Öljynpaine

Caunis Karina -90 Gli

Vuoden 1990 Carinassa on alkanut palaa öljynpaineen varoitusvalo jatkuvasti. Kovalla pakkasella (yli 5-10 astetta pakkasta) varoitusvalo ei pala aluksi mutta syttyy moottorin lämmittyä. Jos on lämmintä niin varoitusvalo palaa heti käynnistyksestä lähtien. Mitään erityistä vuotoa en ole havainnut ja öljyä on reilusti. Ainoa epäilyttävä asia jonka huomasin oli että öljypohjasta lähtevä (tai tuleva) öljynlauduttajalle menevä letku on pinnaltaan "öljyinen" mutta ei se mitenkään vuoda. Lauhduttajan toinen letku on aivan kuiva. Voisikohan vika korjaantua vaihdattamalla ko. letkun? Voiko paine "karata" tuosta letkusta?

9

2282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carina II

      Kokeileppa vaihtaa öljykello, niin eiköhän ala toimimaan.

    • AE111

      Ei kannata sillä paljon ajella, jos varoitusvalo palaa. Paine voi olla niin alhainen, ettei kone saa voitelua. Öljypumppu on todennäköisesti rikki, jos öljyä ei mihinkään häviä. Lauhdutin ja sen letku eivät välttämättä tähän liity, mutta pakko kai sen on jostain edes vähän vuotaa, jos se on öljyinen; ei kai se nyt sentään hikoile sitä öljyä? Koita kuivata ja puhdistaa se letku ja katso mistä sitä öljyä siihen tulee.

    • Patse

      Mulla oli ihan sama ongelma. Kun lähti ajelemaan, kaikki toimi ok...mutta lämmettyä alkoi öljynpaineen valo palamaan. Öljykellohan se oli vanhuuttaan pamahtanut. Kuulema jos öljypumppu olisi paskana pitäisi kuulua aikamoista kolinaa, ja ei paineiden pitäisi nousta edes siinä alussa. Kannattanee kumminkin viedä pajalle öljykellon vaihtoon...ei se kallis toimenpide ollut.

      • syy äkkiä

        Jos öljynpainevalo palaa ja kuuluu kolinaa, niin sitä kuuluu korkeintaa 15 minuuttia ja sitten ei enää kuulu mitään.... paitsi ehkä kiroilua.


    • Jaska

      Veikkaisin minäkin, että vika on nimenomaan öljykellossa. Tuo kannattaa kuitenkin tutkia ja korjauttaa mahdollisimman pian, ettei pääse tapahtumaan mitään todella ikävää.

      Ilman kunnon öljynpainetta koneen saa ajettua sököksi todella nopeasti.

      Se öljynlauhduttajan letku ei välttämättä liity tähän, vaikka se vähän öljyinen onkin. Ainakin omassa autossa on samaa "vikaa" ja syy on se, että öljynsuodatinta vaihdettaessa se tahtoo pissiä öljyjä vähän siihen letkulle. Ainakin 1.6:ssa Carinassa öljynsuodatin on pikkaisen kinkkisessä paikassa.

      • pihalla..

        Missä helvetissä se öljykello on?? mulla -91 vuoden carina2 ja öljynvarotusvalo palaa nyt vaikka öljyä on hyvin ja öljykorkin hieman avanneenna huomasin että koneessa öljy kyllä jotenkin ainakin kiertää ;)


    • öljykello

      hajalla.menee 200-300 tonnin välillä.mulla paloi valo vain tyhjäkäynnillä.

    • öljykello!

      mulla on ollu corolloissa ja nyt tässä carinassani sama homma. ei kannata minnekään pajalle mennä vaihtamaan. osa maksaa varaosaliikkeessä semmoiset 4€ ja asentaminen on 15 min homma.

      koneen kyljessä pakosarjan vasemmalla puolella(edestäpäin katsottuna) on semmoinen "tulpan näköinen ruuvattava jutska mihin menee päähän yksi piuha, nappaat piuhan irti, ruuvaan vanhan öljykellon irti ja uus tilalle ja piuha kiinni.

      vanha on vaan liin täynnä kaikkea likaa että ei pelitä, voit huoletta ajella kun tietää että vika on siinä. tosin ei sitä merkkivaloa o kiva katella kovin pitkään.

      • 1.6 GLi -90

        Kiitos kaikille vastauksista. Hankin jo tuon öljykellon mutta havaitsin että ss on hankalassa paikassa. Jos vaihtaa se yläkautta niin täytyy laturi irrottaa, jos yritää alakautta niin sieltäkin täytyy irottaa jotain. Taidan antaa asian asiantunijalle kun nokkahihnan vaihtokin (edellisestä vaihdosta 5,5 vuotta ja 98 tkm) on käsillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe