Hei!
Olen 25 vuotias nainen, joka on otsikon mukaisesti normaalipainoinen lihava.
Painoindeksini on 22 eli melkein ylärajoissa mennään, mutta maha näyttää siltä, että oltaisiin jo reilusti ylipainon puolella, eli niin sanottua keskivartalolihavuutta on havaittavissa. Istuessa vatsamakkarat näkyvät kunnolla paidan läpi ja seisoessanikin näytän kunnolla ylipainoiselta.
Miten tämä on mahdollista, kun painoindeksi kuitenkin on normaali? Ja miten tästä mahasta pääsisin eroon?
Nuoren ylipaino
3
312
Vastaukset
- ajattelisit.edes.vähän
Ohjeita löytyy kyllä netistä jos viitsii hakea. Mm. seuraava on ihan hyvä artikkeli asiasta. Toimii.
http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport/littea_uuma_ilman_perinteisia_vatsarutistuksia_nain_onnistut - Eipähättää
Jos painoindeksisi on normaali, mutta näytät ylipainoiselta, en usko että tarvitsisi laihtua. Pienet arjen muutokset, esim. kävely kauppaan tai töihin, portaiden käyttö ja terveellinen ravinto voi jo muuttaa vähän asioita jopa ulkonäössä. Paljon vettä ennen ruokaa, niin olo on kylläinen :) ja vesi laskee turvotusta jos vähentää muita juomia
- sepposetäkö
Ei ylipainoa. Ei siis lihavuusasia eikä dieettiasia. Ruumiinrakenteeseen liittyvä normaali ilmiö. Elä terveesti, liiku ja unohda koko asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082070En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761558Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 79889
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738