Rakennusarkkitehti pääsykokeet (TAMK, jne)

tweetyl

Miltäs porukasta tuntui kokeet? Eka tehtävä oli jotain aivan hirveää mielestäni verrattuna aikaisempiin. Miljöö, materiallit ja aihe varmaan vittumaisimpia mitä keksiä saattaa, ja hyvin vähän arkkitehtuuriin liittyvää :(

Toka tehtävä sitten huomattavasti parempi, mutta ihmetytti tuo "osa kappaleista hurjassa liikkeessä". Millä helvetillä piirrät planeetan joka on hurjassa liikkeessä? Kaikkihan ne on liikkeessä, mutta käsittämättömän haastavaa on piirtää moista.

Taisi nyt mennä vähän liikaa taiteiden puolelle nämä soveltuvuuskokeet.

19

6064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuituutuu

      Ehkä siinä haetaankin et kuinka teknisesti osaat piirtää noi asiat. Itse kun palautin omani ja katsoin muiden ohi kulkiessa, niin hirveen taiteellisia, mutta tarviiko rakennusarkkitehdin olla yhtä hyvä ku maalari? Omani oli yhtälailla ala-astetasoisia, mutta kolmiulottuvuus näkyi. Viime vuoden omia ku katso niin niissäkin aika lailla tikku-ukkoja parissa. Saa nähdä, hirveesti riippuu arvioijasta et mitä ne hakee :o

      • tweetyl2

        Joo. Tuntui todella taiteellisilta tehtäviltä. En yhtään itse pitänyt tuosta tilataide jutusta, aikaisemmin ollut paljon fiksumpia kokeita mielestäni jos etsitään ihmisiä ketkä osaavat suunnitella. Tilataide on aika subjektiivista ja vaikeaa arvioida mielestäni.


    • Rakark

      Oli aika haastava tehtävänanto mutta jos testataan esim luovuutta niin tässähän sitä tarvittiin.. ihan ok meni omasta mielestä kumpikin mutta sitähän en tiedä menikö arvioijan mielestä .:D

      • tweetyl2

        Siinäpä se mun pointti olikin, että jonkun mielestä tilataideteos voi olla paskaa ja toisen mielestä mahtavaa. Jos otetaan tommonen rengassilta tai vastaava mitä aikaisemmin ollut, niin niistä näkee erityisesti _suunnittelutaitoa_....


      • Rakark
        tweetyl2 kirjoitti:

        Siinäpä se mun pointti olikin, että jonkun mielestä tilataideteos voi olla paskaa ja toisen mielestä mahtavaa. Jos otetaan tommonen rengassilta tai vastaava mitä aikaisemmin ollut, niin niistä näkee erityisesti _suunnittelutaitoa_....

        Joo totta että oli tuo kyllä ihan erityylinen kuin ne edellisvuotiset..


    • eitoivoakaan

      Samaa mieltä minäkin. Edellisinä vuosina huomattavasti paremmat/fiksummat aiheet. Oli pahin painajaiseni toi metsä aiheena ja avaruus on heti inhokkilistan toisena. Ei ollut onni mun puolella tänä vuonna.

      • tweetyl2

        Avaruus toimii itselle jotenkuten, mutta metsä on ihan karmea aihe noin lyhkäseen kokeeseen. Vieläpä 2 erillistä kuvaa niin menee kyllä kokeen suunnittelu ihan hitosti metsään... pun intended.


    • Jöööö

      Kiinnostais kyl kans kuulla enemmänkin kokemuksia hakeneilta tästä..

      • Wataaa

        ?? Eikö kukaa hakenu


      • tweetyl
        Wataaa kirjoitti:

        ?? Eikö kukaa hakenu

        Ei näköjään, mutta hyvähän se vaan mulle on


      • Tuituutuu

        Paljon tamk:ssa ainakin oli piirtäjiä, monta luokallista 😑


      • Jesi

        Samoin Oulussa... mitenhän tiukasti nuo piirustustehtävien pisteet annetaan ois kiva tietää.


    • Välivuosikotaas

      Onko kenellekään tullut vielä tietoa pääseekö? :) Saakohan sitä sitten tietää pisteet mitä on saanu kuvista?

      • Odottavanaika

        Ei oo tullut tietoa vielä :( Niimpä!


      • Tuituutuu
        Odottavanaika kirjoitti:

        Ei oo tullut tietoa vielä :( Niimpä!

        Minne hait? ☺


      • Odottavanaika
        Tuituutuu kirjoitti:

        Minne hait? ☺

        Oamk!


    • Huijaaa

      Onko kenellekkään tullut vielä tuloksia?

    • eitoivoakaan

      Metropoliaan pääsin! uskomatonta!

    • Paskamake

      Eiköhän sen tilataideteoksen juju ollut siinä, miten hyvin hahmottaa saman tilan eri perspektiiveistä. Ei niinkään se, kuinka hieno itse tila on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe