Mä runon kirjoitan.

Ruuneman

Mä runon teille nyt kirjoitan
ja lyhyesti näin ilmoitan.
On ihanaa kun lumi suli
ja lopultakin kesä tuli.

Pakkanen tuon kesän esti
ja kyllähän sitä kauan kesti.
kun keralla hän Kylmäsen,
paksun lumen ja Satehen.

Kauan tyo kylmetti luontoamme
ja itseämme kai syyttää saamme.
politiikassakin päädyttäneen
Halla-aholla ihan pakkaseen.

11

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soinilan-piika

      Älä nyt pakkaseen Jussia lykkää
      ahot ja niitytkin kasvusta tykkää
      Hallat on menneet ja unohtui riidat
      surisee eloa ilmat ja viidat.
      Sauna jo lämpiää savu vain tuoksuu
      pyyhkeitä kuljetan pikajuoksuu.
      Vedellä täytän jo saavit ja korvot
      vihdotaan puhtaiksi maailman orvot.
      Savusauna ja perusta vakaa
      pohdintapaikkana hyvä sen takaan.

    • Sinulta ihan mainio veto, minulta vain yritys.

      Kirjoita lisää kun osaat!

    • Soinilan-sireenipuskasta

      Annoithan aiheen jälleen kerran
      inspiroit jatkamaan hetken verran.
      Sinuakohan ilman ois syntynyt tuota?
      kipinän annoit ja siihen jo luota.

      • Kivaa jos innostuu joku muukin
        en ainoastaan minä yksin.
        Toki ainoa olen miehenpuoli,
        soinnutteleva runosuoli.


      • nauravahepokatti
        Ruuneman kirjoitti:

        Kivaa jos innostuu joku muukin
        en ainoastaan minä yksin.
        Toki ainoa olen miehenpuoli,
        soinnutteleva runosuoli.

        Tuo penteleen iphone ilmoittelee
        alemyynnit ja pilipalijutut.
        Koko ajan se vaatii mun huomion
        saa kaipaamaan rakkaat ja tutut.

        Ulos lähen ja jätän sen yksin nyt
        ja muistan vain iloiset silmät.
        Jotka kerran näin ja nauravan suun
        joko arvasit kaiken muun?


    • Katt.leija

      Jospa tässä minäkin värssyn pienen tekisin,
      pitkää enkä laveaa muotoilla mä osaakaan

      Kun keväällä ensi kertaa
      kuulet käen kukunnan,
      vanha ennustus vailla vertaa:
      luku kertoo kuoleman.

      Jos pitkä on kukunta,
      luku suureksi saa,
      on jäljellä monta vuotta
      vielä täällä tallustaa.

      Mutt' yhtä mä ihmettelen,
      miks' luku tuo vaihtelee.
      Siks' usko en tuohon suotta
      ja rauhassa elelen.

    • Katt.leija

      Eilen Naantalissa

      Naantalissa
      Ukko-Pekan sillalla
      miehiä on ongella.
      Ukkoa on,onpa,onpa
      enpä tiedä kuinka monta.
      Siiman päässä koukkuja tusina
      ja vedessä silakoiden kuhina.
      Tyhjiin koukkuihin tarttuvat,
      saaliit miehille karttuvat.
      Tuoreita silakoita kotiin kantaa
      ukkojoukko ja rouvilleen antaa.

    • Minäkin runon kirjoitan
      ja sitä ei mikään estä.
      Kesän nyt saimme ihanan,
      vaan ei se kauan kestä.

      Pihakukat intomielin
      nuppujansa availee.
      Laulurastas helein kielin
      reviiriään varjelee.

      Eipä mene kauan aikaa
      kun on meillä juhannus.
      Silloin suvisoitot raikaa
      ja Suomen tanssi-innostus.

      Hulahulaa kaikki vaan
      kokoonnumme tanssimaan.
      Koko Suomi kuulemma
      tanssissa on mukana.

    • Ramoona_

      Tehdäänkin jussina tanssin maailman ennätys
      naisten kesäisten hameenhelmojen lennätys !
      Halla-Ahon Jussikin mukaan, hänellä nimipäivä
      karkeloissa pois potkaistaan "epäilyksen häivä".

      Juhannuslöylyissä pestään vihapuheet ja kaunat
      sopimusten tekoon on ihan omiaan rantasaunat.
      Lauteilla kaikki demokraattisesti syntymäasussaan
      ilman puoluekirjoja, arvomerkkejä, kravattejaan.

      Kuka kalkinvalkea maitonaama, kuka kaakaonruskea
      kuka pätkä, pönäkkä, tanakka, kuikelo tai pitkänhuiskea.
      Vastalla huiskitaan toinen toisiinsa yhteisvastuuta
      ja jos muu ei auta, tehdään jämeriä juhannustaikoja.

    • Olette te vaan niin monenlaisia,
      osaavia hienoja naisia.
      Minä vaan rumilus, kempura äijä,
      porukkaan ei sopiva "käteenkäivä"

      • nauravahepokatti

        Kun satujen sammakko kuiteskin olet,
        ja saadussa viitassas itteäs polet.
        Niin juhannuslikat saa korvistas ottaa
        ja hipaisten poskilles muiskuja mottaa,
        niin kuoriutuuhan nyt sinusta prinssi
        kun juhannuslikoil on rakkauven linssi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe