Olen jo pitkään halunnut aloittaa kielen jota opiskella, ja päädyin näiden kahden väliin. Kummatkin kuulostaa kivalta korvaani, ehkä enemmän jopa romania, mutta haluaisin tietää että kumpaa näistä pidetään vaikeampana! Tai sitten vaikka ihan se, että mitkä ovat ne ns. "vaikeat alueet" kyseisissä kielissä. (suurimmat kömmähdyskohdat yleisesti jne)
Vielä mainittakoon, että itse puhun suomen lisäksi englantia ja saksaa sujuvasti! :D
Romanian vai tsekin kielen opiskelu
1
141
Vastaukset
- sepajuu
Aika harva osaa sekä tsekkiä että romaniaa, joten helppouden tai vaikeuden vertailu ei ole yksinkertaista.
Tsekki on slaavilainen kieli, ja niissä on omat hankaluutensa. Romania on romaaninen kieli, nämä tuppaavat olemaan rikkonaisia, paljon yksityiskohtia ja poikkeuksia. Romania on romaanisista kielistä erilaisin.
Itse ajattelisin, että kiinnostus kielen kulttuuriin ratkaisee, ellei sitten opiskelu perustu johonkin käyttötarpeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918328
- 926435
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586284Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344931- 453331
- 503285
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573192- 442869
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512826- 532807