länkkäri

matti

löytyykö mistään länkkäri kirjoja ja mikä on hyvä?

7

2223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxx

      Zane Grey ja Louis Lamoure ovat kirjoittaneet lännenkirjoja. Myös Morgan Kane-sarja kertoo lännestä. Kanet ovat sellaisia ohuita lärpäkkeitä, ei ihan pokkareita mut ei lehtiäkään. Kirjastoista mahtas löytyä Greytä ja Lamouria. Kaneja ehkä divareista.

    • ourasi

      Jotkut kirjat aikoinaan jättivät koko elämän kestäneen mielikuvan Villistä Lännestä. Jos löydät jostain esim. Zane Greyn Tuliharjan, Purppurarinteiden ratsastajan tai Yksinäisen tähden harhailijan voit kokea mielikuvissasi olevasi mukana syvällä nostalgiassa. Myös James Oliver Curwood, Jack London olivat hyviä apuja matkalla Lännen romantiikkaan. Tietysti myöhemmis kuvaa täydensivät elokuvissa mm. Rio Bravo (jos et ole nähnyt. alun juoppo Dean Martin on uskomaton) ja Sergio Leone Clint Eastwoodeineen ja Morriconen musiikki, joka loi oman äänimaailmansa länteen. Kirjat ovat kuitenkin aina olleet paras lähtökohta ihmisen mielikuvitukselle.

    • TanieliNypliini

      May, Karl
      AAVE AUTIOMAASSA    
      May, Karl
      WINNETOU, APASSIEN PÄÄLLIKKÖ    
      May, Karl
      WINNETOUN KOSTO
      May, Karl
      AAVIKON HALKI

      May, Karl
      HOPEAJÄRVEN AARRE : SEIKKAILUKERTOMUS VILLISTÄ LÄNNESTÄ

      Ja päätteeksi hyppy etelään: Inkan testamentti

      Länttä sekin on, täältä katottuna.

    • Näin on.

      Ehd. paras lännenkirjailija on Louis Lamour jonka kirjat ovat oikeasti hyviä.Löytyy myös kirjoja jotka kertovat keskiajasta ja ne ovat kys. kirjailijan helmiä. Voi suositella tod. lämpimästi!Sitten on vielä saman kirjailijan pokkareita jotka ovat lyhyitä lännenkirjoja.
      Sellainen nimi kuin Louis Mastersson kannattaa kiertää kaukaa. Ihan paskoja.

      • Mort.

        Nyt puhut paskaa. Juuri tämä Louis Masterson kirjoitti nämä Morgan Kane sarjat. Täyttä rautaa ja raakaa, väkivaltaista sekä karuja tarinoita niinkuin villissä lännessä kuuluikin olla, ja itse Kanen hahmo on aivan mahtava. Suosittelen tätä sarjaa kyllä varsinkin kaikille western faneille, ja lämpimästi.


    • Etsi käsiisi tämä: http://www.faroskustannus.fi/kirjat/crane.html

      Stephen Cranen novellikokoelma Morsian saapuu kaupunkiin. Crane kirjoittaa autenttisesti osittain omiin kokemuksiinsa perustuen tarinoita villistä lännestä. Cranen tarinat tuntuvat tutuilta, sillä niistä on otettu inspiraatio moneen westerniin, eikä vähiten Fred Zinnemannin Sheriffiin.

    • jyki8765

      Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuo yllä oleva linkki että tuo Morgan Kane sarja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe