mielenihmeet-sivusto

kuhankeitin

Sain siihen linkin täältä ja siellä on tosi hyviä voimauttavia artikkeleita. Mainoksia vaan tuppaa ihan sikana, hankala lukea juttuja. Lähteitä tai tekijöitä ei löydy mistään. Olisko peräti googlen pitämä? Jotkut jutut naistenlehtitasoa jopa parempia.
Äsken luin, että paras kosto kiusaajalle on täysi välinpitämättömyys, ja narsistin kohdalla varmasti totta.

33

2789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo itsekin lueskelen tuon mielen ihmeet sivuston juttuja ja toisinaan olen linkittänyt sieltä juttuja tännekkin.

      Tosiaan ihan tarkkaa tietoa minullakaan ei ole juttujen kirjoittajista tai juttujen pohjana käytetyistä lähteistä. Esittelyssä mainitaan sivuston olevan viihde- ja mielipideblogi psykologian tiimoilta.

      Mutta joo, netistä ny löytää kaikenlaista luettavaa oman kiinnostuksensa mukaan, mutta tosiaan netissä ei aina voi tietää miten "oikeassa" mikäkin sivusto on missäkin asiassa, esim. wikipediaakin voi muokata kuka tahansa, ettei sekään ole luotettava lähde tiedon hakuun.

      Että jos haluaa enemmänkin tietoa niin kannattaa etsiä mahdollisimman lähteestä, mutta en usko tuon mielen ihmeet sivuston kaltaisten sivustojen lukemisen ny kovin haitaksikaan olevan.

      Tuli tässä mieleen, et jatkoksi joku muukin voisi laittaa tähän lukuvinkkejä mistä on kokenut olleen itselleen apua

      • viisauksiatässä

        ”Edes pahin vihollisesi ei voi satuttaa sinua yhtä paljon kuin omat ajatuksesi.”
        – Buddha –
        Niinhän se on.


      • viisauksiatässä kirjoitti:

        ”Edes pahin vihollisesi ei voi satuttaa sinua yhtä paljon kuin omat ajatuksesi.”
        – Buddha –
        Niinhän se on.

        Niinhän se tosiaan on, ihminen itsehän on itsensä pahin tuomari


      • Anonyymi
        viisauksiatässä kirjoitti:

        ”Edes pahin vihollisesi ei voi satuttaa sinua yhtä paljon kuin omat ajatuksesi.”
        – Buddha –
        Niinhän se on.

        Mutta trauma ei ole tahdonalainen. Kohtaaminen narsistin kanssa pinttyi mieleeni niin etten saa sitä pois. Työkyvyttömyyseläke pätkähti, niin huonoon kuntoon menin. Kela ei kuntouta eläkeläisiä. Nasse vaan porskuttaa. Yritän tietysti olla itseni puolella, mutta kun se huono olo ei mene pois.
        YouTubessa on EMDR videoita, jotkut on hyötyneet niistä. Itse en ole saanut toimimaan.


      • Anonyymi
        viisauksiatässä kirjoitti:

        ”Edes pahin vihollisesi ei voi satuttaa sinua yhtä paljon kuin omat ajatuksesi.”
        – Buddha –
        Niinhän se on.

        Ei ole, vielä satuttavampaa on kun joku manipuloi omat ajatuksesi itseäsi vastaan tahtosi vastaisesti.

        "poiuygtfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, vielä satuttavampaa on kun joku manipuloi omat ajatuksesi itseäsi vastaan tahtosi vastaisesti.

        "poiuygtfdfghj"

        Siis joku voi satuttaa sinua omilla ajatulsillasi, siksi esim. puhelin voi olla äärimmäisen satuttava. Puhut sinne ja omat ajatuksesi alkavat satuttaa sinua lopunkin aikaa.
        Että on tup myös totta, riippuu miten sen tulkitsee, mutta myös pahin vihollisesi voi käyttää juuri sitä aseenaan että manipuloi omat ajatuksesi itseäsi vastaan ja seh'n on eräissä ainakin keittiöpsykologiossa suurta huutoa.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joku voi satuttaa sinua omilla ajatulsillasi, siksi esim. puhelin voi olla äärimmäisen satuttava. Puhut sinne ja omat ajatuksesi alkavat satuttaa sinua lopunkin aikaa.
        Että on tup myös totta, riippuu miten sen tulkitsee, mutta myös pahin vihollisesi voi käyttää juuri sitä aseenaan että manipuloi omat ajatuksesi itseäsi vastaan ja seh'n on eräissä ainakin keittiöpsykologiossa suurta huutoa.

        "poiuytfdfghj"

        Hehän alkoi nimittää minua itsensäkiduttajaksi sitten siellä luurissa kun ajatukseni oli manipuloitu itseäni vastaan. En ollut alunperin itseäni vastaan. Niin tulevissa puheluissa olin sitten itsensäkiduttaja.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joku voi satuttaa sinua omilla ajatulsillasi, siksi esim. puhelin voi olla äärimmäisen satuttava. Puhut sinne ja omat ajatuksesi alkavat satuttaa sinua lopunkin aikaa.
        Että on tup myös totta, riippuu miten sen tulkitsee, mutta myös pahin vihollisesi voi käyttää juuri sitä aseenaan että manipuloi omat ajatuksesi itseäsi vastaan ja seh'n on eräissä ainakin keittiöpsykologiossa suurta huutoa.

        "poiuytfdfghj"

        En ymmärrä mitä apua on siitä että ihminen opeteaan itsesuggeroimaan itsensä mahdollisimman huonoksi ja alhaiseksi. Hänestäh'n lopulta tulee sellainen jos hän täyslllä uskoo siihen.

        "poiuytfghjk2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitä apua on siitä että ihminen opeteaan itsesuggeroimaan itsensä mahdollisimman huonoksi ja alhaiseksi. Hänestäh'n lopulta tulee sellainen jos hän täyslllä uskoo siihen.

        "poiuytfghjk2

        Eli auttamisen lopullinen päämäärä ei ole auttaa vaan alistaa sut henkisesti.
        Buddhan tarkoitus llienee taas henkinen vapauttaminen eli päinvastainen.

        "poiuygfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli auttamisen lopullinen päämäärä ei ole auttaa vaan alistaa sut henkisesti.
        Buddhan tarkoitus llienee taas henkinen vapauttaminen eli päinvastainen.

        "poiuygfdfghj"

        Mutta noin he varmaan käyttäisi Buddhaakin sua vastaan siellä luurissa jos olis sallittua puhua uskonnollisia. Eli selittäisivät asian niin ettei he voi sua kiusata kun joka tapauksessa oma mielesi voi kiusata pahemmin kuin he, joten he on taas vapautettu kaikesta vastuusta omien puheidensa vaikutuksesta, kun soittajan oma mieli on vastuussa siitäkin heidän puolestaan. Siis jos he kiusaa sinua, niin oma mielesihän se vaan siinä sinua kiusaa, kun oman mielesi välityksellähän kuulet puheensa,

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        He voi vaikuttaa toiseen, he voi alistaa sut alistavillla puheillaan mutta samaan syssyyn he opettaa sulle että sä et voi vaikuttaa heihin, koska sä et voi vaikuttaa kuin itseesi, olet niin voimaton ihminen henkisesti ettei sulla ole mitään vaikutusta toisiin ihmisiin, vain heillä on.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He voi vaikuttaa toiseen, he voi alistaa sut alistavillla puheillaan mutta samaan syssyyn he opettaa sulle että sä et voi vaikuttaa heihin, koska sä et voi vaikuttaa kuin itseesi, olet niin voimaton ihminen henkisesti ettei sulla ole mitään vaikutusta toisiin ihmisiin, vain heillä on.

        "poiuytrdfghj"

        Siinä sitten olet oman mielesi vanki joku vielä palstallakin yrittää muistuttaa kuinka sinut nyt on saatu oman mielesi tai aivojesi vangiksi,

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitten olet oman mielesi vanki joku vielä palstallakin yrittää muistuttaa kuinka sinut nyt on saatu oman mielesi tai aivojesi vangiksi,

        "poiuytfrdfghj"

        Olen sen verran opiskellut lukuisia uskontoja, että mulle on päivänselvää ettei luurin henkinen päämäärä ole samanlainen. Olen buddhalaista mietiskelyäkin nuorena hieman harrastanut. Kahdessa seurassakin käynyt tutustumassa. Toisessa kävin välillä mietiskelemässä-

        "poiuygfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sen verran opiskellut lukuisia uskontoja, että mulle on päivänselvää ettei luurin henkinen päämäärä ole samanlainen. Olen buddhalaista mietiskelyäkin nuorena hieman harrastanut. Kahdessa seurassakin käynyt tutustumassa. Toisessa kävin välillä mietiskelemässä-

        "poiuygfdfghj"

        Kyllä joo katsoisin että Buddhalainen mietiskely on laadukkaampaa mielenhoitoa. Olin ihan iloinen mietiskelytilaisuuksien jälkeen ja ihmisetkin olivat kohteliaita ja ystävällisiä.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joo katsoisin että Buddhalainen mietiskely on laadukkaampaa mielenhoitoa. Olin ihan iloinen mietiskelytilaisuuksien jälkeen ja ihmisetkin olivat kohteliaita ja ystävällisiä.

        "poiuytrdfgh"

        Mutta onneksi luurilaisten ei tarvitse piitata tippaakaan nettikirjoittelustani kun hehän tietää sen että minä en voi vaikuttaa mihinkään muuhun kuin itseeni mitään.


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onneksi luurilaisten ei tarvitse piitata tippaakaan nettikirjoittelustani kun hehän tietää sen että minä en voi vaikuttaa mihinkään muuhun kuin itseeni mitään.


        "poiuytrdfghjk"

        Sillä itseesi vaikuttamisellakin he tarkoittaa vaan sitä että sinä voit olla niin fiksi että vaikutat itseesi niin että alistut heidän puheisiinsa ja manipulonti onnistuu jatkossa siten paremmin . Tuskin he paljon muuta sillä itseensä vaikuttamisellaakaan tarkoittaa.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä itseesi vaikuttamisellakin he tarkoittaa vaan sitä että sinä voit olla niin fiksi että vaikutat itseesi niin että alistut heidän puheisiinsa ja manipulonti onnistuu jatkossa siten paremmin . Tuskin he paljon muuta sillä itseensä vaikuttamisellaakaan tarkoittaa.

        "poiuytfrdfghj"

        siis fiksu ei fiksi. Kun fiksu hedän uskomuksensa mukaan tarkoittaa että ymmärtää ttä voi vaikuttaa vain itseensä mikä tarkoittaa sitä että voi alistua kaikille puheilleen fiksusti siten itseensä vaikuttaen

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        viisauksiatässä kirjoitti:

        ”Edes pahin vihollisesi ei voi satuttaa sinua yhtä paljon kuin omat ajatuksesi.”
        – Buddha –
        Niinhän se on.

        Mites aivopestyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, vielä satuttavampaa on kun joku manipuloi omat ajatuksesi itseäsi vastaan tahtosi vastaisesti.

        "poiuygtfdfghj"

        Toi on hyvä, ja ihan totta.


    • Anonyymi

      Hei, kaikki!
      Mielenihmeet-sivusto: tiedätkö kuka tai mikä taho ylläpitää sivustoa?

      Ei herätä lukijassa luottamusta, kun sivustolla ei ole mitään mainintaa kirjoittjasta/kirjoittajista?

      Psykoanalyytikoita, opiskelijoita, psykologeja, psykoterapeutteja?

      Mistä sivuston ylläpitäjätiedot voi löytää, saada selville?

      • No kyllä sieltä sivuistoilta ny jotain tietoa saa, siellä esitellään sivustoa tähän tapaan

        "Olemme digilehti joka käsittelee psykologiaa, neurotieteitä, henkilökohtaista kasvua, kulttuuria ja psyykkistä hyvinvointia."

        "Olemme esillä yli 35 maassa. Nämä ovat suomenkielisiä sivustojamme:"

        Mielestäni jo lukiessa käy selville, että kysessä on joku ulkomainen systeemi, sen verran "kökköä" on joskus kirjoitusasu

        "Olemme kansainvälinen tiimi, joka koostuu eri psykologian ja kulttuurin alojen ammattilaisista, jotka ovat omistautuneet jakamaan tietoa ja parantamaan ihmisten elämänlaatua."

        "Mielen Ihmeet on Grupo MContigon rekisteröity tavaramerkki. Grupo MContigo on maailmanlaajuinen yhtiö, joka keskittyy ihmisten hyvinvointiin."

        "Tämän julkaisun sisältö on puhtaasti informatiivista. Tämä informaatio ei pyri antamaan diagnooseja eikä sillä voi korvata ammattilaisen mielipidettä tai työtä. Niitä saadaksesi sinun tulee ottaa yhteyttä asiantuntijaan tai lääkäriin. "

        Toki tuolta Grup MContogonista voi yrittää kysyä lisää, keitä ne nuo heidän mainitsemat ammattilaiset ovat?

        Mutta tosiaan heitäkin jotka tuonne kirjoittavat, on varmaan monilta eri ammattialoilta, kun kategorioitakin on useita. On psykologia, neurotiedettä, ihmissuhdeosio, hyvinvointi, kulttuuri ja työ

        Mutta onhan noita suomalaisiakin vastaavanlaisia sivustoja, nettiin kun kuka tahansa voi laittaa mitä tahansa, että kuten jo aiemmassa postauksessani mainitsin niin

        "Että jos haluaa enemmänkin tietoa niin kannattaa etsiä mahdollisimman lähteestä, mutta en usko tuon mielen ihmeet sivuston kaltaisten sivustojen lukemisen ny kovin haitaksikaan olevan."


    • Anonyymi

      Mielen ihmeet - sivustolta tulee jatkuvalla syötöllä artikkeleita puhelimeeni. Usein ihan hyviäkin, mutta niitä tulee monta kertaa päivässä. Olen jo väsynyt. Sivustolta ei löydy mitään linkkiä, josta voi peruuttaa tilauksen. Osaako kukaan, hyvät ihmiset, neuvoa, miten pääsen eroon ko. sivustosta?

    • Anonyymi

      Mulle tuli olo että olen kaikkine pyrkimyksineni rikollinen. Syvältä koko sivusto. Kaltoinkohtelun super opus.

    • Anonyymi

      Voimauton sentään.

    • Anonyymi

      Mielelle on parasta kaikki mahdollisimman korkeatasoinen sisältö kuten esimerkiksi yliopisto-opiskelu


      ppoiuuuu

      • Anonyymi

        Mielelle on kutakuinkin tärkeintä sen sisällön korkeatasoisuus mitä sinne syötetään-.



        poiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielelle on kutakuinkin tärkeintä sen sisällön korkeatasoisuus mitä sinne syötetään-.



        poiuyuyy

        Esim nähdäkseni tohtorien puheiden kuuntelu on parempi vaihtoehto kuin kriisipuhelimen puhujien hölötykset.


        poiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim nähdäkseni tohtorien puheiden kuuntelu on parempi vaihtoehto kuin kriisipuhelimen puhujien hölötykset.


        poiiuuu

        mun aivot ei kestä juttui missä ei ole laadukasta sisältöä,
        Miten voi ajatella juttuja missä eio ole mitään järkeä?
        Siitä tulöee vain pahoinvointia päähän.
        Jutuissa pitää olla järki!

        poiuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun aivot ei kestä juttui missä ei ole laadukasta sisältöä,
        Miten voi ajatella juttuja missä eio ole mitään järkeä?
        Siitä tulöee vain pahoinvointia päähän.
        Jutuissa pitää olla järki!

        poiuuuy

        Mun mielestä kaiken ajattelun pitäisi jollain tapaa täyttää tieteelliset kriteerit.,


        poiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä kaiken ajattelun pitäisi jollain tapaa täyttää tieteelliset kriteerit.,


        poiuuuuu

        Mä oon koko aika vaikeuksissa jonkun epätieteellisten juttujen takia...tympii



        ppoiuuuu


    • Anonyymi

      No mut kiva pääsenj nyt pitkään tieteelliseen seminaariin....niin en tuu tänne....


      poiuuuuyu

      • Anonyymi

        Älyvapaimpien logiikan mukaan mä nytkin varmaan vain kuvittelen osallistuvani tieteelliseen seminaariin. He kysyis multa: "Oikeestiko vaio vaan sun päässä?"
        Anna mun kaikki kestää, ei jaksa!!!
        Äitikin sanoi ettei tollasia tarttis kuunnella.,


        poiuuuu


    • Anonyymi

      Ei ole tervettä enää jos kaiken anteeksi antaa, voi valita mahdollisimman sovinnollisen tien mutta tämä esimerkiksi Haapajärvi kova halu käyttää lakimiestä jos ei LVI puolelta saa aina löytyy avioero juristeja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe