Bästa nuvarande eller f.d. karisbor,
Kan en singel på dryga 50 år hitta nya vänner och socialt umgänge i Karis? Har bott i stadskärnan i Hfors de senaste trettio år men drömmer om ett hus med trädgård och friluftsliv.... arbetsplatsen kommer nog att vara i Hfors.
Alla tips och kommentarer är välkomna!
Att flytta till Karis
7
929
Vastaukset
- Envänomdubehöver
Inget är omöjligt;) självklart du kan få vänner även i Karis mera fast i hur sosialisk person man är, det gäller att våga gå fram och prata men ochså vara en intressant person så har man oftast inga problem att binda nya kontakter.
Lycka till med eget hus och miljö byte!. - StadisvaiKaris
Tack för svaret och uppmuntran :)
- JSZ
Modigt av folk som vågar byta miljö och livsstil senare i livet!
- StadisvaiKaris
Flyttfebern har härjat i några år nu. Allt började med att jag tyckte synd om hunden som blev uttråkad i en lägenhet. Nu har hunden lämnat detta liv och det är jag själv som är uttråkad i min lägenhet. Målet är att få mera liv i vardagen. Att byta miljö är ingen garanti, men kanske en ordentlig förändring skulle öppna helt oväntade dörrar. Dessutom behöver det ju inte vara för evigt det heller!
- JSZ
Bodde själv i Västnyland på 90-talet. Mysfaktorn är garanterad. Folk var åtminstone då nyfiket vänliga och spontana. Tyckte själv det var lätt att knyta kontakter där på den tiden.
- Ålänning
@JSZ
Jo, de e modigt! Den gjorde jag också, ha flyttat från Grankulla till Ålands skärdgård, började lära svenska (modersmål är finsk), ha nutiden hembyggsrättighet å bättre livet. Jag rekommenderar till alla att flytta och börja leva!
- rumppavaselin
KARIS fist förening e bra å rolig hobby!fins många singlar i den föreningen som gillar trekant
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101