Luulin löytäneeni elämäni naisen.. Rakastuin ja kuvittelin, että tässä on loppuelämän juttu. Näin ajattelin, kunnes naiseni istui iltaa kamujensa kanssa ja puhelimeni alkoi laulaa... Ihme känniviestejä alkoi tulla. Niissä hän syytti, etten sano tarpeeksi usein rakastavani häntä, enkä laita tarpeeksi viestejä.
Luin hölmönä kotona viestejä. Sitten tuli kahden tunnin kännipuhelu..samalla linjalla.
Seuraavana päivänä tuli anteeksipyyntöjä ja pahoitteluja. Ajattelin asian jääneen siihen, mutta ei.
Samat tilanteet ovat jatkuneet. Alkoholi ei selkeästi sovi hälle, koska silloin alkaa känniviestit ja puhelut. Olen sanonut, ettei mulle tarvi kännissä soitella, etten vastaa, koska en jaksa sellasta paskapuhetta kuunnella, miten en rakasta, en tekstaa tarpeeksi , en sitä, en tätä. Ja taasselvinpäin katumus iskee ja anteeksipyynnöt. Kun kysyn viesteistä, ym. mitä ne meinaa, niin ei mitään.
Mitta alkaa olla täysi. Ikävää siksi, koska rakastan naista, mutta en jaksa tuollaista. Ja koska minulle ei kuulu hänen mielestä hänen juominen, niin mitäs voin tehdä? Kaiken huippu kaise, että itse en juo lainkaan.
Mitä tehdä?
Parisuhde ja alkoholi
12
569
Vastaukset
- Miomio7
En ole ikinä ymmärtänyt, miten joku kestää tuollaista? Lähtisin heti.
- seap
Kiitos Miomio!
Kyllä mä olen niin miettinyt asiaa.
Oon ite varmaa nuoruudessa saanut bile-ja juomakiintiöni täyteen, kun nykyään en sellaista jaksa, eikä se kiinnosta. Toki en ihan absolutisti ole, saatan jopa kerran kolmessa vuodessa käydä terassilla ja juoda yhden siiderin 😃 tai ottaa kerran vuodessa lasin likööriä. Mutta sekään ei ole välttämätöntä. M voin hyvin elää ilmankin ja musta on vaan kivempi olla selvinpäin. Mä rikoin omat periaatteeni suhteen alussa. Aina oli ehdoton ei niin tupakalle kuin alkollekkin, siis kohtuuttomalle kytälle alko ja bilehileille. Luulin, että hän "vain" poltti. Koska olin niin ihastunut, ajattelin, että en anna sen lopettaa juttua.
Alkokuvio selvisi vasta myöhemmin. Jossain vaiheessa sanoin, että mule ei tarvi soitella kännissä, etten jaksa kuunnella niitä juttuja. No, viestejä silloin tuli puheluidenkin edestä.
Syitä huomiselle on aina. Koskaan ei duunin iltajutuissa voi olla juomatta alkoholia, treeneistä tullessa olut on palautusjuoma, kavereiden tapaaminen on sama kuin ryyppyilta, silloin mennään jo yleensä suoraan töistä yksille, kotiin on pakko ostaa kirkasta ja tai olutta. Sitten kun mä saan kaiken paskan niskaani toiselta kännissä, syy oli kirkkaiden, tai joku muu selitys. Mun mielipide juomisesta ei kiinnosta. Ei tietty, kun olen sanonut, etten ymmärrä sitä ja että on turha aina vedota känniin kun on ollut tosi paskamainen mulle. Sitte tulee anteeksipyyntöjä ja vellotaan itsesäälissä.
Selvinpäin hän on ihana ja kiva ihminen. Tuo känni vaan ja juominen on kuvioissa. 2-4 viikonloppuna kuukaudesta.
Hän haaveilee yhteenmuutosra, mutta jo ajatus siitä, että mun jääkapissa olis 20 tölkkiä olutta, niin ei. Ja mihis mä kotoa lähtisin, kun hänellä olis ryyppyilta?
Joskus tuntuu, että hän luottaa aina siihen, että saa anteeksi paskan käytöksen. Eikä hän edes yritä lopettaa juomista. On ihan sama onko jotku kokkareet arkisin ja aamul duunii tai vkl niin aina voi juoda.
Itse taas ei bilehileenä kai kuvittelen, että en löydä itselleni sitten ketään, jos sanon hälle heipat. Lähinnä siksi, kun mua ei baarit nappaa ja kotoa ei kukaan hae.
Mä vaan tykkäisin naisesta, jolle alkoholi ei oo elinehto, sitä voi ottaa, mutta ei joka vkl tai viikko ja jos ottaa, niin ei ole känniääliö. Kiva liikkuva nainen, joka tykkää touhuta yhdessä kaikkea kivaa, tykkää lapsista, on lapsellinen tai lapseton. Nainen, johon voi luottaa ja jonka kanssa on hyvä olla. Ihan selvin päinkin. Täytynee ruveta tekemään päätöksiä.
- Katjuskain
Lopeta suhde. Heti. Se hajottaa sut muuten. Mimmihän käyttää hyväkseen sun kiltteyttä, kun tietää voivansa olla tosi idiootti kännissä ja sä annat aina anteeksi. Sä ansaitset jotain paljon parempaa. Tsemppiä!
- Nirppinen
Jokainen tekee omalla elämällään mitä haluaa, mutta et kyllä kovin tyytyväiseltä vaikuta tuohon nykyiseen menoon. Itselläni on myös samat periaatteet, eli tupakka on ehdoton ei, en voi sietää tupakoivia ihmisiä. Alkoholia saa nauttia sillointällöin, mutta ei siis kännätä. Itse juon alkoholia muutaman kerran vuodessa, enkä silloinkaan paria siideriä enempää.
Jos ihminen kännää 2-4 kertaa kuukaudessa, niin eihän se ole normaalia. Alkoholin kanssa on ongelma. Ongelmaa ei paranna rakkaus, ymmärtäminen, sietäminen jne.
Vaikutat niin fiksulta naiselta, että uskon sinunkin tietävän, ettei mikään tule muuttumaan teidän suhteessanne, ainakaan parempaan suuntaan. - Höpsööntynyt__
Musta tuntuu, että sun täytyis ehkä miettiä sinkkuutta tarkemmin. Onko se tosiaan niin kamalaa tai pelottavaa, että sietäisit mieluummin viesteissäsi kuvaamaasi suhdetta? Sinkkuudessa on todella paljon hyviä puolia, jos niitä oikeasti pysähtyy miettimään ja huomaamaan. Toki sinkkuuskin on kurjaa, jos vain kotona yksin surullisena kököttää. Siksi täytyykin mennä ja harrastaa, pitää yhteyttä ihmisiin ja hankkia uusia tuttavia. Kun on onnellinen sinkkuna, oikea ihminen saattaa tulla ns. sattumalta vastaan. Näin on käynyt monille. Olen itse pitkään nauttinut sinkkuudestani, mutta hiljattain törmäsin erittäin kummallisessa yhteydessä erääseen mielenkiintoiseen ihmiseen, johon haluaisin tutustua paremmin...
- Toisenkanssa
Parisuhteessa alkoholistin kanssa tuhlaat elämääsi. Ratkaisun aika lähestyy, koska pohdinnan olet aloittanut.
Entä näkökulma siitä, että onni on löydettävä ensin itsestään ja sisimmästään? Vasta sen jälkeen matkas voi kulkea toisen ihmisen kanssa rinnakkain. Ei toinen ihminen onneamme tuo, mutta viedä voi! - Tiedänkokemuksesta
Naisystäväsi täytyy lopettaa juominen aivan kokonaan loppuelämäksi, vähentäminen ei auta eikä onnistu. Jos hän ei halua raitistua, jätä hänet, muuten pilaat elämäsi ja olet vain hänen juomisensa mahdollistaja. Humalahakuinen juominen vaikuttaa aina myös läheisiin. Toistuva humalahakuisuus on sairaus nimeltään alkoholismi ja sen ainoa toimivaksi todettu hoitokeino on pidättäytyä alkoholista täysin.
- Höpsööntynyt__
Sinänsä alkoholi ja parisuhde on mielenkiintoinen keskusteluaihe. Aikoinaan naiset eivät juoneet kotikaljaa kummempaa alkoholia, koska niin oli tapana ja tapakulttuuria noudatettiin orjallisesti. Omat isoäitinikin kuuluivat vielä näihin ikäluokkiin. Sotien jälkeen syntyneet naiset sen sijaan kokivat ehkä nopeimman ja merkittävimmän naisten aseman muutoksen omana lapsuus- ja nuoruusvuosinaan. Osa 1940- ja 1950-luvuilla syntyneistä naisista onkin koko elämänsä käyttänyt alkoholia paljon ja esimerkiksi eläkkeelle jääminen voi pahentaa tilannetta. 1960-luvulla ja sen jälkeen syntyneille alkoholi on ollut enemmän henkilökohtainen valintakysymys, joka on liittyy myös sosiaalisiin suhteisiin ja kuluttamiseen. Nuoremmissa sukupolvissa on sekä absolutisteja, erittäin vähän käyttäviä, sosiaalisesti alkoholia käyttäviä, alkoholiharrastajia että ongelmakäyttäjiä.
Alkoholista kannattaa keskustella suhteen alkuvaiheessa, koska se on asia, jonka suhteen yksilö on jo esim. keski-iässä aika vakiintunut. Minä olen sitä mieltä, että känni eli selkeä humalatila kuuluu vain alkoholin ongelmakäyttöön. Kaikki eivät ole tästä kuitenkaan samaa mieltä. Käytän itse sekä hyviä viinejä että hyviä oluita sosiaalisissa tilanteissa, ruoan kanssa ja yksinkin rentoutuessani. Kerta-annokset ovat kuitenkin maltillisia. Aika monina kalenterikuukausina alkoholin käyttökertoja tulee 2-4, jopa enemmänkin. Välillä on useamman kuukauden täydellinen alkoholitauko, jos ei ole juhlia tai muita tilaisuuksia eikä tee itsekään alkoholia mieli. Kännejä en juo koskaan. Sosiaalisissa tilanteissa on nykyään huomioitu myös alkoholittomat osanottajat. Ruoan kanssakin löytyy muita juomia. Voisin varmasti ryhtyä jopa absolutistiksi, jos haluaisin. Nautin kuitenkin hyvistä miedoista alkoholijuomista ja viimeksi eilen söin ruokaa, jonka valmistukseen oli käytetty valkoviiniä. Minusta alkoholin kohtuullinen ja järkevä käyttö on sivistystä. Kyse on myös sosiaalisista taidoista. Kun italialainen tai unkarilainen ystäväni tarjoaa minulle oman kotiseutunsa viiniä, hän tekee sen ystävällisyydestä minua kohtaan ja ylpeydestä kotiseutuaan kohtaan. Samoin tekee helsinkiläinen olutharrastajaystäväni, joka on niin innostunut Stallhagenin hunajaoluesta, että on ostanut kyseisen panimon osakkeita. Viinin nauttiminen juustojen kera on vuosisatoja periytyneistä käsityötaidoista ja rakkaudella vaalittujen kasvilajien sekä eläinrotujen hyvästä hoidosta nauttimista. Muun muassa raamatussa kehoitetaan ihmisiä nauttimaan elämästään ja viinin osalta annetaan legendaarinen ohje "juokaa, mutta älkää juopuko".
Kirjoitin tämän muuten hieman shampanjaa sukujuhlissa nauttineena :-D Mukana on lapsia ja autoilijoita, joten tuskin tämä kännäilyksi menee.- Tiedänkokemuksesta
Juuri tuollaista sopii alkoholinkäytön olevankin "Höpsööntynyt_", ei haittoja vaan nautinto. Mutta ihmiset, joilla on alkoholismi-sairaus, eivät pysty muuttumaan tuollaisiksi järkeviksi kohtuukäyttäjiksi , ns. "sivistyneiksi". Jotkut jopa salaavat ongelmansa siten, että haluaa esittää seurassa juovansa kuten kohtuukäyttäjä, mutta saattaa mennä salaa ottamaan huikan piilopullosta tai syödä joitakin rauhoittavia lääkkeitä, ettei häntä kukaan epäilisi alkoholistiksi, mutta paljastuu kuitenkin lopulta. He vain kieltävät ongelmansa viimeiseen asti, valehtelevat itselleen ja muille.
- Höpsööntynyt__
Tiedänkokemuksesta kirjoitti:
Juuri tuollaista sopii alkoholinkäytön olevankin "Höpsööntynyt_", ei haittoja vaan nautinto. Mutta ihmiset, joilla on alkoholismi-sairaus, eivät pysty muuttumaan tuollaisiksi järkeviksi kohtuukäyttäjiksi , ns. "sivistyneiksi". Jotkut jopa salaavat ongelmansa siten, että haluaa esittää seurassa juovansa kuten kohtuukäyttäjä, mutta saattaa mennä salaa ottamaan huikan piilopullosta tai syödä joitakin rauhoittavia lääkkeitä, ettei häntä kukaan epäilisi alkoholistiksi, mutta paljastuu kuitenkin lopulta. He vain kieltävät ongelmansa viimeiseen asti, valehtelevat itselleen ja muille.
Joo, ongelmakäyttö on todellinen ongelma ja vieläpä aika hankalasti selätettävissä oleva ongelma. Moni kuvittelee voivansa auttaa alkoholistia, mutta se on kärsimyksellä kivetty tie...
- Tiedänkokemuksesta
Ainoa hoito alkoholismiin on lopettaa juominen täysin loppuelämäksi. Muuta keinoa ei ole vielä keksitty.
- Yrttipurkki
Täällä kirjoittaa alkoholisti. En ole juonut kolmeen vuoteen enää, koska olen saanut apua, mutta aika ennen tätä oli hirveää.
Myös kumppanilleni, joka onneksi tajusi silloin lähteä itsensä takia. Pystyn sen näkemään nyt. Kerron kuitenkin, että vaikka olen missä räkäkännissä tahansa hillunut ja kontannut kotiin, en ole koskaan sanonut entisestä vaimostani tuollaista tai muuta.
Tästä varmaan sanomattakin selviää mitä haluan sinulle suositella
Mukavaa kesää, ansaitsen sen ja enemmän, muista se :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781