Jarrut vinkuu

hermot menee...

Alla Ocu 1 -04, ajettu 5000km. Jarrut vinkuu, käytetty kerran huollossa, jossa jarrupalat lovettiin ja kulmat pyöristettiin. Ei sanottavaa vaikutusta. Muilla kokemuksia, pitääkö vaihdattaa uudet palat??

9

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurisssa asuva

      vähintään jarrupalat, mieluummin koko rimpula..

      • 360

        Älä muuta sano. Vaihtoon vaan koko skeida. Puhellaan, että Matiz pilas letukan nimen. Paransiko skoda volkkarin nimen? Tai honda roverin?
        Vai onko BMW nyt sitten parempi kun se tehdään venäjällä?
        Muttei skoda-kuski mee jenkkiin, toverit tulee kateellisiks.


    • Olavi

      Uusia malleja kyllä kehitellään, mutta kun laatu laahaa määrän perässä. Ilmamassamittarit hajoilee, jarrut vinkuu, lasit hajoilee, keskuslukitukset ja etuikkunoiden muovipitimiet murtuu, vesivuotoja sisätiloihin, vaihteistovikoja, moottorin liiallista öljynkulutusta, pyyhkimet jumittuu, moottorin nykimisiä, sähkö-ja elektroniikkavikoja, ym.... ym...... huh huh...

      • hermot menee...

        ....Kiitos!


      • laatu laahaa...

        Oletpa onnistuneesti kuvaillut yksittäistapaukset ikäänkuin tyyppivikoina. Ehkä olisi terveellistä tehdä samanlainen lista muillakin autopalstoilla, jotta palautuisit maanpinnalle.
        Minäpä teen puolestasi analyysin Toyota Corollasta, Toyota-palstan etusivulta pelkästään:

        Polttimot palaa, ei pysty itse vaihtamaan. ABS- jarrut hälyttää,kylmäkäynti perseellään, pyyhkijät jumittaa, laturin hihna luistaa ;-) , tiivisteet suhisee, rämisee ja natisee, vaihteisto-ongelma kylmänä, kosteutta umpioissa, maali ei kestä konepellissä - kiveniskemiä tulee helposti ym...ym... huh huh...


      • listan

        saat kyllä mistä vaan muustakin merkistä... Ja eihän noi kaikki viat nyt JOKAISESSA autossa ole, yksilökysymys missä mitäkin esiintyy vai esiintyykö.


    • Tsaude

      Mulla oli sama ongelma, tosin ocu -98 jolla ajettu 120tkm.
      Alfamerin Golf IV:n huolto-oppaassa oli neuvottu sipaisemaan rasvaa palojen taakse jotta vinkuna häviää. Minä otin jarrut auki, putsasin liukupinnat ja laitoin ohuen kerroksen kuparitahnaa palojen takapuolelle sekä liukupintoihin. On ollut vinkumatta nyt pari kuukautta, joten ainaskin hetkellisen avun tuolla rasvakikalla saa.
      Mulla oli jarrupalojen takapuoli kumitettu, ilmeisesti juuri sen takia ettei palat ala resonoimaan männän tai satulan kosketuspintojen kanssa. Tämä kumi oli osittain rikki, ja arvelisin vinkunan johtuneen tuosta metalli- metallia vasten resonoinnista.
      Sulla näyttää olevan uusi auto, joten kannattaa varmaan hoitaa tuo homma takuuhuollon kautta kuntoon.

    • Käskepä laittaan huollossa palojen taakse kitinänesto gummit jossei niitä ole paloissa valmiina.Ja sitten viä kuparitahnaa niin kyllä pitäis kitinät loppua.

      • hermot...

        asiallisista neuvoista.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe