Vauvakuume

Tyttö01

Moi! Oon 01 tyttö. Mulla on hirveä vauvakuume. Tiiän kyllä, oon vielä aika nuori ja tälleen, mut omasta mielestä oisin valmis äidiksi. Oon aina rakastanu lapsia. Tiiän, ettei ne ole mitään leluja, jotka voi jättää lojumaan jonnekkin kun itse lähtee. Tiedän myös, että vauvoihin ja ylipäänsä lapsiin kuluu paljon rahaa. Vauvan ruoka, tarvikkeet, lelut, vaatteet ja nää, edellyttää paljon. Mulla on poikaystävä, joka pitää myös lapsista ja on -99. Asutaan lähekkäin, ja nähään tyyliin 5 kertaa viikossa. Ymmäretään molemmat hyvin, että molemmilla, tai jommalla kummalla pitäis olla työ. Ollaan myös sitä mieltä et ollaan tarpeeksi kypsiä.
Onko teillä kokemusta tälläisestä? Ois kiva saada vinkkejä ja teiän kokemuksii ois kiva lukea :)

3

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perheellinen28

Ihan ensiksi suosittelisin että kokeilette poikaystäväsi kanssa yhdessä asumista ja katsotte kuinka se sujuu ennen kuin perhettä lähtee perustamaan. On eri asia asua yhdessä kuin tapailla jotain vaikka usein näkisikin. Ja totta on että kannattaa toisella olla työ kun tulee pienokainen kuvioihin. Itsellä oli opiskelut ihan alkuvaiheessa kun esikoinen synty, mutta vaimolla oli työpaikka ja hyvin pärjättiin yhden henkilön tuloilla. Ja ei se vauva alkuvaiheessa mahdottomasti vie rahaa. Vaatteita ja leluja tulee kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi sukulaisilta :D Ja oikea aikahan on tehdä lapsia kun molemmat sitä tosisissaan haluaa :) Jos alkaa liikaa miettimään niin oikea aika ei tule koskaan vastaan. Ei ainakaan omalla kohdalla ole tullut ja nyt kolmas muksu jo matkalla. Ja omalla kohdalla kaverit ihmettelee että miten meillä onnistuu perheen pyörittäminen koska olen merellä töissä ja pitkiä aikoja pois kotoa. Mielestäni se on vain asenne kysymys :D

• AvausOnÄäliön

Suosittelen avaajalle muuttoa johonkin kehitysmaahan. Siellä ikäisilläsi voi jo olla useampikin lapsi. Suomessa ensisynnyttäjät alkavat olemaan lähellä kolmeakymmentä, joten et oikein soputuisi äitien joukkoon neuvolassa, muskarissa, vauvauinnissa ym.

Ajattele vielä sitä, että sinua ja poikaystävääsi puolet vanhemmat ihmiset saavat esikoisensa ja pystyvät antamaan lapselleen elämän viisautta, jota teillä ei tietenkään voi vielä olla. Kun lapsesi lähtee kouluun, hän ei tule olemaan samalla viivalla kuin muut, vaan selvästi alle keskitason.

• Faktoja.kiitos

Typerä trolli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      69
      2539
    2. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      89
      2426
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      19
      2161
    4. Purralla luistaa hihna isolla pyörällä

Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä
      Maailman menoa
      44
      1831
    5. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      93
      1791
    6. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      117
      1717
    7. Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?

Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä
      Sinkut
      259
      1659
    8. Mitä koululla tapahtui?

Onks kellää mitää vinkkilöit miks helikopteria tarvittii vuoksenniskan koulul https://www.is.fi/kotimaa/art-200001193287
      Imatra
      25
      1087
    9. Persuilla kannatusromahdus - enää 13,5%.

Ylen tuorein puolueiden kannatusmittaus kertoo, että persujen kannatus on enää 13,5 prosenttiyksikköä. Kepu on mennyt he
      Perussuomalaiset
      324
      1015
    10. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      9
      987
    Aihe