Olen ollut yhdenlainen pätkätyöläinen lähes koko aikuisen ikäni.
Nuorena työskentelin suvun yrityksessä jossa oletettiin että on käytettävissä 24/7. Sain tapella että voisin pitää hieman kesälomaa, sain pitkän viikonloppuvapaan omien häiden vuoksi ja saatteeksi käskyn olla poistumatta mihinkään että voin nopeasti häiden jälkeen tulla kun tarvitaan.
Tarkoitus oli tehdä yhden yön "häämatka" muutaman sadan kilometrin päähän. Anoppi sai huutoraivarit kun kuuli että menemme moottoripyörällä, hän kun oli aivan ajatellut että mennään yhdessä autolla ja hänen siskon luo kylään !
Olipa sen viikonlopun jälkeen mahtavat fiilikset...
Seuraava vitutuskesä oli kun dotin kahden viikon kesälomaani, työpaikkana sairaala. Loman toisena päivänä osastonhoitaja soittaa, kysyy ensin että olenko kotona. Joo, kyllä olin. Hän siihen että niin arvelikin että ettei minulla ole mahdollisuutta lähteä lomailemaan ja olen kotona vaan (???!!!). Ja kertoi että oli tehnyt ylityölistan uusiksi ja siihen pitäisi tulla laittamaan allekirjoitus tunnin sisällä ennenkuin hän laittaa sen eteenpäin.
Tuo puhelu otti niin aivoon, sekä tuo ivailu ettei minulla ole mahdollisuutta lähteä lomalla kotoa mihinkään, että olin vitutuksessa koko sen lyhyen vapaani.
Edelleenkin kesälomaa odottaessani mielen valtaa nämä muistot, ajattelen ettei ole oikeutta lomailla ja koen syyllisyyttä siitä että olen kohta jonkin aikaa pois.
Hirveät kesälomamuistot
PuuhaPetra
0
136
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291899Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3731729Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161238Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221148- 121121
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81056- 861029
- 2851015
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001