Benzo vieroitus, millä helpotatte oloa?

Minna46

Ehdotan, että kertään tähän ketjuun keinoja parantaa oloa benzo vieroituksen aikana. Nyt en tarkoita vieroituksen nopeutta enkä annosmäärien laskua vaan konkreettisia tekemisiä, joilla voi helpottaa vieroitusoireita ja tuskaista oloa vieroituksen aika. Mistään en löytänyt mitään ohjeita, artikkelia tai kannanottoja mitä kannattaisi tehdä.

Aloitan itse pienellä listallani keinoista, joita itse olen jo käyttänyt:
- suihkussa käynti (saatan käydä 5 kertaa päivässsä suihkussa)
- pienten käsipunttien nostelu aina heti kun alkaa tulla levoton olo
- nettiselailu, muiden kokemusten etsiminen ja lukeminen
- tupakalla käynti
- mausteisen mieliruuan syöminen
- lyhyt kävelylenkki ulkona
- hieronnassa käyminen
- juttelu sairaanhoitajan tai toisen vieroittajan kanssa

Noi nyt tulee mieleen helpottavina tekemisinä mutta jos listaa saisi jatkettua pidemmäksi ja uusia ideoita niin olisi kiva ja auttaisi varmaan monia. Toivottavasti jaksatte vastailla tähän ketjuun.

Tsemppiä kaikille lääkekoukusta eroon pyrkiville!

9

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyviä.hermoja.kaikille

      Kannattaa yrittää olla niin kuin normaalistikin. Näin neuvovat asiantuntijat.
      Riippuu millä aikataululla vierottelee itseään. Nopeammalla aikataululla erilaiset huonot olot eivät oikein salli ihan normaalielämää. Vieroitusoireet voivat olla niin haittaavia.
      Sanovat, että "oikein tehty vieroitus" ei aiheuta oireita. Sen näkee, kun kokee.
      Kokemuksia kannattaisi kerätä paremminkin, kyllä tekemistä keksii.
      Ei pitäisi jumiutua makoilemaan, miettimään sitä vieroitusta, vaan elää mahdollisimman normaalisti. En itse pysty.
      Ideasi on ihan kiva ja omat vinkkisi, kiitos !
      Toivon kaikille vierottujille rautaisia hermoja !

      • Minna46

        Joo siis tarkoitin tietty kokemuksia mutta ne toimisivat uusina ideoina minulle.


    • yksjippo

      Jos tykkää lukemisesta, kirjat auttavat. Mielenkiintoinen kirja vie mukanaan, ei joskus muista ajatellakaan vierotustaan ja kestää lieviä vieroitusoireita paremmin, kun vaan jatkaa sinnikkäästi lukemista. Lehdetkin käy :)

    • Eiröökki

      Lopeta tupakointi niin benzot jää sivuseikaksi

    • Sanni--o

      Buteyko hengitystekniikka jos tulee ahdistusta

      Youtubesta muiden kokemusten kuuntelu. Hakusanalla benzo withdrawal. Benzo buddies - palstaa luen myös

      Asmr videot unen saamiseksi ja rentoutumiseen. Unimaski ja korvatulpat on must. (Uniongelmia).

      Valkoisen sokerin ja valkoisen viljan, natriumglutamaatin ja kofeiinin välttely. En polta enkä juo alkoa. Kaikki nuo lisää mulla ahdistusta. Oon tosi tarkka mitä suuhuni pistän, lisäaineidenkin suhteen.

      Säännöllinen terveellinen syöminen ja päivärytmi. Sen varominen ettei liikaa rasita itseään ja muistaa nukkua

      Kevyt reippailu ja mullakin tuo käsipainojen nostelu

    • seramse

      Meditaatio

    • fobia

      Naiminen

    • MrPanic

      -Liikunta, ulkoilu
      -TV:n katselu
      -Erilaiset keskusteluryhmät kuten tämä, benzobuddies ym.
      -Hauskojen videoiden katselu juutubesta
      -Oikeaoppinen, riittävän hidas vieroitus

    • Anonyymi

      onko missään enemmän suomalaista keskustelua benzovieroituksen pitkäaikaisvaikutuksista? Elämä on ollut h*lvettiä viimeiset vuoden, yllättäen alkoi juuri vieroituksen aloittamisesta seuraavana päivänä. Lääkäreiden mielestä sattumaa, eihän benzoilla mitään paria päivää pidempää vaikutusta ole (siis vieroituksen jälkeen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2834
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1233
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe