Meinaat, että ostamalla halvemman veneen on varaa juoda enemmän? Kehuit toisaalla bavan hinta/laatu -suhdetta. Oletko itse jonkun juomariseuran edustaja, vai ovatko veneilijät ja purjehtijat täysin eri porukkaa? Kaikki tuntemani purjehtijat nimittäin, joita muuten on paljon, noudattavat varsin tarkkaan tuota 10-14 kertomaa käytäntöä. Onnea sinulle valitsemallasi tiellä, olet seurassa, joka tekee kaltaisekseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Höpö höpö, missä oikein veneilet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ainoa oikea tapa että koppa lastauksen aikana, toinen ajomatkalla ja kolmas perillä ja sitten vasta aloitetaan...
Ilmianna
Jaa
Jurpå ei niin tuosta oluesta piittaa, mutta heti kun huvikuunari irtoaa laiturista niin avataan Ch. Latour, vuosikerta -59 välittömästi ja kun saavutaan määränpäähän, jatketaan pullollisella vuosikerran -90 Ch. Margauxia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Huonot on juomat sullakin, näköjään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vaaari kirjoitti:
Huonot on juomat sullakin, näköjään.
Ei tainnu vaariparka edes ymmärtää mistä arvon Jurpå jutusti. Kisko sitä vaarinkaljaa terhissäsi vaan ihan tyytyväisenä....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja kyllähän Jurpå toki myös hyviä oluita juo, kuten tsekkiläistä pilssiä. Muut pilssi-juomat jätän vaaarin nautittavaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jurpå kirjoitti:
Ja kyllähän Jurpå toki myös hyviä oluita juo, kuten tsekkiläistä pilssiä. Muut pilssi-juomat jätän vaaarin nautittavaksi.
Jurpåhan puhuu vähän mutta asiaa. Huurteisen kylmä tsekkiläinen kozel menee myös melkoisen sujuvasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Keskustaänkyrälle tärkeätä on vain 4,7 eikä 5,5 mutta molemmathan tarkoittavat tietysti rapajuoppoutta, LoL
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko ketään joka pitää nollatoleranssia rantaan asti? Varmaan useimmat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Varmaan useimmat..." Ei vittu, pärskähti kahvit näppäimistölle! :D :D :D :D :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nollatoleranssi. Kylmä kokis on hyvä ajojuoma.
Ilmianna
Jaa
Kyllä tollasen päivämatkan aikana (n.20 - 30 mpk) purjehtiessa tulee juotua mäyräkoira kahteen pekkaan. Ei nyt mielestäni mitenkään hirveästi....muutenkuin siinä mielessä, että pirullinen kantaminen aina ja köyhemmissä paikoissa ei ole tarpeeksi.
Ilmianna
Jaa
veneilkää raittiina
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Miksi pitäisi? (Jos tarkoitat raittiilla "nollatoleranssia"?)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10-14 kirjoitti:
Miksi pitäisi? (Jos tarkoitat raittiilla "nollatoleranssia"?)
Täysin raittiina veneily on turvallisinta. Vai lähtisitkö ajamaan autoa otettuasi pari kaljaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
apumies_ kirjoitti:
Täysin raittiina veneily on turvallisinta. Vai lähtisitkö ajamaan autoa otettuasi pari kaljaa
Miksen? Pari kaljaa (siis keskiolutpulloa tai -tölkkiä) suurinpiirtein tunnin kuluessa juotuna on aikuisella normaalikokoisella miehellä n. 0,3 promillea ja kansainväliset tutkimukset ovat yhtäpitävästi todistaneet, että suorituskyky on silloin samalla tasolla tai jopa aavistuksen parempi kuin nollapromilleissa. Toisin sanoen ei ole turvallisuuteen liittyvää perustetta, miksi ei pitäisi juoda.

Sinun kannanottosi on tyyppiesimerkki siitä, miten otetaan jyrkästi kantaa ilman tietoa todellisuudesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10-14 kirjoitti:
Miksen? Pari kaljaa (siis keskiolutpulloa tai -tölkkiä) suurinpiirtein tunnin kuluessa juotuna on aikuisella normaalikokoisella miehellä n. 0,3 promillea ja kansainväliset tutkimukset ovat yhtäpitävästi todistaneet, että suorituskyky on silloin samalla tasolla tai jopa aavistuksen parempi kuin nollapromilleissa. Toisin sanoen ei ole turvallisuuteen liittyvää perustetta, miksi ei pitäisi juoda.

Sinun kannanottosi on tyyppiesimerkki siitä, miten otetaan jyrkästi kantaa ilman tietoa todellisuudesta.
"kansainväliset tutkimukset"

onko sinulla linkkiä noihin tutkimuksiin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
apumies_ kirjoitti:
"kansainväliset tutkimukset"

onko sinulla linkkiä noihin tutkimuksiin?
Löydät kyllä itse, jos vähän guuglaat. Tämä on niin perustietoa, etten viitsi nyt ruveta niitä sinulle etsimään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10-14 kirjoitti:
Löydät kyllä itse, jos vähän guuglaat. Tämä on niin perustietoa, etten viitsi nyt ruveta niitä sinulle etsimään.
oot kyllä köyhäpahvi,.. omaa kantaansa pitää puolustaa...
jos niitä aitoja tutkimusutuloksia löytyyyyyy...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
koffkolmonen kirjoitti:
oot kyllä köyhäpahvi,.. omaa kantaansa pitää puolustaa...
jos niitä aitoja tutkimusutuloksia löytyyyyyy...
Lopeta ihmisten nimittely. Tutkimustulokset tosin haluaisin minäkin nähdä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tässä viranomaissuositus

https://www.trafi.fi/veneily/veneilyturvallisuus/paihteet

"Varminta onkin nauttia alkoholi vasta maissa."
Ilmianna
Jaa
”Vakuutusyhtiö saattaa kieltäytyä maksamasta, jos poliisin mielestä alkoholilla on ollut osuutta onnettomuuteen, vaikka promillemittari näyttäisi vain 0,1–0,2.”

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002911267.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Parempi sun vain pysyäkin apumiehenä. Ja se ei tarkoita sitä, että itse ikinä kännissä seilaisin, mutta pienet otan yleensä, kun on purjeet saatu ylös ja toisinaan otan matkan varrella kaljankin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
päämies_ kirjoitti:
Parempi sun vain pysyäkin apumiehenä. Ja se ei tarkoita sitä, että itse ikinä kännissä seilaisin, mutta pienet otan yleensä, kun on purjeet saatu ylös ja toisinaan otan matkan varrella kaljankin.
Niinno tuossa tuo todennäköinen vakuutusyhtiön kanta asiaan, jos jotain sattuu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No tuo on nyt yleinen vakuutusyhtiöiden kanta asioihin, korvataan kaikki paitsi vahingon sattuessa. Aina löytyy jokin syy...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toiset osaa ajaa vaikka kuin kännissä, toiset ei edes selvänä.
Sama kuin autoilu, toiset ajaa hiljaa, kun se merkki turvallisuudesta. Mitään takuuta se ei anna osaamisesta. 1 promillea on raja veneilyssä. Eli olutta menee mulla paljon
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Näin, on. Löysin kerran Suomalaisen putkimiehen tolkuttomassa kännissä telakalla laivasta ja nappasin mukaan. Matkalla kertoi salaisuutensa, että tekee parempaa työjälkeä pienessä pierussa. Muuten kiva, mutta 0 toleranssi tuolla työpaikalla, onneksi Puolalaisille ja muille itä naapureiden miehillä ei ongelmaa olla juopottelematta töissä. Juu, oli tuo kaveri sitten, viimeisen kerran töissä Suomen telakoilla, raakaa peliä Ranualla...

Eipä ole tullut tissuteltua matkalla, perillä kyllä, kun jälkikasvu käynyt maaten, en halua lasten näkevän, vaikka mitään pers kännejä vedä, en myös moralisoi muita...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun olin kauan sitten nuorena ja opinhaluisena kaivoksella kiviauton kuljettajana, niin vanhemmat kuskit väittelivät kaivostuvassa keskenään kuljettajataidoistaan.
Joku oli ollut aikaisemmin rekkakuskina ulkomaanliikenteessä ja kertoi kuinka laivassa oli tullut maisteltua edellisenä yönä.
Aamulla sitten piti jostain syystä peruuttaa se rekka pois sieltä laivasta. Huolimatta kännistä ja kankkusesta, homma ei kuulemma tuottanut mitään ongelmia.
Minä kuuntelin noita juttuja huuli pyöreänä ja ajattelin, että ammattimiehet ne pystyvät tekemään mitä vain kännissäkin.
Muutaman kuukauden kuluttua eräänä talvi-iltana jäimme myöhään illalla tuhjentämään erästä perää aamuksi porareita varten.
Pomot olivat jo lähteneet kotiin ja siitä innostuneena eräs ”kova” kuski päätti ryhtyä ottamaan hapanta juomaa.
Ensimmäinen vakava tilanne sattui ylhäällä raakkupenkan reunalla, kun hän meinasi peuuttaa laidan yli - korkeutta n. 30m.
Onneksi auto jäi telistään reunalle jäätyneeseen harjanteeseen kiinni. Kiskaistiin se toisella autolla siitä pois ja jatkettiin töitä.
Toinen moka sattui avolouhoksen pohjalla, jossa meidän täytyi käydä kääntämässä ennen tunnelliin menoa. Siinä kääntäessään tämä kännikuski peruutti puolet autosta ylös lähtevään rinteeseen ja kuinka ollakkaan - auto kaatui kyljelleen.
Haettiin kaivinkone, jolla saatiin se auto pystyyn, mutta nyt oli tullut pyöräkonemiehelle kuppi niin täyteen, että hän käski sen kaverinsa katsomoon.
Nyt oli auennut minunkin silmäni tässä känniajamisessa ja voin sanoa, että muistakin vastaavista kokemmuksista on käynyt selväksi, ettei humala paranna suorituskykyä - päin vastoin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eksoottisessa alkoholipoltiikkamaassamme alkoholi ja alkoholipoliittiset keinot pysyvät aina mielessä, sitähän ei unohda mitenkään. Valtion alkoholipoliittisiin keinoihin kuuluu mm. alkoholin saatavuuden rajoittaminen saariston ruokakauppojen myyntikielloilla sekä kovilla alkoholiveroilla, ja valtiolle vastataan jo selkäytimestä tulevilla omilla alkoholipoliittisilla keinoilla. Veneilylomalle lähtiessä taistelualukseen lastataan riittävästi valtiosta riippumatonta alkoholia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Köysiviinat sille joka ottaa veneesi vastaan satamassa ja samalla kippari voi aloittaa alkoholin nauttimisen,raskaan purjehduksen kunniaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Saako lain mukaan köysiä käsitellä tuiterissa? sama raja kuin ajossa?
mitä jos laiturin kovaäänisin pomo tulee puhalluttamaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse odotan suosiolla pääsyä väljemmille vesille ennen korkkaamista. Tätä ensiolutta varten on väylien varrella yleisesti tunnettuja etappeja, esimerkiksi Turusta lähdettäessä Insinööri Petterson Airiston eteläosassa tai Helsingistä länteen tultaessa Kytön kohdalla.

Ensimmäinen reissupäivä menee yleensä varsin pitkäksi, silloin voi kulua kolmekin tölkkiä. Ensimmäinen siis em. virallisen etapin kohdalla, toinen ns. vitutusolut alkuillasta tuulen hiipuessa, ja kolmas sitten aterian yhteydessä, kun ollaan saavuttu saareen.

Loppureissun aikana alkoholin kulutus jää yleensä 1-2 annokseen vuorokaudessa, ellei ole erityistä syytä juhlintaan, kuten viinipullon korkkaus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Taidat ollakin oikein Taneli Tavallinen. Juuri noinhan keskimäärin tehdään. Paitsi se apumies, joka sieltä sivusta korkealla moraalillaan moittii meitä rapajuoppoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juuri näin minäkin väitän asian valtaosalla olevan, eli vaikkapa 6 h seilauksen aikana kulutetun alkoholin määrä on maksimissaan jossain 3-4 oluttölkin tasolla. Itse en yksin seilatessa ota yhtään matkan aikana, mikä ei nyt oikeastaan johdu mistään periaatteesta vaan ihan siitä, ettei viitsi käydä hakemassa enkä muutenkaan ole "yksinryyppääjä" muuten kuin saunaoluiden verran. Sitten kun on vaimo ja/tai kavereita mukana, voi mennä pari tölkkiä matkan aikanakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Torttua tortun päällä, sanoo ruotsalainen. Oluen tai konjakin juominen on tosi mukavaa. Purjehtiminen on tosi mukavaa. Samaan aikaan niistä on hankala nauttia, syövät toisiaan. Oluen tai kaksi voi purjehtiessakin juoda, enempi on turhaa.

Juomisen määrässä kannatan periaatetta, jonka legenda on pannut erään entisen ministerin, en muista kenen, suuhun: "Liika on tietysti liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän."

Vaimo muuten purjehtii kohtuullisen hyvin eikä pahastu, jos minä otan - vaikka itse on lähes raitis. Siinä mielessä ei olisi estettä häppäillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Elävä esimerkki viime kesältä. Oltiin miesten omalla reissulla ja kosteutta oli muuallakin veneen kannella. Oltiin koko päivä tissuteltu aamusta asti, arviolta juotu 6-7 tölkkiä keskiolutta. Viiden maissa merivartiosto tuli puhalluttamaan. Puhalsin 0,3 promillea. Puhalluttaja sanoi hyvää matkaa. Eli kyllä olutta pitää juoda paljon tai pienempi määrä tosi nopeasti jos haluaa viisarin punaiselle. Tällainen n.80kg.n mies saa juoda tuon sixpacin yhteen menoon ja silti on vielä alle yhden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Satun omistamaan tarkan ns. "Kunnollisen" alkometrin ollaan sitä testailtu useammassakin yhteydessä niin analyyttisesti kuin ihan vaan mielenkiinnosta. Tuollaisessa seurustelujuomisessa saa iso ukko lipittää keskiolutta aika vapaaseen tahtiin pitkin päivää ja alkoholipitoisuus pysyy alle promillen.

Ei nyt tarkoita sitä, että pitäisi merellä vetää bissee koko ajan matkan päällä.

Se, että korkkaa purkin kamoja laitellessa ja toisen vesillä ei vielä kovin iso synti ole.

Jos olosuhteet on kohdillaan, mollikka paistaa ja hiki roiskuu, takuulla korkkaan Välilä purkin, jos on matkaa, joskus toisen. Ei kyllä pariin vuoteen nuo kelit ole paljon janoa kiihottunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vanhami kirjoitti:
Satun omistamaan tarkan ns. "Kunnollisen" alkometrin ollaan sitä testailtu useammassakin yhteydessä niin analyyttisesti kuin ihan vaan mielenkiinnosta. Tuollaisessa seurustelujuomisessa saa iso ukko lipittää keskiolutta aika vapaaseen tahtiin pitkin päivää ja alkoholipitoisuus pysyy alle promillen.

Ei nyt tarkoita sitä, että pitäisi merellä vetää bissee koko ajan matkan päällä.

Se, että korkkaa purkin kamoja laitellessa ja toisen vesillä ei vielä kovin iso synti ole.

Jos olosuhteet on kohdillaan, mollikka paistaa ja hiki roiskuu, takuulla korkkaan Välilä purkin, jos on matkaa, joskus toisen. Ei kyllä pariin vuoteen nuo kelit ole paljon janoa kiihottunut.
Jos vetäisee tökin tunnissa niin ei tarkkaan mittariin 0,3 promillea enepää saa kuin juuri tölkin juotuaan. Ennen seuraavaa tölkkiä mittari on ollut jo jonkin aikaa nollilla, eli se seuraava tölkki aloittaa taas maksan polton nollilta. Nämä ovat omat kokemukset ja mitattu kalibroidulla Drägerillä.

Taas jos oluen sijaan juo viiniä, niin sitten alkaa promillet kertymään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meillä purjehtijoilla ajokunnossa oleminen on vahvasti kiinni omasta moraalista. Valvonta ei meitä juuri koske. Vaikka ympärillä olisi meneillään millainen tehovalvonta, jossa iso osa moottoriveneilijöistä pysäytetään, me purjehtijat saamme lipua tapahtumasta läpi kuninkaallisen arvokkaasti.

Ja kyllä se moraali tarpeen onkin. Vaikka vauhdit ovat pieniä, törmäilevä tuhansien kilojen massa saa aikaan isoa vahinkoa. Tietty ylpeyskin siinä on, oikeutettu tai ei. Kumminkin, kun tuulen voimalla liikkuu, tuntee olevansa Purjehtija, ei mikä tahansa resupörriäinen.
Ilmianna
Jaa
PurjehtimaanTuomittu:
"Vaikka ympärillä olisi meneillään millainen tehovalvonta, jossa iso osa moottoriveneilijöistä pysäytetään, me purjehtijat saamme lipua tapahtumasta läpi kuninkaallisen arvokkaasti."

Ei toi enää päde. Nykyisin ajavat kumiveneellä kyljelle ja puhalluttavat "lennossa" vauhtia hidastamatta. Jopa sammutiimen voivat tarkistaa vauhdin lainkaan hiljentymättä. Tämä viime vuosien kokemuksella.
Ilmianna
Jaa
Vai noin on muuttunut. En ole pysynyt mukana, kun muutama kesä mennyt ilman omaa venettä.

Mutta mikäpä siinä. Minut saa kyllä puhalluttaa milloin vain.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ajo-olut ?

Kuinka moni korkkaa oluen tai vastaavan juoman, heti ensitöikseen, kun veneelle pääsee? Itse otan yhden juoman jo kun tavaroita laittelen paikoilleen ja köysiä irroittelen. Seuraavan tölkin avaankin jo heti kun vene liikkuu : )

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta