Miltäs porukasta tuntui kokeet? Eka tehtävä oli jotain aivan hirveää mielestäni verrattuna aikaisempiin. Miljöö, materiallit ja aihe varmaan vittumaisimpia mitä keksiä saattaa, ja hyvin vähän arkkitehtuuriin liittyvää :(
Toka tehtävä sitten huomattavasti parempi, mutta ihmetytti tuo "osa kappaleista hurjassa liikkeessä". Millä helvetillä piirrät planeetan joka on hurjassa liikkeessä? Kaikkihan ne on liikkeessä, mutta käsittämättömän haastavaa on piirtää moista.
Taisi nyt mennä vähän liikaa taiteiden puolelle nämä soveltuvuuskokeet.
Rakennusarkkitehti pääsykokeet (TAMK, jne)
19
6647
Vastaukset
- Tuituutuu
Ehkä siinä haetaankin et kuinka teknisesti osaat piirtää noi asiat. Itse kun palautin omani ja katsoin muiden ohi kulkiessa, niin hirveen taiteellisia, mutta tarviiko rakennusarkkitehdin olla yhtä hyvä ku maalari? Omani oli yhtälailla ala-astetasoisia, mutta kolmiulottuvuus näkyi. Viime vuoden omia ku katso niin niissäkin aika lailla tikku-ukkoja parissa. Saa nähdä, hirveesti riippuu arvioijasta et mitä ne hakee :o
- tweetyl2
Joo. Tuntui todella taiteellisilta tehtäviltä. En yhtään itse pitänyt tuosta tilataide jutusta, aikaisemmin ollut paljon fiksumpia kokeita mielestäni jos etsitään ihmisiä ketkä osaavat suunnitella. Tilataide on aika subjektiivista ja vaikeaa arvioida mielestäni.
- Rakark
Oli aika haastava tehtävänanto mutta jos testataan esim luovuutta niin tässähän sitä tarvittiin.. ihan ok meni omasta mielestä kumpikin mutta sitähän en tiedä menikö arvioijan mielestä .:D
- tweetyl2
Siinäpä se mun pointti olikin, että jonkun mielestä tilataideteos voi olla paskaa ja toisen mielestä mahtavaa. Jos otetaan tommonen rengassilta tai vastaava mitä aikaisemmin ollut, niin niistä näkee erityisesti _suunnittelutaitoa_....
- Rakark
tweetyl2 kirjoitti:
Siinäpä se mun pointti olikin, että jonkun mielestä tilataideteos voi olla paskaa ja toisen mielestä mahtavaa. Jos otetaan tommonen rengassilta tai vastaava mitä aikaisemmin ollut, niin niistä näkee erityisesti _suunnittelutaitoa_....
Joo totta että oli tuo kyllä ihan erityylinen kuin ne edellisvuotiset..
- eitoivoakaan
Samaa mieltä minäkin. Edellisinä vuosina huomattavasti paremmat/fiksummat aiheet. Oli pahin painajaiseni toi metsä aiheena ja avaruus on heti inhokkilistan toisena. Ei ollut onni mun puolella tänä vuonna.
- tweetyl2
Avaruus toimii itselle jotenkuten, mutta metsä on ihan karmea aihe noin lyhkäseen kokeeseen. Vieläpä 2 erillistä kuvaa niin menee kyllä kokeen suunnittelu ihan hitosti metsään... pun intended.
- Jöööö
Kiinnostais kyl kans kuulla enemmänkin kokemuksia hakeneilta tästä..
- Wataaa
?? Eikö kukaa hakenu
- tweetyl
Wataaa kirjoitti:
?? Eikö kukaa hakenu
Ei näköjään, mutta hyvähän se vaan mulle on
- Tuituutuu
Paljon tamk:ssa ainakin oli piirtäjiä, monta luokallista 😑
- Jesi
Samoin Oulussa... mitenhän tiukasti nuo piirustustehtävien pisteet annetaan ois kiva tietää.
- Välivuosikotaas
Onko kenellekään tullut vielä tietoa pääseekö? :) Saakohan sitä sitten tietää pisteet mitä on saanu kuvista?
- Odottavanaika
Ei oo tullut tietoa vielä :( Niimpä!
- Tuituutuu
Odottavanaika kirjoitti:
Ei oo tullut tietoa vielä :( Niimpä!
Minne hait? ☺
- Odottavanaika
Tuituutuu kirjoitti:
Minne hait? ☺
Oamk!
- Huijaaa
Onko kenellekkään tullut vielä tuloksia?
- eitoivoakaan
Metropoliaan pääsin! uskomatonta!
- Paskamake
Eiköhän sen tilataideteoksen juju ollut siinä, miten hyvin hahmottaa saman tilan eri perspektiiveistä. Ei niinkään se, kuinka hieno itse tila on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808