Luonnonsuojelualue

Supetar

Lähdössä Bracin saarelle. Minä on lähin semmoinen käymisen arvoinen luonnonsuojelupuisto tms?
Kaunista luontoa ja vesiputouksia.
Entä muuta kahdelle aikuiselle nähtävää?Hvar?

5

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomennalähtö

      Bracissa on vuoren huippu Vidova Gora jos haluaa pyöräillä tai patikoida. Komeimmat kansallispuistot ovat Krka ja Plitvice, josta on tietty matkaa. Esim, Splitistä Krkaan reilu tunti. Supetarista Splitiin on tunnin lauttamatka. Vesiputoukset ovat mahtavia. Ainakin Aurinkomatkat tekee retkiä Krkan vesiputouksille ja Trogiriin Supetarista 83€ / aikuinen.

    • KohtaKroatiassa

      Kaunista nähtävää on paljon. Retki esim. Dubrovnikin kauniiseen kaupunkiin. Maksaa n. 80€ , Splitiin n 45 € , Mostariin 80€. jne. Veneellä päiväretki Hvariin.

      • Jäipä aiemmasta mainitsematta...
        Kannattaa myös tutkia mahdollisuudet päästä käymään Mljetin saarelle - jos luonto on lähellä sydäntä. Suuri osa saaresta (länsiosa) on luonnonsuojelualuetta. Sen luoteiskärjessä on lisäksi järvi, jolla on pieni saari. Saarella on luostari ja sinne pääsee yhteysveneellä. Aivan mahtavan kaunis paikka.
        -S


    • Pustinja Blaca / Blaca hermitage - vanha, upea luostari, jossa munkit tehneet myös merkittäviä tähtitieteellisiä havaintojaan, rakennettuna kallion kupeeseen. Upea "museo", pikku rahalla saa opastetun kierroksen. Ihmillisen kävelymatkan päässä. Paikalla opas myy vettä ja virvokkeita.

      Bol (Zlatni Rat)- ihan makee ranta, niemen nokka, joka muuttaa muotoaan kesästä toiseen. Melkoinen "turisti"-kylä kroatialaisittain - eli aitoa meininkiä ei tuolla juuri ole, mutta kyllä voi siellä päivän viettää chillaillen.

      Milnan kylä länsipäässä.

      Retki Hvarilla - ehdottomasti. Hvar Town on upea. Varaa koko päivä. Jos samalle reissulle haluaa uimaan, beachille, ota Hvar Townista taxi-vene, joka vie sinut eteläpuolen saarille (St. Klements) esim. Otok Marinkovac. Kattele Google Mapsilla (satelliittikuvat) hieman maisemia... Tuolla näkee sitten myös ökylaivoja ja kannattaa chaeckata netistä myös tapahtumia. Jos bilettäminen kiinnostaa, Hvar (town) ja Marinkovac on parhaita mestoja. Saarella mm. täyden kuun kuuluisa beach-karkelot.

      Hvar / Stari Grad - vuodesat toiseen oma suosikkikohteeni (olen veneilijä). Mahtava tunnelma, paljon vanhaa, historiaa.... ja fillarilla pääsee upeille reiteille halki vinitarhojen. Esim. reitti Stari Grad - Vrboska - Jelsa (ja takaisin) on yksi hienoimmista rantaraiteista (Vrboska-Jelsa) minkä olen koskaan kokenut... Simmarit mukaan - matkalla monta paikkaa pulahtaa kirkkaaseen mereen - uimatossut toki reppuun.

      Tuossapa jotain...

      -S

    • lisäääKaivataan

      kiitos jo näistä!
      pitää vähän alkaa suunnitelle,elokuussa lähtö !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe