Kokemuksia/mielipiteitä suhteesta, jossa nähdään vain vapaa-aikoina; viikonloppuisin, lomilla jne.
Onko yhteinen aika yhtä juhlaa, vai aiheuttaako se liikaa odotuksia?
Ja sen myötä pettymyksiä, jos toiveet ja odotukset eivät täyty..
"Viikonloppusuhde"
13
2365
Vastaukset
- japanitar
tuoda esille sellaisen tapauksen, jossa esim. mies käy komennustöissä. Siinä varmaan odotukset painottuvat ainoastaan vkloppuihin..nainen hoitaa viikot kotia ja lapsia ja vkloput varmaan miestäkin..jos mies on ollut aina viikot pois kotoa, onko se naista kohtaan oikein..sitä olen miettinyt. Herätä yksin, mennä illoin nukkumaan yksin, kasvattaa lapset yksin, hoitaa koti yksin..vkloppu jää sitten aikaa yhdessäoloon..Voiko se korvata viikot erillään..
- m40plus
Minun ajatukset kulkevat vähän samaan suntaan. Ehkä se voi tehdä hyvää kuitenkin vähän aikaa. Työn vuoksi vuodeksi jossain muualla ei olisi minulle ihan vieras ajatus. Mutta ei moneksi vuodeksi.
- KalleKeskiverto
Aika yksipuolinen ja syyttävä on ajatusmaailmasi. Yhtälailla se on komennustöissäolevan miehen kannalta asia , onko oikein joutua olemaan poissa kotoa viikot, vieraassa paikassa yöt, ilman lapsia, aivan yksin. Ei pidä katsoa asioita noin yksipuolisesti!!!!!!
Jokatapauksessa vkonlopuille tulee sitten kovat paineet. Yhdessä asia pitää puntaroida ja yhdessä asiat sopia! - japanitar
KalleKeskiverto kirjoitti:
Aika yksipuolinen ja syyttävä on ajatusmaailmasi. Yhtälailla se on komennustöissäolevan miehen kannalta asia , onko oikein joutua olemaan poissa kotoa viikot, vieraassa paikassa yöt, ilman lapsia, aivan yksin. Ei pidä katsoa asioita noin yksipuolisesti!!!!!!
Jokatapauksessa vkonlopuille tulee sitten kovat paineet. Yhdessä asia pitää puntaroida ja yhdessä asiat sopia!syyttänyt ketään.Toin esille..
- sama
japanitar kirjoitti:
syyttänyt ketään.Toin esille..
ykspuolisen naiskannan asiaan. Mies on sika ja huvikseen matkustaa muualle töihin ja nainen kantaa taakan -tyyliin. ???
Parisuhde on yhteispeliä. - hessu51
Mieheni oli työssä ulkomailla,kotona vain muuatman viikon silloin tällöin,sain yksin ottaa vastuun kaiksest,taloudelliestikaan hän ei pahemmin osallistunut perheen elämään,lopulta erosin!Lapset kun jo isän kotona ollessa kysyivät koska hän taas lähtee,hänen kotilomaviikkonsa kun olivat pelkkää juhlimista ja itse kävin vuorotöissä!
- ilmari
joutuvat käymään tavallaan pakosta reissutöissä. Olisko sitten parempi miehen pitää perheensä taloudellisesti kurjuudessa olemalla työtön. Siinä kärsisivät kaikki. Jos mies joutuu kauempaa leivän perheelleen hakemaan, osoittaa se vain miehen kyvykkyyttä hoitaa velvollisuutensa. Kymmeniä vuosia sitten miehet joutuivat olemaan jopa kuukausia leivän haku reissulla, savotoissa. Tänä päivänä reissut ovat lyhyt kestoisempia....
- hessu51
ilmari kirjoitti:
joutuvat käymään tavallaan pakosta reissutöissä. Olisko sitten parempi miehen pitää perheensä taloudellisesti kurjuudessa olemalla työtön. Siinä kärsisivät kaikki. Jos mies joutuu kauempaa leivän perheelleen hakemaan, osoittaa se vain miehen kyvykkyyttä hoitaa velvollisuutensa. Kymmeniä vuosia sitten miehet joutuivat olemaan jopa kuukausia leivän haku reissulla, savotoissa. Tänä päivänä reissut ovat lyhyt kestoisempia....
Omani tienestit menivät reissun päällä,elätin itse perheen!
- tosi-jorma
omasta ajatuksestani on se, ettei se ainakaan pitemmän päälle toimisi omalla kohdallani..
Kyl ne tapaamisen varmaan hyvin menisivätkin, mutta kuitenkin kaipuu viikolla saattaisi tulla pitemmällä aika välillä esteeksi jatkoa ajatellen.. Vaikka olenkin kuullut monen sanovan että pitävät siitä tavasta kun ei tarvitse olla liian sitoutunut.. Itse saattasin ajan mittaan pettyä odotuksiin, sekä jälleen näkemiseen liian harvoin.. - (.)Y(.)
se seurustelu, aina alussa ole tuollaista?..
Satunnaista, juhlaa ja odotusta..
Sekä, mahdollisia pettymyksiäkin..
Ennenkuin molempien jalat, on yhteisen pöydän alla... - Ansku
vuoden kokemus tämmösestä suhteesta, vielä kaikki toimii hyvin, tottakai on välillä hirvee ikävä ja mies varsinkin kaipaa vierihoitoon.
Meillä on vielä yhdessäolo täyttä juhlaa, ei ole ollut mitään pettymyksiä.
Yhteen muuttamisen mahdollisuuttakaan ei vielä ole, kun molemmilla on kouluikäisiä lapsia, emmekä halua lapsia irrottaa tutuista ympyröistä.
Joskus kuitenkin meidän on pakko lähteä kahdestaan rakkauslomalle, kun kummallakin on aina arjessa lapset. - jolppis
Odotuksia varmasti liittyy suuntaan jos toiseen, mutta mikäli ne odotukset on molemmilla samat, niin homma voi jopa toimia. Itse kuitenkin ihmettelen koko kysymystä suhteen alkuvaiheessa. Luulisin nimittäin, että silloin jokainen yhdessäolon hetki on kultaakin kallimpi. ;)
..mikään kaukosuhdekaan. Vaan jos molemmat haluavat elää arkeaan itsenäisesti. Lasten, epäsäännöllisen/vaativan työn, kuka minkäkin vuoksi.
Ja jos kova ikävä yllättää, voi tavata toisensa.
Jos molemmille sopii, ei jalkoja ole pakko "sovittaa saman pöydän alle".. vai miten joku tämän ilmaisi :)
Tietysti voi myös ajatelle, että mainitun kaltainen ratkaisu on pakoa arjesta..
Ei varmasti mukavaa, jos erikseen on asuttava puolison työn vuoksi. Silloin se ei tavallaan ole enää vapaaehtoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827