Mihin maahan mennä opiskelemaan yliopistoon

MinneMenisMinnes

Meen nyt ysille, mutta mietin että mihin maahan mennä opiskelemaan, ja oon haaveillut ottaa saksan.

Britannia
-oppii englantia
-hyvä opetuslaatu ja huippuyliopistot
-kalliit lukukausimaksut

En siis oikeasti osaa enkkua, vielä kun haluaisin sinne Englantiin, ja oon sellainen joka oppii käytännön kautta kieliä.

Ruotsi
-oppii ruotsia

Suomi

Ja ulkomailla oppii sitä kieltä ja Suomessa ei, mutta jos Suomessa on sit esim.kaverin syntyärit niin lähdeppä sieltä sitten köyhänä opiskelijana. Että ei se nuin vaan onnistu.

Ja oon lukenu ala-asteel saksaa, mut oon kuullu et porukkaahan potkitaan kesken opiskelun sieltä pois jos ei synny jotain tai läpäise tenttiä.

7

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksysi

Ja en oo varma mut Ruotsissahan joku juttu lääkisopiskelussahan kesti pidempään.

Oon myös miettiny Espanjaa.

• trrg

Mun mielestä sun pitää ensin päättää, mitä haluat opiskella. Sitten vasta kannattaa tutkia, mistä maasta löytyy paras paikka opiskella sitä.

• kaikenlainen

Mene heti syksyllä juttelemaan lukion opon kanssa. Se voi selkeyttää ajatuksiasi. Opo on asiantuntija toisin kuin kaikenlaiset nimimerkit täällä.

• aikason

Oikeastaan mee ensin ysille, käy se ja sitte menet lukioon. Lukiossa voit miettiä omaa alaa ja sen mukaan valitset opiskelupaikan ensisijaisesti Suomessa. Ulkomaita voit luuhata myöhemmin, jos vielä kiinnostaa.

• fasdfsdafasdfaas

Lol, Suomessa yliopisto-opiskelu on ilmaista, ulkomailla voi maksaa kymmeniä tuhansia yliopistosta riippuen. Tietenkin jos haluat ehdottamasti ottaa piiiitkän opintolainan niin kaikin mokomin.

• haaveilun.aika

Yläkoululaisen romanttista haihattelua opiskelusta ulkomailla tuollainen pohdinta, mihin maahan menisi opiskelemaan. Lukion loppupuolella, kun opiskelupaikan valinta on oikeasti ajankohtainen, ajatellaan jo käytännöllisemmin.

Voi käydä vielä niinkin, ettet mene mihinkään yliopistoon sen enempää Suomessa kuin ulkomaillakaan, vaan päädyt AMKiin tradenomiopiskelijaksi.

• Sesamaysi

Trololoo teitä on helppo trollata :DDDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      441
      6407
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      139
      3731
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      98
      2478
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1939
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      117
      1301
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1253
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      64
      1081
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1075
    9. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      44
      973
    10. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      76
      970
    Aihe