Vuoden 1990 Carinassa on alkanut palaa öljynpaineen varoitusvalo jatkuvasti. Kovalla pakkasella (yli 5-10 astetta pakkasta) varoitusvalo ei pala aluksi mutta syttyy moottorin lämmittyä. Jos on lämmintä niin varoitusvalo palaa heti käynnistyksestä lähtien. Mitään erityistä vuotoa en ole havainnut ja öljyä on reilusti. Ainoa epäilyttävä asia jonka huomasin oli että öljypohjasta lähtevä (tai tuleva) öljynlauduttajalle menevä letku on pinnaltaan "öljyinen" mutta ei se mitenkään vuoda. Lauhduttajan toinen letku on aivan kuiva. Voisikohan vika korjaantua vaihdattamalla ko. letkun? Voiko paine "karata" tuosta letkusta?
Öljynpaine
9
2356
Vastaukset
- Carina II
Kokeileppa vaihtaa öljykello, niin eiköhän ala toimimaan.
- AE111
Ei kannata sillä paljon ajella, jos varoitusvalo palaa. Paine voi olla niin alhainen, ettei kone saa voitelua. Öljypumppu on todennäköisesti rikki, jos öljyä ei mihinkään häviä. Lauhdutin ja sen letku eivät välttämättä tähän liity, mutta pakko kai sen on jostain edes vähän vuotaa, jos se on öljyinen; ei kai se nyt sentään hikoile sitä öljyä? Koita kuivata ja puhdistaa se letku ja katso mistä sitä öljyä siihen tulee.
- Patse
Mulla oli ihan sama ongelma. Kun lähti ajelemaan, kaikki toimi ok...mutta lämmettyä alkoi öljynpaineen valo palamaan. Öljykellohan se oli vanhuuttaan pamahtanut. Kuulema jos öljypumppu olisi paskana pitäisi kuulua aikamoista kolinaa, ja ei paineiden pitäisi nousta edes siinä alussa. Kannattanee kumminkin viedä pajalle öljykellon vaihtoon...ei se kallis toimenpide ollut.
- syy äkkiä
Jos öljynpainevalo palaa ja kuuluu kolinaa, niin sitä kuuluu korkeintaa 15 minuuttia ja sitten ei enää kuulu mitään.... paitsi ehkä kiroilua.
- Jaska
Veikkaisin minäkin, että vika on nimenomaan öljykellossa. Tuo kannattaa kuitenkin tutkia ja korjauttaa mahdollisimman pian, ettei pääse tapahtumaan mitään todella ikävää.
Ilman kunnon öljynpainetta koneen saa ajettua sököksi todella nopeasti.
Se öljynlauhduttajan letku ei välttämättä liity tähän, vaikka se vähän öljyinen onkin. Ainakin omassa autossa on samaa "vikaa" ja syy on se, että öljynsuodatinta vaihdettaessa se tahtoo pissiä öljyjä vähän siihen letkulle. Ainakin 1.6:ssa Carinassa öljynsuodatin on pikkaisen kinkkisessä paikassa.- pihalla..
Missä helvetissä se öljykello on?? mulla -91 vuoden carina2 ja öljynvarotusvalo palaa nyt vaikka öljyä on hyvin ja öljykorkin hieman avanneenna huomasin että koneessa öljy kyllä jotenkin ainakin kiertää ;)
- öljykello
hajalla.menee 200-300 tonnin välillä.mulla paloi valo vain tyhjäkäynnillä.
- öljykello!
mulla on ollu corolloissa ja nyt tässä carinassani sama homma. ei kannata minnekään pajalle mennä vaihtamaan. osa maksaa varaosaliikkeessä semmoiset 4€ ja asentaminen on 15 min homma.
koneen kyljessä pakosarjan vasemmalla puolella(edestäpäin katsottuna) on semmoinen "tulpan näköinen ruuvattava jutska mihin menee päähän yksi piuha, nappaat piuhan irti, ruuvaan vanhan öljykellon irti ja uus tilalle ja piuha kiinni.
vanha on vaan liin täynnä kaikkea likaa että ei pelitä, voit huoletta ajella kun tietää että vika on siinä. tosin ei sitä merkkivaloa o kiva katella kovin pitkään.- 1.6 GLi -90
Kiitos kaikille vastauksista. Hankin jo tuon öljykellon mutta havaitsin että ss on hankalassa paikassa. Jos vaihtaa se yläkautta niin täytyy laturi irrottaa, jos yritää alakautta niin sieltäkin täytyy irottaa jotain. Taidan antaa asian asiantunijalle kun nokkahihnan vaihtokin (edellisestä vaihdosta 5,5 vuotta ja 98 tkm) on käsillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa853097Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3192741Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911516Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621202Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401161Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 79967
- 117960
- 70948
- 72914