Hei
Kävi niin, että olen ollut syömättä 6kk Thyroxiini lääkettä (kokeilun vuoksi) ja en huomannut mainita asiasta verikokeessa. Kun yleensä kysytään oletko ollut syömättä lääkettä tai syötkö ollenkaan, niin en maininnut asiaa siis lainkaan etten ole syönyt puoleen vuoteen. Aloin miettiä vaikuttaako tuo johonkin siis miten labra-arvot tulkitaan? Eli mitataanko ne erilailla jos syö tai ei syö. Nythän tiedoissani on, että olen syönyt ja silloin tulkinta olisi väärin jos se vaikuttaa siis asiaan.
Miten on tiedätkö asiasta?
Miten arvot tulkitaan
3
161
Vastaukset
- Ulkhr
Ei vaikuta, se kysytään siksi että lääkettä käyttävät eivät saa ottaa sitä sinä aamuna , vasta näytteenoton jälkeen
- tiutiutiutuitui
Jos lääkäri on määrännyt sinulle lääkettä, niin kyllä hän katsoo niitä verikokeita sillä silmällä, että käytät lääkettä. Olisi varmaan hyvä kertoa tuo sitten kun labroja kyselet.
- Tyroman
Jos laboratorikokeiden pääasiallinen tarkoitus on mitata kilpirauhasarvot niin olettaisin
että lääkäri keskittää huomionsa kilpirauhasarvoihin ja huomaa tuloksista että olet jättänyt lääkkeet syömättä mutta jos alunperin käytetty annos on pieni(esim 25mg) ja tulokset on viitearvojen sisäpuolella niin lääkäri ei välttämättä kiinnitä asiaan huomiota.
Tämä on vain minun spekulaatiota ja otin juuri muutaman oluen joten vastaukseni voi kyseenalaistaa.
Kokeilen itsekin niin että välillä olen tyroksiinilääkityksellä ja välillä ilman lääkitystä.Lääkärit ottaa yleensä asian puheeksi silloin kun TSH arvoni on yli 7 mutta muulloin eivät kiinnitä asiaan huomiota eli yleensä voin kokeilla oman mieleni mukaan ilman että siihen kiinnitetään huomiota terveydenhoidon puolelta.Pääasiassa käyn kokeissa omalla kustannuksella ja tulkitsen arvoja itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274295
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233032Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132554- 462121
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2561709Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461636- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201446- 281430
- 951211