Rakennusarkkitehti pääsykokeet (TAMK, jne)

tweetyl

Miltäs porukasta tuntui kokeet? Eka tehtävä oli jotain aivan hirveää mielestäni verrattuna aikaisempiin. Miljöö, materiallit ja aihe varmaan vittumaisimpia mitä keksiä saattaa, ja hyvin vähän arkkitehtuuriin liittyvää :(

Toka tehtävä sitten huomattavasti parempi, mutta ihmetytti tuo "osa kappaleista hurjassa liikkeessä". Millä helvetillä piirrät planeetan joka on hurjassa liikkeessä? Kaikkihan ne on liikkeessä, mutta käsittämättömän haastavaa on piirtää moista.

Taisi nyt mennä vähän liikaa taiteiden puolelle nämä soveltuvuuskokeet.

19

7019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuituutuu

Ehkä siinä haetaankin et kuinka teknisesti osaat piirtää noi asiat. Itse kun palautin omani ja katsoin muiden ohi kulkiessa, niin hirveen taiteellisia, mutta tarviiko rakennusarkkitehdin olla yhtä hyvä ku maalari? Omani oli yhtälailla ala-astetasoisia, mutta kolmiulottuvuus näkyi. Viime vuoden omia ku katso niin niissäkin aika lailla tikku-ukkoja parissa. Saa nähdä, hirveesti riippuu arvioijasta et mitä ne hakee :o

• tweetyl2

Joo. Tuntui todella taiteellisilta tehtäviltä. En yhtään itse pitänyt tuosta tilataide jutusta, aikaisemmin ollut paljon fiksumpia kokeita mielestäni jos etsitään ihmisiä ketkä osaavat suunnitella. Tilataide on aika subjektiivista ja vaikeaa arvioida mielestäni.

• Rakark

Oli aika haastava tehtävänanto mutta jos testataan esim luovuutta niin tässähän sitä tarvittiin.. ihan ok meni omasta mielestä kumpikin mutta sitähän en tiedä menikö arvioijan mielestä .:D

• tweetyl2

Siinäpä se mun pointti olikin, että jonkun mielestä tilataideteos voi olla paskaa ja toisen mielestä mahtavaa. Jos otetaan tommonen rengassilta tai vastaava mitä aikaisemmin ollut, niin niistä näkee erityisesti _suunnittelutaitoa_....

• Rakark
        tweetyl2 kirjoitti:

Siinäpä se mun pointti olikin, että jonkun mielestä tilataideteos voi olla paskaa ja toisen mielestä mahtavaa. Jos otetaan tommonen rengassilta tai vastaava mitä aikaisemmin ollut, niin niistä näkee erityisesti _suunnittelutaitoa_....

Joo totta että oli tuo kyllä ihan erityylinen kuin ne edellisvuotiset..

• eitoivoakaan

Samaa mieltä minäkin. Edellisinä vuosina huomattavasti paremmat/fiksummat aiheet. Oli pahin painajaiseni toi metsä aiheena ja avaruus on heti inhokkilistan toisena. Ei ollut onni mun puolella tänä vuonna.

• tweetyl2

Avaruus toimii itselle jotenkuten, mutta metsä on ihan karmea aihe noin lyhkäseen kokeeseen. Vieläpä 2 erillistä kuvaa niin menee kyllä kokeen suunnittelu ihan hitosti metsään... pun intended.

• Jöööö

Kiinnostais kyl kans kuulla enemmänkin kokemuksia hakeneilta tästä..

• Wataaa

?? Eikö kukaa hakenu

• tweetyl
        Wataaa kirjoitti:

?? Eikö kukaa hakenu

Ei näköjään, mutta hyvähän se vaan mulle on

• Tuituutuu

Paljon tamk:ssa ainakin oli piirtäjiä, monta luokallista 😑

• Jesi

Samoin Oulussa... mitenhän tiukasti nuo piirustustehtävien pisteet annetaan ois kiva tietää.

• Välivuosikotaas

Onko kenellekään tullut vielä tietoa pääseekö? :) Saakohan sitä sitten tietää pisteet mitä on saanu kuvista?

• Odottavanaika

Ei oo tullut tietoa vielä :( Niimpä!

• Tuituutuu
        Odottavanaika kirjoitti:

Ei oo tullut tietoa vielä :( Niimpä!

Minne hait? ☺

• Odottavanaika
        Tuituutuu kirjoitti:

Minne hait? ☺

Oamk!

• Huijaaa

Onko kenellekkään tullut vielä tuloksia?

• eitoivoakaan

Metropoliaan pääsin! uskomatonta!

• Paskamake

Eiköhän sen tilataideteoksen juju ollut siinä, miten hyvin hahmottaa saman tilan eri perspektiiveistä. Ei niinkään se, kuinka hieno itse tila on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      209
      9741
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      41
      4495
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      124
      4037
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      111
      3917
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      219
      3597
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      40
      3014
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      156
      1567
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      89
      1492
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      109
      1278
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1211
    Aihe