Terveydenhoitajaksi hakeneet

Hakija15

Perustan oman keskustelun AMK:n terveydenhoitajaksi hakeneille. Mihin AMK:n haitte ja miten pääsykokeet tuntui menneen? Oliko pääsykokeet mielestäsi vaikeat vai helpot? Entä miten ryhmäkeskustelu? Itse hain Metropoliaan, Laureaan, Diakiin ja Tamkiin ja lisäksi siirtohaussa. TAMK:iin olen nyt 3. varasijalla. Muihin ei ole tullut tuloksia.

40

4222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tahtooterveydenhoitajaks

      Ihan kiva tällänen ketju! Itse hain terveydenhoitajaksi Vamkiin. Pääsykokeista jäi yllättävän hyvä fiilis, matikanlaskut pääosin helppoja mutta taisin niistä munata 2/10. Sitten oli esseen kirjoittaminen esivalintamateriaalin pohjalta, piece of cake. Lopuksi oli ryhmähaastattelu mitä eniten jännitin mutta sekin meni yllättävän hyvin, ainakin näin omasta mielestä! Mielestäni puhuin sopivassa määrin ja annoin myös muillekkin tilaa puhua. Koitin olla ystävällinen ja kiinnostuneen oloinen, sekä sanoa jotain järkevää. Tosin en tiedä millaiset pisteet on esseen ja haastattelun osalta, mutta omat fiilikset on aivan jeesjees. Näin pessimistinä en kumminkaan usko sisään pääsyyni :D Olis kiva kuulla myös miten sinulla meni? :)

      • turhaaaa

        Vamkissa taisi toi matikan osio olla "karsiva". Eli siitä muistaakseni saatava 9/10 oikein että koe katsotaan hyväksytyksi :d


      • Tahtoiterveydenhoitajaks

        Aijaa, mistä tiedät? 😁 En siis ole varma mutta luulen että kaksi olisi mennyt väärin


      • Onkkoonääin
        Tahtoiterveydenhoitajaks kirjoitti:

        Aijaa, mistä tiedät? 😁 En siis ole varma mutta luulen että kaksi olisi mennyt väärin

        En nyt oikee usko tohon, jos kuvitellaan että on paljo sellasia hakijoita jokka saa matikasta täydet, mutta haastattelusta ym soveltuvuus osioista ihan huonot pisteet.
        Sitten on sellasia jokka loistaa soveltuvuudes eli esim. juuri haastattelus mutta sitte on 8/10 laskuista oikein, nii siinä tuskin valitaan kouluun niitä kellä on matikas yks tai pari laskua enemmän oikein mutta muuten ovat alalle soveltumattomia. Ja sen takia jätetään muuten oikein hyvin soveltuvat hakijat rannalle sillä heillä ei ole juuri tuota 9/10 oikein 😂 Että onko tää sun tieto peräisin mistä


      • turhaaaa

        Ihan tuttujen kokemusten perusteella valitettavasti ja tää on ihan faktatietoa, ei mitään kuulopuheita! 😞 Vaikka sulla oliskin muuten sellaset pisteet että sisään pääset, niin jos matikasta ei ole tarpeeks niin koe on hylätty. Asian voitte varmistaa vaikka koulun hakijapalvelusta.


      • Otettuselvää
        turhaaaa kirjoitti:

        Ihan tuttujen kokemusten perusteella valitettavasti ja tää on ihan faktatietoa, ei mitään kuulopuheita! 😞 Vaikka sulla oliskin muuten sellaset pisteet että sisään pääset, niin jos matikasta ei ole tarpeeks niin koe on hylätty. Asian voitte varmistaa vaikka koulun hakijapalvelusta.

        Koulun hakijapalvelussa sanottiin että 5/10 pitää vähintään olla oikein.


      • Hupsistakeikkaaa
        Otettuselvää kirjoitti:

        Koulun hakijapalvelussa sanottiin että 5/10 pitää vähintään olla oikein.

        Soititko Vamkiin? x)


      • Erittäinmalttamaton

        Mä oon kysynyt niiltä samasta asiasta kun liikkuu niin ristiriitasta tietoa että mikä on asian oikee laita.. Mulle kyllä sanottiin että tuo 9/10 vaaditaan, niiden ajatusmaailma on se, että ei täytä alan vaatimia kriteerejä jos saa vähemmän ja siks ei saa edes varasijoja.. Saa nähdä kuinka käy, ite kans hakenu tonne ja jännittää niin pirusti!! 😥


    • TH17

      TAMKissa kävin myös minä pääsykokeissa, muualle edes hakenut. Pääsykokeiden jälkeen oli hieman ristiriitainen fiiliks, koska ei osannut yhtään arvioida menikö koe hyvin vai aivan penkin alle :) Itse sähkönen koe oli mielestäni kiva, vaikkakaan ei mielestäni sovellu yksinään (ilman esim haastattelua) valikoimaan persoonaltaan alalle soveltuvia. Matikkaosioon olin harjoitellut vaikka ja mitä, mutta se osoittautuikin ehkä helpoimmaksi osioksi kokeessa.

      Toissapäivänä tuli tieto, että koulu kutsuu elokuussa!

    • Hakija15

      Ok, onnea :) minua jännittää miten pääkaupunkiseudun kokeet menivät. Itse hain tosiaan Metropoliaan, Laureaan ja Diakiin myös Tamkin lisäksi.

      Minä tosiaan Tamkiin 3. Varasijalla. Mietin voiko siitä päästä sisään, millaiset mahdollisuudet on...

    • Terkkarii

      Hei kiva tälläinen ketju:) Hain metropoliaan ja Laureaan. Koen, että se happo-emästasapaino meni aika penkin alle; suurin osa tais mennä aika arvalla. Matematiikan osuus oli helppo, toki saattoi siinäkin tulla virheitä. Ja ryhmäkeskustelua jännitin etukäteen, mutta se meni yllättävän hyvin omasta mielestäni. Minkäköhänlainen painoarvo on ryhmäkeskustelulla verrattuna kirjalliseen osioon?
      Tulis jo tulokset, en malta odottaa!

      • TH17

        Voisin kuvitella, että ryhmäkeskustelua painotettaisiin enemmän. Itse ainakin koin sairaanhoitajaksi hakiessa jokin aika sitten, että haastattelulla oli enemmän painoarvoa kuin itse psykologisella testillä. Kävin tuolloin siis Tampereella kokeissa.


    • esteriii

      heii vitsi miten hyvä tällai keskustelu! mä hain terkkariks Laureaan ja Metropoliaan ja en jaksais enää millää venailla tuloksia.. Koe meni mun mielestä ihan okei, 4 minuutin tehtävänratkaisukoe oli aika jännä, mutta ryhmäkeskustelu meni kyllä hyvin! :) tiiättekö, miten viime vuosina Laurea ja Metropolia on julkaissu tuloksia? Vikana päivänä vasta vai? Metropolia on niin iso, että veikkaisin, että sieltä tulokset vois tulla vasta silloin 30.6., mutta mites Laurea.. jännittää kyllä kunnolla, kun ei tiiä yhtään, millaset mahdollisuudet on!!

    • Hakija15

      En tiedä yhtään milloin tulokset voi tulla Metropoliassa ja Laureassa. Minulla on tosiaan metropolia 1. Hakutoive. Minusta happoemästasapainotehtävä oli vähän vaikea mutta onneksi tein hyvät muistiinpanot joiden avulla ainakin puolet sain varmaan oikein. Matematiikan osio oli melko helppo mutta en ehtinyt vastata yhteen d-kohtaan koska sika loppui juuri :( keskustelu meni minusta ihan hyvin, en ollut koko ajan äänessä vaan annoin muillekin mahdollisuuksia puhua, mutta olin myös itse äänessä välillä. Meidän keskusteluryhmässä oli yksi joka puhui tosi paljon ettei muut saaneet välillä suunvuoroa.

      Otetaankoham you arvosanat muuten myös huomioon Metropoliassa pääsykokeen ohella? Itsellä yo-arvosanat melko hyvät: L, E, E, E ja M.

      • Turunamk

        Opintopolusta näkee, että Metropoliassa ainakaan terveydenhoitajaksi hakevilla ei huomioida yo-arvosanoja, valintakokeen pisteet ratkaisevat.


      • 38573785

        L, E, E, E ja M?!? Lääkäriksi noilla arvosanoilla pitäisi mennä.


    • Hakija15

      * aika loppui kesken. Riittikö muilla hyvin aika metropolian kirjallisessa kokeessa vai tuntuuko että loppui kesken?

      • Terkkarii

        Se 60min meni tosi nopeesti, minkä sai tutustua siihen happoemäs-tasapaino teksiin. Kun aloin tehdä sitä kirjallista osiota, yritin tehdä mahdollisimman nopeasti -mutta huolellisesti. Taisi mulla jäädä siihen loppuun joku 5-10min aikaa, jolloin ehdin vähän tarkastella vastauksiani.


    • Mufiosa

      Pk seudulle hain. Laureassa kokeessa. Ei mennyt mielestäni kovin hyvin. Matikan osion mokasin täysin en ehtinyt vastata kun muutamaan. Haastattelu ihan ok, pari vastausta jäi kaivertamaan mieltä olisi pitänyt korostaa enemmän motivaatiota ja syytä miksi hain. Ja ryhmäkeskustelusta en osaa sanoa mitään..
      Jännittää toiodella paljon tuloksien odottaminen

    • Hakija15

      Mite n sinulla "terkkarii" tuntui menneen kirjallinen koe? Oliko happoemästasapainotehtävä vaikea?

      • Terkkarii

        Kirjoitin siitä jo hiukan tonne yhteen kommenttiin:) Mutta niin. Mun mielestä oli aika vaikea. Aihe oli jotenkin tuttu minulle, koska olen kirjoittanut biologian lukiossa. Jos nyt jälkeenpäin jossittelee, niin olisi pitänyt enemmän paneutua tekstiin kun keskittyä muistiinpanojen tekemiseen, koska tuntui että niistä muistiinpanoista ei paria kohtaa lukuunottamatta ollut kovin paljon hyötyä:D Eli oikeestaan arvalla heitin aika monen vastauksen...Mun toivo päästä kouluun on siis matikan tehtävissä ja ryhmähaastattelussa.


    • Hakija15

      Mitä luulette että arvostetaan ryhmäkeskustelussa? Metropoliassa meillä oli 6 henkilöä keskustelussa. Yksi oli todella paljon äänessä ja minusta tuntui ettei muut saaneet niin paljon suunvuoroa kun halusivat. Itse osallistuin kyllä niin paljon kun pystyin ja kuuntelin myös muita ja nyökyttelin heidän puheille yms.

      • Hyväsä

        Suu vaahdossa jauhanut diskataan ensimmäisenä, sun suoritus kuulosti ihan hyvältä puolestaan :)


      • hakija17

        Meillä oli yhteensä 7hlöä ryhmähaastattelussa, mikä oli mun mielestä kyllä liikaa- vaikka aikaa toki olikin keskustella. Mun ryhmässä kaikki paitsi yks oli aika puheliaita, joten monet kyllä puhu toisten päälle...Olin ainoa, joka muutaman kerran tuon keskustelun aikana kysyi hiljaisemmalta tytöltä, olisiko hänellä jotain mitä haluaisi sanoa. Hän ei siis todellakaan olisi saanut puheenvuoroa ''omin avuin''. Ja keskustelu siis meni niin, että kun yksi oli lopettamassa lausettansa, niin toinen jo aloitti:D


      • Hyväsä

        Tuosta varmasti irtoaa pisteitä kun hiljaisemmalle raivasit puheenvuoroa


    • Hakija15

      Niin, meillä vähän sama. Sinänsä harmi että joutuu melkein puhumaan toisten päälle että saa puheenvuoroja :( en tiedä miksi ovat tehneet niin isot ryhmät keskusteluun.

      • Hupsistakeikkaaa

        Meillä oli sopiva kun oli 4 keskustelijaa :)


    • TH16

      Itse aloitin TAMKissa TH opinnot viime syksynä. Meidän luokalla pääsi noin 8-10 opiskelijaa varalta sisään. Sillä osa opintopaikan saaneista siirtyi suoraan ylempiin vuosiryhmiin aikaisempien sh opintojen takia.

    • Tuloksiaodottava

      Itse hain kanssa Laureaan, Diakiin ja Metropoliaan. Jännittää kyllä ihan sikana ja ahdistaa odotella tuloksia.
      Kävin Laurean pääsykokeessa. Haastattelu osuus meni mielestäni ihan hyvin, mutta se 4min päättelytehtäväosio tekee mut tosi epävarmaksi.. Toivottavasti meni sen verran hyvin, että paikka aukeaisi.

    • Hakija15

      Vieläkään ei ole tullut opintopolkuun tuloksia Metropoliasta, Diakista ja Laureasta... Tulevat varmaan sitten pe 30.6... Jännittää... Tämä keskustelu on tosiaan hyvä. Onkohan viime vuonna tullut tulokset jo vähän ennen 30.6.?

    • Hakija15

      Ei voi olla totta, opintopolussa lukee että olen Diakiin varasijalla 49... Diakin tulos on siis opintopolussa. En ymmärrä kun Xamkiin pääsisin siirtohaulla saman pääsykokeen avulla.

    • Mufiosa

      muita joiden unelma murskaantui? :'(

    • Emppuuuuuuuuzz

      Hakeeko kukaan terkkariksi seamk:iin nyt syksyn haussa? :) millaisethan alimmat hyväksytyt pistemäärät terveydenhoitajaksi on ollut seinäjoella aiemmin? Eipä löydy tietoa netistä..

      • Allora

        Minä hain, mutta noihin pistemääriin ei ole hajuakaan. 😁


    • Toivelias

      Hei!

      Onko jollain kokemusta kevään th-pääsykokeista Diakissa tai Laureassa? Milaiset pääsykokeet Diakissa ja Laureassa oli ja oliko samat th-, sh- ja kätilölinjoille?

      • Sain tietoa, että aiemmin sotellin tekstejä on käytetty myös varsinaisessa pääsykokeessa. Nyt ilmesesti ne jäävät pois ja amk käyttävät omia pääsykoe materiaalejaan ja tentti on myös sähköinen..Ainakin näin seamk.


    • Terkkariksi2018

      Hei,

      Onko kukaan hakenut terveydenhoitajan monimuoto-opintoihin (täydentävä) metropoliaan? Millaiset pääsykokeet oli viime vuonna? Kun mitään ennakkomateriaalia ei ole, niin jännittää vähän.

      • Terkkariamk

        Minä hain! Olin siellä valintakoepäivässä ja pe menossa ryhmätilanteeseen.
        Aika erikoinen valintaprosessi.


    • Krista12345

      Moi! Haluaisin kovasti tietää, minkälaisia tehtäviä kokeissa on ollut erityisesti Tamkissa, koska ajattelin ensi vuonna käydä kokeilemassa onneani. Netistä löytyy todella vähän uutta/luotettavaa tietoa kokeista :/

    • Anonyymi

      Heii ois kiva vielä saada jotain tietoa terveydenhoitajapääsykokeisii liittyen! Itellä ens viikolla Kouvolassa pääsykokeet ja kaikenlaiset vinkit ois tarpeen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe