Esikoiset Ry:n konfirmaatio

Järkyttävää

Esikoiset Ry:n järjestörippikoulussa näyttäisi olevan konfirmaatio ensi sunnuntaina 18.6. Nastolan kirkossa. Tilaisuudessa näyttäisi olevan myös naisia palvelustehtävissä, jossa heitä ei ole nähty.
Näyttää Esikoiset Ry:llä suvaitsevaisuus tehdä väärällä tavalla työtä.

37

5135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VirkkoiMyyry

      "Eihän naispapit ole kynnys kysymys"

      • " Aloittaja "
        -
        Miksi panettelet , Mies hoiti asiat , ja kanttori oli nainen .
        -


    • Miksi_valehtelette

      Alla kopio Nastolan seurakunnan ilmoituksesta

      Järjestäjä on Natolan seurakunta, ei siis Esikoislestadiolaiset ry.

      Miksi ette lue ilmoituksia? Ja miksi levitätte valheita internetissä? Mikä piru teitä vaivaa?

      Konfirmaatiomessu
      su 18.6. kello 10.00
      Nastolan kirkko

      93. rippikoululeirin konfirmaatiomessu, Anne-Maria Rämö, Tomi Alasalmi, Sannamaria Salli.

      Konfirmaatiomessu Nastolan kirkossa.


      Jaa:
      Järjestäjä
      Nastolan seurakunta

      • Näin-on__

        Konfirmaatiomessu Nastolassa klo 13 Esikoiset Ry:n kanssa yhteistyössä järjestettynä.


    • MIksi_valehtelette

      Nastolan seurakunta!

    • TarkistetaanLehdestä

      Nastolan kirkossa on huomenna kaksi konfirmaatiota. Ensimmäinen on klo 10 ja toinen on klo 13. Kirkonseudussa ilmoitetaan että klo 13 messussa palvelee Jari Laulainen ja Sallamari Hyvönen. Sallamari taitaa olla kanttori.

    • kalle334

      "Järkyttävää
      16.6.2017 22:53
      Esikoiset Ry:n järjestörippikoulussa näyttäisi olevan konfirmaatio ensi sunnuntaina 18.6. Nastolan kirkossa. Tilaisuudessa näyttäisi olevan myös naisia palvelustehtävissä, jossa heitä ei ole nähty.
      Näyttää Esikoiset Ry:llä suvaitsevaisuus tehdä väärällä tavalla työtä."

      Näyttää myös, että joillain esikoislestadiolaiset ry:hyn kuuluvalla tyypillä on pakko kirjoitelle valheita esikoisista ja esikoisten toiminnoista.

      • ollaanvaruillaan

        Omillansa toimeentulevan tai omavanhurskaan ihmisen elämä ja usko perustuukin toisten tarkkailuun ja syynäämiseen.


    • 654876rk

      Luetun ymmärtäminen, kuullun ymmärtäminen hoi. Onko es.lestoissa enemmänkin luki-häiriöisiä? Ymmärtämättömiä on paljon, sillä vain saarnaajat ovat omien sanojensa mukaan ymmärtäväisiä.

      • "654876rk"
        -
        GL :ltä kysyttiin kerran, oletko sinä saarnaavainen, vastaus oli en suinkaan,
        mihin ymmärtäväinen sitten kuuluisi . Eli hän antoi ymmärtää että saarnaaja
        ei olisikaan ymmärtäväinen, ja että rivimieskin voi olla ymmärtäväinen.
        -


    • 987uuno

      jaaha, minulle kyllä sanottiin kysyessäni esim. sakramenttiasoista, ette minun tarvitse huolehtia, kyllä ymmärtäväiset tietävät asioiden oikean laidan. Olin siis rivijäsen, jolla ei anakaan ollut ymmärrystä heidän mielestään.

    • eioleihmejossekaisin

      Kyllä on omituista kielenkäyttöä.

      ...oletko sinä saarnaavainen.... mikä ihme se sellainen olio on ja missä se pitää suomennuttaa, ainakaan Raamatusta ei löydy sille minkäänlaista selitystä.

      ..ymmärtäväiset huolehtii..kuka on niin pökäle että antaa tuolalisia lausuntoja lampaistaan, sielläkö ei muka ymmärretä mitään voin herrasväki millaista keskustelua on joukossanne!!

      • P- joella on helluntai puhuja Pekka Pökäle , pitänyt kirkossakin
        puheita ainakin kaksi kertaa, minunkin aikana, eikä huono olekaan.
        -


      • 866opo755
        teuta01 kirjoitti:

        P- joella on helluntai puhuja Pekka Pökäle , pitänyt kirkossakin
        puheita ainakin kaksi kertaa, minunkin aikana, eikä huono olekaan.
        -

        Kävitkö nakujuoksussa teuta


      • 866opo755 kirjoitti:

        Kävitkö nakujuoksussa teuta

        En harrasta sellaisia lainkaan.
        -


      • prosentin_alle
        teuta01 kirjoitti:

        En harrasta sellaisia lainkaan.
        -

        Teutahan on entinen maileri.
        Veti coopperin testinkin 12 minuuttiin, joskus jopa vähän alle.


      • StefanN
        866opo755 kirjoitti:

        Kävitkö nakujuoksussa teuta

        Paras!


    • JeesuksessaOlemmeYhtä

      Siunattu tilaisuus eilen Nastolassa. Esikoiset ja esikoislestadiolaiset sai yhdessä käydä Herran pöytään ja olla Sanan hoidossa.

      • PolkkatukkaisiaPaljon

        Välissä vain juopa. Miksi pitti lähteä eriseuraarakentamaan.


      • Sattuma121
        PolkkatukkaisiaPaljon kirjoitti:

        Välissä vain juopa. Miksi pitti lähteä eriseuraarakentamaan.

        Lyhyt kommentointi kuvaa itseäsi hyvin.

        Unohdit kertoa, että se oli Jumalan Sanan mukainen, arvokas ehtoollistilaisuus. Siinä olivat kaikki Jumalan Sanan lupaukset mukana. Siellä myös rukoiltiin Jumalan siunausta ja varjelusta näille nuorille. Uskoitko sen ja olitko kiitollinen siitä ja kaikesta muustakin, että saamme näin kokoontua yhteisiin juhliin Jumalan rikkaan Sanan äärelle.

        Sen sijaan olit tullut tilaisuuteen vähän samantapaisella asenteella kuin muuan onnistunut kristitty Raamatun kertomuksessa: "Minä kiitän sinua Jumala, etten ole niin kuin muut ihmiset, ...., etenkään niin kuin nuo polkkatukkaiset. He kaikki lienevät samarialaisia, (=esikoiset ry:n jäseniä)". He ovat siksi niin halveksittuja, että kaikki heistä ei noudata isäin sääntöjä, muistuttavat maallisen lain noudattamisesta, mutta mikä pahinta heillä on sellainen kerettiläinen usko, että he saavat katuvaisina kaikki syntinsä anteeksi, vaikka eivät käykään pyhiinvaellusmatkoilla Jellivaarassa eivätkä pukeudu aivan prikulleen samoin, kun kristillisyydessä on opetettu. Jotkut aviomiehet pitävät jopa kihlasormustaankin sormessaan, jne.


      • HäpeäEriSeura
        Sattuma121 kirjoitti:

        Lyhyt kommentointi kuvaa itseäsi hyvin.

        Unohdit kertoa, että se oli Jumalan Sanan mukainen, arvokas ehtoollistilaisuus. Siinä olivat kaikki Jumalan Sanan lupaukset mukana. Siellä myös rukoiltiin Jumalan siunausta ja varjelusta näille nuorille. Uskoitko sen ja olitko kiitollinen siitä ja kaikesta muustakin, että saamme näin kokoontua yhteisiin juhliin Jumalan rikkaan Sanan äärelle.

        Sen sijaan olit tullut tilaisuuteen vähän samantapaisella asenteella kuin muuan onnistunut kristitty Raamatun kertomuksessa: "Minä kiitän sinua Jumala, etten ole niin kuin muut ihmiset, ...., etenkään niin kuin nuo polkkatukkaiset. He kaikki lienevät samarialaisia, (=esikoiset ry:n jäseniä)". He ovat siksi niin halveksittuja, että kaikki heistä ei noudata isäin sääntöjä, muistuttavat maallisen lain noudattamisesta, mutta mikä pahinta heillä on sellainen kerettiläinen usko, että he saavat katuvaisina kaikki syntinsä anteeksi, vaikka eivät käykään pyhiinvaellusmatkoilla Jellivaarassa eivätkä pukeudu aivan prikulleen samoin, kun kristillisyydessä on opetettu. Jotkut aviomiehet pitävät jopa kihlasormustaankin sormessaan, jne.

        Pitkä kommentti kertoo katkeruudestasi


      • totuuden-henki-johdata

        "Sattuma121" Älä elä sattuman varassa elämääsi. Vuodatuksesi kertoo teidän monien, elävän seurakunnan hyljänneen, mielen ja sielun eksytyksestä ja opin totuuden hämärtymisestä. Oletko koskaan tullut ahtaan portin kautta lammashuoneeseen ja kuullut hyvän paimenen kutsuvaa ääntä? "Valheen pitää heidän uskoman..." ja "eksytykset kumminkin tulevat..." Outo on käsityksesi ja tulkintasi, siitä mitä olet kuullut ja luullut elävästä seurakunnasta! Voihan olla ettet olekkaan ollut Esikoinen (me olemme sillä nimellä tunnetut aina siitä lähtien , kun vanhoilliset lähti. Nimenkin varastitte!) milloinkaan? Tässä J. Raattamaan kirjoituksesta poimintaa: "Kutkas nyt ovat heikot? Ovatkos ne heikot, jotka tekevät ehdollisia syntejä, taikka puolustavat niitä, jotka syntiä tekevät? Taikka ovatkos ne heikot, jotka seisovat uskonsa puolesta, vaikka sydän ei ole särjetty? Ja se ,jolla sydän ei ole särjetty tiedetään siitä, ettei siihen sydämeen koske armon eikä lain sana. Tämmöinen on nyt sen uuden kuolleenuskon tuntomerkki....." Kannattaa lukea koko luku Vanhintenkirja 1:sestä. Alkaa sivulta 48. Maailman mielisyys , ei ole vertaus Samarialaisesta miehestä. Hän olisi kuollut haavoihinsa, ellei Jeesus olisi häntä parantanut.


      • evpxyz
        totuuden-henki-johdata kirjoitti:

        "Sattuma121" Älä elä sattuman varassa elämääsi. Vuodatuksesi kertoo teidän monien, elävän seurakunnan hyljänneen, mielen ja sielun eksytyksestä ja opin totuuden hämärtymisestä. Oletko koskaan tullut ahtaan portin kautta lammashuoneeseen ja kuullut hyvän paimenen kutsuvaa ääntä? "Valheen pitää heidän uskoman..." ja "eksytykset kumminkin tulevat..." Outo on käsityksesi ja tulkintasi, siitä mitä olet kuullut ja luullut elävästä seurakunnasta! Voihan olla ettet olekkaan ollut Esikoinen (me olemme sillä nimellä tunnetut aina siitä lähtien , kun vanhoilliset lähti. Nimenkin varastitte!) milloinkaan? Tässä J. Raattamaan kirjoituksesta poimintaa: "Kutkas nyt ovat heikot? Ovatkos ne heikot, jotka tekevät ehdollisia syntejä, taikka puolustavat niitä, jotka syntiä tekevät? Taikka ovatkos ne heikot, jotka seisovat uskonsa puolesta, vaikka sydän ei ole särjetty? Ja se ,jolla sydän ei ole särjetty tiedetään siitä, ettei siihen sydämeen koske armon eikä lain sana. Tämmöinen on nyt sen uuden kuolleenuskon tuntomerkki....." Kannattaa lukea koko luku Vanhintenkirja 1:sestä. Alkaa sivulta 48. Maailman mielisyys , ei ole vertaus Samarialaisesta miehestä. Hän olisi kuollut haavoihinsa, ellei Jeesus olisi häntä parantanut.

        " Kannattaa lukea koko luku Vanhintenkirja 1:sestä. Alkaa sivulta 48. Maailman mielisyys , ei ole vertaus Samarialaisesta miehestä. Hän olisi kuollut haavoihinsa, ellei Jeesus olisi häntä parantanut. "

        Samarialainenhan on Jeesus itse siinä Jerikon tien matkalaisen vertauksessa.


    • onkotietoa

      Missäs kohtaa se olikaan se Apostolien opetus rippikoulusta?

      mitä siinä ripitetään ja kenelle j amiksi ja mihin perustuen?

    • Opettamalla

      Näyt 28:19Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

      • missävika

        Niin mutta kuka Apostoli pitikään rippikoulua, muistatko?

        oikeinko t e kuvittelette että ne ripitettävät ovat uudestisyntyneitä ja Jeesuksen seurajia!?

        vastaan puolestasi; ei kukaan, ehkä joku promille joskus, pääsääntöisesti ei kukaan.
        sen enempää kuin heitin keljaa kiskovat vanhemmatkaan ja papit.

        siinä se on seurakunta joka siteeraa Raamattua mutta viis veisaa siitä käytännön elämässä.


      • missävika kirjoitti:

        Niin mutta kuka Apostoli pitikään rippikoulua, muistatko?

        oikeinko t e kuvittelette että ne ripitettävät ovat uudestisyntyneitä ja Jeesuksen seurajia!?

        vastaan puolestasi; ei kukaan, ehkä joku promille joskus, pääsääntöisesti ei kukaan.
        sen enempää kuin heitin keljaa kiskovat vanhemmatkaan ja papit.

        siinä se on seurakunta joka siteeraa Raamattua mutta viis veisaa siitä käytännön elämässä.

        Muistatko , mitä Paavali Korinttossa , 2 vuotta opetti kaikkia
        joka päivä , erään eläkkeelle päässeen Gladiaattorin koulussa.
        -
        Jospa palaat siihen päivään, se voi olla sinullekin hyväksi.
        Ja tunnusta se että Hän oli Apostoleista lukenein. . .
        -


      • kirkonorjat
        teuta01 kirjoitti:

        Muistatko , mitä Paavali Korinttossa , 2 vuotta opetti kaikkia
        joka päivä , erään eläkkeelle päässeen Gladiaattorin koulussa.
        -
        Jospa palaat siihen päivään, se voi olla sinullekin hyväksi.
        Ja tunnusta se että Hän oli Apostoleista lukenein. . .
        -

        Ai että Paavali piti rippikoulua uudestisyntymättömille höh?

        milloin teuta tulet valoon, mieti ainakain.


      • kovasetä
        kirkonorjat kirjoitti:

        Ai että Paavali piti rippikoulua uudestisyntymättömille höh?

        milloin teuta tulet valoon, mieti ainakain.

        Et taitanut tietääkkään, että teuta on nykyajan Gladiaattori.

        Paneppa merkille; miekka heiluu koko ajan johonkin suuntaan.


    • TurhaaTouhua88

      Rippikoulu on huijausta nykyään...sillä ei lisäksi mitään tee elämässä.

      • Tietopaketti

        Kyllä siinä saa kattavan tietopaketin kristinuskosta.


      • halookirkkolaiset
        Tietopaketti kirjoitti:

        Kyllä siinä saa kattavan tietopaketin kristinuskosta.

        Jeesus sanoi mm" tule ja seuraa Minua"!

        ei sanonut tule hakemaan tietopaketti ja kummilusikka!


      • Radisti

        Monet menee rippikouluun tavan vuoksi. Yllättäin tulevatkin uskoon. Pyhähenki toimii glopaalisti kaikkien ihmisten pelastumiseksi.
        Raamattu sanoo: kun purette ja lyötte toisianne, varokaa että ette toisianne perin hävitä.
        Pyhänhengen työtä ei pysäytä sormella osoittelijat. Se on nähty.


      • Kysyn-vaan
        Radisti kirjoitti:

        Monet menee rippikouluun tavan vuoksi. Yllättäin tulevatkin uskoon. Pyhähenki toimii glopaalisti kaikkien ihmisten pelastumiseksi.
        Raamattu sanoo: kun purette ja lyötte toisianne, varokaa että ette toisianne perin hävitä.
        Pyhänhengen työtä ei pysäytä sormella osoittelijat. Se on nähty.

        Mitä on uskoon tuleminen? Kertooko raamattu siitä?

        Jaakob kirjoittaa:

        17. Näin myös usko, jos ei hänellä töitä ole, on kuollut itsessänsä.
        18. Mutta sanokaan joku: sinulla on usko, ja minulla on työt: osoita minulle sinun uskos sinun töilläs, niin minäkin tahdon minun uskoni osoittaa minun töilläni.
        19. Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
        20. Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on?
        21. Eikö Abraham, meidän isämme, töiden kautta vanhurskautetuksi osoitettu, kuin hän poikansa Isaakin alttarille uhrasi?
        22. Näetkös, että usko on myös vaikuttanut hänen töissänsä, ja että usko on töissä täydelliseksi tullut?

        Jeesus opettaa:

        3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
        4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
        5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

        1. Niin oli yksi mies Pharisealaisista, Nikodemus nimeltä, Juudalaisten ylimmäinen.
        2. Se tuli yöllä Jesuksen tykö ja sanoi hänelle: Mestari, me tiedämme, että sinä olet Jumamalasta opettajaksi tullut; sillä ei taida kenkään niitä tunnustähtiä tehdä, joita sinä teet, jollei Jumala ole hänen kanssansa.
        3. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
        4. Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
        5. Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
        6. Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.
        8. Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
        9. Vastasi Nikodemus ja sanoi hänelle: kuinka ne taitavat tapahtua?
        10. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!
        11. Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä me näemme, ja ette ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos minä maallisia teille sanoin, ja ette usko: kuinka te uskoisitte, jos minä taivaallisia teille sanoisin?
        13. Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Ymmärsi Nikodemus uskon? Hän teki hyvää Jeesuksen kuolleelle ruumiille, mutta mainitaanko häntä kertaakaan sen jälkeen uskovien joukossa?


      • saamiettiäkkin
        Kysyn-vaan kirjoitti:

        Mitä on uskoon tuleminen? Kertooko raamattu siitä?

        Jaakob kirjoittaa:

        17. Näin myös usko, jos ei hänellä töitä ole, on kuollut itsessänsä.
        18. Mutta sanokaan joku: sinulla on usko, ja minulla on työt: osoita minulle sinun uskos sinun töilläs, niin minäkin tahdon minun uskoni osoittaa minun töilläni.
        19. Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
        20. Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on?
        21. Eikö Abraham, meidän isämme, töiden kautta vanhurskautetuksi osoitettu, kuin hän poikansa Isaakin alttarille uhrasi?
        22. Näetkös, että usko on myös vaikuttanut hänen töissänsä, ja että usko on töissä täydelliseksi tullut?

        Jeesus opettaa:

        3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
        4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
        5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

        1. Niin oli yksi mies Pharisealaisista, Nikodemus nimeltä, Juudalaisten ylimmäinen.
        2. Se tuli yöllä Jesuksen tykö ja sanoi hänelle: Mestari, me tiedämme, että sinä olet Jumamalasta opettajaksi tullut; sillä ei taida kenkään niitä tunnustähtiä tehdä, joita sinä teet, jollei Jumala ole hänen kanssansa.
        3. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
        4. Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
        5. Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
        6. Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.
        8. Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
        9. Vastasi Nikodemus ja sanoi hänelle: kuinka ne taitavat tapahtua?
        10. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!
        11. Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä me näemme, ja ette ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos minä maallisia teille sanoin, ja ette usko: kuinka te uskoisitte, jos minä taivaallisia teille sanoisin?
        13. Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Ymmärsi Nikodemus uskon? Hän teki hyvää Jeesuksen kuolleelle ruumiille, mutta mainitaanko häntä kertaakaan sen jälkeen uskovien joukossa?

        Helluntain jälkeen luemme kuinka 3000 sielua tuli uskolle kuuliaiseksi.

        monestako heistä Raamattu kertoo sen jälkeen?


      • Kysyn-vaan kirjoitti:

        Mitä on uskoon tuleminen? Kertooko raamattu siitä?

        Jaakob kirjoittaa:

        17. Näin myös usko, jos ei hänellä töitä ole, on kuollut itsessänsä.
        18. Mutta sanokaan joku: sinulla on usko, ja minulla on työt: osoita minulle sinun uskos sinun töilläs, niin minäkin tahdon minun uskoni osoittaa minun töilläni.
        19. Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
        20. Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on?
        21. Eikö Abraham, meidän isämme, töiden kautta vanhurskautetuksi osoitettu, kuin hän poikansa Isaakin alttarille uhrasi?
        22. Näetkös, että usko on myös vaikuttanut hänen töissänsä, ja että usko on töissä täydelliseksi tullut?

        Jeesus opettaa:

        3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
        4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
        5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

        1. Niin oli yksi mies Pharisealaisista, Nikodemus nimeltä, Juudalaisten ylimmäinen.
        2. Se tuli yöllä Jesuksen tykö ja sanoi hänelle: Mestari, me tiedämme, että sinä olet Jumamalasta opettajaksi tullut; sillä ei taida kenkään niitä tunnustähtiä tehdä, joita sinä teet, jollei Jumala ole hänen kanssansa.
        3. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
        4. Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
        5. Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
        6. Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.
        8. Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
        9. Vastasi Nikodemus ja sanoi hänelle: kuinka ne taitavat tapahtua?
        10. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!
        11. Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä me näemme, ja ette ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos minä maallisia teille sanoin, ja ette usko: kuinka te uskoisitte, jos minä taivaallisia teille sanoisin?
        13. Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Ymmärsi Nikodemus uskon? Hän teki hyvää Jeesuksen kuolleelle ruumiille, mutta mainitaanko häntä kertaakaan sen jälkeen uskovien joukossa?

        Kertoo osittain tässä kohtaa, mutta muussa paljonkin.
        -
        Ymmärsikö Nikodeemus uskon, Hän oli kaikkiaan 10 kertaa
        tekemisissä Jeesuksen kanssa, sen ensimmäisen yö keikan jäl-
        keen 9 kertaa, koska oli kutsunut Jeesuksen Aina kortteeriin
        kotiinsa kun Jeesus tuli juhlille.
        -
        Ja kansa sanoi , Hän on yksi meistä, kuten Arimatialainenkin.
        hän on Yksi meistä . Mikä olisi parenpi tunnustus. . . .
        -
        Sen kolmen ja puolivuoden aikana , Niko oli tutustunut hyvin
        Jeesus Nasaretilaiseen. USKOTTEKO..
        -


    • vaionkose

      Siis mitä olet sanomassa ja mitä ihmeen tarvetta se on tuoda Raamattua esilel tuolla huonolla suomella tehdyn käännöksen kautta, mitä te siitä oikein luulette saavanne, ettehän te puhukkaan keskenänne tuolla ikivanhalla sekosuomella!

      Ihminen voi tulla uskoon vaikka kuusen latvassa jos on tullakseen taikak jopa hengettömässä rippikoulussa, mutta tuskin se on Jumalan tarkoitus että pysyteltäisiin mahdollisiman kaukana Raamatun opista ja opetuksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe