Mitä maksaa taloyhtiössä putkiremontti

Putkirempasta

Asuuko kukaan kerrostalossa, jossa on tehty taloyhtiön käyttövesiputkiremontti? Tarkoitan että se olisi nyt aivan parin viime vuoden sisällä tehty. Mitä se maksaa tällä hetkellä osakkeenomistajalle asunnon neliötä kohden? Tietysti taloyhtiö päättää, että millä tavalla kustannukset jaetaan. Eli mitä taloyhtiössä maksaisi tällainen putkiremontti per neliö?

10

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saatanasta

      Nauti vaan remontista,ha ha

    • onseniinväärin

      Pääkaupunkiseudulla 600-1000€/neliö,muualla paljon halvempaa.....

    • evolet

      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuva-kerrostalon-vesiputkesta-loytyi-allottava-yllatys-tuleeko-sinunkin-kayttovetesi-sakkautuneen-putken-lapi/6453242
      " Putkiremonttibarometrin mukaan putkiremontin hinta on keskimäärin noin 600 euroa neliötä kohden. Summa on kuitenkin hyvin riippuvainen taloyhtiön kunnosta, koosta ja iästä. Mikäli iäkkään taloyhtiön putkiremontin hinta kohoaa pilviin, suosittelee Harjunkoski taloyhtiötä pitämään mielessään myös purkumahdollisuuden. "
      " – Purkamisskenaario on yksi vaihtoehto, joka on pidettävä keskustelussa mukana tilanteessa, jossa korjaustarve on iso. Esimerkiksi jos talon neliöhinta on 2500 euroa, mutta korjausvelka 1500-1700 euroa neliöltä, niin se on miettimisen paikka, Harjunkoski korostaa. "

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Taas juku kusettaja suoltaa spämmiä. En siis jaksa edes linkkejä katsoa.

        Ja arvatenkin se halpa hinta tulee siitä, että huijataan. Eli tehdään vain jokin pieni osakorjaus.

        Normaalisti "putkiremontti" tarkoittaa pesutilojen täydellistä saneerausta. Siis puretaan pinnat betonille, kuivataan kastuneet rakenteet (eihän remonttia kannata aloittaa ennen kuin on 3 vesivahinkoa vuodessa = korjauskulut 50 000 vuosittain), uusitaan viemärit, vesijohdot, sähkönousut (wanhoissa taloissa, jossa ollut huoneistot yhden onnettoman 25 A sulakkeen perässä), antenni/tietoliikenneverkot, kunnostetaan pesula, yhteissaunatilat, pihavalaistus, ilmanvaihto....

        Suurin osa kustannuksista tulee näistä rakenneteknisistä töistä, jotka tarvitaan, että saadaan kunnollinen vesieristys pesutiloihin.

        Kusettajat myy purkkapaikkaa, esim. sukitetaan tai maalataan viemärit. Näistä luvattiin ummet lammet, kestää 50 vuotta jne, todellisuudessa moni remontti epäonnistui ja jälkiä on jouduttu paikkaamaan tai on pitänyt uusia viemärit jo 10 vuoden kuluttua sukituksesta. Peristeisellä tyylillä.

        Nykyään sukitus lasketaan pelkäksi siirtokorjaukseksi, jolla ostetaan ehkä 15 vuotta lisää aikaa ennen kuin on pakko räjäyttää kaikki. Eikä sukitusta voi käyttää, jos kylppäreissä vesieristykset vuotaa. Eikä voi sukittaa, jos viemärit jo ihan näkkileipää ja hajoaa käsiin puhdistettaessa.

        Tämän viestiketjun alussa joku kusettaja tyrkytti pelkkää käyttövesijohtojen uusimista "putkiremonttina". Ei, kyseessä on pelkkä käyttävesijohtojen uusiminen, mikä ei montaa tonnia/huoneisto maksa. Eli hinta 10 % putkiremontin hinnasta. Tämä on mielekästä, jos kylppärit on jo ehditty saneerata (pitäisi tehdä 25-30 vuoden välein) eikä viemäritkään vielä kaputt (eli on vaikka muoviviemärit, jotka kestää 50+ vuotta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas juku kusettaja suoltaa spämmiä. En siis jaksa edes linkkejä katsoa.

        Ja arvatenkin se halpa hinta tulee siitä, että huijataan. Eli tehdään vain jokin pieni osakorjaus.

        Normaalisti "putkiremontti" tarkoittaa pesutilojen täydellistä saneerausta. Siis puretaan pinnat betonille, kuivataan kastuneet rakenteet (eihän remonttia kannata aloittaa ennen kuin on 3 vesivahinkoa vuodessa = korjauskulut 50 000 vuosittain), uusitaan viemärit, vesijohdot, sähkönousut (wanhoissa taloissa, jossa ollut huoneistot yhden onnettoman 25 A sulakkeen perässä), antenni/tietoliikenneverkot, kunnostetaan pesula, yhteissaunatilat, pihavalaistus, ilmanvaihto....

        Suurin osa kustannuksista tulee näistä rakenneteknisistä töistä, jotka tarvitaan, että saadaan kunnollinen vesieristys pesutiloihin.

        Kusettajat myy purkkapaikkaa, esim. sukitetaan tai maalataan viemärit. Näistä luvattiin ummet lammet, kestää 50 vuotta jne, todellisuudessa moni remontti epäonnistui ja jälkiä on jouduttu paikkaamaan tai on pitänyt uusia viemärit jo 10 vuoden kuluttua sukituksesta. Peristeisellä tyylillä.

        Nykyään sukitus lasketaan pelkäksi siirtokorjaukseksi, jolla ostetaan ehkä 15 vuotta lisää aikaa ennen kuin on pakko räjäyttää kaikki. Eikä sukitusta voi käyttää, jos kylppäreissä vesieristykset vuotaa. Eikä voi sukittaa, jos viemärit jo ihan näkkileipää ja hajoaa käsiin puhdistettaessa.

        Tämän viestiketjun alussa joku kusettaja tyrkytti pelkkää käyttövesijohtojen uusimista "putkiremonttina". Ei, kyseessä on pelkkä käyttävesijohtojen uusiminen, mikä ei montaa tonnia/huoneisto maksa. Eli hinta 10 % putkiremontin hinnasta. Tämä on mielekästä, jos kylppärit on jo ehditty saneerata (pitäisi tehdä 25-30 vuoden välein) eikä viemäritkään vielä kaputt (eli on vaikka muoviviemärit, jotka kestää 50 vuotta).

        Etkö tiedä että putkiremonttiin kuuluu myös uusi vesikatto ja talon ikkunoiden uusinta.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä että putkiremonttiin kuuluu myös uusi vesikatto ja talon ikkunoiden uusinta.

        Kusettajaa taitaa nyt vähän harmittaa, kun huijaus julkituotiin.


    • Anonyymi

      Karkealla yleistasolla materiaalit lasketaan kuparilla, komposiitilla tai PEXillä, suurin lisä aiheutuu, onko kyseessä käytössä oleva kohde vai roskaväen ulospotkittava kunnallishotelli.

    • Kyllä vain, remontinaikainen asuinkäyttö nostaa hintaa vähintään 40 %, remontissa kuin remontissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1661
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1258
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      63
      1145
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      192
      919
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      878
    6. 69
      768
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      760
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      705
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      630
    Aihe