Linux Mint 18.1 ja lontoonmurteella käyttis. Ja silti toi Kaffeinen Program Guide on ruotsiksi.
Osaisiko kukaan kertoa mistä asetuksista tuon TV- ohjelmaoppaan saa kokonaan suomenkielelle?
Pääosin se on ruotsinkielinen mutta osaan kanavissa on sekasin suomea ja ruotsia.
Kaffeine ja Program Guide kokonaan suomeksi?
9
179
Vastaukset
Yleinen ongelma Kaffeinessa etenkin antenniverkossa. Itse käytän suomenkielistä käyttistä, joten sillä ei ole merkitystä. Kaffeinen ja Digitan käsitykset kanavan tekstillisen sisällön koodauksesta eivät vaan kohtaa.
Kaapelissa Kaffeinen ohjelmatiedot, ajastukset ja tallenteiden nimet tulevat oikein suomeksi.
Kaffeine luultavasti käyttää standardia oikein ja Digitaa tuskin pystyy kukaan tai mikään muuttamaan mihinkään suuntaan.
Kunkin kanavan infoportin manuaaliseen käpistelyyn en ole jaksanut paneutua, kun itsellä Elisan kaapelissa toimii.- mnbvc098
Ok. Joo mulla anteniverkko ja Hauppague kortti koneessa..
Kiitos tiedosta, täytyy vaan sitten tyytä tähän kielien sekamelskaan... ei kait ne rupea sitä korjailemaan ihan vaan mun kertomana.. - psykologinen_ilmiö
Miksi pitää käyttää englanninkielestä nimitystä lontoonmurre?
Taitaa olla kyseessä sellainen ilmiö, että koulupinnari tai -pudokas pyrkii näin kääntämään huomion pois omasta kyvyttömyydestään: "en minä yhtään englantia osaa kun se kouluaika meni rullalautaillessa ja rautatieaseman tuulikaapissa, mutta katsokaapa miten loistava humoristi olen".- kieli-poskessa
Pitäisikö sanoa ettei Cocney suju?
- mnbvc098
Anteeks kauhiasti tosta "lontoonmurre" sanasta. Toivottavasti et saanut mitään traumaa.... sori...sori...anteeksi....anteeksi...
ps. kävin koulun tosiaan 1960 luvulla ja silloin ei ollut kansa-kansalaiskoulussa englaninkieltä opetuksessa, eikä sillon ollu rullaluisteluakaan kainuun korvessa...
älä ota tästäkään mitään paineita... :)- fdfghgjkjh
ettet vaan olisi ollut Pohjakoskella... siellä oli pelkkää hiekkatietä.... ;)
- hffghf
Kohvetposkella sai kävellä kouluun kun ei ollut koulukyytejä...ja hiekkatietäpitkin..:)
- siirry-sinäkin
Suurimman osan kouluvuodesta tiellä oli lunta, mutta silloin hiihdeltiin latuja pitkin.
- 3456cvb
Ja tunneilla laulettiin kainuun maakuntalaulu asennossa seisten.
"Kuulkaa korpeimme kuiskintaa jylhien järvien loiskintaa...."
Voi niitä aikoja ja kovia sellaisia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426