Elikkä siis olen kohta 14 v. tyttö ja tässä olen alkannu suunnitelemaan mopon hankkimista, kun vuoden päästä mopokortin saan.
Onko derbi hyvä mopo vai onko jotain parempaa vielä? Ja kertokaa kokemuksia myös.
Suositelkaa hyviä mopo merkkejä!!
70
30267
Vastaukset
Derbi on oikein mahtava. Ei mitään vikoja :D
- Jutustelija1
Derbi on joo hyvä ja niitä on paljon tarjolla.
- Anonyymi
Paitsi et saa korjata koko aja😂 Moottori vittuilee
nii vaa saatanasti ku voi😂😂 - Anonyymi
Olen eri mieltä,omistin isäni kanssa derbyn. Ajoimme tunnin ja korjasimme vuoden. En suosittele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri mieltä,omistin isäni kanssa derbyn. Ajoimme tunnin ja korjasimme vuoden. En suosittele.
Samaa mieltä kaverin mopo meni eka viikon jälee
- heeheejee
aprilia sx
- Xkk
Apikat on laiskimpia vakiomopoja mitä maa päällään kantaa. Oma vakio cpi menee semmoisen ohi kevyesti vaikke cpi oly myöskään mikään paras
- säxäxä
siksihän niitä ei tarvitse pitää vakiona ;) t. aprilia sx kulkee ~90
- ExhaleFox
Kaikki minarellin am6 koneella on hyviä pelejä niiku jammut, pösöt ja vanhemman mallin (-06 ja vanhemmat) apikat. Rabasan koneella olevat pelit niiku derpi, rieju ja uudemman mallin apikat nii niistä en osaa sanoa ku en ole ajanu eikä kelläkää kaverilla/tutulla oo ollu semmosia mutta urbaani legendaha se on ainaki meillä päi että kaikki rabasat leipoo ens polkasulla (en kyllä ite osaa sanaoa että onko totta vai iha paskapuhetta) mutta sitte tossumopot (maki ja pv) on kyllä legendaarisia mutta niitä en voi suositella pitkille ihmisille paitsi jos tykkäät kolistella polvias tankoihin koko ajan.
- jees69
Rieju on am6 ;)
- ExhaleFox
jees69 kirjoitti:
Rieju on am6 ;)
Aijjaa. Ei oo nuihi riejun laitoksii tullu perehyttyä... Itellä ku o jammu.
- Anonyymi
jees69 kirjoitti:
Rieju on am6 ;)
Rieju lausutaan esp. kielessä Riehu
- Anonyymi
jees69 kirjoitti:
Rieju on am6 ;)
Kuten drac.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rieju lausutaan esp. kielessä Riehu
Mutta se kirjotetaan Rieju
- Elämäm_koulu
Beta rr, Rieju mrt,fanticin ja Yamaha aerox on hyviä
- Anonyymi
Muut riejun mallit on paskoja
- ParasMopo
Pappa-Tunturi
- näpse
Suzuki pv
- Mankijumala
Kyllä nää mini motot, kuten manki ja peeeveee on kovia sanon minä perkele
- Anonyymi
Ei ikinä
- Anonyymi
joo
- Anonyymi
Kyllä suzuki pv on hyvä ei mitään vikoja ,vaikka syö paljon 2t bensaa
- Anonyymi
Mankijumala kirjoitti:
Kyllä nää mini motot, kuten manki ja peeeveee on kovia sanon minä perkele
Kyllä kannattaa ostaa manki tai pv
- Räsänomistaja
Kyykkymopot ;) yamaha tzr, Aprilia rs (etenkin vanhanmallin) ja ehkä se derpi gpr:kin pitää mainita.. näillä voit päristellä ylinopeutta aivan rauhassa kun poliisitkin luulee isommiksi peleiksi.
- Jutustelija1
True Dat :-)
- vitunturhia
Joo luulee ehkä pari sekunttia kunnes huomaa kilven...
- Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
True Dat :-)
Ducati ja MV Agusta ovat parhaita
Manki on se juttu
- Anonyymi
Jeb
- RandomJätkä
Beta, Fantic, Yamaha, Suzuki PV. Jos skobaa miettii niin melkeinpä Yamaha. Soliferia älä osta, ostin ite uutena ni lahoo joka kolmas sekunti. Pari pvä sitte tippu kytkinkahva. Tänää just sammu ihmeellisesti keske ajon vaikka tulppa kunnossa ja saa bensaa eikä missään oo tukoksia
- Betakusku
Riippuu ihan budjetista, mutta jos sinulla on vähän enemmän rahaa suosittelen Betaa tai Fantic Caballeroa.
- Jo14täyttänyt
Olen ite ostamassa rieju mrt.Olen kuullut että olisivat hyviä ja luotettavia pelejä ja on ne ainakin 16v kavereilla kestäny hyvin.Plussaa toki on omasta mielestä hyvä ajoasento mitä nyt oon niitä koitellut:)Miinuksia on välivapaat mutta kun vaihtelee vaihteita kunnolla niin harvemmin niitä tulee.Ite kyllä enemmän ton minarellin am6 koneen puolelle kääntyisin. Mutta kyllä ne rabasan koneetkin on ihan luotettavia ovat kai?:) Oletkos aikomassa ostaa käytettyy vai uutta? Tietysti jos on rahaa lompakossa niin ite harkitsisin myös Betaa ja fanticii.Mutta perus hyviä mopoja ovat Riejut,Derbit,Apriliat,YamahaDT,SuzukiPV,
Gilerat.Ja sen viellä sanon että Derbeissä,Apriliois ja Gilerois on sama kone (rabasa).Riejuis,YamahaDT,Betois,Fanticeis,Draceis on (minarellin am6).- apriliajonne
kannattaa ostaa aprilia tai drac
- Anonyymi
apriliajonne kirjoitti:
kannattaa ostaa aprilia tai drac
Joo onnee sen vaan sen dracin kaa
Joku ostaa mun Derbin. https://www.nettimoto.com/derbi/senda/2158709
- Jutustelija1
Vuosimalli 2018 :-)
- Jutustelija1
Jutustelija1 kirjoitti:
Vuosimalli 2018 :-)
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html - Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.htmlMiten sä joka paikassa jossa puhutaan mopoista haluut näytellä vehkeitäs
Anonyymi kirjoitti:
Miten sä joka paikassa jossa puhutaan mopoista haluut näytellä vehkeitäs
😁😁😁
- Dukemon69
Siitä oiva apikka jollekkin. on näyttävä ja vie tehari derbit mennen tullen.. ainakin uusilla väleillä :D
https://www.nettimoto.com/aprilia/rs/2163605 - Superi83
Tunturi super sport se on tosi luotettava kestävä ja halvat osat ja saat siittä aina vähintään saman verran takasin mitä maksoit jos pidät sitä hyvin.
- Anonyymi
Kannattaako hankkia rieju? Oon siis täyttämässä koht 15 ja oon tyttö
- Anonyymi
derbi ennemmi
- Anonyymi
Dynamic monster 50 on näppärä mopo!
- Anonyymi
Itellä on Derbi senda xtreme 2015. Ei ole lahonnut tai piiputtanu. Oon jo pariin otteeseen kipannu sillä mopolla ainut mikä on hajonnut on jarrukahva. Hyvin on mulla lähtenyt pakkasellakin käyntiin muutamalla polkasulla. Toimii hyvin kunhan vain oppii oikean käynnistys tekniikan säähän nähden. Ei ole välivapaat kiusanneet kun on rabasa kone.
- Anonyymi
Manki!!
- Anonyymi
itse isäni sanoi että derpiä minä en saa kun 15täytän koska se menee rikki niin helposti eikä aio sellaista mulle korjata
- Anonyymi
Biacio fly 3v ei vikoja mopo skootteri
- Anonyymi
juu ei derbiä ainakaan
- Anonyymi
Joo öö mäki yritän löytää hyvää/sopivaa mopoa oon siis 12 täytän 13 täl vuodel en saa korttia mut en aio ajaa teillä vaan ihan pihan hiekka teillä ja öö en oo nii pitkä joku 150-160cm nii joku mopo sen pituiselle
- Anonyymi
Kunhan et osta skobaa niin o kaikki kunnossa, ja jos oot riittävän pitkä mopoon niin osta semmonen eikä kyykky
- Anonyymi
Pv tai manki
- Anonyymi
Tunturi, jupiter, miele, jawa, göricke, simson, pyrkijä, solifer jne.
- Anonyymi
kunto merkitsee enemmän kuin merkki, osta mieluiten vaikka tutulta niin ei myy mitään pommia mutta älä koske mihinkään missä on am6 jos haluat päästä perille ilman kuntoilua.
- Anonyymi
Yleensä kaikki kestää kun ei anna pojille.
Eikä viritä.... jos Pipe.... kokoinen mäntä kuljettaa 90 km/h niin ei se voi kestää kauaa.
Derbi hajos aika pian . Yammu oli luja.
Jos hyvä vakio pv niin on luotettava ja helppo korjata. Kiinasta ei saa mitään kestävää.. - Anonyymi
Täälläpäin mopojönnet on kovia panemaan
- Anonyymi
osta helkama raisu.
äänet kuin pierisi ja haju sen mukainen. - Anonyymi
helloo yall kertokaa jotai hyviä mopoi ja mistä kannattaa hankkia
Joku halpa ja hyvä mopo ja oon tyttö :D- Anonyymi
Ite ostan Riejun tai Dracin oon kuullu niist paljo hyvää. Nettimotosta löytyy parhaite
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite ostan Riejun tai Dracin oon kuullu niist paljo hyvää. Nettimotosta löytyy parhaite
Rieju on paska mopo
- Anonyymi
Manki
- Anonyymi
Derbi on hiton huono
- Anonyymi
Kertokaa mulle mikä on suomen paras mopo
- Anonyymi
Hanki pv
- Anonyymi
MIKÄ ON NOPEIN TAI PARAS MOPO OLEN OSTAMASSA JA HALUAN TIETÄÄ MIKÄ ON PARAS
- Anonyymi
Derbi
- Anonyymi
Kiva nimi
- Anonyymi
Heippaa saat ilmaiseksi ku tuut vain hakee mopon ajettu 3600 km vm 2017 gererik kulkee 58 km tunnissa eikä oo viritetty,,,t oulu
- Anonyymi
Onko kxd 49 hyvä mopo olen itse vasta 11vuotta kohta 12
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139