Mihin panostaa häissä?

Nina26v

Mihin panostatte häissä? Ruokaan,pukeutumiseen vai sormuksiin?

21

2214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulhanen2006

      Kaikkiin panostettiin, mutta kohtuudella ja riittävästi.
      -Ruoka laadukasta yksinkertaista kotiruokaa, että kelpaa kaikille, perunat kasvatettu omassa maassa ja kotimehuja. Täytekakut itse tehty. Pitopalvelu hoiti tarjoilun.
      -Pukeutuminen, minulle asiallinen tumma puku, morsiammelle teetettiin tutulla ompelijalla hankkimastamme kankaasta hääpuku ja samasta kankaasta teetettiin minulle solmio ja taskuliina.
      -Sormukset ihan perinteiset Saurumin leveät tutulta kultakauppiaalta.
      -Hääpaikka valittiin erityisen huolella, lapsille oma lastenhoitaja ja musiikki aidoilta savikiekoilta. Hääpaikka oli sisävesilaiva, jolla kuljetettiin häävieraat myös hääkuvauksiin kansallispuistoon.
      -Musiikkiin panostettiin erityisesti, kirkossa hyvät urut ja ammattitaitoinen kanttori soitti toiveidemme mukaisesti laajan repertuaarin. Hääpaikassa soitettiin aidoilta savikiekoilta musiikkia. Hääkuvauksissa mukana myös kaikki häävieraat ja siellä soitettiin musiikkia aidoilta savikiekoilta.

      Teimme itse paljon valmisteluja ja järjestelyjä mm. sisävesilaivan koristelut, sataman koristelut, kutsut ja hääkarkit. Häävieraille (aikuisille) tilauksesta erikoisviinit lahjaksi, muuten alkoholia ei tarjoiltu lainkaan häätilaisuudessa.

    • marbleh

      Kaikkeen panostetaan tasapuolisesti. Jos rahat ei riitä prameisiin juhliin, haluamiimme pukuihin ja sormuksiin, niin sitten häitä siirretään ja rahaa säästetään lisää. Haluan kaiken olevan täydellistä elämäni tärkeimpänä päivänä.

      • kukintavallaan

        Just joo... ei se sen kummempi päivä ole kuin muutkaan. Rahan polttaminen on turhaa, vähällä rahalla saa ihan hyvät häät.


    • ylävoltti

      Ainakin miesten kannattaa panostaa puolisoon joka ei pihtaile, ei ole rahan perään eikä kuvittele ottavansa kodin työnjohtajan roolia.

      • biljobbare

        Siinähän se monasti meneekin jo pieleen, kun pidetään liian kalliit häät, joihin ei ole varaa. Olen joskus ostanut yhden pohjalaisen mahtihäiden kalleimman häälahjan, kun morsiammen vanhemmat olivat ostaneet uuden auton häälahjaksi. Nuoret pistivät sen heti rahaksi!


    • niksinirkko

      HÄÄPUKU
      - Ympäristöystävällisin ja lisäksi edullinen valinta olisi ostaa puku käytettynä. Jos ei aivan mieleistä löydy, voihan niitä aina muokata itse tai ammattitaitoisella ompelijalla mieleisekseen. Plussaa olisi, jos hääpuku olisi myös sellainen että sitä voisi käyttää useammin kuin kerran hääpäivänä.
      - Kiinalaisesta verkkokaupasta saat puvun huomattavasti edullisemmin kuin suomalaisesta pukuliikkeestä, mutta suuremmalla todennäköisyydellä puku ei näytäkkään samalta kuin mitä verkkokaupan kuvassa. Lisäksi halvoissa hääpuvuissa on todennäköisesti käytetty ns. orjatyövoimaa, ehkä jopa lapsia.

      SORMUS
      - Jos kultasormus aidolla timantilla ei riitä budjettiin, yhtä nättejä sormuksia saa myös huokeammilla hinnoilla. Hopea-, titaani- ja kirurginteräs ovat edullisempia materiaaleja, eikä kukaan ulkopuolinen voi tietää, onko sormuksessasi aito timantti vai kopio.

      JUHLAPAIKKA, OHJELMA JA TARJOILUT
      - Ulkona sijaitseva juhlapaikka on ihana aurinkoisella säällä, mutta tuuliseen ja sateiseen säähän on syytä muistaa varautua esimerkiksi juhlapaviljongilla.
      - Säästä ruokatarjoiluissa tekemällä mahdollisimman paljon itse. Pakkaseen voi tehdä erilaisia leivonnaisia odottamaan hyvissä ajoin ennen hääpäivää. Voit myös pyytää tarjousta erilaisiin askareisiin tuttavapiiriltä tai esim. Facebook-ryhmistä.

      HUOMIOITAVAT ASIAT
      - Onko juhliin tulossa erityisruokavalioisia ihmisiä?
      - Ovatko lapset samassa pöydässä aikuisten kanssa vai onko heille erillinen nurkkaus?
      - Onko juhlapaikassa tarpeeksi tilaa liikkua, kun ihmisiä tulee paljon samaan tilaan?

      • sulhanen2006

        "- Onko juhliin tulossa erityisruokavalioisia ihmisiä?"
        Tuohon kyllä sanoisin, että kannattaa tehdä laktoosittomat safkat jo kaikille valmiiksi ja sitten gluteenittomat vielä erikseen tai kaikille gluteenittomat. Ja jos nyt jollakin vieraista on oikein erikoiset rajoitteet ruokien suhteen, ottaa hänet sitten vielä huomioon.

        Siis oikeasti joku voi olla esim. kalalle allerginen ja se on totinen paikka. Jotkut vieraista ovat valitettavasti ruoka-ainerajoitteisia vain huomionkipeyttään ja eivät todellisuudessa. Näidenkin kanssa saa olla tarkkana, ettei juhlat mene täydellisesti pilalle.

        Omissa häissämme panostimme ruokaan, että se kävi kaikille!


    • eronnut..1

      Avioehtoon!

      • OnneaOnnea

        Samaa mieltä!
        Rakkautta ei voi rahalla ostaa, eivätkä prameat häät takaa onnellisuutta. Jokainen tietty saa pitää sellaiset hääjuhlat kun haluaa. Itse menin mieheni kanssa naimisiin nuorimmaisen lapsemme kastetilaisuuden yhteydessä. Saimme kirkkohäät ja lähimmät ihmiset juhlistamaan kanssamme. Kenenkään ei tarvinnut stressata tai hermoilla. Päivästä jäi meille lämmin tunnelma mieleen ja sitäkään ei rahalla voi ostaa.
        Ja kyllä teimme avioehdon, sillä menimme naimisiin rakkaudesta emme toistemme omaisuuden vuoksi.


      • avioehtoihanjees

        Avioehto tosiaan kannattaa tehdä. Se ei ole epäluottamus toista kohtaan, vaan näitä elämän realiteetteja. Me teimme aikoinaan vaimoni kanssa avioehdon, kun kummallakin oli varsin erilaista omaisuutta ja yritystoimintaa. Meille oli itsestään selvää, että teemme avioehdon, vaikka emme koskaan eroaisikaan. Halusimme varmistaa, että toisen omaisuus ei mene mahdollisen konkurssin tapahtuessa. Vaikka kumpikaan ei ole tekemässä konkurssia, niin kaikki on mahdollista tässä elämässä. Muutenhan avioehto ei meidän elämässä vaikuta oikeastaan yhtään mitään ja oikeastaan vain helpottaa kauppojen tekemistä, kun ei tarvitse aviopuolison suostumusta joka kauppaan. Kumpikin on kartuttanut omaisuuttaan tahollaan. Elämme normaalia perhe-elämää!
        Häissä panostimme, että vieraat viihtyivät ja kaikilla oli mukavaa, eikä kukaan saa ruokamyrkytystä ja ruoka käy kaikille. Koetimme ottaa mahdollisimman paljon vieraat huomioon. Rahaa emme käyttäneet tolkuttomasti silti.


    • VaiMeEiMuut

      Ihan vain me kaksin ja RAKKAUS. Lisäksi, tässä iässä avioehtisopimus.

      • olenkoliianjärkevä

        Kuulostaa ihan hyvältä mulle maistraatti riittäis jos joskus menisin naimisiin.Käyttäisin rahani mieluummin tulevaan elämään .


    • uusintaanmenossa

      Näin vieraan näkökulmasta panostaisin ruokaan. Minulle ei ole mitään merkitystä, millainen sormus ja hääpuku on, kunhan vain ruoka on maittavaa ja sitä on riittävästi. Pohjanoteeraus oli häät, jossa kakku loppui kesken, eikä sitä riittänyt kaikille vieraille. Oma perheeni jäi ilman. Niistä häistä en muista yhtään, millainen puku tai sormus oli morsiamella. Ilman kakkua jääminen on päällimmäisin muisto, vaikka häistä onkin kulunut jo 10 vuotta.

      • kakkuloppui

        Niin, ei kukaan vieraista muista noita hääpukuja, sormuksia (elleivät ne ole sitten poikkeuksellisen mauttomia), kyllä mieleen jäävät muut järjestelyt, sekä tuo kakun ja ruuan loppuminen.
        Omat muistot kauheimmista häistä on, kun serkkuni häissä oli aivan liikaa häävieraita ja kaikki meni sekaisin. Hääkakkukin ehdittiin aloittamaan niin, että morsian ja sulhanen eivät olleet vielä ehtineet sitä aloittamaan.
        Koko homma oli lähtenyt lapasesta, kun hääkutsuja oli painatettu jossain kirjapainossa todellista tarvetta enempi määräalennukseen edellyttävä määrä. Jostain syystä sulhanen jakoi niitä ylimääräisiä hääkutsuja huolettomasti työpaikallaan (suuri kauppaliike, tuhansia töissä!!), mopo karkasi käsistä. Kun oli antanut muutamalle työkaverille hääkutsun, olivat kait toisetkin tarvinneet... Lopputulos oli täysi katastrofi, kun sulhasen työkaverit tulivat perheineen ja useimmilla oli vielä autonkuljettaja erikseen.
        Pitopalvelu toki pystyi jotenkin taikomaan lisää ruokaa arvaamattomasti paisuneelle vierasjoukolle. Hääpaikaksi varattu suuri urheilutalo kävi ahtaaksi (jonne mahtui virallisesti n. 600 henkeä). Parkkipaikatkin loppuivat.
        Morsiammen ja sulhasen vanhemmat maksoivat häät, mutta melkoista jälkikäyntiä aiheutti häiden järjestelyt, etenkin niiden hääkutsujen jakaminen.

        En muista lainkaan, että millainen hääpuku oli morsiammella! Pariskunta tosin erosi varsin pian, joten väliäkö sillä. Näistä häistä on kulunut jo 37 vuotta!


    • RakkauttaIlmanHulluutta

      Miten ois jos vaan rakastas toisiaan ja menis naimisiin maistraatissa. Sijottaisi sitten vaan hauskaan ja romanttiseen häämatkaan. NIII-IIN tyrhaa höpötystä koko hääjuhlasönkötys.

    • Riikka1980

      Panostin häissäni ruokaan.

    • hääyöhön

      Tietenkin hääyöhön.

    • Tanja9000

      Itellä ku oli pienet ja intiimit häät(lähisukua ja läheisimmät kaverit) ni panostettiin kukkiin, viihtyvyyteen, sekä ruokaan(perinteinen ruokaa ja ohjelmat, eikä maksanut maltaita:) enemmän panostettu oli pukeutumiseen ja sormuksiin, lopputulos oli hieno ja ikimuistoinen, kaikki sujuu budjetis eikä tarvinnu lainkaan ottaa, kumpikin tavallinen duunari, suunnitellulla ja järjestelmällisyydellä pääse aika pitkälle

    • Palveluammatt

      Moi!

      Kannattaa käydä tutustumassa uuteen Helsinkiläiseen ohjelmatoimistoon Lassin Palveluihin! Erona muihin toimistoihin on se että sivulta ei löydy kokonaisia bändejä vaan muusikoita, joista voit koota yhtyeen. Kaikkeen toisin sanoen voi vaikuttaa. Soitamme pelkkää toivemusiikkia, jolloin juhlista tulee juuri teidänlaisenne! http://lassinpalvelut.com

    • Marketta38v

      Panostimme häissä pukeutumiseen ja ruokaan

    • 12376443

      Voittehan valita kirkollisen vihkimisen ilman mitään turhia krumeluuleja tai vieraspaljoutta. Minut ja vaimoni vihittiin kummankin toiseen liittoon 2 todistajan läsnäollessa ilman häämarsseja, ym. Paikkana metsästysseuran kota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe