Onko henkilöitä, jotka nauttivat ahmimisesta?

Yllättynyt

Onko meillä suomessa ihmisiä, jotka nauttivat siitä että saavat ahmia itsensä ihan täyteen? Nähdä kuinka mahansa turpoaa ruuan takia, vaatteet alkavat kiristää ja pikkuhiljaa alkaa muutenkin paino nousta.

58

2478

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs luulet? On tietenkin niitä suomessakin ihan yhtälailla kuin muualla :)

      • Niin just, on onneksi Suomessakin. Eihän nainen voi lihoa ihanaksi pullukaksi, ellei ole riittävästi hyvää ruokaa tarjolla. Olethan saanut pidettyä muotosi edelleen uhkeana.


      • janneDax kirjoitti:

        Niin just, on onneksi Suomessakin. Eihän nainen voi lihoa ihanaksi pullukaksi, ellei ole riittävästi hyvää ruokaa tarjolla. Olethan saanut pidettyä muotosi edelleen uhkeana.

        Kyllä vaan, vieläkin on masussa kokoa 😄


    • Tykkään katsoa kun toinen ahmii ja jos saan auttaa häntä siinä, vielä parempi. :)

      • Yllättynyt

        Oletko päässyt toteuttamaan toiveesi?


      • Yllättynyt kirjoitti:

        Oletko päässyt toteuttamaan toiveesi?

        En mutta toivottavasti joskus vielä saisin :)


    • Mies-22v-174cm

      Ite tykkään just siitä kun saa ahtaa mahan niin täyteen kunnes tuntuu siltä että iho ei enää riitä ja maha on ihan pyöree. En tiiä tarkalleen että mikä siinä on mutta jotenki nautin just siitä et näkee sen eron niinku ennen ja jälkee. Littee ja pyöree. Ja samalla on tullu vähä lisää painoo joka ei oo ollu yhtää pahitteeks koska ennen armeijaan menoa painoin 53kg. Nykyään paino pyörii siinä ~65kg tienoilla :)

    • foodieM

      Onhan meillä.
      Itekkin tykkään välillä, ehkä vähän liiankin usein, ahmia itteni ihan täyteen, jotenkin tuntuu kivalta. Esim käydä vaik mäkis syömäs iso ateria, sit vaik seuraavaan mäkkiin ja sama uudestaan, ja vaik sit viel jostain autokaistalta lisää ja ahtaa se autossa masuun ja koko ajan seurata miten masu hiljalleen pyöristyy ruuasta, tosin varsinki nykysin masu ei oo litteä ennen ahmimista... Toki joku muuki ku mäkki käy, se vaan tuli ekana mieleen, viel en oo ihan yhes paikas kehannu ahmia itteäni täyteen. Vaatteet on usein aika istuvia joten niistä kyl näkee ku masu turpoaa ja usein ne alkaa kiristääkki.
      Ja kyl mul on ainaki osittain ahmimisen takia paino noussu.

      • Mies-22v-174cm

        Jännä kans miten sitä mahan kapasiteetti kasvaa kun syö aina vaan enemmän ja enemmän :D . Ja kun tuntuu että ei pysty enää syömään enempää niin juo siihen vielä ison pullon vettä/limua päälle ja taas turvotaan uusiin ulottuvuuksiin ;D ite oon kyllä huomannu että kahden vuoden sisällä oon oppinu ahtamaan mahaa tuplaten mitä ennen.


      • foodieM

        Saman oon huomannu, kapasiteetti tuntuu kasvavan jos ahmii vähänkään useemmin, tarvii enemmän et tulee ihan täyteen.
        Toi on kans totta et ku tuntuu et on jo ihan täynnä eikä jaksa syödä enempää mut just limua tai vaik pirtelöä sit kuitenki mahtuuki vielä.


      • Mies-22v-174cm

        Mä en kyllä iha kolmea mäkkärin isoa ateriaa pysty vielä vetämää mut kai seki päivä vielä joskus koittaa ;D semmonen perhepizza ja 1.5 litran limu uppoo suhteellisen vaivattomasti ja hetken kun sitä sulattelee lisää mahtuu... kaveritkin välillä oikeen ihmettelee että paljonko mun kokonen ihminen pystyy oikee syömää ilman että tulee huono olo :D ne on kyllä kans huomannu että mun maha turpoo suhteellisen pyöreeks sen jälkee kun oon syöny


      • foodieM

        Sen verran pitää varmaan tarkentaa etten mäkään kolmea isoa ateriaa pysty syömään, ainakaan ihan putkeen, päivän aikana sit tietysti eri juttu.
        Mut aluks iso ateria ja sit pari vähän pienempää just mahtuu, varsinki jos oon "harjotellu" lähiaikoina ;) Ja sit viel vikaan ateriaan se pirtelö tms loppuun ni sit on maha pinkeenä ja tuntuu tosiaan et ihoki on jo kireellä. En oo tota kavereiden kans harrastanu, en tiedä mitä ne sanois...
        Kavereiden seuras tyydyn ihan siihen yhteen isoon ateriaan ja sitä ne ei oo ihmetelly ainakaan ääneen.
        Onks sun kaverit sit sen ihmettelyn lisäks sanonu jotain sun mahasta?
        Se ero mikä näkyy ja tuntuu ennen ja jälkeen ku on ahtanu ittensä ihan täyteen on kyl kiva :)


      • Mies-22v-174cm
        foodieM kirjoitti:

        Sen verran pitää varmaan tarkentaa etten mäkään kolmea isoa ateriaa pysty syömään, ainakaan ihan putkeen, päivän aikana sit tietysti eri juttu.
        Mut aluks iso ateria ja sit pari vähän pienempää just mahtuu, varsinki jos oon "harjotellu" lähiaikoina ;) Ja sit viel vikaan ateriaan se pirtelö tms loppuun ni sit on maha pinkeenä ja tuntuu tosiaan et ihoki on jo kireellä. En oo tota kavereiden kans harrastanu, en tiedä mitä ne sanois...
        Kavereiden seuras tyydyn ihan siihen yhteen isoon ateriaan ja sitä ne ei oo ihmetelly ainakaan ääneen.
        Onks sun kaverit sit sen ihmettelyn lisäks sanonu jotain sun mahasta?
        Se ero mikä näkyy ja tuntuu ennen ja jälkeen ku on ahtanu ittensä ihan täyteen on kyl kiva :)

        Vähän rupesin kans miettimää et aika reippaan kokonen kaveri saa olla et uppois kolme isoo ateriaa ;D mut joo kyl mulla varmaa kans päivän aikana uppois sen verran (varmaa kyl rupeais saman ruuan syöminen tökkimää mut luulen et mahtuis ). En kyl ihan siis tarkotulsella oo ahminu kavereitten keskuudessa mut esim jos ollaa käyty syömäs jossain niin semmonen kohtuu iso annos tulee syötyy jonka jälkee sit kaikkee muuta herkkua sen päivän/illan aikana tulee vedettyy ja sitä ne sit ihmettelee et vieläkö tekee mieli syödä :D ja kyl ne sit siitä kuittailee et maha pömpöttää tossa edessä (varsinki kesäsin ku on t-paita joka ei hirveesti mahaa peittele) mut sit taas toisaalta ne on kans antanu positiivistaki palautetta siitä että oon ruvennu vähä painooki saamaa enkä näytä enää siltä että tuuli vie mennessää :)


      • foodieM

        Juu ei tosiaan kolmea isoa ateriaa putkeen...
        Se onki jotenki erikoista et joskus alkaa tökkimään jos syö samaa ruokaa, toisinaan ku haluaa ahmia mahan ihan täyteen ni ei taas haittaa yhtään vaik on samaa ruokaa.
        Kavereiden seuras kans ainaki yritän välttää kunnon ahmimista, eikä sillon välttämättä tee niin mielikään, tietysti joskus tulee "vahingossa" ahmittua aiottua enemmän kavereiden seuras.
        Ei toi ainakaan kuulosta siltä et sun kaverit sanois sulle mahasta tai painosta pahalla, mikä on tietysti kiva juttu :)
        Luulen et ainaki suurin osa kavereista on tottunu siihen et syön usein enemmän ku ne, ja ku joskus oon ahtanu itteni ihan täyteen niiden seurassa ni en kyl muista et ne ois sanonu esim mahasta mitään sen kummempaa vaik pömpöttäski aika pyöreenä.


      • Mies-22v-174cm
        foodieM kirjoitti:

        Juu ei tosiaan kolmea isoa ateriaa putkeen...
        Se onki jotenki erikoista et joskus alkaa tökkimään jos syö samaa ruokaa, toisinaan ku haluaa ahmia mahan ihan täyteen ni ei taas haittaa yhtään vaik on samaa ruokaa.
        Kavereiden seuras kans ainaki yritän välttää kunnon ahmimista, eikä sillon välttämättä tee niin mielikään, tietysti joskus tulee "vahingossa" ahmittua aiottua enemmän kavereiden seuras.
        Ei toi ainakaan kuulosta siltä et sun kaverit sanois sulle mahasta tai painosta pahalla, mikä on tietysti kiva juttu :)
        Luulen et ainaki suurin osa kavereista on tottunu siihen et syön usein enemmän ku ne, ja ku joskus oon ahtanu itteni ihan täyteen niiden seurassa ni en kyl muista et ne ois sanonu esim mahasta mitään sen kummempaa vaik pömpöttäski aika pyöreenä.

        Haha joo mahasta ne ihan vaan vitsillä saattaa heittää jotain mut ei ne kuitenkaa mitää pahaa sillä tarkota. Painon noususta oon ite ollu todella tyytyväinen ja muutkin on tosiaan siitä ihan positiivisia asioita sanonu. 53kg ja 174 cm ei oikeestaa ollu muuta ku luuta ja nahkaa (kirjaimellisesti), tänki oikeestaa totesin vasta kunnolla jonkin aikaa sitten ku löysin joitan vanhoja kuvia ittestäni. Sillon kyl tiesin olevani laiha mut en kuitenkaa tajunnu että näytin iha luurangolta! :D. Nyt reilu 10kg on saatu kerättyy ja vielä vähän matkaa olis ennen ku oon haluamassani 70kg:ssä :)


      • FoodieM

        Nojoo, oot kyl ollu aika laiha, ainaki numeroiden mukaan, etkä vissiin mitenkään kovin iso vieläkään.
        Sulla oli ihan tavote? Nythän se alkaa olemaan aika lähellä jo :)
        Viel tos haluamassaski painossa oot varmaan viel ihan hyvin normaalipainon rajoissa.
        Kiva jos oot saanu positiivista palautetta :)


      • Mies-22v-174cm
        FoodieM kirjoitti:

        Nojoo, oot kyl ollu aika laiha, ainaki numeroiden mukaan, etkä vissiin mitenkään kovin iso vieläkään.
        Sulla oli ihan tavote? Nythän se alkaa olemaan aika lähellä jo :)
        Viel tos haluamassaski painossa oot varmaan viel ihan hyvin normaalipainon rajoissa.
        Kiva jos oot saanu positiivista palautetta :)

        Muistaakseni 174cm pituisella normaalipaino on 56-76kg jotenka ihan rajoissa mentäisiin :) mutta tavoite on saada oma keho näyttämään hyvältä omissa silmissä, ei mua niinkään kiinnosta että mitä se vaaka näyttää mutta sen mukaan on kiva seurata kasvua ja hyvä asettaa tavoitteita. Mulla muuten mahan ympärysmitta "ennätys" oli 89cm ihan täyteen ahmitulla mahalla :D tyhjänä oli jotain 83-84


      • foodieM

        No numerothan on vaan numeroita eikä kerro kaikkee, tosin onhan vaaka sinänsä selkee mittari mut enemmän merkkaa miltä näyttää ja tärkeintähän on kai kuitenki se et ite tykkää ja on tyytyväinen :)
        Itel ei oo kyl oikein hajuakaan mahan ympärysmitasta, en ees tiiä mistä kohtaa se pitäs mitata, toisaalta vois tietty olla ihan mielenkiintosta mitata "ennen" ja "jälkeen".


      • Mies-22v-174cm
        foodieM kirjoitti:

        No numerothan on vaan numeroita eikä kerro kaikkee, tosin onhan vaaka sinänsä selkee mittari mut enemmän merkkaa miltä näyttää ja tärkeintähän on kai kuitenki se et ite tykkää ja on tyytyväinen :)
        Itel ei oo kyl oikein hajuakaan mahan ympärysmitasta, en ees tiiä mistä kohtaa se pitäs mitata, toisaalta vois tietty olla ihan mielenkiintosta mitata "ennen" ja "jälkeen".

        Numeroitahan ne vaan tosiaan on, tuo 70kg on vaan arvio että siinä varmaan tuntuis mukavalta olla kropan ulkonäön puolesta. Toi mahan mittaaminen "ennen" ja "jälkeen" on ihan hauskaa :D näkee vähä et paljon pystyy ahtaa mahaan ja yrittää jatkossa saada sen vähä isommaks :). Tietty sit näkee kans mitä siihe vyötärölle kertyy tai ei kerry, kumpi sitte onkaan omasta mielestä parempi :) Ite oon mitannu tosta navan kohdilta, siinä se samassa kohdassa pysyy ni helppo muistaa mistä mitata :D


      • foodieM

        Tietty ne numerotki aina vähä jotain kertoo, esim ku itel painoo nyt jo 78kg niinku tos toises kohtaa kerroin ni pienen ylipainon puolel mennään mut ei ny viel mitää minkä kans ei pystys elää, eikä siit viel oo mitään haittaakaan ollu.
        Painoo kyl tullu joku 7-8kg reilus vuodes, eli olin sillon suunnilleen sun "tavotteessa", ei varmaan kaikki oo tullu ahmimisesta mut on silläki osuutensa, sen verran usein tullu tehtyy XD
        Tota mittaamista vois vaik joskus kokeilla, toi navan kohta vois olla hyvä ku ei kai sil oo väliä onks mittauskohta just joku oikee virallinen jos ihan vaan omaks ilokseen mittailee :)


      • Mies-22v-174cm

        Mulla tuli intin aikana varmaan semmonen 4 kiloo (ensin lähti vähän mut sit tuli takas ja noi päälle) kun oli säännöllinen ruokailu joten sitä tottu sit syömää vaikka ei olis nälkä ollukkaa :D ja tietenki sit "urheillessa" se energiankulutus kasvo joten nälkä kun oli ni sit sitä ruokaa kans vedettii paljon. Palveluksen jälkee paino pysy aika samana jonki aikaa mut nyt reilu vuoden aikana onki sit tullu ne loput 8kg jolla ollaan päästy tähän nyky tilanteeseen :) Virallinen vyötärön mittaus tapahtuu vissiinki muutaman sentin navan yläpuolelta, mutta isoimmillaan se taitaa olla justii siinä navan kohalla joten siitä on mun mielestä hyvä kattoo et kuinka isona se maha oikeesti siinä edessä pömpöttää :D


      • foodieM

        Mul ei intis tainnu painolle tapahtuu oikeestaan mitään, tai en ainakaan muista, en kyl sillon seurannukkaan painoo sen kummemmin ku se vaan tuntu pysyvän suht samassa.
        Jotain ehkä reilu pari vuotta sitte painoin viel jotain 62-63kg, eli pikkusen vähemmän ku sä nyt, sen jälkeen on siis tullu noin 15kg lisää.
        Mul kans mahan isoin kohta varmaan suunnilleen navan kohalla, varsinki ku siinä kohtaa on sivuillaki ylimäärästä.


      • Mies-22v-174cm
        foodieM kirjoitti:

        Mul ei intis tainnu painolle tapahtuu oikeestaan mitään, tai en ainakaan muista, en kyl sillon seurannukkaan painoo sen kummemmin ku se vaan tuntu pysyvän suht samassa.
        Jotain ehkä reilu pari vuotta sitte painoin viel jotain 62-63kg, eli pikkusen vähemmän ku sä nyt, sen jälkeen on siis tullu noin 15kg lisää.
        Mul kans mahan isoin kohta varmaan suunnilleen navan kohalla, varsinki ku siinä kohtaa on sivuillaki ylimäärästä.

        Jännää miten joillain ei muuttunu paino ollenkaan siellä ja jotkut taas laihtuivat. En kyl tiiä montaa jolla olis paino paljoa noussu, mutta kaipa sekin ihan ymmärrettävää on kun urheillaan paljon ja syödään välillä vähän enemmän kuin tarttis :D.
        Siitä mä sen mittaisin kerta se on isoimmillaa just sillä korkeudella.


      • foodieM

        Nyt ku sanoit ni ei kyl tuu mieleen et siellä ois jollain paino isommin noussu, paitsi ehkä just se jos alkuun paino putos ja sit tuli suunnilleen sama takas, tosin saattohan siellä tulla lihastaki lisää.
        Mulle on nyt ihan viime aikoina tullu jokunen kommentti painosta, ei ehkä kyl ihmekkään täl painonnousulla, enempi vois jo melkein ihmetellä jos ei sanottas yhtään mitään.


      • mm26v

        No varmaan on tullut kommentteja jos olet 15kg lihonut!
        Millaisia kommentteja on tullut?
        Itse lihonut noin 10kg ja siitäkin jo vähän kuullut.


      • foodieM

        Tuol ylempänä taisin sanoakki et kaverit ei oo sanonu ainakaan viel oikein mitään, oon kyl nyt huomannu et muutama välil vilkuilee mun mahaa...
        Kommentit on tullu enempi sukulaisilta, tuttavilta jne, enimmäkseen sellasia varmaan aika peruskommentteja, näytät hyvin syöneeltä, oot tainnu saada pikkasen pyöreyttä, oot saanu lihaa ympärille ja tota rataa, mitä ny kai yleensä sanotaan ku ei haluta sanoa et oot lihonu XD
        Joku sano et oot miehistyny, muutamat sit vähän suoremmin et ootko lopettanu liikkumisen ku sul on alkanu maha kasvaa ja et oot kyl pulskistunu.
        Mitäs sulle on sit sanottu?


    • ypt

      Kiva lukea että on muitakin, olen kyllä ajatellutkin etten voi olla ainoa edes Suomessa joka tykkää ahmia ja ahtaa masun ihan täyteen. Niin hyvältä kuin se tuntuukin, en kuitenkaan itse viitsi tehdä sitä niin usein kuin ehkä haluaisin, koska en haluaisi pahemmin lihoa.
      Toisaalta eipä sitten tarvitse syödä niin paljoa kerralla tullakseen täyteen kun sitä ei tee niin usein :)

      • Mies-22v-174cm

        Kyllä varmaan löytyy aika paljonkin ihmisiä Suomesta jotka tykkäävät kyseisestä asiasta, eivät vaan ole löytäneet tänne keskustelemaan aiheesta tai sitten haluavat pitää asian omana tietonaan :). Kaikki eivät hakua lihoa joka on mielestäni täysin ymmärrettävää! Ja jos ei halua välttämättä syödä niin paljon niin syö sitten vaikka jotain mikä turvottaa vähän enemmän niin vähempi määrä riittää. Toisille riittää pelkkä täyden tunteen saavuttaminen, mutta esimerkiksi omalla kohdalla nautin siitä kun maha siis ihan paisuu isoksi :D ja haluan oppia saamaan sen turpoamaan isommaksi :) Millaisissa mitoissa muuten pyöritte? Pituus, paino, mahan ympärysmitta? Ja minkä ikäisiä ootte? Olisi kiva tietää :)


      • foodieM

        Ite tykkään siitä tunteesta ku on ihan täyteen ahdettu ja saa pyöriä ja oleilla maha pinkeenä, tykkään myös siitä ku maha paisuu ja on pyöreänä ahmimisen jälkeen.
        Oon vaan tosiaan tainnu tehä tota vähän turhanki usein ja paljon, todennäkösesti just ahmiminen näkyy mul kans painossa.
        Pituutta mul on suunnilleen saman verran ku sul 175cm mut painoa on jo 78kg, mahan ympärysmitasta en oo nyt ihan varma, oisko jotain reilu 100cm.
        Ikää on 28v


      • ypt

        Pidän kyllä siitä miltä tuntuu kun olen ahminut masun täyteen ja siitäkin miltä masuni näyttää kun se pömpöttää täynnä ruokaa :)
        En ole ainakaan vielä keksinyt mitä voisin syödä että saisin saman tunteen vähemmällä ruoalla, itselleni ehkä osa nautintoa on myös juuri se että syön jotain roskaruokaa tms epäterveellistä, se kielletty hedelmä ;)
        Lihoa en tosiaan kuitenkaan haluaisi, nautin vain siitä täytenä olemisen tunteesta, siksi siis olenkin yrittänyt etten ahmisi niin usein kuin mieli tekisi, jos ahmisin aina kun mieli tekee, se olisi varmaan kerran viikossa XD
        Olen vain viime aikoina huomannut että vyötärölle on alkanut hieman kertyä ja masu näyttää vähän pömpöttävän myös normaalitilassa, kun en ole ahminut, kilojakin on vuoden aikana tullut muutama lisää, ei nyt vielä mitään katastrofaalista mutta jos näin jatkuu, se alkaa varmaan pian kyllä näkyä selvästi :/
        Olen 20 vuotias, 165cm/57kg.


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Pidän kyllä siitä miltä tuntuu kun olen ahminut masun täyteen ja siitäkin miltä masuni näyttää kun se pömpöttää täynnä ruokaa :)
        En ole ainakaan vielä keksinyt mitä voisin syödä että saisin saman tunteen vähemmällä ruoalla, itselleni ehkä osa nautintoa on myös juuri se että syön jotain roskaruokaa tms epäterveellistä, se kielletty hedelmä ;)
        Lihoa en tosiaan kuitenkaan haluaisi, nautin vain siitä täytenä olemisen tunteesta, siksi siis olenkin yrittänyt etten ahmisi niin usein kuin mieli tekisi, jos ahmisin aina kun mieli tekee, se olisi varmaan kerran viikossa XD
        Olen vain viime aikoina huomannut että vyötärölle on alkanut hieman kertyä ja masu näyttää vähän pömpöttävän myös normaalitilassa, kun en ole ahminut, kilojakin on vuoden aikana tullut muutama lisää, ei nyt vielä mitään katastrofaalista mutta jos näin jatkuu, se alkaa varmaan pian kyllä näkyä selvästi :/
        Olen 20 vuotias, 165cm/57kg.

        Ite oon huomannu että riisi ainakin saa mun mahan turpoopaan suhteellisen hyvin. Toinen on kun on syönyt ihan normaali päivällisen ja jälkkäriksi vetää ihan vaan perua jätski tuutin yms. Ja kahvin, mutta sekin on ihan yksilökohtaista että mikä turvottaa ja mikä ei. Koita vaikka syömisen jälkeen juoda 1.5-2 litraa vettä :). Se sun mahan pömpöttäminen on varmaankin vaan turvotusta, mulla ainaki ku on syöny yhtenä päivänä "vähän" enemmän kuin normaalisti niin se turvotus pysyy parhaillaan muutamankin päivän ja vaakakin näyttää että painoa olis tullu mutta sekin häviää kun turvotus laskee.


      • ypt

        Voisihan noitakin kokeilla, veden juominen ei kyllä varsinaisesti houkuttele, saisihan silläkin ehkä sen täyden tunteen mutta se ei olisi sama asia kuin että masu on täynnä ruokaa, ja mieluiten siis roskaruokaa XD
        Kun sanoin että näyttäisi siltä että vyötärölle on tullut hieman ylimääräistä, masu vähän pömpöttää ja vaakakin näyttää lisäystä, tarkoitin nimenomaan normaalitilaa, kun en ole ahminut esimerkiksi muutamaan viikkoon :/
        Sen olen huomannut aiemmin että ahmimisen seuraukset saattavat näkyä joskus muutamankin päivän, nuo mainitsemani muutokset ovat enemmänkin pysyviä.
        Tiedän kyllä etten ole mitenkään lihava, ylipainoinen tai edes lähellä sitä mutta suunta siis hieman huolestuttaa.


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Voisihan noitakin kokeilla, veden juominen ei kyllä varsinaisesti houkuttele, saisihan silläkin ehkä sen täyden tunteen mutta se ei olisi sama asia kuin että masu on täynnä ruokaa, ja mieluiten siis roskaruokaa XD
        Kun sanoin että näyttäisi siltä että vyötärölle on tullut hieman ylimääräistä, masu vähän pömpöttää ja vaakakin näyttää lisäystä, tarkoitin nimenomaan normaalitilaa, kun en ole ahminut esimerkiksi muutamaan viikkoon :/
        Sen olen huomannut aiemmin että ahmimisen seuraukset saattavat näkyä joskus muutamankin päivän, nuo mainitsemani muutokset ovat enemmänkin pysyviä.
        Tiedän kyllä etten ole mitenkään lihava, ylipainoinen tai edes lähellä sitä mutta suunta siis hieman huolestuttaa.

        Niinno eihän se ole kyllä sama ku kunno roskaruoka mutta parempi sekin ku ei mitään ;D meidän ikäsenä on vielä aika hankala sanoa että mihin se paino sitten jämähtää, mullakin varmaa iha normaali kasvusta tulee vielä jonki verran että ei muutamaa kiloa kannata turhaan pelästyä :) mut jos sua häiritsee se pömpötys niin kyllä sekin varmaan pienellä urheilulla ja ruokavaliolla siitä häviää. Ihan perus kaava on että jos syö enemmän kuin kuluttaa niin sitten ylimääränen energia varastoituu rasvaks ja jos kuluttaa enemmän kuin syö niin keho alkaa kuluttaa kehon omaa varastoa. Oman energiakulutuksen voi helposti laskee netissä jos haluaa ottaa enempi selvää :)


      • ypt

        Pituutta en ole kasvanut enää ainakaan muutamaan vuoteen, joten sen piikkiin en oikein voi kiloja laittaa.
        Pituus oli vuosi sitten sama 165cm, painoa oli 53kg, ei nyt siis vielä mikään valtaisa lisäys mutta lisäys kuitenkin.
        Masu oli silloin ei nyt ehkä treenattu eikä varsinaisesti täysin litteäkään mutta ainakin melko lähellä litteää.
        Tiedän että pitää kuluttaa se minkä syö, muuten paino nousee, pitänee yrittää syventyä tuohon energian kulutukseen ja lisätä liikuntaa että saisin painon nousun pysähtymään, eihän tuo 4kg nyt vielä ole paljoa mutta jos tahti tästä eteenpäinkin on 4kg vuodessa... :/
        En sinänsä haikaile täysin litteää masua, pärjään kyllä vaikka masu hieman pömpöttääkin mutta jotain varmaan täytyisi tehdä ennen kuin masu muuttuu pienestä kummusta kunnon pömppömasuksi.
        Ei sellaisessakaan vikaa ole, en vain haluaisi itselleni sellaista.


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Pituutta en ole kasvanut enää ainakaan muutamaan vuoteen, joten sen piikkiin en oikein voi kiloja laittaa.
        Pituus oli vuosi sitten sama 165cm, painoa oli 53kg, ei nyt siis vielä mikään valtaisa lisäys mutta lisäys kuitenkin.
        Masu oli silloin ei nyt ehkä treenattu eikä varsinaisesti täysin litteäkään mutta ainakin melko lähellä litteää.
        Tiedän että pitää kuluttaa se minkä syö, muuten paino nousee, pitänee yrittää syventyä tuohon energian kulutukseen ja lisätä liikuntaa että saisin painon nousun pysähtymään, eihän tuo 4kg nyt vielä ole paljoa mutta jos tahti tästä eteenpäinkin on 4kg vuodessa... :/
        En sinänsä haikaile täysin litteää masua, pärjään kyllä vaikka masu hieman pömpöttääkin mutta jotain varmaan täytyisi tehdä ennen kuin masu muuttuu pienestä kummusta kunnon pömppömasuksi.
        Ei sellaisessakaan vikaa ole, en vain haluaisi itselleni sellaista.

        Niinkun tossa todettiin että se on tärkeintä että itse viihtyy omassa kropassa :) eli jos ei halua lihoa niin se on mun mielestä ihan ok! Varmaan jonkin verran painoo tulee ihan lihasten kasvusta (vaikka niitä ei välttämättä nää niin siellähän ne on). Lihas painaa muutenkin enemmän kuin rasva joten ei sitä vaakaa kannata turhemmin vilkuilla.


      • ypt

        Viihdyn kyllä kehossani näinkin, idea vain oli se etten haluaisi lihoa, ainakaan enää kovin paljoa lisää, sehän ei sinänsä olisi muuten mikään ongelma ja varmasti hyvinkin helposti toteutettavissa mutta pieni ongelma tulee siitä että haluni ahmia masu aivan täyteen ei ole kadonnut minnekkään, ja siis mieluiten vielä sillä roskaruoalla XD
        Mutta eiköhän tuohonkin vielä joku ratkaisu löydy.
        Eihän vaaka kerro kaikkea mutta vaaka peili vaatteet yhdessä ovat jo aika hyvä mittari :)
        Kyllähän lihaksetkin voivat kasvaa mutta se tuskin näkyisi ylimääräisenä vyötäröllä ja pienenä kumpuna masun kohdalla XD


      • Mies-22v-174cm

        Juu tuo onkin vähän haasteellista jos haluaa ahmia masun täytee roskaruokaa mutta ei halua lihoa (mulla hoituu näppärästi molemmat samalla :D), mut etköhän sä keksi jonku sopivan ruoan tai rytmin että kuinka usein voi ahmia ja kuinka paljon pitää liikkua. Onks tää sun kertymä ihan semmosta että siitä saa sormilla kiinni vai onks se enemmänki semmonen kiinteen olonen pömpötys?


      • ypt

        Pieni haastehan tässä taitaa olla, saisi sitä tietysti masun täyteen ja pyöreäksi varmaan vaikka melkein pelkällä vedelläkin, jotain sen suuntaista olen joskus kokeillutkin mutta kun se ei siis ainakaan itselleni ole sama asia, eikä tunnu samalta kuin masun täyttäminen ruoalla.
        Joku kompromissi pitää vain kehitellä, varmaankin juuri liikunnasta jne että voin edelleen ainakin toisinaan ahmia ilman että lihon.
        Sinä haluat lihoa? Niinhän tuolla toisaalla lukikin että on jonkinlainen tavoitekin.
        Kertymästä vyötäröllä ei saa kovin hyvin kiinni, masun kumpu muuttuu muuttuu istuessa sellaiseksi makkaraksi josta kyllä saa kiinni, seistessä hieman huonommin, eli vähän kiinteämpi, miksi kysyt?


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Pieni haastehan tässä taitaa olla, saisi sitä tietysti masun täyteen ja pyöreäksi varmaan vaikka melkein pelkällä vedelläkin, jotain sen suuntaista olen joskus kokeillutkin mutta kun se ei siis ainakaan itselleni ole sama asia, eikä tunnu samalta kuin masun täyttäminen ruoalla.
        Joku kompromissi pitää vain kehitellä, varmaankin juuri liikunnasta jne että voin edelleen ainakin toisinaan ahmia ilman että lihon.
        Sinä haluat lihoa? Niinhän tuolla toisaalla lukikin että on jonkinlainen tavoitekin.
        Kertymästä vyötäröllä ei saa kovin hyvin kiinni, masun kumpu muuttuu muuttuu istuessa sellaiseksi makkaraksi josta kyllä saa kiinni, seistessä hieman huonommin, eli vähän kiinteämpi, miksi kysyt?

        Juu hieman haluaisin vielä saada massaa mutta ei sillä niinkään väliä että minne. Jos vähän mahaa tulee lisää niin ei haittaa, mutta parastahan olis jos se tulis tasasesti ympäri kroppaa :). Sitä mietin lähinnä että jos se kovin kiinteältä tuntuu seistessä niin ei se välttämättä pelkkää rasvaa ole, ite oon ainaki huomannu sen että vaikka maha pömpöttää vähän enemmän kuin ennen niin seisomalla ryhdikkäästi (ei siis mitään mahaan sisään päin vetämällä) maha näyttää paljon pienemmältä. Toki keho kerää hiukan rasvaakin jos ei sitä yritä koko ajan urheilla pois joka on ihan normaalia, mutta jos kans ei hirveästi käytä vatsalihaksia (varsinkaan niitä sisempiä jotka pitävät sisuskalut napakasti paikallaan ja ryhdin hyvänä) niin alkaa helposti maha pömpöttää.


      • ypt

        Vaikuttaahan sekin tietysti millaisessa ryhdissä vaikkapa seisoo että miltä näyttää.
        Eivät vatsalihakseni varmaankaan mitenkään huippukunnossa ole mutta en usko että masuni nykyinen pieni pysyvä pömpötys noista johtuu.
        Luulen että kyllä se johtuu ihan vain siitä että olen hieman lihonut kun vyötärölläkin on tosiaan hieman pehmeyttä, jota siinä ei ole ennen ollut ja painokin näyttää olevan ihan pysyvästi aiempaa korkeampi, eikä masun kumpu seistessäkään tunnu varsinaisesti mitenkään kiinteältä, vain vähän kiinteämmältä kuin istuessa, jolloin aika pehmeä.
        Jos saa kysyä niin millainen sinun oma mahasi tällä hetkellä on?


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Vaikuttaahan sekin tietysti millaisessa ryhdissä vaikkapa seisoo että miltä näyttää.
        Eivät vatsalihakseni varmaankaan mitenkään huippukunnossa ole mutta en usko että masuni nykyinen pieni pysyvä pömpötys noista johtuu.
        Luulen että kyllä se johtuu ihan vain siitä että olen hieman lihonut kun vyötärölläkin on tosiaan hieman pehmeyttä, jota siinä ei ole ennen ollut ja painokin näyttää olevan ihan pysyvästi aiempaa korkeampi, eikä masun kumpu seistessäkään tunnu varsinaisesti mitenkään kiinteältä, vain vähän kiinteämmältä kuin istuessa, jolloin aika pehmeä.
        Jos saa kysyä niin millainen sinun oma mahasi tällä hetkellä on?

        Varmaan se sitten siitä lihomisesta johtuu, mutta varmasti oot vieläki iha hyvässä kunnossa joten etköhän sä saa painon nousun kuriin :) Mulla on alkanu maha pysyy kans pömpöttävänä sen verran että ei housunnappia tai vyönsolkea näy ja vaikka kuinka laihistilee tai vatsalihaksia jännittelee niin pehmeeltä tuntuu vieläki ja sormella ku vähäsen heilauttaa niin ihan hetkeksi jää vielä hyllymään. Ihan vähäselläkin syömisellä maha turpoo (varsinki alamaha) semmoseks et t-paita ku on päällä niin jää paidan helma ilmaan roikkumaan. On kans alkanu suurin osa farkuista kiristää, mut ne onki ollu käytössä jo ennen ku painoo alko kertymää :D


      • ypt

        Kyllä tämä pieni masun pömpötys ihan lihomisesta johtuu, ei siitä mihinkään pääse, tosin lihominen tuntuu tässä kohtaa ehkä hieman voimakkaalta ilmaisulta kun paino noussut vain sen 4kg ja vielä olen kuitenkin selkeästi normaalipainon rajoissa.
        Painoahan saisi periaatteessa tulla vielä aika montakin kiloa lisää ja olisin silti edelleen normaalipainoinen, ainakin laskennallisesti.
        En ehkä kuitenkaan halua kokeilla kuinka paljon masuni sitten pömpöttäisi jos olisin normaalipainon ylärajoilla, ja eiköhän se näkyisi jo vyötäröllä laajemminkin...
        Nykytilanteessa kun ei tarvitse kuin saada painonnousu loppumaan, jos päästäisin painon vielä nousemaan selkeästi, enkä sitten pitäisikään lopputuloksesta sitten olisikin edessä jo painon pudotus, mikä taas taitaisi toimia aika huonosti yhteen ahmimisen kanssa ;)
        Itselläni ahmiessa masu turpoaa ja pömpöttää aikalailla kokonaisuudessaan ja silloin muutenkin istuvat farkut tuntuvat tiukoilta, normaalitilassa tuntuvat melko samalta kuin ennenkin, pesun jälkeen hetken ehkä aavistuksen tiukemmilta.
        En tarkoita mitenkään loukata mutta kirjoittamasi perusteella vaikuttaa siltä että sinulla olisi jo selkeästi masua?
        Siinä ei siis ole mielestäni ollenkaan mitään pahaa tai väärää, masu niin sanotusti sopii monelle, itselleni en vain sellaista halua, vaikka saattaisihan sellainen jonkun mielestä sopia minullekkin mutta en oikein viitsi kokeilla, helppoahan ja varmasti mukavaakin sen hankkiminen olisi mutta sitten jos en pitäisi siitä, olisikin kova työ hankkiutua siitä eroon.


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Kyllä tämä pieni masun pömpötys ihan lihomisesta johtuu, ei siitä mihinkään pääse, tosin lihominen tuntuu tässä kohtaa ehkä hieman voimakkaalta ilmaisulta kun paino noussut vain sen 4kg ja vielä olen kuitenkin selkeästi normaalipainon rajoissa.
        Painoahan saisi periaatteessa tulla vielä aika montakin kiloa lisää ja olisin silti edelleen normaalipainoinen, ainakin laskennallisesti.
        En ehkä kuitenkaan halua kokeilla kuinka paljon masuni sitten pömpöttäisi jos olisin normaalipainon ylärajoilla, ja eiköhän se näkyisi jo vyötäröllä laajemminkin...
        Nykytilanteessa kun ei tarvitse kuin saada painonnousu loppumaan, jos päästäisin painon vielä nousemaan selkeästi, enkä sitten pitäisikään lopputuloksesta sitten olisikin edessä jo painon pudotus, mikä taas taitaisi toimia aika huonosti yhteen ahmimisen kanssa ;)
        Itselläni ahmiessa masu turpoaa ja pömpöttää aikalailla kokonaisuudessaan ja silloin muutenkin istuvat farkut tuntuvat tiukoilta, normaalitilassa tuntuvat melko samalta kuin ennenkin, pesun jälkeen hetken ehkä aavistuksen tiukemmilta.
        En tarkoita mitenkään loukata mutta kirjoittamasi perusteella vaikuttaa siltä että sinulla olisi jo selkeästi masua?
        Siinä ei siis ole mielestäni ollenkaan mitään pahaa tai väärää, masu niin sanotusti sopii monelle, itselleni en vain sellaista halua, vaikka saattaisihan sellainen jonkun mielestä sopia minullekkin mutta en oikein viitsi kokeilla, helppoahan ja varmasti mukavaakin sen hankkiminen olisi mutta sitten jos en pitäisi siitä, olisikin kova työ hankkiutua siitä eroon.

        Olis sulla vielä 10kg "varaa" nostaa painoa ennen ku olisit normaalipainon ylärajassa, mutta musta toi paino on vähä huono indikaattori sille että mikä on ns. normaali. Kehoja on kuitenkin erinlaisia, lihaksikkaita, pehmeitä, luonnostaan laihoja ja jne. Mielestäni sitä ei oikein voi sanoa että mikä on "normaali" jos ei tidä kehon tyyppiä, kunhan itse on tyytyväinen niin se on tärkeintä :)
        Ja laihduttaminen ja ahmiminen sopivat vielä huonommin yhteen kun painon pitäminen samassa ja ahmiminen ;D
        Haha juu ei mitää hätiä! Masua mulla kans näyttää varmaan olevan enemmän kuin oikesti on, meinaan jatkuva "tuhdisti" syöminen tekee mulla justii sen että maha pömpöttää koko ajan vaikka ei olis just äsken syöny, mutta jos muutamankin päivän vetäisi kevyemmillä annoksilla niin maha ei varmaankaan pömpötä läheskään yhtä selvästi... ehkä. Myöskin 84cm vyötärö (navan kohalta mitattuna) ja 29"-30" kokoiset farkut = maha pömpöttää selvästi :D ite tykkään siitä että vähän on masua, en ihan kuitenkaan mitää semmosta pysyvää isoa haluu mutta pehmeä on mielestäni paremman näkönen ku kiintee ja littee :)


      • ypt

        Niinpä, kehoja on erilaisia, eikä pelkkiä numeroita tosiaan oikein voi sellaisenaan soveltaa kaikkiin.
        Se voisikin olla mielenkiintoista nähdä jos antaisi painon nousta vielä tuon 10kg, että paljonko masu sitten oikein pömpöttäisi ja kuinka paljon olisi tavaraa vyötäröllä XD
        Varmasti näkyisi jo päällekkin päin, kun nykyinen pieni kumpu ei vielä juurikaan erotu vaatteista, jos vaatteet eivät ole kovin tiukat.
        Tuo muutaman päivän kevennys ei kyllä minua ole auttanut, masu vähän pömpöttää itsepintaisesti vaikka en olisi ahminut pariin viikkoonkaan mutta siinäpähän sitten on...
        Hmm, no varmasti sinulla masu pömpöttää selvästi jos tuon kokoiset farkut, ainakin jos ne ovat navan kohdalla :D
        Kyllähän tuollainen sopiva pehmeä masu on ihan mukava :)


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Niinpä, kehoja on erilaisia, eikä pelkkiä numeroita tosiaan oikein voi sellaisenaan soveltaa kaikkiin.
        Se voisikin olla mielenkiintoista nähdä jos antaisi painon nousta vielä tuon 10kg, että paljonko masu sitten oikein pömpöttäisi ja kuinka paljon olisi tavaraa vyötäröllä XD
        Varmasti näkyisi jo päällekkin päin, kun nykyinen pieni kumpu ei vielä juurikaan erotu vaatteista, jos vaatteet eivät ole kovin tiukat.
        Tuo muutaman päivän kevennys ei kyllä minua ole auttanut, masu vähän pömpöttää itsepintaisesti vaikka en olisi ahminut pariin viikkoonkaan mutta siinäpähän sitten on...
        Hmm, no varmasti sinulla masu pömpöttää selvästi jos tuon kokoiset farkut, ainakin jos ne ovat navan kohdalla :D
        Kyllähän tuollainen sopiva pehmeä masu on ihan mukava :)

        Oon itekkin välillä miettiny että miltähän sitä näyttäs vaikka 10-15kg painavammalta mut ihan niin paljoo mulla ei oo ainakaa vielä tavotteena. Ja mä en onneks farkkuja ihan navan kohalla pidä! ;D jos napa olis kumpareen huipulla niin farkkujen reuna olis sitte ihan kumpareen juurella, suunnilleen tossa lonkkaluiden kohalla. Jos pitää jossain istua vähäsenkään pitempään niin on tullu tavaks avata housunnappi ku muuten puristaa ilkeesti ja masumakkara näkyy suht selvästi ;D


      • ypt

        Varmasti olisi tiukkaa jos pitäisit tuon koon farkkuja masun isoimmalla kohdalla :D
        Ilmeisesti pidät siis farkkuja niin sanotusti masun alla?
        Tietysti tulee myös mieleen että olisikohan kohta aika uusia farkkuvalikoimaa, jos pitää nappia availla jottei puristaisi eikä tulisi selvästi näkyvää masumakkaraa... ;)
        Niin mielenkiintoista kuin se tosiaan saattaisikin olla, itse en kyllä uskalla antaa painon nousta, varsinkaan tuota 10kg, olisi turhan työlästä sitten hankkiutua siitä eroon jos se ei miellyttäisikään.
        Ja sitä paitsi, painoa kun kai saattaa tulla jo ihan muutenkin hieman kun ikää tulee, eli jos nyt antaisin tulla tuon 10kg ja sitten vielä mitä ikä mahdollisesti tuo tullessaan, hups ja olisinkin jo ylipainon puolella ennen kuin huomaisinkaan, mieluummin siis yritän pysytellä suunnilleen tässä :)
        Jos sitä taas voisi kokeilla ikään kuin vain nappia painamalla niin varmaan kokeilisinkin.
        Siinä mielessä tavallaan hieman kadehdin että annat vain painon nousta, vaikka sellaisen kuvan ainakin saa että sinulla on jo ehkä hieman ylimääräistä, ainakin masussa, vaikket olekkaan vielä sinänsä mitenkään ylipainoinen, ja ehkä olen hieman kateellinen siitäkin että sinulla myös vaikuttaa olevan hauskaa sitä tehdessä XD


      • Mies-22v-174cm

        Varmaan pitäs joo käydä vähä vaate ostoksilla :D ongelmana on ollut aikaisemmin se että esim farkkujen pituus ja leveys ei oo yleensä täsmänny niin saas nähä miten nyt löytyis, eniten oon varmaan mahan alueelta lihonnu (sen verran että vatsalihaksia ei meinaa nähä vaikka kuinka jännittää) niin saas nähä minkä kokoset olis nyt sopivat. Mulla paino nouseee niin hitaan olosesti että oon pystyny tähän asti syömään roskaruokaa niin paljon kun tekee mieli ja ei siltikään tapahdu mitään maagisen nopeaa lihomista. Kyllähän sitä pääsee vähä nautiskelemaan kun ei tarvitse ainakaan vielä varoa syömisen määrää ja saa vetää mahan niin täyteen ja niin usein kun haluaa ;) ja tosiaan sitä tulee kans tehtyä monta kertaa viikossa.


      • ypt

        No jos sinulla aikaisemmin ei ole meinannut farkkujen pituus ja leveys täsmätä niin jospa tuo olisi nyt korjautunut :)
        Ainakin sellaisen kuvan on tosiaan saanutkin että sinulla on masu kasvanut.
        Juuri tuosta olenkin hieman kateellinen että voi syödä niin paljon ja niin usein kuin haluaa, ja mitä haluaa kun ei tarvitse välittää siitä tuleeko painoa lisää vai ei, kelpaisi kyllä minullekkin ;)
        Mutta siis ilman painonnousua :)
        Ja olisi minulle kelvannut tuokin että vaikka syö masun pullolleen roskaruokaa useammankin kerran viikossa, paino nousee silti hitaasti :)
        Itselläni saattaa tietysti olla muussakin syömisessä parantamisen varaa kun paino on noussut vaikka olen ahminut huomattavasti harvemmin...


      • Mies-22v-174cm

        Tähän asti oon ollu erittäin tyytyväinen lihomiseeni :) aika tasaisesti on jakautunut ympäri kroppaa, mutta mahan ja rinnan kohilla sen näkee varmaan näkee parhaiten kun ei kylkiluut enää ole niin näkyvissä. Kädet, jalat ja kasvot ovat vaan sen verran että eivät näytä niin anorektisilta :D (eivät kuitenkaan mitenkään pehmeitä ole).
        Jotakinhan siinä sun syömisessä on varmaan mikä vaikuttaa painoon , mutta vieläkin luulen että se on ihan vaan sun kropan normaalia kehittymistä :) Veikkaisin että sulla varmaan normaali päivän kulutus on jotain -2000kcal (riippuu tietenki paljo liikut)


      • ypt

        Itselläni noussut paino on toistaiseksi näkynyt selvimmin juuri tuossa masun pienessä kummussa, vyötärölle tullut pehmeys ei varsinaisesti vielä juuri näy.
        Oikein tiukoissa farkuissa saattaa lähinnä istuessa tulla pieni makkara mutta vielä siis pieni.
        Muuten painonnousu ei juurikaan näy, ja näin ainakin yritän sen myös pitää :)
        Mitä kropan kehittymiseen tulee, pituutta ei tosiaan ole tullut ainakaan muutamaan vuoteen ja muutenkin kroppa lienee jo kehittynyt kutakuinkin "valmiiksi".
        Salilla käyn jonkin verran mutta en käytä isoja painoja kun tarkoitukseni ei ole sinänsä kasvattaa lihaksia, enemmänkin ylläpitää, eli mitenkään merkittävää painoa ei pitäisi niistäkään tulla.
        Joten mukava tietysti että yrität niin sanotusti pyöritellä asiaa parhain päin :) mutta ei siitä silti taida päästä mihinkään että tullut paino, siis edelleen toki melko pieni määrä, on kyllä ihan ylimääräistä ;)
        Ei siis edelleenkään vielä mikään katastrofi, kunhan en päästä tilannetta karkaamaan käsistä :)
        Kuulostaa siltä että itse tosiaan olet erittäin tyytyväinen omaan painoosi ja myös sen nousuun, mikä on mielestäni hieno asia :)
        Kaikkien ei tosiaankaan tarvitse olla laihoja, itselläni vaan ei ainakaan toistaiseksi rohkeus riittäisi antaa painon nousta niin että lihominen olisi noinkin huomattava, vaikka eihän tuo sinun painonnoususi mitenkään valtava ole, varsinkin kun ottaa huomioon mistä lukemista lähdit :)


      • Mies-22v-174cm
        ypt kirjoitti:

        Itselläni noussut paino on toistaiseksi näkynyt selvimmin juuri tuossa masun pienessä kummussa, vyötärölle tullut pehmeys ei varsinaisesti vielä juuri näy.
        Oikein tiukoissa farkuissa saattaa lähinnä istuessa tulla pieni makkara mutta vielä siis pieni.
        Muuten painonnousu ei juurikaan näy, ja näin ainakin yritän sen myös pitää :)
        Mitä kropan kehittymiseen tulee, pituutta ei tosiaan ole tullut ainakaan muutamaan vuoteen ja muutenkin kroppa lienee jo kehittynyt kutakuinkin "valmiiksi".
        Salilla käyn jonkin verran mutta en käytä isoja painoja kun tarkoitukseni ei ole sinänsä kasvattaa lihaksia, enemmänkin ylläpitää, eli mitenkään merkittävää painoa ei pitäisi niistäkään tulla.
        Joten mukava tietysti että yrität niin sanotusti pyöritellä asiaa parhain päin :) mutta ei siitä silti taida päästä mihinkään että tullut paino, siis edelleen toki melko pieni määrä, on kyllä ihan ylimääräistä ;)
        Ei siis edelleenkään vielä mikään katastrofi, kunhan en päästä tilannetta karkaamaan käsistä :)
        Kuulostaa siltä että itse tosiaan olet erittäin tyytyväinen omaan painoosi ja myös sen nousuun, mikä on mielestäni hieno asia :)
        Kaikkien ei tosiaankaan tarvitse olla laihoja, itselläni vaan ei ainakaan toistaiseksi rohkeus riittäisi antaa painon nousta niin että lihominen olisi noinkin huomattava, vaikka eihän tuo sinun painonnoususi mitenkään valtava ole, varsinkin kun ottaa huomioon mistä lukemista lähdit :)

        Heh no kai sitä ehkä vähä yritin pyöritellä mut enivei :D mun mielestä semmonen määrä mitä sulla on "ylimäärästä" kuuluu ihmisen normaaliin rakenteeseen. Enempi vikaa kropassa on jos rasvaprosentti on 0 normaali elämisellä, eli siis ei mitää diettaamisia ja rasvanpolttojumppa hässäköitä yms. vaan ihan perus liikkumista ja normaali syömistä.
        Ei munkaan kohalla voi vielä sanoa että olisin lähelläkään lihavaa ;D tämänhetkinen ~65kg mitä painan nyt on kirjaimellisesti "normaalipainon" puolessa välissä (174cm pituisella normaalipaino on 55-75kg). Mutta kyllä sen 12 kg mitä oon saanut lisää painoa näkee :) ei se pelkkää läskiä ole todellakaan mutta sitäkin on aika sopivasti, se että maha pömpöttää näkyvästi johtuukin enimmäkseen sitten niistä muista turvotus/ryhti ja tiukat vaatteet jutuista :D


    • Olen 35-vuotias sinkkumies. Nautin siitä kun masuni pyöristyy, muuttuu pehmeämmäksi ja alkaa roikkua. On ihana tunne kun on ahtanut masun aivan täyteen, tulee sellainen unelias rento ja mukava olo. Painon nousu ja kehon pyöristyminen ovat ihanaa.

      Kuinka vaatteet jäävät pieniksi pulskistumisen seurauksena, nähdä kuinka keho paisuu isommaksi ja nähdä ihmisten reaktio lihomisen suhteen.

      Olisi todella kiva löytää nainen joka tykkää lihavista miehistä, ei haittaisi vaikka mies lihoo ja auttaisi miestä lihoamaan isommaksi kannustamalla, syöttämällä. Nainen myös seuraisi lihomista säännöllisillä punnituksilla, mittanauhalla ja pitäisi päiväkirjaa painosta.

      Pidän itse pyöreistä, pulleista ja muhkuista naisista ja minua ei haittaa vaikka nainen lihoo samalla kuin minä, ei ole välttämättämyys missään nimessä.

    • Elemen791

      Lasketaanko se että tykkää nähdä kun naiselle käy näin?

    • Nälkäköyhä

      No ainakin meillä vaimon entisestä liitosta oleva teinipoika,syö saatanan hikoileva läski jääkaapin tyhjäksi,ja ilmeisesti nauttii siitä kun muille ei jää muruakaan.

    • ÄksÄl30

      Olen miettinyt, kuinka hienoa olisi olla "fitnessparille" kotityttönä, niin että joutuisi olemaan alasti naisen arvioidessa läskejä kovin sanoin.. Ja pistäisivät syömään paljon kaikkea epäterveellistä ja esim. vaikka ihan puhaasti voita ja sokeria sekaisin kupissa, itse söisivät terveellisesti ja treenaisivat kuten tottuneet, mutta minua pitäisivät "possuna". Hmm.. en tiedä menikö vähän ohi aiheen, mutta littyy syömiseen myös.

    • Olisi ihana käydä säännöllisesti terveydenhoitajan tarkastuksissa samalla kun painoa kertyy koko ajan lisää. Kuinka painoa kertyy koko ajan lisää, mahan koko paisuu isommaksi ja vaatteet jäävät pienemmäksi. Kuinka terveydenhoitaja reagoi jatkuvaan lihomiseen kun punnitsee, mittaa mahan kokoa ja merkitsee nämä ylös. Erityisesti olisi kiihottavaa terveydenhoitajan taivastelu lihomisen suhteen, kiusottelu kasvavan mahan takia ja reaktio ylipäätään.

    • Omituinennainen

      Mä tykkään katsoa kun joku ahmii vatsansa ihan täpötäyteen. Kiihottaa nähdä se muutos, kun vatsa on pinkeä ja turvonnut...kun housut kiristää ja sit kun avaa housun napin ja vetoketjun että vatsa pääsee valloilleen. Erityisen kiihottavaa on se, jos stuffingin tekee vaikka oluella ja samalla humaltuu. Kun vatsa on turvonnut ja roikkuva, kun röyhtäilee ja tulee hikka, se on todella turn on. Tiedän olevani kummallinen tässä fetisissä, mutta tällainen on ollut aina.
      Terv 40v nainen

    • Vieläkö täällä käy aiheesta kiinnostuvia henkilöitä?

      Terveisin entinen Mies22v174cm

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe