Moro,
Evinrude 20hv vuosimallia 1992 ei tahdo käynnistyä millään. Pari kartaa käynnisty , otti kierroksia ja sammui taas. eikä sen jälkeen starttaa millään.
Uudet bensat, uusi tankki ja bensaletku, pumpun kalvot vaihdettu, kaasari putsattu, tulpat vaihdettu ja iskee kipinää ja kuristin viilattu imusarjoista pois. Tarpeeksi kun yrittää startata (sähköstartti) niin tulpat kastuu. Onko kellään ideoita. Huomasin että pumpun alla olevat stefat vuotaa mutta tällä ei pitäisi olla vaikutusta koneen käyntiin..?
Evinrude 20hv - ei starttaa
8
283
Vastaukset
- AivanSuoraan
Paaliin.
- BestIdeaEver
Paaliin?
- Argon86
Onko Champpionin tulpat? Jos kipinä tulee ja kone saa polttoainetta niin 2t koneen pitäisi käynnistyä aina. Onko tuossa ryyppyä ja vaikuttaako se käynnistykseen? Puristuksen siitä voisi mitata niin olisi varmuus, ettei ole isompaa vikaa. Samoin sytytysennakko saattaa vaikuttaa käynnistykseen.
- Evariforever
Mitäköhän "stefoja" hän mahtaa tarkoittaa? Bensapumpun tiivistettäkö? Jos siellä on alipainevuoto niin kyllä se käynti aika huonoa on. Kampiakselin tiivisteet saattaa vuotaa paineet ulos ja taas huono käynti. Puristukset niinkuin yllä mainittiin. Viittaa myös sähköpuolen ongelmaan jos tulpat kastuu. Tulpiksi Champion QL77 jc4 :t ja lopuksi "oikeanlainen" käynnistys. Katso että sytkälevyssä olevien hahlojen pitää olla oikealla paikallaan kaasuläpän akseliin nähden (vähän vaikeasti selitetty, kun katselet kopan alle niin hiffaa mistä kyse)
Oletuksena tietysti on, että kone on ns. tehtaan säädöissä. Eikä sitä rautalanka viritystä ole väännelty yms. Varsinaista sytkän säätöä näissä ei ole. - selvamarine
tässä ihan hyvää settiä dangar marinelta:
https://www.youtube.com/watch?v=5xBYobX9fHg - RydsJukka
Viime vuonna NKG BR9HS-10 tulpat toimi hyvin ja on nyt myös samanlaiset uudet tulpat.
Eli kampiakselin peräöljyjen tuplatiiviste taitaa vuotaa kun öljyä tulee ulos siitä pienestä tyhjennys reijästä aina kun moottorin nostaa ylös. Vai voiko tämä olla 2T ölyä.?
Tarkistin ton "sytytyksenlevyn" ja selvästikin tyhjäkäynnilläkin sytytys ennakoi liikaa. Tappi ja levyn merkit ovat pari senttiä erillään. Eikö tota voi muuttaa kun löysään kaasuvaijerin säättöä vai pitääkö se joten muuten säätää? - yama40
Noi ngk 9 tulpat on aivan liian kylmät ei taatusti toimi kauaa vaan alkavat lyödä läpi.
BR-7HS-10 on oikean arvoinen,noissa on iso ero.Mutta kuten edellä mainittiin ei tommonen
omc toimi kunnolla kuin champion ql77jc4 tulpilla tai l77jc4 ilman häiriön poistoa.
Moni on ollu epäluuloinen ja vasta viimeisenä korjauksena vaihtanut tulppa merkkiä ja kas
häiriöt tipotiessään.
Mistä tämä johtuu?En tiedä mutta näin se vaan on kaikissa vanhemmissa cross flow huuhdelluissa
omc:n koneissa.Looperiin voi laittaa ngk:n tulpat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 932464
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1012163- 821818
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en441611- 781576
- 111545
- 331498
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?541360Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.891309Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411244