Yksinäisen juhannus

Tania35

Miten muut yksinäiset viettää juhannusta?Itse kotona,yksin.Tv päällä ja hieman herkkuja.Ahdistaa 😑

36

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minapa_se_vain

      Heräsin joskus aamuyöllä, lueskelin ja lähdin kuntosalille. Sen jälkeen olen joko katsonut telkkaria tai hakannut refreshiä sillä kuuluisalla apinan raivolla tällä palstalla.

      Oujea.

    • UllriikkaMaria

      Niin ahdistaa minuakin. Inhoan Juhannusta kun yksinäisyys oikein korostuu. Kaiken kukkuraksi asun vielä lähiössä eikä linja-autot kulje juhannuksena. Jotenka kökötänpä kerrostalossa , katselen tylsiä juhannusohjelmia telkusta ja otan vähän alkoa. Eihän tässä muukaan auta.

    • Keissa

      Minä kuuntelen netin kautta Youtubesta kristillisiä ohjelmia. Kun sää on viileä niin ei edes huvita lähteä ulkoilmatapahtumiin.

      • niinseonkuulkaaystävät

        Seuraakko Patmos-reidiota? Siis Melleriä, Säilää, Keskitaloa, papatti-Turusta, Vuorista ja Panulaa?


    • mitäminätekisin

      Huokailen,huokailen,huokailen,on niin tylsää kuin olla voi.Telkkariakaan ei huvita katsoa kun ei tule mitään mielenkiintoista,tulin siksi käväsemään täällä ja lueskelemaan miten toisilla menee.

    • Osleidys

      Söin päivällä vähän juhlavamman aterian juhannuksen kunniaksi ja leivoin raparperipiirakan.

      Nyt lepäilen ja seikkailen netissä. Juhlikoon muut minunkin puolestani.

      Hyvää Juhannusta Kaikille Palstalaisille!

    • Onnetonnuori

      Itse kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta jonka vuoksi suurimmaksi osaksi olen yksinäinen. Kukaan ei kysynyt minnekään juhannuksena. Vihaan juhlia koska olen yksin ja se sattuu kun tietää olevansa yksin, eikä tiedä miten sitä tunnetta purkaa eikä tuedä minne menisi,että saisi rauhan. Masennus vvaivaa vielä vähän minua. Ahdistaa ja itkettää, tässä elämäni menee, kunpa edes joskus voisin olla ihmisten seurassa ja löytää elämänkumppanin ja kokea rakkautta ja vastarakkautta.

      • ronttossaurus

        Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta mutta nautin sosiaalisten lanteiden himosta. Eli liha ei tiiä että lihan haltijalla on psyykekin jonka tämänhetkinen tila ja tola estää haltijaa tyydyttämästä himoiksi muuttuneita, liian pitkään täyttymättä olleita luontaisia ja hyviä tarpeita. Siis naisen kans ois kivaa ja hoitavaa ihan siveästikin olla, mikäli tässä pitäis itsestään sen verran että sillä naisellakin ois varmasti kivaa mun kans. Ihminen voi vihata/inhota itseään vaikka kuinka itkerakas olisi.
        Kiva jos joku tajus tän jotenki itseään hyödyttävällä tavalla, tajusipa sen sitten vaikka ihan erilaillakin, kuin tarkoitus oli.


    • YksinäinenEksovertti

      Sulkeudun kotiin ja suljen verhot. En edes halua avata telkkua ettei heti ala ahdistamaan se että muilla on hauskaa ja kavereita. Yleensä pakenen kaikkia festareita maaseudulle, tänävuonna en päässyt sukulaisten luo. Eikä kukaan vastaa puhelimeen. On erittäin tylsää ja yksinäistä, ruuista riittää syötävää koko viikonlopulle. Ärsyttää kun naapuri meluaa seinäntakana naapurissa, itseä ei alkoholi kiinnosta olisi vain niin kivaa järjestää juhlia isommalle porukalle sillä pidän juhlista ja ihmispaljoudesta. Laamanun aina kun jään ulkopuolelle ja ahdistaa kun jään paitsi enkä voi osallistua muiden hauskanpitoon. Samaa joka juhla ja joka vuosi. Yksinäisyys kalvaa ja kuristaa, mutta se on vain kestettävä. Kaikkihan sanoo että yksinäisyys on lyhytaikaista, että kyllä se siitä paremmaksi muuttuu, onhan kaikilla yksinäisiä hetkiä. Sanotaan että yksinäisyys on hyvästä, silloin on aikaa itselle kun ei ole piirittämä. Minusta yksinäisyys on syvältä, nakertaa ja syö voimia.

