Kurkunpään tulehdus

nimetön

Tiedän että toiselle auttaa toinen ja toiselle toinen aine, mutta mikä teillä on auttanut kurkunpään tulehdukseen? Meillä 6-vuotias aina saa tulehduksen kun vähänkin tulee flunssaa. Aika tympeää kuulla yöllä sitä haukkuvaa yskää. Ajan kanssa se on aina mennyt ohi, mutta olisiko apua homeopaattisissa? Belladonnaa on kokeiltu mutta valitettavasti siitä ei ainakaan saatu apua.

13

18082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useampiakin vaihtoehtoja

      olisitpa kuvaillut vähän tarkemmin.

      Onko kyseessä kuiva, hinkuyskää muistuttava yskä, joka pahenee yöllä? Vinkuuko hengitys, kuristaako?
      Drosera voisi olla tällöin. On olemassa myöskin yskänlääke Drosinula.

      Vai keuhkoputkiin pyrkivä, kuiva, kumea köhötys - tätä kuvataan myös haukkuvana yskänä tai hevosenköhötyksenä? Potilas janoinen?
      Tällöin Bryonia.

      • riittääköhän kuvaukseksi

        yöllä on enimmäkseen. kuivaa. kuin koira ois talossa, jotenkin kumeaa. kuuluu kyllä läpi talon öisin. päivällä on sitten ääni käheä. ei mitenkään erityisesti juo.
        hinkuyskään en osaa verrata, se on outo sairaus meille (toivottavasti jääkin sellaiseksi).


      • itse kokeilla
        riittääköhän kuvaukseksi kirjoitti:

        yöllä on enimmäkseen. kuivaa. kuin koira ois talossa, jotenkin kumeaa. kuuluu kyllä läpi talon öisin. päivällä on sitten ääni käheä. ei mitenkään erityisesti juo.
        hinkuyskään en osaa verrata, se on outo sairaus meille (toivottavasti jääkin sellaiseksi).

        Bryoniaa, kun menee tuon haukkumisen puolelle enemmän :)

        Ja sitten hakisin vielä sen Drosinula-pullonkin ja antaisin teelusikallisen nukkumaan mennessä. Itse olen käyttänyt sitä yskän yllättäessä yöllä ja pidän sitä hyvänä.


      • omppu
        itse kokeilla kirjoitti:

        Bryoniaa, kun menee tuon haukkumisen puolelle enemmän :)

        Ja sitten hakisin vielä sen Drosinula-pullonkin ja antaisin teelusikallisen nukkumaan mennessä. Itse olen käyttänyt sitä yskän yllättäessä yöllä ja pidän sitä hyvänä.

        hei! Meillä lapsilla kans joka kevät alkaa koiran haukunta. Olen antanut Spongia D6 ja Phosphorus D12 ja puolessa tunnissa yskä poissa. Lapsi saa nukuttua vaikka hengitys jää hieman "vinkumaan" muutamaksi tunniksi. Olen antanut noin 2-3 päivää molempia 4-6 krt vuorokaudessa 2-3 helmeä kumpaakin. Siis hyväksi koettu! Toivottavasti auttaa teilläkin!


      • alkup.
        omppu kirjoitti:

        hei! Meillä lapsilla kans joka kevät alkaa koiran haukunta. Olen antanut Spongia D6 ja Phosphorus D12 ja puolessa tunnissa yskä poissa. Lapsi saa nukuttua vaikka hengitys jää hieman "vinkumaan" muutamaksi tunniksi. Olen antanut noin 2-3 päivää molempia 4-6 krt vuorokaudessa 2-3 helmeä kumpaakin. Siis hyväksi koettu! Toivottavasti auttaa teilläkin!

        Ostin itsehoito-oppaan ja siinä oli tuollainen yhdistelmä. Ajattelin että passais pojan kuvaan. Kokemuksia?


      • mainostin
        alkup. kirjoitti:

        Ostin itsehoito-oppaan ja siinä oli tuollainen yhdistelmä. Ajattelin että passais pojan kuvaan. Kokemuksia?

        tota bryoniaa, niin kun luin ton spongian ja vilkaisin yhdestä kirjasta, se vaikutti kyllä paremmalta. Uskoisin kokemuksen ääneen.


      • Nimetön
        omppu kirjoitti:

        hei! Meillä lapsilla kans joka kevät alkaa koiran haukunta. Olen antanut Spongia D6 ja Phosphorus D12 ja puolessa tunnissa yskä poissa. Lapsi saa nukuttua vaikka hengitys jää hieman "vinkumaan" muutamaksi tunniksi. Olen antanut noin 2-3 päivää molempia 4-6 krt vuorokaudessa 2-3 helmeä kumpaakin. Siis hyväksi koettu! Toivottavasti auttaa teilläkin!

        ..kannattaa mennä. Miksi kuunnella joka keväistä koiranhaukuntaa, kyseessähän on selvästikin krooninen vaiva, joka tulee hoidattaa homeopaatilla.


    • Nimetön

      Ehdottomasti ammattihomeopaatile on neuvoni. Kotihoidolla ei tuloksia saa kuin korkeintaan hetkellisesti.

      Alempana on kerrottu hyvistä valmisteista kurkunpään tulehdukseen. On kuitenkin samankaltainen asia, jos lääkäri hoitaisi päänsärkyä Buranalla, ellei pysyvämpää apua tule. Sen voi tarjota koulutettu, klassinen homeopaatti, suosittelen.

    • Myymelixx

      Höyryhengitys voi helpottaa kohtausta, mutta jos se on paha pitää mennä päivystävälle lääkärille tai sairaalaan, jossa mahdollisesti annetaan kortisolia, joka laukaisee kohtauksen.

      Vitamiinit ja terveellinen ravinto voivat ennaltaehkäistä flunssaa ja siten myös kurkunpääntulehdusta. Ilmankostuttaja lapsen makuuhuoneessa voi estää hengenahdistuskohtausta.

      Tietenkin on varottava vilustumista.

      Homeopatiasta ei ole mitään apua, se on huijausta, "lääkkeiden" vaikutuksen tehostajana
      on ravistelu (!) ja laimentaminen laimentamisen jälkeen (!), jolloin vaikuttavan aineen pitoisuus pienenee täysin merkityksettömäksi

      Belladonnaa ei saa antaa lapsille, se on rauhoittava aine, eikä vaikuta mitenkään kurknpääntulehdukseen. HÖYRY VOI LAUKAISTA LIEVÄN KOHTAUKSEN, PAHAAN KOHTAUKSEEN AUTTAA VAIN KORTISOLI.

      • Homeopatian puolesta

        Belladonna kasvia ei toki saa antaa , mutta Belladonna homeopaattinen
        lääkeaine on täysin turvallinen
        kehottaisin sinua ottamaan asioista enemmän selvää homeopatiasta .
        Esim . Englannissa on Homeopaattinen sairaala jossa hoidetaan ihmisiä homeopaattisilla lääkkeillä .
        Suosittelen myös kaikille lämpimistä dokumenttia ajan hengessä .
        Jossa keskustelun aiheena olivat mm.rokotusket sekä Luomuruoka .


        Hienoa että uskalletaan kyseenalaistaa lääkeaineet joita lapsille syötetään ,
        Valitettavasti se vain usein osuu vahtoehtoisten lääkeaineiden kohdealle useimmiten kuin Lääketehtaiden valmistamien lääkkeiden .
        Uskaltakaa hyvät ihmiset kyseenalaistaa myös lääketehtaat ja Länsimaalaiset Lääkkeet !

        Itse avun Homeopatiasta moneen vaivaan saanut !


      • kotiapteekki
        Homeopatian puolesta kirjoitti:

        Belladonna kasvia ei toki saa antaa , mutta Belladonna homeopaattinen
        lääkeaine on täysin turvallinen
        kehottaisin sinua ottamaan asioista enemmän selvää homeopatiasta .
        Esim . Englannissa on Homeopaattinen sairaala jossa hoidetaan ihmisiä homeopaattisilla lääkkeillä .
        Suosittelen myös kaikille lämpimistä dokumenttia ajan hengessä .
        Jossa keskustelun aiheena olivat mm.rokotusket sekä Luomuruoka .


        Hienoa että uskalletaan kyseenalaistaa lääkeaineet joita lapsille syötetään ,
        Valitettavasti se vain usein osuu vahtoehtoisten lääkeaineiden kohdealle useimmiten kuin Lääketehtaiden valmistamien lääkkeiden .
        Uskaltakaa hyvät ihmiset kyseenalaistaa myös lääketehtaat ja Länsimaalaiset Lääkkeet !

        Itse avun Homeopatiasta moneen vaivaan saanut !

        Akuuttiin tuon kuuloiseen yskään Bryonia tai Spongia. Jos on krooninen, kuten joka kevät toistuva, voi kokeilla Phosphorusta, mutta suosittelen kyllä ihan vastaanotolla käymistä, niin tulee perinpohjin hoidettua.


    • alskjdasdjasdfj

      mikä auttaisi traumoihin ja ahdistukseen ?

    • Mykkä1

      En ole 6 vaan lähes 30 vuotta vanhempi. Mutta silti on ääni ollut käheänä flunssan jäljiltä jo kohta kuukauden. Yskää oli ja kuumettakin, mutta ne on ohi jo. Olen ollut nyt viikon puhumatta, eikä vieläkään ole ääni kunnossa, vähän parempi kyllä. En tupakoi, en juo kovasti. En haluaisi viettää koko kesää yksin kotona, joten onko kellään vinkkejä näin aikuiselle, miten hommaa saisi nopeutettua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe