Minulla on sellainen ongelma että jos hankin kissan ja siitä tulisi sisäkissa nii pyrkiikö kissa ulos jos se on pääässyt kerran ulos valjaissa...? (meillä kissan irtipitäinen on mahdotonta)Ja yleensä kaipaavatko sisäkissat ulkoilua... Entä jonkin lainen ulko häkki jossa kissa voisi olla aina silloin tällöin. Siinä olisi tietysti kiipeilypuita vettä lämmin koppi ja suoja katto ja tietty korkeat seinät... Autakaa oon tosi kiperässä tilanteessa! Ja kertokaa ylensä sisäkissan ulko "tarpeista" helppii.....
Kissan hankinta
4
598
Vastaukset
- maukuu
Meillä kisut pääsee ulos vaan mökillä ja kaupunkikodista niillä ei ole mitään pyrkyä ulos eikä karkuteille parvekkeelta. Mutta monenlaisista yksilöistä olen kuullut.
- valjastelua
Meillä on kaksi kissaa. Toinen tykkää käydä ulkona (valjaissa), toinen ei niinkään. Ulkotarha on huippujuttu, jos sellaiseen on mahdollisuus tai esim. parvekkeen lasittaminen tai verkottaminen niin, että kissa pääsee sinne ulkoilmaa nuuhkuttamaan.
Meillä tosiaan toinen kissa rakastaa ulkoilua ja autoilua - molempiin ollaan opetettu nuoresta saakka. Valjaissaulkoilu kissan kanssa on itsellekin mieluisaa puuhaa - ei suinkaan "taakka" tms. Alussa toki takkuaa eikä kissa vielä tiedä mihin saa mennä ja mihin ei. Ulkoilutus on myös erilaista kuin esim. koiran kanssa (koiran kanssa eläin menee yleensä sinne, mihin ihminen, kissan kanssa usein päinvastoin) - tosin kissankin voi opettaa hyvinkin ulkoilemaan "koiran tavoin". Muutaman viikon harjoittelulla huomaat, että yhteisymmärrys rupee löytymään sitä nopeammin, mitä kärsivällisempi itse on kissan suhteen. Sen jälkeen yhteinen ulkoilureissu on todella niitä antoisimpia päivän yhteisiä hetkiä. Niin ainakin meillä. :) - Niilo-kissa
Niilo-kissa on aivan tavallinen maatiaiskissa, navettakissan jälkeläinen ja sisäkissa. Ulkoilutetaan valjaissa, mutta takapihalla on oma n. viisi metriä pitkä juoksunaru. Juoksunaru on koirille myytävää muovilla päällystettyä vaijeria joka on kahden tolpan väliin kiristettynä. Vaijerissa on fleksi, johon kissan voi laittaa valjaissa.
Kissaa ei missään nimessä saa jättää kytkettynä yksin pihalle. Vaarana on aina irtokoirat ja kun fleksi kiertyy tolppaan on liikut aika vähäiset. Mutta tässä yksi vinkki kissanulkoiluttamiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803