    • PäiväMikäPäivä

      Tässähän tämä... päivä muiden joukossa. Kaikki vanhat kaverit juhlivat perheidensä kanssa. Ainoa ero muihin päiviin on että pakko on yrittää tehdä tästä taijanomainen päivä 4 vuotiaalle pojalle ja olla näyttämättä omaa paskaa oloa. Onneks olen oppinu jo lapsena ettei tunteita parane näyttää ettei tule turpaan ja haukuta heikoks. Sellanen kiva lapsuus oli. Kyllähän tässä vähän kaipais semmosta aikuista kontaktia ja naisen halausta. Tai ois edes joku jonka kanssa jutella. Sekin kaveri jonka kanssa pysty puhumaan nii kuoli parivuotta sitten.

      • poikamies33

        Joo kyllä tyttö tekisi poikaa


    • Nainen37v

      Meen äidille. Siellä on hurjan kivaa

    • Gigigiv

      Kävin pitkällä kävelylenkillä (8km) ja ihastelin samalla luontoa. Saunasin kunnolla, söin aika tavallista pöperöäni (ei mitään juhlaruokaa), yritin katsoa telkkua (sieltä tulee sitä tavatonta pöperöä), nyt odotan että naapurista kantautuva kiljuva, epävireinen, falsettilaulanta loppuis ja saisin unen päästä kiinni.

      Huomenna, jos sää sallii, menen fillarilenkille jonnekin rantojen suuntaan.
      Hyvää juhannusta kaikille!

    • Tania35

      Lohduttavaa että on muitakin yksinäisiä.Hiljaisessa rivitalokämpässä tuntuu että koko muu maailma juhlii läheisten kanssa ja grillailee porukalla...Itse vaan möllöttää yksin.No arki koittaa taas kun jaksaa juhannuksen yli..

      • Onneniohi

        Liityn samaan yksinäisten porukkaan ja hiukan lohduttaa että on muitakin kohtalotovereita. Tässä tämä ilta kuluu yksin sohvalla ja telkku auki .Hyvää juhannuksen loppuiltaa vaan kaikille.


    • OlenItseänikinVastaan

      Olin eilen kesämökkeilemässä ja saunomassa ja join pari tölkkiä alkoa mitä en olekaan puoleen vuoteen ottanut. Tänään olen ihan tietokoneella vain, kahvia juoden ja näköjään tänne kirjoitellen. Vietän paljon aikaa yleensä itsekseni. Haittapuolena on että tulee luulotautiseksi. Tiedän kyllä mitä te koette. Sama uutena vuotena ja vappuna yms... Mutta mitä se haittaa? :) Tyhmien mielipiteillä ei ole väliä. Aikuisetkin voi olla yhtä tyhmiä kuin pikkulapset. Pitäkää huoli omasta hyvinvoinnistanne, vaikka ahdistaisikin.

    • 697767

      Pitää ottaa paljon viinaa. Se on se taika.

    • Yksinnytja_aina

      Ei ahista yksinäinen juhannus. Mutta ajatus joulusta, joulukuusta ahistaa. Nyt on kaunista. Ei tekopyhää kuten joulukuussa.

    • mörkötyttö

      Olen kiitollinen etten ollut yksin. Sorry...

      • leparit

        Miesystävä ei tapaile jouluna,pääsiäisenä,vappuna eikä juhannuksena,arkena kelpaan seuraksi.
        Sillä on vanhempi akka seurana kuin minä.
        Soittaa aina juhlapyhien jälkeen ja mää lepyn kun se on näppärä käsistään.
        Nyt viestitin,että en kaipaa enää koskaan,toivottavasti pidän lupaukseni.--Taas tää juhlapyhä vituttaa.,että silleen.


    • Tania35

      Vielä valvon yksin. Harmittaa mutta mitäpä sitä puolituttujen pariskuntien kans lähtee mihinkään rientoihin.Yksin ei huvita mennä ja matkaa tulis kun kotikunnas ei juuri mitään ole.Yhtä tuttua pyysin kylään,ei tullut.Ystäviä ei ole.Sukulaiset omissa riennoissaan eikä yhteyttä paljoa pidetä.Alkoholisti miehestä erosin aikanaan ja itselle ei vieläkään alko paljoa maistu ..Sitä tuli katseltua riittämiin.Suru valtaa mielen,Tätäkö loppu elämä on..

    • Kotona_juminut

      Ahdistaa täälläkin. Ollut tämän kesän masentavin päivä tähän mennessä. Olen koko päivän ollut vain kotona. Kuunnellut musiikkia, syönyt hyvää ruokaa ja rypenyt itsesäälissä oikein kunnolla. Itsetuhoinen olokin, mutta yritän olla luottavainen, että kyllä tämä elämä vielä tästä. Ehkä ensi vuonna en ole jussina yksin. Jaksuja kaikille. :)

    • väsynyttähän

      Minäkin aina yksin. Hävettää todella paljon, kun muut nuoret ovat juhlimassa. Itsellä ei ole kavereita. Tuntuu että elämä menee ohi ja kaikki tunteet on menneet, enkä enää edes odota mitään, koska olen aina pettynyt. Väsyneet, tylsät vanhemmat nukkuu jo ja pitää itsestään selvänä, että kyhjötän täällä kotona. Heille näyttää olevan ihan sama koko minun elämäni, eivätkä ole koskaan tukeneet minua vaan haukkuneet heikoksi. Antaisin mitä vaan jos saisin olla tuolla "tavallisten" nuorten joukossa. Kaikki on mennyt pilalle. Koko nuoruus yksin.Toiset ihmiset ovat myös aiheuttaneet minulle paljon tuskaa ja luotto on mennyt täysin. Tuntuu että kuilu kasvaa kokoajan ja en tule koskaan pääsemään sinne "tavallisten" joukkoon. Monet nuorien itsestään selvinä pitämät asiat olisivat minulle jo unelmaa. Olisi lottovoitto omistaa porukka, jonka kanssa voisi esim. juuri juhannusta viettää ja muutenkin olisi aina joku jolle soittaa.

      Tämä ei olisi saanut mennä näin ja pelkään, että tämä kaikki tulee määrittelemään koko loppuelämääni. Välillä tulee tunne, että antaa vaan mennä pieleen, kun kaikki on jo muutenkin pilalla. Että tämä elämä oli nyt tässä eikä tästä enää ehjää saa. Joka tapauksessa tulen kamppailemaan näiden asioiden kanssa loppuikäni. Miten nuoren elämä voikin olla jo näin pilalla, eikä edes omat vanhemmat pidä väliä miltä minusta tuntuu, se on todistettu jo monet kerrat. En välttämättä saa koskaan parisuhdetta. Lapsia on voi ajatellakaan. Tunnen aina itseni rumaksi ja turhaksi ihmiseksi. Välillä toivon, että minä kuolisin ja jonkun läheisillensä tärkeän ihmisen henki säästyisi, koska minua ei jäätäisi kaipaamaan. Ei tätä enää ehjäksi saa. Vuodet menevät samaa rataa, enkä pysty muuttamaan elämääni. Välillä kuolemakin tuntuu paremmalta kuin elää joka päivä elämää jota ei haluaisi edes vihamiehellekään. Ja taas huominen menee samalla kaavalla ja minä en jaksaisi enää.

      • ssssssssssssss2

        Et arvaakaan kuinka monilla on IHAN SAMAT tuntemukset kuin sinulla. Jos ei tunnut sopivan johonkin porukkaan niin anna sitten erilaisuutesi näkyä ihan reilusti! On tavallista kuvitella että muilla on paremmin ja joukossa menevällä tietty on joukon (kuvitteellinen) suoja ulkopuolisia vastaan, vaikka joukko olisikin hajanainen ja riidoissa. Ulkopuolisesta näyttää aina että erilaiset joukot ovat yhtenäisiä, vaikka eivät ole, vaan koostuvat yksilöistä jotka jokainen ajattelevat eri tavalla.


      • ronttosssaurus

        Ezäviizzizizä Väsynyttähän hieman peukaloida tekstiäsi, jos vaikka puolestani muutaman vihreän yläpeukun pistäisit tekstisi alle, kas kun omat peukalointikykyni ovat rekisteröitymättömyyteni tähden , :herranen aika tukevasti nollassa (kuten ehkä Jone (äijä) Niinkula sanoisi)


      • KaikkiPitäisiOllaHyvin

        Ensin ihmetyttää miten tälläinen voi olla mahdollista Suomessa kun on kuitenkin kuntien ylläpitämät todella kalliit turvaverkot, ennaltaehkäisyt ja ilmaiset harrastukset. Ei uskoisi että näin olisi Suomessa kun nuoria jatkuvasti tuetaan ja kannustetaan. Jos kerran systeemi ei toimi, niin sitten pitää laittaa alas tälläset älyttömän kalliit ja tehottomat sydeemit. Säästyy siinäkin monen veronmaksajan penni. Itse olen kuitenkin siinä uskossa että minua nuoremmilla olisi asiat paremmin kun olen oman nuoruuteni menetyksen hinnalla ollut tuota turvaverkkoa rakentamassa siitä itse mitään hyötymättä muuta kuin syytöksiä ja sättimisiä viranomaisten puolelta kun omaa yksinäisyyttä ja muita ongelmia ei ole jo lapsena hoidettu. En sentää ole yksin vaan kokonaiset kolme ikäpolvea on saanut luopua paljosta sukupolven vuoksi rakentaessaan tietä maailman muutokseen. Maailma ei ole reilupaikka, täällä selvitäkseen pitää olla yksin ja taistella elämän hullussa kilpailussa hampaat irvessä muita vastaan. Se on elämän kokemukseni kaikkien elinvuosieni ajoilta. Yksinäistä siis on, mutta sille ei voi mitään on vain toteuttava ja sopeuduttava ja jatkettava kilpailua. Tsemppiä kuitenkin sinulle ja toivottavasti löydät tien eteenpäin.


      • ronttossaurus
        KaikkiPitäisiOllaHyvin kirjoitti:

        Ensin ihmetyttää miten tälläinen voi olla mahdollista Suomessa kun on kuitenkin kuntien ylläpitämät todella kalliit turvaverkot, ennaltaehkäisyt ja ilmaiset harrastukset. Ei uskoisi että näin olisi Suomessa kun nuoria jatkuvasti tuetaan ja kannustetaan. Jos kerran systeemi ei toimi, niin sitten pitää laittaa alas tälläset älyttömän kalliit ja tehottomat sydeemit. Säästyy siinäkin monen veronmaksajan penni. Itse olen kuitenkin siinä uskossa että minua nuoremmilla olisi asiat paremmin kun olen oman nuoruuteni menetyksen hinnalla ollut tuota turvaverkkoa rakentamassa siitä itse mitään hyötymättä muuta kuin syytöksiä ja sättimisiä viranomaisten puolelta kun omaa yksinäisyyttä ja muita ongelmia ei ole jo lapsena hoidettu. En sentää ole yksin vaan kokonaiset kolme ikäpolvea on saanut luopua paljosta sukupolven vuoksi rakentaessaan tietä maailman muutokseen. Maailma ei ole reilupaikka, täällä selvitäkseen pitää olla yksin ja taistella elämän hullussa kilpailussa hampaat irvessä muita vastaan. Se on elämän kokemukseni kaikkien elinvuosieni ajoilta. Yksinäistä siis on, mutta sille ei voi mitään on vain toteuttava ja sopeuduttava ja jatkettava kilpailua. Tsemppiä kuitenkin sinulle ja toivottavasti löydät tien eteenpäin.

        No siinäpä tuli melkosen nihilistinen taistolais-marksilais-kapitalis-juchelais-mikälieläis-henkinen ahtisaarna. Eihän ihminen elä ainostaan leivästä ja mammonasta( kute elukka). Ei riitä pikkulapsellekaan vaikka huone ois kattoon saakka täynnä lelua ja Mattel-uutuuksia, kodi täysi turvalaitteita ja hälyttimiä, pihalla tramboniilejä jajajajajjajajaja.... sekä arki pullollaa harrastuksia. Silti seo se taabero tahi vesseli, yleensä todennäkösimmi tuosa 3 viiva 6 vuoe iäsä, ryönyämässä aikuisen jalkassa enne pitkää ja nääkymässä: Hei seuraa mua, leikitään koko päivä yhessä, sanomasa: Hei, mää tiiä, leikitää että....
        Niin seo. Ei sillä että ittiäni yhtää huvittas leikkiä laste kaa ainakaa mitään mielikuvitusleikkejä. Mutta ei pelkistä leluista oo oikeen kasvattajiksi lapselle.


    • Onlymeeandcat

      Täällä kait sitä yksin kämpällä istuu ku muut viettää keskikesän juhlaa perheineen.
      Kissat kaverina vaan on mulla.
      Ei tää yksinäisyys oo mtn herkkua olis niin mukava ku olis joku kaveri ,mutta eipä tällänen sairas akka kellekkään kelpaa.

    • HelpotuksestaHiokaisija

      Onneksi juhannus on ohi, nyt alkoi kesä.

    • Vaikka tämä minun elämäni on viime vuosina ollut yhtä suurta hautajaista, niin eiköhän muisteta pitää se positiivinen asenne ja suunnataan kohti uusia seikkailuja. vaikka ne eivät kummoisia olisikaan.

    • Huurukka

      Jiipii! Juhannus oli ja meni. Mukava on olla ja itsekseen köllötellä. Ei ole kankkunen, rahat säästy, en ole hukkunut tai kännissä ollu missään koheltamassa tai tappelemassa.

      Taas pääsin kuin koira veräjästä koko hiton juhannuksesta.
      Itse asiassa onnistuin jotenkin unohtamaan koko juhannuksen olemassa olon. Eihän se mitenkään eroa muista päivistäni, jos en itse rupea siitä kouhottamaan.

    • Kareishu

      Joulu, Äitien päivä ja Juhannus kun niistä selviää hengissä muu vuosi menee omalla painollaan. Olen pienituloinen ruuan ja asumisen sähkö puhelin , jää vaate ja viihde tarkoituksiin 9€/vrk. Nykyään se menee; tammikuussa omavastuu osuuteen Apteekkin, helmikuussa jäsenmaksuihin, sitten on neljä alle 15v. L. lasta joille on hankittava jotain tai annettava rahana jotta saavat mitä paremmin haluavat. Liikkuminen/kulkeminen vie 10-20 €/kk.
      Kengät ovat todella hyvin käytettyjä ja Luojan Kiitos rintaliivit ovat iholla piilossa...

      Kaikki sosiaaliset suhteet ovat ensin raha kädessä saatavilla...
      Jopa kirkko ja paikallisyhdistykset vaativat kolehtia tai 'ostamaan' jotain...
      Sielu sikistyy eikä koe ilman rahaa olevansa muiden arvoinen.

    • Yksinäinen.mies

      Ryyppäsin juhannuksena 3 päivää kotona. Hauskaa oli yksin juopotella. En usein juo mutta nyt oli vaan pakko ku masensi.

    • yksinainen1111

      Minä olin äidin ja sen miesystävän kanssa mökillä. Juu, on sentään äiti kenen kanssa voi viettää aikaa, ja tulen hänen ukkonsakin kanssa ihan hyvin juttuun. Että pitäis kai olla tyytyväinen, että on edes joku jonka kanssa voi viettää juhlapyhät. Mutta silti mieleen hiipii pieni katkeruus, kun miettii, että jos olisi kumppani tai vaikka joku kaveriporukka, joiden kanssa viettää aikaa. Nelikymppinen ihminen äidin kanssa mökillä, oli kieltämättä aika ankeaa ja ehkä hieman noloakin.

    • esitänolevanimatkalla

      Juhannus oli ja meni. Onneksi on sentään auto jolla voi lähteä vaan ajelulle, ja sen verran rahaa että voi ostaa bensaa ja ruokaa matkalla. Muuten olisikin tylsää ja harmaata.

    • ErakkoErjako

      Kertoisko joku viisas tai kallonkutistaja miksi yksinäisyys rupeaa tuntumaan helpommalta ja helpommalta mitä kauemmin on yksin. Aluksi, vuosi tai pari, ehkä kolme vuotta oli täyttä helvettiä. Oli tuskaa ja todella vaikeaa.

      Mitä päässäni on tapahtunut kun nykyään on näin helpottunut olo? Juhannus oli ihan kuin kaikki muutkin päivät. Joulu tuskin sen ihmeempi. Tottumusko on pelastus vai olenko jo mennyttä kalua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe