Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan?
Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pystyisitkö elämään toinen "koko ajan läsnä" samassa asunnossa?
Jos nyt asutte jonkun kanssa yhdessä ja tulisi ero, pystyisitkö uudestaan menemään jonkun kanssa asumaan yhteen samaan asuntoon? Kaipaatteko yksityistä omaehtoista vapautta...
Huomasin itse harkitsevani, joku tuottaa ylimääräistä hikkaa kun asiaa tarkemmin miettii.
En voi itse vielä sanoa juuta en jaata.
AV
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
68
401
Vastaukset 68
- Anonyymi00001
En ikinä suostuisi. Niin paljon pidän ikiomasta elämästäni ja omasta rauhastani. Molemmilla pitää olla oma tila ja omaisuudet erillään.
Gubbenöf 🥸- Anonyymi00008
Hmm..näin nyt on. Hyvin on toiminut. Ehkä tämä on myös se syy miksi ei tunne syvempää tarvetta muuttaa mitään?
AV
- Anonyymi00002
Jos olisin vakituisessa suhteessa jonkun kanssa, niin kyllä minä yhteenmuuttoa voisin harkita. Kunhan oltaisiin ensin riittävän pitkään oleskeltu samojen kattojen alla, jotta molemmat tietää ja tuntee toisen tavat ja tottumukset.
Haluan olla kotona täydellisen rennosti ja vapaasti. Haluan, että kumppanini kokee samoin. Olisi kuitenkin melkoinen lottovoitto, jos ei mitään eroavaisuuksia olisi esim siisteyskäsityksissä eli yleensä se vaatii vähintään pientä yhteensovittelua. Liikaa en ole kuitenkaan valmis sovittelemaan. Minusta on ihanaa, kun saa tehdä asiat oman mielensä mukaan eli ainakaan kenenkään niuhon kanssa en voisi saman katon alla asua.
Talous- ja perintöasiat ovat sitten asia erikseen, mutta tärkeä sopia, jos jakaa talouden jonkun kanssa. Tällaisistakin miehen pitäisi pystyä puhumaan.
Kaiken tämän jälkeen on ehkä todettava, ettei kukaan haluaisi minun kanssa asumaan, kun on liian vaikeaa 😅
Aletheias- Anonyymi00007
Ihan järkeviä ajattelet. Kyllä toinen tulisi tuntea syvemmin, pintaa syvemmältä.
AV - Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ihan järkeviä ajattelet. Kyllä toinen tulisi tuntea syvemmin, pintaa syvemmältä.
AVEhdottomasti. Toiseen täytyy pystyä luottamaan, hänen kanssaan täytyy olla helppoa ja vaivatonta olla. Ja tässä vaiheessa elämää ottaisin kumppaniksi saman katon alle vain kypsän, aikuisen, itsenäisen miehen, joka osaa elää myös omaa elämäänsä.
Aletheias - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ehdottomasti. Toiseen täytyy pystyä luottamaan, hänen kanssaan täytyy olla helppoa ja vaivatonta olla. Ja tässä vaiheessa elämää ottaisin kumppaniksi saman katon alle vain kypsän, aikuisen, itsenäisen miehen, joka osaa elää myös omaa elämäänsä.
AletheiasTunteet olisivat silti tärkeimpiä. Sitä yllättävän paljon katsoo erilaisia pienempiä outouksia läpi sormien jos toisesta tykkää kuin hullu puurosta.
Itse olen tunteella käypä henkilö, pelkkä " kiva kämppis" ei ehkä riittäisi.
AV - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tunteet olisivat silti tärkeimpiä. Sitä yllättävän paljon katsoo erilaisia pienempiä outouksia läpi sormien jos toisesta tykkää kuin hullu puurosta.
Itse olen tunteella käypä henkilö, pelkkä " kiva kämppis" ei ehkä riittäisi.
AVIlman tunteita en edes harkitsisi yhteenmuuttoa. Kaiken taustalla täytyy olla halu olla toisen lähellä, jakaa arkea ja juhlaa toisen kanssa. Sydämessä pitää olla sellainen tunne, mikä tuntuu lämpönä rinnassa ennen kuin edes avaa kotioven, kun tietää, että toinen odottaa aidosti saavansa sinut lähelleen 😊
Aletheias
- Anonyymi00003
Vain teoriassa, jos asunto olisi suuri ja molemmilla olisi oma alue, jonka siisteydestä huolehtii. 🤣
Käytännössä en muuttaisi, ellei joku mätsäisi yli 100%sesti ja hänellä olisi iso talo/asunto, jonne voisin muuttaa ja se vielä sijaitsisi hyvällä paikalla oikeassa kaupungissa.
Pitäisin nykyisen asuntoni ja olisin kirjoilla täällä. Minkäänlaisia raha-asioita en halua yhteiseksi.
- Sheena- Anonyymi00006
Mietin samaa, oma yksityisyys jopa asuessa kahden olisi periaatteessa ihan kannatettava ajatus.
AV
Sanoisin nykyään, että no morjens. Ja laittaisin kuulokkeet korvilleni.
https://youtu.be/WyJriPyuPfI?is=4AFuVu6mA_UsHqmH
Ei kiitos.- Anonyymi00005
No, vähän ennakkoon aattelin että noin voisi olla. Yksin asuessa moni asia on yksinkertaisempaa.
AV Anonyymi00005 kirjoitti:
No, vähän ennakkoon aattelin että noin voisi olla. Yksin asuessa moni asia on yksinkertaisempaa.
AVJuu, ainakin selviää paljon vähemmällä kompromisseilyllä ja ei tarvitse kuunnella joutavaa viisastelua.
- Anonyymi00004
Kyllä. Asunnossa pitäisi kuitenkin olla sen verran tilaa, että omaakin rauhaa välillä voisi toteuttaa, varmaan molemmille sellainen on tarpeen vaikka kuinka toisesta tykkää.
- Anonyymi00019
Jaksaisitko tosiaan alkaa neuvotella siivous- ja pyykkivuoroista, selvittämään menojasi ja milloin palaat, suunnittelemaan yhteisiä juttuja molempien omien juttujen lomaan? Tutustumaan kumppanin sukuun, ystäviin, kavereihin? Minua ei kiinnosta. Pystyn keskittymään niin moneen kivaan asiaan, etten kaipaa yhteisasumiskumppania systeemejä sotkemaan.
- Anonyymi00009
Viimeksi kun seurustelin, oli tilanne että nainen asui Tampereella ja minä Pohjanmaalla. Hän oletti että tietysti minä muutan Tampereelle, ja minä sanoin siihen aina että ei taida huvittaa. Oletti silti kuin ei mitään. En ollut ajatellut mitään yhteen muuttamista, mutta ämmä oli silti koko ajan sisustamassa tulevaa asuntoamme, niin kuin suunnitelman tasolla.
Mitä kaikkea minä haluan kotiimme, hän yritteli tiedustella. Sanoin sitten yhden kerran turhautuneena, että ihan sama, ei mua kiinnosta mitkä mööpelit ja roinat, päätä sinä. Tuo oli hänestä epäkypsyyttä. Sanoi että kun muutetaan yhteen, nämä asiat täytyy yhdessä sopia.
Sanoin siihen että ei muuteta, se siitä. - Anonyymi00010
En tiedä haluanko koskaan enää asua miehen kanssa. Mikäli minulla olisi aikuinen parisuhde, niin se tuskin siihen kaatuisi.
🕳️- Anonyymi00011
Ajattelen samaa suhteessa naiset.
Joku pirttihirmu samaan asuntoon...iiik.
AV En haluaisi asua kenenkään ihmisen kanssa, mies tai nainen. Oma lapsi nyt aina kelpaa kattoni alle. Mielummin silti yksin eläinteni kanssa.
- Anonyymi00014
Tökstöksnöö kirjoitti:
En haluaisi asua kenenkään ihmisen kanssa, mies tai nainen. Oma lapsi nyt aina kelpaa kattoni alle. Mielummin silti yksin eläinteni kanssa.
?
Arvotatko eläimet lasten yläpuolelle?
Kyllä se koettu huomiointien ja tekojen määrä nostaa lapset eläinten yläpuolelle!?
Eläimet ovat liian helppoja.
AV - Anonyymi00023
Anonyymi00014 kirjoitti:
?
Kyllä se koettu huomiointien ja tekojen määrä nostaa lapset eläinten yläpuolelle!?
AVJos aikuisista lapsista puhutaan, kuten nyt olettaisin aloituksen kaltaisessa tilanteessa puhuttavan, niin tietysti olisi parempi, että asuisivat omillaan. Ei kai nyt kukaan alaikäinen lapsi tuollaisia aloituksen mukaisia vanhemmalleen ehdottelisi?
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jos aikuisista lapsista puhutaan, kuten nyt olettaisin aloituksen kaltaisessa tilanteessa puhuttavan, niin tietysti olisi parempi, että asuisivat omillaan. Ei kai nyt kukaan alaikäinen lapsi tuollaisia aloituksen mukaisia vanhemmalleen ehdottelisi?
Minusta on tärkeää tehdä myös aikuisille lapsille selväksi, että elämässä ei ole niin pahaa tilannetta, että kotiin ei voisi tulla. Keitän kyllä teetä. Näin olisin toivonut minulle sanottavan, kun elämä viskoi pahasti ja meinasin jäädä asunnottomaksi.
🕳️ Anonyymi00014 kirjoitti:
?
AVLapsethan aikuistuu eikä silloin hekään kaipaa minun kattoni alle. Taisin juuri kuitenkin kirjoittaa.. Oma lapsi nyt aina kelpaa kattoni alle.
Minä kun tuskin eroan ennen, kun ovat omillaan. Heittopussi lapsen elämä ei ole kivaa.- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Minusta on tärkeää tehdä myös aikuisille lapsille selväksi, että elämässä ei ole niin pahaa tilannetta, että kotiin ei voisi tulla. Keitän kyllä teetä. Näin olisin toivonut minulle sanottavan, kun elämä viskoi pahasti ja meinasin jäädä asunnottomaksi.
🕳️Tietysti aina saa tulla kotiin. Se ei tarkoita, etteikö silti ole parempi, että kykenevät asumaan omillaan.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jos aikuisista lapsista puhutaan, kuten nyt olettaisin aloituksen kaltaisessa tilanteessa puhuttavan, niin tietysti olisi parempi, että asuisivat omillaan. Ei kai nyt kukaan alaikäinen lapsi tuollaisia aloituksen mukaisia vanhemmalleen ehdottelisi?
Juu, aikuisia minäkin oletin. Etenkin kun en ole äkkipäinen eroilija. Nimenomaan lasten takia aikuisenkin tarvii vähän sietää toistakin vanhempaa, silloin kun väkivalta ei ole uhkana. Että on muuten vaan tylsää yhdessä.
Anonyymi00026 kirjoitti:
🕳️Totta, sitä juuri minäkin tarkoitin. Oma lapsi nyt aina kelpaa kattoni alle.
- Anonyymi00029
Tökstöksnöö kirjoitti:
Lapsethan aikuistuu eikä silloin hekään kaipaa minun kattoni alle. Taisin juuri kuitenkin kirjoittaa.. Oma lapsi nyt aina kelpaa kattoni alle.
Minä kun tuskin eroan ennen, kun ovat omillaan. Heittopussi lapsen elämä ei ole kivaa.Lapset voivat olla hyvinkin tarkkoja, kenen kanssa äiti seurustelee.
Mustasukkaisuuttakin voi olla.
Vaikka kukin eläköön omaansa.
Vilma
Rumasti kirjoitit muiden lapsista-> heittopusseja.
Lapset ovat teräviä ja näkevät vanhemmistaan, ovatko onnellisia.
Teeskentelyhän on tuhoisaa. Siis. Teeskenteletkö nyt? - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Lapset voivat olla hyvinkin tarkkoja, kenen kanssa äiti seurustelee.
Vilma
Teeskentelyhän on tuhoisaa. Siis. Teeskenteletkö nyt?Sitten ne lapset on kyllä väärin kasvatettu, jos on tuollaista ongelmaa.
Anonyymi00014 kirjoitti:
?
AVJa mitä heittopussilla meinaan, niin kopioin kun oli niin tyhjentä. Etten osaa itse paremmin avata. Ja meillä noin voisi käydä, toisen tuntien. En ottaisi riskiä, vänkyrän kumppanin takia. Koska mielummin kärsin vähän itse epämukavaakin, kun laitan lapset kärsimään yhtään. Minä olen aikuinen ja aikuisen pitää osata käsitellä tunteensa ja asiansa lasten eduksi.
"Miten lapsesta tulee "heittopussi"?
• Lojaliteettiristiriita ja puolen valinta: Vanhemmat saattavat tietoisesti tai tiedostamattaan vaatia lasta valitsemaan puolensa tai puhua toisesta vanhemmasta pahaa lapsen kuullen. Lapsi kokee, että tykkäämällä toisesta hän pettää toisen.
• Viestinviejäksi joutuminen: Vanhemmat eivät puhu suoraan toisilleen, vaan laittavat lapsen välittämään tietoa elatusmaksuista, aikatauluista tai muista aikuisten asioista.
• Sopeutumisen ja rutiinien puute: Jos kodista toiseen siirtymiset ovat jatkuvaa sotaa tai jos kummassakin kodissa on täysin eri säännöt ja arvot ilman aikuisten joustavuutta, lapsi ei pysty asettumaan kumpaankaan paikkaan rauhassa.
• Käytännön pallottelu: Vuoroasuminen tai tapaamiset on järjestetty aikuisten tarpeiden, ei lapsen edun ja iän mukaisesti. Esimerkiksi aivan pienille lapsille liian pitkät erot ensisijaisesta hoitajasta voivat aiheuttaa turvattomuutta.Anonyymi00029 kirjoitti:
Lapset voivat olla hyvinkin tarkkoja, kenen kanssa äiti seurustelee.
Vilma
Teeskentelyhän on tuhoisaa. Siis. Teeskenteletkö nyt?Terävät lapset näkee myös miten vanhemmat pärjää, vaikkei aina ole pelkkää halipusia. Kunhan vanhemmat kunnioittaa toisiaan.
Saa loukkaantua jos haluaa, heittopusseja olen nähnyt 13 vuoden työni aikana hemmetisti liikaa.Tökstöksnöö kirjoitti:
Terävät lapset näkee myös miten vanhemmat pärjää, vaikkei aina ole pelkkää halipusia. Kunhan vanhemmat kunnioittaa toisiaan.
Saa loukkaantua jos haluaa, heittopusseja olen nähnyt 13 vuoden työni aikana hemmetisti liikaa.Mun mielestä yhtä tärkeää on nähdä se, että vaikkei aina ole kivaa ja kaikki suju kuin Herttaisen perheessä, pyritään yhteistyöhön ja pidetään yhtä. Ja ettei pieniin erimielisyyksiin kaadu heti kaikki.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mun mielestä yhtä tärkeää on nähdä se, että vaikkei aina ole kivaa ja kaikki suju kuin Herttaisen perheessä, pyritään yhteistyöhön ja pidetään yhtä. Ja ettei pieniin erimielisyyksiin kaadu heti kaikki.
Jos aikuinen pyörii vain oman navan ja pettymysten ympärillä, on aika aikuistua ei erota.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Sitten ne lapset on kyllä väärin kasvatettu, jos on tuollaista ongelmaa.
Höpö höpö.
Lapset erottavat oikean väärästä. Aidon valheesta. Jos ei, väärin kasvatettu.
Vilma - Anonyymi00032
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mun mielestä yhtä tärkeää on nähdä se, että vaikkei aina ole kivaa ja kaikki suju kuin Herttaisen perheessä, pyritään yhteistyöhön ja pidetään yhtä. Ja ettei pieniin erimielisyyksiin kaadu heti kaikki.
Kuka on puhunut pienistä erimielisyyksistä.
Tuossahan joku haikaili eroa.
Se on muuta. Muutis mielessä.
Vilma - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Höpö höpö.
Lapset erottavat oikean väärästä. Aidon valheesta. Jos ei, väärin kasvatettu.
VilmaEivät näköjään erot, tuossa sinun tarinassasi. Lapset, joiden perusturvallisuus on kunnossa ja joista ei ole opetettu mustasukkaisiksi jne. Eivät ole mustasukkaisia vanhempansa seurustelusta, eivätkä myöskään katso olevan heidän asiansa ottaa kantaa siihen kenen kanssa heidän vanhempansa seurustelee. Tuollaisessa astelmassa on aina jotakin sairaalloisella tavalla pielessä.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Eivät näköjään erot, tuossa sinun tarinassasi. Lapset, joiden perusturvallisuus on kunnossa ja joista ei ole opetettu mustasukkaisiksi jne. Eivät ole mustasukkaisia vanhempansa seurustelusta, eivätkä myöskään katso olevan heidän asiansa ottaa kantaa siihen kenen kanssa heidän vanhempansa seurustelee. Tuollaisessa astelmassa on aina jotakin sairaalloisella tavalla pielessä.
Terveen suhteen vanhempaansa omaava lapsi on onnellinen, kun vanhempi on onnellinen.
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kuka on puhunut pienistä erimielisyyksistä.
Tuossahan joku haikaili eroa.
Se on muuta. Muutis mielessä.
VilmaMinä. Puhun omasta, en teidän elämästä. Älkää tekään minun, kun ette ole siitä perillä. Oletukset on omia oletuksia.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Minä. Puhun omasta, en teidän elämästä. Älkää tekään minun, kun ette ole siitä perillä. Oletukset on omia oletuksia.
Mä olen ollut riitelevien vanhempien riitoja näkemässä. Ja en ole pimennyt tai traumaattinen, ei hekään loputtomasti riidelleet ja kunnioitus silti piti heidät yhdessä. Ja onnellisuus on tätä päivää. Ihmiset loittonee, löhenee se kuuluu parisuhteisiin ja joka sitä ei kestä olkoon yksin tai kasvakoon aikuiseksi.
Onnellisuuskin on subjektiivinen käsitys eikä mikään palstaihmisten päättämä mittari millä mitata kaikkien onni imansa mukaan.Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä olen ollut riitelevien vanhempien riitoja näkemässä. Ja en ole pimennyt tai traumaattinen, ei hekään loputtomasti riidelleet ja kunnioitus silti piti heidät yhdessä. Ja onnellisuus on tätä päivää. Ihmiset loittonee, löhenee se kuuluu parisuhteisiin ja joka sitä ei kestä olkoon yksin tai kasvakoon aikuiseksi.
Onnellisuuskin on subjektiivinen käsitys eikä mikään palstaihmisten päättämä mittari millä mitata kaikkien onni imansa mukaan.Kuten sanoin aikuiset kuuluu hallita tunteensa, ei lasten ottaa vanhempien käytöksestä kolhuja. Ja silti yksikään lapsi ei hajoa vaikkei vanhemmat olisi kuin kavereita. Riitelettekö te kavereitten kanssa?
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kuten sanoin aikuiset kuuluu hallita tunteensa, ei lasten ottaa vanhempien käytöksestä kolhuja. Ja silti yksikään lapsi ei hajoa vaikkei vanhemmat olisi kuin kavereita. Riitelettekö te kavereitten kanssa?
Vai mistä se onnellisuus läpätys tulee, seksistäkö vittu taas? Tuntuu että monilla on vielä kasvunpaikkoja ennen uusia suhteita.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Vai mistä se onnellisuus läpätys tulee, seksistäkö vittu taas? Tuntuu että monilla on vielä kasvunpaikkoja ennen uusia suhteita.
Jos ette riitele kaverien kanssa, miksi riitelette puolison kanssa joka on kaveri? Eli ihminen jonka kanssa ei ole välttämättä enää se maailman tärkein, intiimi ja hymyä nostattavin ihminen, eikä kuitenkaan tarvitse äristä mistään. Erimielisyydet saa puheäänellä auki ja ilmaistua.
Mikä ihmisiä vaivaa, jos aina pitää äristä ja käpertyä itsesääliin kun toinen ei tanssi pillin mukaan? Minä ainakin voin todeta rehellisesti, että jos yhteys on mennyt siihen pisteeseen että kaikki menee vielä sujuvasti, vaikka toisen asenne tai intohimoton suhtautuminen harmittaa. Niin ei hätää.
Voi elää ihan hyvin yhdessä ja kaverina. Ei siitä suhteesta puutu kuin intohimo ja rakastavaisten intiimi läheisyys. Se ei riko ketään vaikka voi alleviivata, ettei ehkä ole syytä jatkaa kun vastuut on hoidettu.
Mutta jos ootte niitä jotka riehuu ja ränkkää kun asiat ei hivele, älkää ikinä enää menkö pilaamaan kenenkään toisen elämää kumppaniksi. Pysykää kaukana, ei teistä ole olemaan aikuisia ja hallitsemaan tunteitanne ja purkauksianne aikavasti.
Ei vissiin edes lastenne takia.Tökstöksnöö kirjoitti:
Jos ette riitele kaverien kanssa, miksi riitelette puolison kanssa joka on kaveri? Eli ihminen jonka kanssa ei ole välttämättä enää se maailman tärkein, intiimi ja hymyä nostattavin ihminen, eikä kuitenkaan tarvitse äristä mistään. Erimielisyydet saa puheäänellä auki ja ilmaistua.
Mikä ihmisiä vaivaa, jos aina pitää äristä ja käpertyä itsesääliin kun toinen ei tanssi pillin mukaan? Minä ainakin voin todeta rehellisesti, että jos yhteys on mennyt siihen pisteeseen että kaikki menee vielä sujuvasti, vaikka toisen asenne tai intohimoton suhtautuminen harmittaa. Niin ei hätää.
Voi elää ihan hyvin yhdessä ja kaverina. Ei siitä suhteesta puutu kuin intohimo ja rakastavaisten intiimi läheisyys. Se ei riko ketään vaikka voi alleviivata, ettei ehkä ole syytä jatkaa kun vastuut on hoidettu.
Mutta jos ootte niitä jotka riehuu ja ränkkää kun asiat ei hivele, älkää ikinä enää menkö pilaamaan kenenkään toisen elämää kumppaniksi. Pysykää kaukana, ei teistä ole olemaan aikuisia ja hallitsemaan tunteitanne ja purkauksianne aikavasti.
Ei vissiin edes lastenne takia.Ja tähänkin juuri edellämainitut mielessään toteaa, sinähän et sitä päätä ja sano. Menempäs.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja tähänkin juuri edellämainitut mielessään toteaa, sinähän et sitä päätä ja sano. Menempäs.
Se iso ego ei kestä yhtään neuvoja tai kritisointia ja uhmaikä nousee pintaan.
Vaan kahvia nyt äkkiä.- Anonyymi00039UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Minä. Puhun omasta, en teidän elämästä. Älkää tekään minun, kun ette ole siitä perillä. Oletukset on omia oletuksia.
Tämähän on vuorovaikutusta.
Kaikki väitteethän täällä ovat käyttöä varten.
Kas olemme oikeassa, kas olemme väärässä.
Mitä kirjoitat, se on pureskeltavissa.
Vilma Anonyymi00039 kirjoitti:
Tämähän on vuorovaikutusta.
Kaikki väitteethän täällä ovat käyttöä varten.
Kas olemme oikeassa, kas olemme väärässä.
Mitä kirjoitat, se on pureskeltavissa.
VilmaJuu, joskus vaan toisilla sekoittuu minun kertoma omiin traumoihin ja päässään piirtää mun elämästäni yhtä hirveää mitä omansa oli. Kuitenkin sekin mikä on hirveää kellekkin ja syy erota on hyvinkin henkilökohtaista ja persoonaan sitoutuvaa.
Mistä yksi hajoaa heti, toinen ei koskaan jne.Tökstöksnöö kirjoitti:
Juu, joskus vaan toisilla sekoittuu minun kertoma omiin traumoihin ja päässään piirtää mun elämästäni yhtä hirveää mitä omansa oli. Kuitenkin sekin mikä on hirveää kellekkin ja syy erota on hyvinkin henkilökohtaista ja persoonaan sitoutuvaa.
Mistä yksi hajoaa heti, toinen ei koskaan jne.Ja mä kestän hyvin ns. tylsää arkea ja ihmisyyttä. Jonkun muun elämä taas on heti umpisolmussa, jos ei niitä jipii kivaa päiviä ole jatkuvasti. Parisuhteessakin.
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Terveen suhteen vanhempaansa omaava lapsi on onnellinen, kun vanhempi on onnellinen.
23:45
Ei tuo ole ollenkaan varmaa.
Voi olla tai sitten ei.
Eihän lapsi ole identtinen aikuisen kanssa.
Jos tuollainen oletus lähtee itsestä niin onhan se melkoista luulottelua.
Se, että ihminen kokee onnen tunteita kantaa ha auttaa jaksamaan, jos on ruuhkavuosustakin kyse.
Muttei se mitään yks yhteen ole.
Onko aikuisen onnellisuus jokin vakiotila. Ettei vaan olisi kyse liiasta onnellisuudesta ja kello lyö yli kahtatoista. - Anonyymi00042UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Juu, joskus vaan toisilla sekoittuu minun kertoma omiin traumoihin ja päässään piirtää mun elämästäni yhtä hirveää mitä omansa oli. Kuitenkin sekin mikä on hirveää kellekkin ja syy erota on hyvinkin henkilökohtaista ja persoonaan sitoutuvaa.
Mistä yksi hajoaa heti, toinen ei koskaan jne.Olipa outo oletus. Sinun elämä ja muka jotkut toisen traumat. Kylläpä pistat velliä puuron sekaan.
Nyt erehdyt.
Luet nyt virheellisesti.
Vilma
Yleiseen tasoon, kiitos.
Sähän voit kertoa ihan mitä vain. Ja oletat vahvasti toisesta jotain.
Ei nyt natsaa, kaikesta. Anonyymi00042 kirjoitti:
Olipa outo oletus. Sinun elämä ja muka jotkut toisen traumat. Kylläpä pistat velliä puuron sekaan.
Nyt erehdyt.
Luet nyt virheellisesti.
Vilma
Yleiseen tasoon, kiitos.
Sähän voit kertoa ihan mitä vain. Ja oletat vahvasti toisesta jotain.
Ei nyt natsaa, kaikesta.Kyllä ne kerrotut sen paljastaa peilaako omia traumoja toisille. Monien empatiakin perustuu ihan sille miten vaikeasti itse on eronsa syyt kokenut. Sitten helpisti miettii ne toisen syyt samanlaisiksi ja mouhoaa mikset eroa jo. Ja muuta yksioikoista jargonia.
Sanoja on kuutenkin kohtuu vöhön kuvailemaan ihmisen tuntemuksia ja elämää. Joutuu käyttää samoja traumaattisia sanoja mitkä jollekin toiselle edustaa jotain ihan kauheaa. Kuten esim. Kuolema.
Jollekin se on vaikka mitä järkkyä, toiselle se on vaan sana mikä kuvaa normaalia loppua elämälle.
Joku sanoo ihan oaska päivä tänään ja jo moni olettaa jotain kauheaa peilaten omaa paskaa päiväänsä.
En mä kovin paljon olettele, kun kuuntelen ja luen ihmisten itse kertomia juttuja syntyy käsitys kellä mitenkin homma menee.Tökstöksnöö kirjoitti:
Kyllä ne kerrotut sen paljastaa peilaako omia traumoja toisille. Monien empatiakin perustuu ihan sille miten vaikeasti itse on eronsa syyt kokenut. Sitten helpisti miettii ne toisen syyt samanlaisiksi ja mouhoaa mikset eroa jo. Ja muuta yksioikoista jargonia.
Sanoja on kuutenkin kohtuu vöhön kuvailemaan ihmisen tuntemuksia ja elämää. Joutuu käyttää samoja traumaattisia sanoja mitkä jollekin toiselle edustaa jotain ihan kauheaa. Kuten esim. Kuolema.
Jollekin se on vaikka mitä järkkyä, toiselle se on vaan sana mikä kuvaa normaalia loppua elämälle.
Joku sanoo ihan oaska päivä tänään ja jo moni olettaa jotain kauheaa peilaten omaa paskaa päiväänsä.
En mä kovin paljon olettele, kun kuuntelen ja luen ihmisten itse kertomia juttuja syntyy käsitys kellä mitenkin homma menee.Ihminen nyt vaan on peili joka peilailee helposti, kun ei sitten osaa kuunnella ja ei riitä vaikka älyäminen toisen tilanteeseen, toisen persoonaan, niin sitten syntyy ne omat mielikuvat mitkä värittyy niillä omilla traumoillakin.
Siksi ihmisen tunteminen on tehokkaampi tapa ymmärtää mitä ihminen sanoillaan tarkoittaa, kun tuijottaa vain sanoihin ja mitä ne mulle ja itselleen siis tarkoittaa.
Mutta se tunteminen vaatii aivotyötä.Tökstöksnöö kirjoitti:
Ihminen nyt vaan on peili joka peilailee helposti, kun ei sitten osaa kuunnella ja ei riitä vaikka älyäminen toisen tilanteeseen, toisen persoonaan, niin sitten syntyy ne omat mielikuvat mitkä värittyy niillä omilla traumoillakin.
Siksi ihmisen tunteminen on tehokkaampi tapa ymmärtää mitä ihminen sanoillaan tarkoittaa, kun tuijottaa vain sanoihin ja mitä ne mulle ja itselleen siis tarkoittaa.
Mutta se tunteminen vaatii aivotyötä.Siksi terapiakin usein kestää pitkään. Opitaan tuntemaan persoona ja ydin, jotta ymmärretään mihin ongelma kiinnittyy ja mistä alkaa ja millä sitä voidaan purkaa ja lievittää.
Pelkkä puhe on helposti höttöä.
- Anonyymi00012
Mitä siihen ois sanomista kysyisin kauanko kuvittelit mua jaksavasi
- Anonyymi00015
Enpä usko, että laittaisin hynttyitä saman katon alle kenenkään kanssa enää. Paljon parempi kun on kummsllakin omat kuviot.
- Anonyymi00018
Kyllä taitaisi olla aikamoinen ihme ja käsittämättömän sopiva nainen, että minä vielä muuttaisin saman katon alle naisen kanssa, siis jos muorista vielä eron otan (tai hän minusta).
Parisuhde yhdessä asuen on melkoinen aikavaras.
Tietysti jos löytyisi yhtä työteliäs ja kiva ihminen kuin minä olen :) ja ne kymmenet muutkin asiat mätsäisivät, mutta en minä kyllä ole lotonnutkaan oikeastaan koskaan.
Että sen verran uskoa löytyy :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00020
Tamperemaista artikulointia.
- Anonyymi00021
Haluaisin asua jonkun kanssa.
- Anonyymi00022
Pystyn mainiosti elämään toisen ihmsen kanssa samassa asunnossa. Eihän tuo asia mitenkään vapauteeni vaikuta. Siitä olisin kuitenkin hyvin ihmeissäni, jos hän yhtäkkiä haluaisi tänne muuttaa. Ei sillä, että meidän yhteiselossamme mitään ongelmaa olisi, mutta eivät ne hänen olosuhteensa olisi mitenkään muuttuneet. Jonkinlainen perustavanlaatuinen ajatustavan muutos olisi hänellä siis pitänyt tapahtua.
Mä en ole ikinä tajunnut mitä ihmeen vapautta ihmiset menettävät.- Anonyymi00025
Rehellisesti ... paljon pidempiaikaisempaa harkintaa ja kannattavuusarviointia minun kohdallani aiheuttaisi sellainen ehdotus, jossa on kyse ns. erillissuhteesta. Todennäköisesti kokisin sen pidemmän päälle aivan liian hankalaksi, vaivalloiseksi ja aikaa vieväksi.
- Anonyymi00024
Ei ikinä. Jos sellainen vahinko tapahtuisi, että vielä kohtaisin miehen jonka kanssa parisuhdetta harkitsisin niin se kyllä olis omat huushollit ja omat taloudet.
- Anonyymi00037
Tää ois iisiä. Ovinaapureina kerrostalossa, vaikka. Lievää erotiikkaa jopa.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Tää ois iisiä. Ovinaapureina kerrostalossa, vaikka. Lievää erotiikkaa jopa.
...En siis välittäis, mitä naapuritkin sanoo.
- Anonyymi00027
En ole koskaan asunut yksin.
-Thinksy - Anonyymi00035
Paniikki ja takaperin puuhun kulman takana.
Mutta sehän juuri hienoa onkin. Ei muuten varmaan kiinnostaisi edes kokeilla.- Anonyymi00036
En ole edes sinkku, mutta vastasin kuitenkin.
- Anonyymi00040UUSI
Kyllä, kunhan olisi tarpeeksi tilaa, ettei menisi yksiössä kylkikyljessä kyhnöttämiseksi.
Toisaalta oletusarvona on, että kumpikin käy töissä ja harrastaa, joten ei elämä olisi 24/7 samassa asunnossa pyörimistä. - Anonyymi00043UUSI
Minusta tuntuu, että jonkin aikaa itsekseen elettyä, miettii vakavasti haluaako ketään jalkoihin pyörimään.
Etäsuhde? Menettelee tietysti, koska se on seurustelua.
Mutta miten asennoituu, jos molemmat häilää tahoillaan.
Voiko tulla omistamisen halu. Ei, pois se minusta.
Ja kun ei arjessa ole tarvinnut huomioida toista, tulee laiskaksi edes
miettimään moista.
Ja luottamukseenhan kaikki perustuu. Ei saa olla vaaleanpunaisia laseja, unelmahöttöä.
Vilma - Anonyymi00044UUSI
En mä jaksaisi. Pitäisi kerätä tölkkejä ja niksapusseja joka huoneesta. Pitäisi tehdä kaikki kotityöt ja odotella kun hän tulee baarista ja mahdollisesti jonkun muun naisen luota kotiin. Pitäisi olla yksin ja odotella kun hän pelaa tai katsella kun hän on sekava. Pitäisi olla epävarmuudessa pysyykö hän hengissä ja mitä on milloinkakin puuhannut. Pitäisi kestää jatkuvaa arvottomuuden tunnetta, välinpitämättömyyttä ja yksinäisyyttä.
En minä sellaiseen tilanteeseen itseäni laita. Minulla on paremmin asiat ilman.- Anonyymi00045UUSI
Oho onpa sinulla kova käsitys parisuhteesta.. Huonoja kokemuksia?
- Anonyymi00046UUSI
Maailmassa on paljon asioita jotka ei tule tapahtumaan.Ne tai hän josta ehkä tykkään heillä on oma elämä.Hän joka saattaisi tykätä minusta, en kyllä halua tutustua.Elää voi siitä huolimatta,vinkkinä muillekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 67799
- 113752
- 37706
- 130677
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40609- 67589
- 28498
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142469Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 41432
- 68430
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0405- 45403
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys68401Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59395- 35393
- 43391
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti27384