Pitkästä aikaa ostin Tena vaippoja, muovipintainen Tena Slip Original jonka pakkauksessa lukee "New design". Harvoin tulee vastaan yhtä hyvin istuvaa vaippaa, tukeva ja melko ohut hyvästä imukyvystä huolimatta. Imuosan reunavuotosuojat hyvin suunniteltu ja mukavat. Tämä vaippa tuntuu todella hyvältä yllä ja pysyy napakasti paikoillaan, ei valu kiristä tai lösötä. Imuosa on hiukan kova, pitäisin pehmeämmästä. Tosin se ei paisu kastuessaan liiaksi eikä tunnu märältä. Tätä vaippaa ostan jatkossakin.
Olen myös pitänyt kangaspintaisesta Attends Slip regularista, joka istuu hyvin ja on miellyttävän pehmeä. Kangaspintaisena polyuretaanihousujen kanssa on hyvä yövaippa kesäaikaan. Paksuhkona sopii kotikäyttöön.
Olen myös käyttänyt Kolibri Comslip Extraa koska se on aika huomaamaton housujen alla ulkonaliikkumisessa, vielä kun vetää Tena fix housut niiden päälle. Imukyly on vaatimaton 1500ml mutta päiväkäytössä riittävä ja tekee vaipasta huomaamattomamman. Istuvuus tässä vaipassa vain on kehno, reisiosa kiertää jalan liian alhaalta ja vaippa on ikävän näköinen yllä.
Jos tuota Tena Slip orginalia saisi myös 1000-1500ml vaippana en muuta varmaan käyttäisikään, mutta kaikki Tenat (muutkin merkit) ovat vähintään yli 2000ml. Harmi ettei vaipoissa juuri ole tarjontaa 800-1500ml imukyvyissä, moni varmasti käyttäisi mieluummin ohutta teippivaippaa kuin kouruvaippaa joissa reunavuodot ja paikallaan pysyminen ongelma. Kolibri on ohuin teippivaippa jonka tiedän, harmi vain huono istuvuus.
Parhaat vaipat
22
4140
Vastaukset
Hyviä huomioita !
Itsellä öissä better dry vaippa ja päivisin attends slip active 8- Antti27v
Mulla on käytössä Tena Slip Active Fit Maxi -vaipat, jotka ovat kokonaan muovipintaiset. Ohuet, huomattomat ja hyvin imukykyiset. Niiden lisäksi käytän Abena Abri-Form M4 -vaippoja, muovipintaisia nekin.
Mulla Tena slip maxi muovihousujen kanssa öisin ja päivisin attends slip active 8
- Ö-Ö2
Saatan liittyä joukkoon. Katetri ollut helmikuusta lähtien. Kun se otetetaan pian pois, tuskin sulkijalihaksissa on enää puhtia. Tyrkytettiin itsekatetrointia, mutta pidin mahdottomana ajatuksena.
- Ö-Ö2
Päädyin sittenkin katetroimaan itse. Ei täysin kivuton, mutta siisti homma
- Mitä.häh
Mikä on short onesie suomeksi?
- Jepsisss
Lyhytlahkeinen yksiosainen yöhaalari/body tms.
- Mitä.häh
Pitäisi saada sellainen body, jossa nepparit eivät ole hankalassa paikassa haarojen välissä, vaan reilusti alavatsan päällä. Mistähän löytyisi?
better dry meni tilaukseen tänään
- Mitä.häh
Mikä se on? Parempi Dry Vodka? Mistä saa?
- Ö-ö2
Muhkea on. Mahdoton pukea itse seisaallaan. Tuntuu teipit juuttuvan pysyvästi siihen, mihin ne ensin osuvat. Vyövaippa on keksitty. Ensin vyö kiinni ja sitten etulappu sopivalle kireydelle. Näin sen pitää käydä
- Blokej
Käytän duunissa TENA SLIP MAXIA. Se on mielestäni huomaamaton ja imukykyinen. Olen jatkuvasti ihmisten edessä, joten vaippa ei saa pullottaa, muttei myöskään falskata. Mielestäni TENA myös istuu hyvin, eikä ahdista.
Vapaa-ajalla käytän mitä milloinkin. Kunhan eivät törkeästi rapise. - Antti27v
Blokej kirjoitti:
Käytän duunissa TENA SLIP MAXIA. Se on mielestäni huomaamaton ja imukykyinen. Olen jatkuvasti ihmisten edessä, joten vaippa ei saa pullottaa, muttei myöskään falskata. Mielestäni TENA myös istuu hyvin, eikä ahdista.
Vapaa-ajalla käytän mitä milloinkin. Kunhan eivät törkeästi rapise.Saanko kysyä, oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen tai millainen duuni, kun joudut olemaan ihmisten edessä? Ai löydät jostain vielä Tena Slip Maxeja? Tuo Tena Slip Maxin korvannut Tena Slip Active Fit Maxi on ainakin minulle ollut hyvä noiden Abena Abri-Form M4 -vaippojen lisäksi, jotka kyllä ovat paksumpia.
- Blokej
Antti27v kirjoitti:
Saanko kysyä, oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen tai millainen duuni, kun joudut olemaan ihmisten edessä? Ai löydät jostain vielä Tena Slip Maxeja? Tuo Tena Slip Maxin korvannut Tena Slip Active Fit Maxi on ainakin minulle ollut hyvä noiden Abena Abri-Form M4 -vaippojen lisäksi, jotka kyllä ovat paksumpia.
Sorry,
tarkoitin tietty näitä uusia Active Fit-malleja. Abena M4 on tosiaan paksumpi, mutta tuskin sitäkään kukaan huomaa,..? Kai sitä voisi käyttää melkein mitä tahansa. Epämukavilta tuntuvat kaikki pidemmän päälle vai mitä? Ja missä niitä aina vaihtaa? Se ottaa aina välillä hermoon ;-)
Olen viisikymppinen mies. Sanotaanko, että olen puheammattilainen. Minä seison ja puhun, ja porukka kuuntelee (toivottavasti) :-)
Noh kukin tavallaan . Itseltä käy jo kokemuksesta nuo teipit kohdilleen.
- Ö-ö2
Ihanko seisten sujuu teippaaminen? Miksi ei vyövaippa?
minulla ainakin sujuu hyvin . selkäpuolelle vaippa ensin ja nojaus seinää vasten ja sitten etuosan veto ylös haaroista ja teipit kiinni :)
- Ö-ö2
Nojaaminen seinää vasten ratkaisee asian. Pitää kokeilla. Kiitos neuvosta
- KiinnostaisiTietää
Mikähän teippivaippa on kaikkein ohuin ja siten huomaamattomin? Pelkkä imukyky ei asiaa välttämättä kerro.
Esim toi attends 8 on ohut
- Anonyymi00017
Minulla on käytössä tena flex maxi mutta vain tarvittsessa. Päivisin, kun on mahdollisuus käydä veskissä niin käytän miesten tena pikkuhousunsuojaa level 3. Tuo eturauhasen liikakasvu alkaa ottaan jo psyykkeeseenkin. Joka yö jää yöuni vajaaksi ja aamulla ennen neljää yöuni katoaa kokonaan. Yöllä on virtsaamisen tarve kahdesta kolmeen kertaan. Nyt olen parina yönä nukkunut vaipassa mut kuitenkin herätys tulee kun tulee virtsaamisen tarve. Kuukausi sitten heräsin pikkuhousut märkänä ja samana yönä kastelin kahdet pikkuhousut. Sen jälkeen hankin pikkuhousunsuojia. Tiputtelua on ollut päivisin jo pitemmän aikaa. Kuukausi sitten laskin osittain alleni päivällä kun olin liikkeellä moottorikelkalla. 45 minuutin patikossa hyppäämisen jälkeen pysähdyin kodalle tauolle niin eiköhän tullut paha kusihätä kun nousin kelkan penkiltä. Mulla oli melkoinen kerrosasu päällä. Kelkkahousujen alla farkut ja pitkät kalsarit ja vielä pikkuhousut kalsarin alla. Siinä kun nousin penkiltä, niin oli melkoinen kiire avata kaksi vetoketjua niin eiköhän osa virtsasta kastellu kaikkia housuja. Jotenkin siinä kun istuma asennosta nousee jalkeille, niin virtsatie vapautuu ja paine nousee virtsarakolta. Tämä tiheävirtsaisuus on jo vaivannut minua ainakin 10-12 vuotta. En ole varma kun en löytänyt omakannasta tietoo siitä milloin tamsulosiinihydroklorid on eka kertaa määrätty. Soittelin terveyskeskukseen ja pyysin sieltä apua ja minulle sanottiin, että lääkäri katsoo torstaina (siis eilen) hoitajan kirjaamaa asiaa mun vaivasta ja ottaa kantaa js se olisi luettavissa omakannasta. Soittelin sitten vielä tän viikon alusta uudelleen kun ymmärsin, että hoitoon ohjaus käsitelläänkin ei kiireellisenä asiana. Sanoin puhelimessa hoitsulle, että nyt on jo otettava vaipat käyttöön siinä tapaukses jos on tilanne jottei vessaan voi mennä, esim kaupungilla asioidessa. Ensi viikolle sain torstaille ajan ja alkuviikosta otetaan psa koe ja virtsanäyte. Toistakymmentä vuotta minua on vaivannut tuo liikakasvu ja päätin silloin että en valita vaivoista, koska eturauhasen höyläämisen riskinä on tiputtelu ja vaikeus pidättää virtsan tuloa. Nyt nämä vaivat on jo tulleet ajankohtaiseksi niin mitään hävittävää ei enää ole. Sanoin hoitsulle puhelimessa jotta tarvin ehkä myös psyykkistä tukea kun tilanne aiheuttaa minulla melkoista ahdistusta. Yöunet on jäänyt minimiin. Näistä minun vaivoista ja vaippoihin turvautumisesta ei tiedä muut kuin kotiväki. Hävettää todella kovasti jos joutuu kylille menemään vaipoissa. Vaimoni näki minut vaippaan pukeutuneena ja sanoi että ei se näy eikä pullota siihen malliin jotta huomaisi farkkuhousujen läpi. Yksin on vain hankala pukeutua tarpeen vaatiessa tuohon tena flex vyövaippaan ja aion ensi viikolla hankkia ja kokeilla tena slip maxi teippivaippaa. Olen joutunut myös hankkimaan kosteuspyyhkeitä ja suojavoiteita sekä puuteria ihon hoitoon alapäässä. Eläkkeelle tässä jo haluttaisi kun on niitä muitakin vaivoja tän lisäks. Keuhkoahtauma, kakkostyypin diabetes, verenpainetauti sekä kolesteroli koholla. Nitroja on saanut syödä viime päivinä useampaan kertaan kun leposyke menee sataakahtakymppiä. Ikääkin on jo hieman yli 62v
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2244576Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453308Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142238Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa211889Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51208- 741043
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat261035Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691035- 77966
- 54926