Menen nytte kesäloman jälkeen yläasteelle.

Jokked

Elikkäs kuten otsikosta näette menen kesäloman jälkee yläasteelle. Jännittää! Millaista siellä oikein on? Kertokaa omia kokemuksia😃

5

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä nyt vielä stressaa, vietä kiva kesäloma ensin.

      Minun lienee turha kertoa kokemuksiani, koska silloin aikoinaan asiat oli varmaan vähän toisin.

      Jos haluat nuorten (ja trollien) mielipiteitä, niin nuorten palsta voisi olla parempi paikka kysyä.

    • Kokalolu

      Mun on pakko sanoo että mun mielestä 7lk oli kouluaikani tähänastisista luokista helpoin 😂😂
      No hätä. Eri opettajiin tottuu nopsaan ja meillä ainaskaan puolet opettajista ei esst tarkastanu läksyjä.

    • Kokemuksii

      Mul ihan sama tilanne ja jännittää iha sikan🙌🏼 KERTOKAA KOKEMUKSII❣️

    • Noproblema

      Plussat:
      - On vapaampaa, luotetaan enemmän, ei kytätä koko ajan ja sääntöjä ei valvota niin tiukasti
      - Läksyjä ei aina tarkisteta
      - Kotitalouden tunneilla oikeasti oppii todella paljon tarpeellisia taitoja (sen huomaa viimeistään silloin, kun muuttaa pois kotoa)

      Miinukset:
      - Oppilaat ovat herkän ikänsä takia pieniä vittupäitä
      - Nokkimisjärjestys oppilaiden kesken, koulukiusaamista lähes aina edes jollain tasolla
      - Usein ne kaikkein kaksinaamaisimmat vittupäät ovat myös opettajien suosiossa, esim. tukioppilaana

      Ei siis mitään pelättävää, jos sinun ei tarvitse pelätä maineesi puolesta ja ei ole pelkoa joutua siihen alimpaan "kastiin".

    • aafffaa

      Noh, kokeita tulee enemmän ja läksyjä myös (jotkut ei aina tarkista), joka tunti eri luokassa ellei tuplatunti. Ei ollut kiusaamista. itse en lukenut mihinkään kokeisiin ja läpi ne pääsin joten eivät ne niin vaikeita ole. Ainakin itse saan nukkua joinain päivinä pidempää kuin ala-asteella mutta päivät kestävät pidempää. välitunneilla saa käyttää puhelinta ja meillä oli ainakin aika usein sellaisia päiviä jolloin koulu loppui aikaisemmin ja ei ollut tunteja. ala-asteella pääsin taksin kyydillä mutta nyt menen linja-autolla asemalle ja kävelen siitä kouluun (koulusta saa bussikortin). Ei ole enää pakollisia kevätnäytelmiä yms. tetti tulee myös jolloin menet päiväksi jonnekin töihin esim kauppaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe