Sossu ja Kela maksaa

sivusta seurannut

kunhan vaan EI TARVII TEHDÄ TÖITÄ. Kunhan kalja virtaa ja munaa saa ja rahaa riittää. Kaupungilla käydään kaljalla ja kuittaamassa sossun rahat. Siivotaan vaan kun on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ, ruoka tilataan kotiin koti pizzasta tai "ählän sähläm" - paikasta.

18

14604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havana78

      Älä muuta sano. Olisi se hirveä paikka, jos joutuisi käymään töissä. Onneksi on tämä sosiaalijärjestelmä niille, jotka ei ole syntyneet kultalusikka suussa.

      Jokainen vihaa luonnostaan työntekoa ja aivan naurettavan pientä ns. "palkkaa".

      Hienoa asua demokraattisessa valtiossa. Kun on tämä mielipiteenvapaus, ja vapaus vielä mielipiteen jälkeenkin.

      • PoliceGirl82

        Hih, musta on kivaa olla toissa... Mutta emma Suomessa ehken viittis tehda duunia, on se nahty mita saatamista sekin on. Joo kannattaa ammentaa kun on mista ammentaa.


    • man25

      "Eikös olekin hienoa olla Suomalainen."

    • huh huh!

      so fucking what???

    • täh?

      hah! aletaanko me kaikki sossu pummeix? mistäs sit pummit sais rahaa ku ei o enää yhtään työntekijää suomessa kaikki ois pummeja! kuka maksais veroja? ne jotka käy töissä he maksavat veroja jotta jotkut saavat pullon taskuun ryyppäävät ja haisevat ympäri kaupunkia!
      Aivan uskomatonta tämä suomen touhu on! suomessa kannattaa näköjään kusta ja paskantaa pari kertaa housuun ottaa pullo käteen ja mennä haisemaan sossun luukulle ANTHAKHAAH RHAHAA! Jokainen sossu pummi voi olla kiitollisia niille jotka käyvät töissä että se pullo on siellä taskussa

      • mmm

        empä usko että ihan kaikki sossussa käyvät ryyppäävät rahansa. eikä se vaan auta että menet sossun luukulle pyytämään rahaa, ei ne sitä tosta noin vaan iske käteen vitun idiootti. tarvitsee aika paljon tehdä asioita rahan eteen.


      • ripeli
        mmm kirjoitti:

        empä usko että ihan kaikki sossussa käyvät ryyppäävät rahansa. eikä se vaan auta että menet sossun luukulle pyytämään rahaa, ei ne sitä tosta noin vaan iske käteen vitun idiootti. tarvitsee aika paljon tehdä asioita rahan eteen.

        kyllähän sossussa käydään,mutta on niitä jotka siellä käyvät,sillon on hetkellinen rahapula,esim.määräaikainen työsopimus on lopetettu,joten on ihan turha kirjottaa,että sieltä haetaan jotain kaljarahaa tai huumemania,ajatelkaa ihmiset,sossu on aivan todellinen joka autaa meitä,jotka ollaan jouduttu oikeesti hetkelliseen rahapulaan,älkää käyttäkö sosun rahoja väärin.


      • ajattelemisen aihetta

        Juuri tällaisten kirjoitusten takia en ole vielä sossua halunnut edes ajatella vaihtoehtona. Mutta nyt on sellainen tilanne että on pakko.

        Mieheni on monen alan ammattimies, mutta lama-aikana kukaan ei rakenna joten töitä ei ole. Kotikaupungissani on juuri lomautettu tuhansia ihmisiä ja työpaikkoja ei ole minkäänlaisia vaikka itse haluaisin töihin. Kotona kolme pientä, alle kouluikäistä lasta. Vielä vuosi sitten kaikki oli hyvin ja raha riitti enemmän kuin hyvin. Mutta nyt en näe muuta vaihtoehtoa kuin hakea sosiaalietuuksia...

        Tekeekö se siis minusta ja miehestäni huonoja ihmisiä ja pummeja? Tällaisista kirjoituksisa niin ainakin ymmärtää. Mutta voit uskoa että minä en ainakaan sinne menisi jos ei pakko olisi. Itse nyt vielä nälkää näkisin... mutta kun ei enää ole varaa ostaa lapsille ruokaa... siinä nöyrtyy kaikkein ylpeinkin mieli...

        Ja ihan vaan tiedoksi... meistä ei kumpikaan juo alkoholia kuin saunakaljan/siiderin silloin tällöin....


      • Tynnyri-Eikka

        Toveri Täh! Ensinnäkään sossuun ei voi mennä jurrissa haisemaan, toimeentulotukihakemus hylätään jos hakija on pierussa tai aineessa.
        Syyttäkööt työnantajat vaan itteesä ku eivät ota töihin ketään.


      • EEDDq
        mmm kirjoitti:

        empä usko että ihan kaikki sossussa käyvät ryyppäävät rahansa. eikä se vaan auta että menet sossun luukulle pyytämään rahaa, ei ne sitä tosta noin vaan iske käteen vitun idiootti. tarvitsee aika paljon tehdä asioita rahan eteen.

        Haha sun tarvii tehä varmaa ihan HELVETISTI rahaa sen etee ku käyt sossun luukullla :D


    • vähävaraiset

      "köyhäimmistöt" jotka tekevät töitä saati opiskelevat; koittavat maksaa vuokraa, matkakuluja, vaatteita, lääkkeitä,velkoja, ruokaa. Silti, raha ei riitä? Onko vika meissä, vaiko tässä yhteiskunnassa, pitäisikö nyt tehdä kahta-kolmea vuoroa töitä niinkuin ah-niin-täydellisessä-amerikassa ja kärsiä.

      Katsella sivusta kuinka itseään täynnä olevat rikkaat lapsukaiset nauravat vierestä kun eivät tajua todellista ahdinkoa ja näe köyhyyttä.

      Kaikki ei juo kaljaa, tilaa pizzaa, saati tuhlaa muuten. Se ei silti tarkoita ettenkö kävisi sossulla, se on ainoa keino tällähetkellä.

      • agrave

        kaikkihan juo kaljaa ja tilaa pitsaa tietysti.


    • Katso monesta kulmasta

      Totta se on et monet käyttää törkeesti hyväkseen sossun rahoja. Kunhan saa rahaa bilettämiseen,vaatteisiin jne ilman työntekoa. Väärin se on niitä kohtaan jotka tekevät töitä ja maksavat veroina tälläisille ihmisille. Huomioon täytyy myös ottaa ne joilla oikeasti on vaikeaa ja laskevat kuukaudesta toiseen senttejä maitopurkin tai leivän ostoon. Joillakin on oikesti vaikeaa ja siksi on hyvä että suomessa on tälläisiä käytäntöjä. Siksi voikin kukin miettiä miten ja millä omatunnolla käyttää rahoja jotka saa sossusta tarkoituksena kattaa ruoka ja asumiskulut. Niihin eivät kuulu mitkään nettilaskut, ryyppäys tai vaatteiden osto.
      Pitää muistaa myös se että töissä käyvän on joskus mahdollisesti kohdattava tilanne jossa on työtapaturmat jne mikä voi olla mahdollista siihen et ei voi olla töissä. Eikö silloin ole helpoitus että jostain joku antaa elantosi.

      • luukulta luukulle

        ole sankoin joukoin anomassa lakiosuuttaan sossusta?? Meillä suloisessa Suomen maassa kaikki on niin tarkoin säädeltyä. Jos satut saamaaan halvan asunnon, joka kelpaa sulle, mutta se ei ole niin pieni luukku, mitä asuntoministeriö on suuressa viisaudessaan ohjeistanut niin asumistuki voi mennä ohi suun. No, se on oma vika, pikku sika, mitäs haluat asua väljästi, mutta vaatimattomasti. Sossu leikkaa elinkustannuksista. Voi jäädä , niinkuin minulla 100 ekua kuussa ruokaan, puhtauteen, tv-lupaan, lehtiin, liikkumiseen yms. valinnan vapaus koskee vain omavaraista, köyhän on tyydyttävä siihen, mitä annetaan. Hyvä kuitenkin, että luukkujen määrä vähenee. Minä olen hakenut aktiivisti töitä 3 vuotta nyt tällä rupeamalla. En ole kuitenkaan ammattitaidoton, joppo, rikollinen, hörhö, vaan työrajoitteinen ja korkeasti koulutettu, joten minun kuuluisi tulla toimeen ilman työkkärin ja sossun erityistukia.
        Eletään me ihmiset trallallaa ja ihmetellään vaan


      • tikkaaja-
        luukulta luukulle kirjoitti:

        ole sankoin joukoin anomassa lakiosuuttaan sossusta?? Meillä suloisessa Suomen maassa kaikki on niin tarkoin säädeltyä. Jos satut saamaaan halvan asunnon, joka kelpaa sulle, mutta se ei ole niin pieni luukku, mitä asuntoministeriö on suuressa viisaudessaan ohjeistanut niin asumistuki voi mennä ohi suun. No, se on oma vika, pikku sika, mitäs haluat asua väljästi, mutta vaatimattomasti. Sossu leikkaa elinkustannuksista. Voi jäädä , niinkuin minulla 100 ekua kuussa ruokaan, puhtauteen, tv-lupaan, lehtiin, liikkumiseen yms. valinnan vapaus koskee vain omavaraista, köyhän on tyydyttävä siihen, mitä annetaan. Hyvä kuitenkin, että luukkujen määrä vähenee. Minä olen hakenut aktiivisti töitä 3 vuotta nyt tällä rupeamalla. En ole kuitenkaan ammattitaidoton, joppo, rikollinen, hörhö, vaan työrajoitteinen ja korkeasti koulutettu, joten minun kuuluisi tulla toimeen ilman työkkärin ja sossun erityistukia.
        Eletään me ihmiset trallallaa ja ihmetellään vaan

        ei kaikki vaan oo syntyn kultalusikka perseessä. hommaa mulle duunipaikka niin menen.. ja ei täs taloudes tilailla kotiin useesti mitään pitsaa vaan itse kokkailemme ja mitään juoppoja ei olla.. vuokrat ym paska hoituu.


      • mietippäUusiks
        tikkaaja- kirjoitti:

        ei kaikki vaan oo syntyn kultalusikka perseessä. hommaa mulle duunipaikka niin menen.. ja ei täs taloudes tilailla kotiin useesti mitään pitsaa vaan itse kokkailemme ja mitään juoppoja ei olla.. vuokrat ym paska hoituu.

        Kyllä kuule sieltä v'*itun soskasta saa,niin p*rkeleesti rahaa...hyvä ku on varaa housuihinsa kusta... Olen nyt kelan maksamassa työharjottelussa,ja siitäkin saa vähemmän rahaa kun työttömät s*atan* (eli kumpi kannattaa,että saat elätettyä itsesi)!!!! Olin vuoden työttömänä selvinpäin,ja kyllä meinasi pää hajota sinne neljän seinän sisälle..jos sinusta työttömillä on niin helppoa,ja oikeen midaksen-kosketus(että kaikki muuttuu kullaksi)...Niin tässä ratkaisu:irtisanoidu!ala työttömäksi,niin huomaat kuinka h*lvetin hauskaa se on...voin sanoa ettei 2viikon päästä ei enään hirveesti naurata......Se ei ole helppo tie,vaan kivisin mikä löytyy..jos haluat mennä sieltä missä aita on matalin,niin mene/hanki töitä.. työttömän elämä on yhtä h*elvettiä!


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe