Vietimme viikon Gambiassa syksyllä 2016. Kokemuksia maanosasta ei ollut. Hyvin eksoottinen ja erilainen paikka vrt. esim Thaimaa. Vertailua en suosittele siis edes tekemään, molemmissa on omat erikoisuutensa. Gambian kuuma ja kuiva ilmasto iso plussa Thaimaahan verrattuna. Olimme suunnitelleet että emme paikallista opasta ota tai halua mutta pienen taustatuksimuksen jälkeen otimme yhteyttä valtion viralliseen oppaaseen Sarja Sonkoon ja hän lunasti kyllä lupaukset ja erittäin järkevään hintaan, ammattitaitoinen opas ja järjesti kaiken tarvittavan esim reissun Senegaliin. Paljon parjatut "häslärit" pysyvät myös poissa kun oma opas mukana. Suosittelen omien kokemuksien perusteella käyttämään OTG-oppaita. (Official Tourist Guide)
Oma opas ei tarkoita että että omaa rauhaa kaipaava suomalainen ei saisi olla rauhassa, hänellä on tilannetajua ja antaa omaa tilaa ja on käytettävissä tarvittaessa, vaikka puhelinsoiton päässä.
Jos Gambian matkaa suunnittelette niin olkaa yhteydessä Sarja Sonkoon, hänestä hyvät ja luotettavat kokemukset. Hänet tavoittaa parhaiten sähköpostilla [email protected], kertokaa terveisiä Jamrock familyltä niin viilaa hinnat kohdalleen. Palaamme itse Gambiaankin varmasti.
Hyviä kokemuksia Gambiasta 2016
12
556
Vastaukset
- santtu-1975A
Kertoo aika paljon maan (enkä nyt puhu Gambiasta yksinään, vaan muistakin vastaavista maista, missä tarvitsee "opasta") matkailu infran kehittyneisyydestä (kehittymättömyydestä) mikäli henkilö joka on aikaisemmin reissannut ns.omatoimisesti muissa maissa, mutta kokee että tarvitsee henkilökohtaisen oppaan maassa matkustamiseen.
Eli mikäli asioita ei saa hoidettua ilman paikallista välikättä, taikka ilman opasta ei saa olla rauhassa, niin ei silloin vielä voi puhua varsinaisesta matkailumaasta.- nainen35vee
Olen matkustellut useita kertoja Gambiassa ympäri ämpäri, enkä ole koskaan opasta ottanut, enkä tarvinnut. Ovat kyllä uskoneet kun jämäkästi olen heidät torjunut eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia, viihtynyt olen hyvin ja lokakuussa taas menossa.
- bakau
samat sanat,opasta en ole käyttänyt näillä lähes kahdellakymmenellä Gambianmatkallani. Jämäkkänä naisena osaan karkottaa häslärit kannoilta. Lokakuussa myös menossa taas.
- Frbui
Hyvä että jämäkkä nainen viihdyt Gambiassa. Motiivisi kyllä tiedetään. 😂
- joppex
Minua ei kiinnosta muiden matkailijoiden motiivit, kuka matkustaa mihinkin ja minkäkin takia, ihan sama. Typerääkin typerämpää spekulointia.
- myskihärkä
Pässi.Mä oon mies ja 6 käyntiä Gambiassa.Motiivini?Naiset,kyllä.On myös muita juttuja,ilmasto,ihmiset,ruoka,musa jne jne.
- Vkhg
Naiset? Eli olet tyypillinen punaniska seksituristi. Harmi ettet osaa arvostaa omaa maatasi etkä myöskään Gambiaa.
- SeneGambia
Vkhg kirjoitti:
Naiset? Eli olet tyypillinen punaniska seksituristi. Harmi ettet osaa arvostaa omaa maatasi etkä myöskään Gambiaa.
Eiköhän niistä Gambian seksituristeista ole 99,9 prosenttia naisia ja niistäkin käytännössä kaikki suomalaisia ja brittejä.
- myskihärkä
Mitä pahaa siinä on että rakastaa mustia ihania Gambi-neitoja?
- silverhipo
Mistä kohtaa he ovat ihania ?
- bakau
minä en matkusta Gambiaa yhdenkään miehen tai seksin takia, joten yks paskanhailee mitä joku peräkammarin poika Suomesta spekuloi. Evvk.
- gmabia
Kyseisen luotettavan oppaan tavoitatte Facebookista, Sarja Sonko (OTG, official tourist guide). Tai puhelimesta 220 7087954, sähköposti [email protected].
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067