Olen jo pitkään halunnut aloittaa kielen jota opiskella, ja päädyin näiden kahden väliin. Kummatkin kuulostaa kivalta korvaani, ehkä enemmän jopa romania, mutta haluaisin tietää että kumpaa näistä pidetään vaikeampana! Tai sitten vaikka ihan se, että mitkä ovat ne ns. "vaikeat alueet" kyseisissä kielissä. (suurimmat kömmähdyskohdat yleisesti jne)
Vielä mainittakoon, että itse puhun suomen lisäksi englantia ja saksaa sujuvasti! :D
Romanian vai tsekin kielen opiskelu
kielikymysys
1
225
Vastaukset 1
- sepajuu
Aika harva osaa sekä tsekkiä että romaniaa, joten helppouden tai vaikeuden vertailu ei ole yksinkertaista.
Tsekki on slaavilainen kieli, ja niissä on omat hankaluutensa. Romania on romaaninen kieli, nämä tuppaavat olemaan rikkonaisia, paljon yksityiskohtia ja poikkeuksia. Romania on romaanisista kielistä erilaisin.
Itse ajattelisin, että kiinnostus kielen kulttuuriin ratkaisee, ellei sitten opiskelu perustu johonkin käyttötarpeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1913160- 941435
- 1281122
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2481122Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä86975- 97841
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun111694Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55685Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid108658- 38592