Verikoetulosten mukaan T4 on 14,8 ja TSH 6,77 Nyt lääkäri on sitä mieltä, että Thyroxin lääkitys aloitettava! Olen todella hoikka, mutta oireita on kyllä vajiksen tyyppisiä.
Täältä olen lukenut puolesta ja vastaan lääkityksistä eri keskustelujen perusteella ja siksi olenkin nyt aivan hukassa mitä tulisi tehdä! Olen lukenut myös, että jos on T4 arvoissa ja TSH noussut ei lääkitys yleensä auta yhtään mitään! Samaten luin taas, että liian pieni annos lääkettä lakkauttaa kokonaan oman luonnollisen tuotannon! ja se on huonompi vaihtoehto kuin lääkkeettömyys.
Mitä tässä nyt tulis tehdä, kun eri lääkäritkin vielä ovat eri mieltä asiasta.
Miten toimisin?
4
187
Vastaukset
- Hypotyreootikko
Arvojen puolesta vaikuttaa selvästi vajaatoiminnalta eli hypotyreoosilta. Et kuvaa oireita tarkemmin, mutta lienee kyllä niin, että lääkitys on syytä aloittaa. Painonnousu on kieltämättä tyyppioire, mutta tätäkään ei ole aivan kaikilla, sillä tähän vaikuttaa niin monet eri tekijät.
Lääkitys tulee aloittaa pienellä annoksella ja nostetaan pikkuhiljaa jos oireet ja labrat tähän viittaavat. Suurimmalla osalla optimaalisin tilanne on arvoilla; TSH 0,4:n ja T4V 20:n tuntumassa. Mutta on myös pieni joukko ihmisiä, joilla synteettinen tyroksiini ei vaikuta lainkaan/kunnolla. Heille on sitten taas omat keinonsa.
Itse syön thyroxin 0,1 mg 2 tbl/vrk eli annos jo aika iso, lähellä maksimia. Kyseessä Hashimoto-tyyppiä oleva hypotyreoosi. - amiodaronikilppari
Miksi nuo kokeet otettiin, eli miten voit ? Jos ne ovat ihan sattumalöydös ns. rutiinikokeista. ehdottaisin vain kontrollia 6 kk kuluttua. Mikä on ikäsi? Onko raskaussuunnitelmia, jne. keskustele hoitavan lääkärisi kanssa, Lab-arvojen "hoitaminen" on puoskrointia. Tuollisia pieniä TSH-heilahduksia ilman mitään oikea vajatoimintaa on paljon. Käytäthän jodioitua suolaa?
- T4v_14.8_ok
TSH-arvoon vaikuttaa niin moni tekijä että eräät endot käyttävät sitä korkeintaan karkeaan esiseulontaan. T4v pitäisikin ottaa TSH:n sijaan ekaksi tutkittavaksi.
Völzkellä tuli T4v alueeksi 8.3-18.9 pmol/l eli 14.8 on ihan hyvä lääkitsemättömällä. Muutoinkin on edellisessä viestissa faktat kohdillaan.
- maallikkojakaaskeidaa
Viitsittekin trollailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667