Stilo herjaa coolant temperaturea. Mikä avuksi?

Feindflug1991

Kun laittaa virrat päälle niin moottorin merkkivalo palaa ja tulee teksti "coolant temp" eikä auto starttaa. Silloin kun ei herjaa tätä niin auto käynnistyy normaalisti.

Kokeiltu vaihtaa uusi jäähdytysnesteen lämpötila-anturi sekä akku, mutta ei auttanut mitenkään. Edellinen omistaja kertoi että on vikaa on ollut myös imuilman lämpöanturissa jota en ole uusinut. Voisiko vika olla imuilman lämpöanturissa ja aiheuttaa "coolant temp" ja moottorin merkkivalon?

Olen saanut "coolant temp" viestin pois toisinaan kun olen laittanut auton ilmastoinnin päälle vähäksi aikaa, mutta nyt sekään ei enää auta eli en saa coolant temperature ilmoitusta pois eikä auto tämän vuoksi enää käynnisty lainkaan.

Seuraavat toimenpiteet suoritettu:
-j-nesteen lämpö-anturi vaihdettu
-j-nesteen määrä tarkistettu (puolessa välissä)
-akku vaihdettu

Herjaa edelleen jäähdytysnesteen korkeaa lämpötilaa. Onko kyse sähköviasta tai auttaisiko jos ottaisi koko j-nesteen lämpöanturin pois vai herjaako sen jälkeen "car securitya"?

5

403

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paalimestari

Viat viat. Paaliin ja sassiin.

• folkkari

Mahtaa olla vääriä anturoita vaihdeltu, onko anturoita lähempänä syyläriä myös?

• Feindflug1991

Ne vaihtoivat anturin huollossa. Missähän kohtaa tämä coolant temperature sensori mahtaa sijaita Fiat Stilossa?

• mussoliini

Kato syylärin kyljestä tai alavesiletkusta jos löytyy, lisä anturoita

• johto-tai.liitinvika

Olisikohan lämpötila-anturin ja tietokoneen välillä jossain liittimessä huono kosketus tai johto menossa poikki? Jos lämpötila-anturin toimintaperiaate on sellainen että kun lämpö nousee ylikuumaksi, virtapiiri tavallaan katkeaa. Nyt jos on huono kosketus tai johto poikki niin virtapiiri on sen takia poikki ja auton tietokone luulee moottorin ylikuumentuneen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1732
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      913
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      105
      705
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      654
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      628
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      51
      575
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      562
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      18
      549
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    Aihe